Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam BMW 116i z 2008 roku. Kupiłam je w salonie we Wrocławiu, ale jako auto używane (było to w paźdzerniku 2008). Auto działało super do momentu końca gwarancji, po dokładnie 2 latach od rejestracji (kiedy gwarancja się skończyła) pierwszy raz pojawiła się kontrolka silnika i samochód zaczął szarpać i tracił moc (marzec 2010). W salonie powiedzieli, że popsuła się sonda lambda (koszt prawie 3 tys. zł), ale po jej wymianie dalej świeciła kontrolka - więc wymienili pierwszą cewkę. Pół roku byl spokój. Potem we wrześniu 2010 kolejna awaria - wymienili kolejną cewkę, miesiąc później - padła następna cewka, w grudniu 2010 - kolejna awaria. Po skasowaniu błędu kontrolka przestała świecić - ale na własne życzenie kazałam wymienić 4 cewkę - założyłam, że wszystkie po kolei sie psują - dodam, że ostatnie 3 wymiany dokonywałam już w nieautoryzowanym serwisie BMW (tam też mi powiedzieli, że często w tym modelach bmw psują się cewki, ale mój przypadek -to niezły pech).

Po tej wymianie był spokój, ale teraz (po pół roku) znowu auto straciło moc-nie mogłam dodać gazu, ledwo dojechałam do domu - niestety żadna kontrolka się nie zapaliła, więc nawet nie mogłam pojechać z samochodem do naprawy. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu było już OK, ale wiem, że to kwestia dni, że znowu się zapali kontrolka i auto zacznie szarpać. Czy miał ktoś może podobny problem z 1-ką?

Opublikowano

mógłbyś doprecyzować jaki masz silnik N45N czy N43 z wtryskiem bezpośrednim

jak nie wiesz który masz to sprawdź w dowodzie rejestracyjnym jaką ma moc

Opublikowano

Ja mam N43 118i. Na okrągło problem...

Generalnie nie ma aż takich objawów jak u ciebie, ale ostatnio wymieniłem kolejne 2 cewki, było dobrze i znów delikatnie czasem szarpnie motorem...

Chyba przejde z tym do porządku dziennego, bo ciężko coś wymyśleć. N43 - nie polecam... A specjalnie chciałem benzynke a nie diesla....

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Opublikowano

Mam silnik N43.

Nie mam pojęcia, czy sprawdzali ładowanie. Z tego co się orientuję, to tylko podłączają do komputera, który pokazuje przy którym cylindrze jest coś nie tak i wymieniają cewkę.

Dzięki wszystkim za rady - przy następnej usterce będę wiedziała o co pytać i co im kazać sprawdzić, chociaż i tak straciłam nadzieję, że da się zapobiec tym ciągłym naprawom. Raz mi tylko powiedzieli w serwisie,że trzeba było sobie kupić diesla i najlepiej sprzedać ten, co teraz mam :D .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam silnik N43.

 

Jak rozumiem jest to N43 natomiast wciaz z pojemnoscia 1.6?

Według Wikipedi (wiem, zadne zrodlo ale ta sama informacja pojawia sie i w innych miejscach) N43 wystepował w dwoch wersjach, z czego na Twoj rok produkcji przypada wersja 1.6:

- 122 hp (91 kW), 160 N·m (118 ft·lbf) in the BMW 116i (Euro 4, 1.6 litre (bore x stroke: 82mm x 75,7mm) production years 2007-2009)

- 122 hp (91 kW), 185 N·m (136 ft·lbf) in the BMW 116i (Euro 5, 2.0 litre)

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano

Witam,

 

Miałem również problem z "lekko szrpiącym" silnikiem ( N43 B16). Póżniej okazało się, że problemem były świece, które doprowadziły do uszkodzenia jednej z cewek. Dlatego warto wiedziec, że w BMW wymienia się świece zapłonowe po maksymalnie 30 000 km lub wcześniej !!! Zaniedbanie tak błahego obowiązku skutkuje awariami układu zapłonowego. Dla porownania w Peugeot 206 świece wymienia się co 60 000 km.

Opublikowano
Dzięki za odpwiedż - mam przejechane 78 tys. km i na pewno nikt nie wymieniał świec. Tylko wymieniali cewki. Może to pomoże.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Jest możliwość sprawdzenia w menu terminu wymiany świec czy obligatoryjnie zalecane po 3o tys. Przegląd robiłem w ASO przy 26 tyś teraz mam 35 ale świec nie wymieniali i nic nie mówili ze wkrótce trzeba wymienić. Mam rezerwę do tego co mówią. Autem na gwarancji przy rozruchu trzepało jak starą Franią naprawili, ale nie dowiedziałem się co trzeba było zrobić powiedzieli że poluzowała się jakaś osłona.Ale- jak auto jest na gwarancji to zawsze psuje się błachostka, jak sie gwarancja kończy pól auta do wymiany, nie chcę niespodzianek bo już mam - po gwarancji. Uważacie ze po takim przebiegu trzeba te świece wymienić czy czekać na sygnał ze strony auta. Wkrótce muszę jechać dość daleko i wolałbym uniknąć niespodzianek.Pozdrawiam.
Opublikowano
Ja wymieniłam świece na swoje życzenie dopiero po 78 tys. km, ale i tak za jakiś czas auto się popsuło - okazało się, że tym razem poszły 2 wtryskiwacze, dodatkowo wymienili jeszcze jeden, który jeszcze nie był wymieny, tak na wszelki wypadek. Potem się już nie psuł, ale i tak miałam stracha tym jeździć - 2 miesiące temu sprzedałam samochód, bo bałam sie kolejnych napraw, ale gościu, co go ode mnie kupował, wiedział, co tam trzeba naprawić, żeby dobrze samochód chodził, jakieś "szklanki". W międzyczasie dowiedziałam się tylko od dobrego mechanika BMW, że jak jedna cewka pada, trzeba wymienić wszystkie cewki i świece od razu i powinno być OK.
Opublikowano
Odpukać na razie nic nie pada. Ale zastanawiam sie czy kazać wymienić te świece czy jak jest dobrze to nic nie ruszać
Opublikowano

Witam,

 

Uważam, że warto wymienić świece. Koszt nie jest wysoki, a spokój na drodze bezcenny. Awaria świecy w drodze to nie tylko zagrożenie dla cewki ale też i dla katalizatora.

Zwykle jest tak, że małe zaniedbanie drogo kosztuje...

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ok. Widzę ze chyba masz w tym względzie doświadczenie. Już się umówilem na wymianę ale już poza ASO. Zaproponowli mi świece NTG - chyba nie przekręcilem i też powiedzieli że bezwzglednie wymienić . Moga takie być ? Nie znam się na tym zupelnie. Dzieki wszystkim za rady.
Opublikowano
Ok. Widzę ze chyba masz w tym względzie doświadczenie. Już się umówilem na wymianę ale już poza ASO. Zaproponowli mi świece NTG - chyba nie przekręcilem i też powiedzieli że bezwzglednie wymienić . Moga takie być ? Nie znam się na tym zupelnie. Dzieki wszystkim za rady.

 

Tak z ciekawosci jaki koszt:

- cewki

- swiecy

w ASO oraz dla porownania poza ASO?

 

U mnie jak dotychczas nic sie nie dzieje z drugiej strony auto ma dopiero 10 000 km przebiegu, oraz jeszcze ok. 10 miesiecy gwarancji.

Jak widac ten wtrysk bezposredni to srednio udany wynalazek od strony eksploatacyjnej - padajace wtryskiwacze / cewki / swiece, do tego praca silnika na luzie dla osoby bedacej poza autem przypomina odrboine diesla :?

Pytanie jak wyglada sprawa ze zbieraniem nagaru / szlamu tak jak to ma miejsce np. w przypadku silnikow FSI VAG - czas okaze czy i u nas bedzie z tym problem.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano

No i po wymianie. Chyba uchroniliście mnie przed kłopotami. Dwie świece miały końcówki dość ciemne dwie żółte gościu powiedział dziwne i że miałem szczęście że cewki nie padły. Był zdziwiony takim zużyciem świec na ten przebieg. Więc ma kolega Krzysztoff rację że trzeba wymienić ok 30 tyś. Koszt 200 zł same świece kosztowały 150, w ASO nawet nie pytałem. Teraz to naprawiają tak - podłączenie do komputera co im wyskoczy to wymieniają, ktoś tu pisał że świec nie pokazuje i tak mnie to zaintrygowało, zwłaszcza masakra jaka spotkała koleżankę anibie. Wymieniali po kolei wszystko kasowali a to co psuło zostawili. Facet który mnie wymieniał też podłączył do komputera, ale potem widziałem że jeszcze coś sprawdzał jakimiś miernikami. Zobaczymy. Teraz wszystkie auta niestety psują się. Koleżanka ma nowe dwudrzwiowe autko pewnej Szwedzkiej firmy sprzedanej niedawno Chińczykom i jeszcze nie było kwartału żeby nie stało w ASO, a to klimatyzacja, a to lusterka a to szarpie nie mówiąc już o tym że po 1 m-cu rozładował się całkowicie akumulator i na lawecie jechało do ASO masakra gwarancja kończy się za rok i co tu robić. No ale oni nie mają takiego fajnego forum i takich życzliwych forumowiczów.

Nie bądźmy pesymistami moje ma 2.5 roku i jak dotąd ok a poza tym przecież to tylko samochód.

Opublikowano

Witam,

 

[quote name='"mtothaj

[...] Tak z ciekawosci jaki koszt:

- cewki

- swiecy

w ASO oraz dla porownania poza ASO?

 

U mnie jak dotychczas nic sie nie dzieje z drugiej strony auto ma dopiero 10 000 km przebiegu' date=' oraz jeszcze ok. 10 miesiecy gwarancji.

Jak widac ten wtrysk bezposredni to srednio udany wynalazek od strony eksploatacyjnej - padajace wtryskiwacze / cewki / swiece, do tego praca silnika na luzie dla osoby bedacej poza autem przypomina odrboine diesla :?

Pytanie jak wyglada sprawa ze zbieraniem nagaru / szlamu tak jak to ma miejsce np. w przypadku silnikow FSI VAG - czas okaze czy i u nas bedzie z tym problem.[/quote']

 

Koszt świec w serwisie (ASO) to 192 PLN za komplet, cewka około 180 PLN, wymiana poza ASO 160 PLN.

 

Co do wtrysku bezpośredniego (silniki N43) to chyba nie jest całkiem złe rozwiązanie. Obecnie wszystkie silniki benzynowe BMW są z wtryskiem bezpośrednim.

Trzeba "tylko" tankować dobre paliwo (PB98), na dobrych markowych stacjach, nie szukać oszczędzności w postaci paliwa PB95.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.