Skocz do zawartości

BMW E39 TDS traci moc


bmwe39tds

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Na wstępie powiem, że z TDSa jestem bardzo zadowolony, auto wysokiej klasy z niskimi kosztami użytkowania. Osobom, które uważają TDSa za kiepskie powiem tylko jedno - Nie potraficie jeździć i dbać o auto!!

 

To tyle tytułem wstępu :)

 

Pojawił się u mnie mały problem, mianowicie, kiedy podczas jazdy utrzymuję pedał gazu w jednym położeniu zdarza się, że auto traci moc (tak jakbym puścił pedał gazu) zapala się dioda ASC, czyli system kontroli jazdy wyłącza się. Kiedy puszczę pedał i ponownie przycisnę wraca wszystko do normy, ale ASC nadal nie działa (dioda świeci). Dodam, że nie mogę włączyć przyciskiem ASC z panelu.

 

Na moje, mniej doświadczone, oko wygląda to na potencjometr pedału gazu, ale proszę Was o opinię.

 

Przydatne info:

 

- automatyczna skrzynia biegów

- ropa zawsze lepszej jakości

- pompa wtryskowa ok - sprawdzana

- 203tys przejechane (sprawdzane po VINie w salonie)

- wszystkie filtry wymieniane 5tys km temu (wrzesień 2010)

- olej wymieniany 5tys km temu (wrzesień 2010)

 

Dzięki

Edytowane przez bmwe39tds
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przyznam dziwny objaw,ale jeżeli chodzi o pedał gazu to szczerze wykluczyłbym,ze względu na pojawienie się wątku ASC.Tu raczej szukaj problemu z czujnikiem prędkości w lewym tylnym kole,albo siada http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=34_1039&hg=34&fg=20 pompa od ASC.Skoro jedziesz jedna prędkościa coś jak czujnik czyta prędkość w kole i podaję info dla ASB przez co zdejmuja się obroty silnika i zarazem auko wychamowuje.Ja radze podpiąc pod kompa sprawdzić błędy,zrobić odczyt podczas jazdy i zobaczysz czy nie pojawi błąd ABS/ASC.Czy z prędkościomierzem masz OK,czy z kontrolką ASC pojawia sie ABS??

BTW-- rada koleżeńska:popraw sobie tytuł na poprawny viewtopic.php?f=72&t=117890 ,bo się ktoś wyżej pogniewa :norty: ,a druga sprawa:na poczatek znajomości nie jedż ostro wstępem

uważają TDSa za g..... powiem tylko jedno
--to tylko wskazówki koleżeńskie. Poniżej pkt. regulaminu o tym:

4. Na forum nie przeklinaj - wyrażaj się z kulturą oraz zgodnie z ogólnie przyjętymi normami dobrego wychowania. W ten sposób walczysz ze stereotypem kierowcy BMW jaki panuje w naszym kraju. "Wykropkowanie" przekleństwa jest również przekleństwem. Każdy z nas ma jakieś poglądy, staramy się szanować Twoje więc Ty nasze też uszanuj...

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Potencjometr wymieniony lecz nic się nie zmieniło :cry2: - objawy i komunikaty na komputerze identyczne jak na starym potencjometrze.

 

Może to czujnik prędkości w kole lub coś z elektryką.....

 

Jeśli macie jakieś sugestie/pomysły proszę pisać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

ja miałem podobne objawy z utratą mocy, ale z ASC było ok. Moc auta coraz częściej zanikała. Bywało tak, że dzień góra dwa wszystko było ok, a później znów jakby miał o 100KM mniej. Byłem w dwóch miejscach na sprawdzeniu kompa i w jedynym wyszło, że coś nie tak z pompą a w drugim, że kąt wtrysków jest źle ustawiony / przestawiony i coś nie tak z parametrami przepływomierza. Z tego wszystkiego najtańszy był przepływomierz i od niego zacząłem (Pierburg z allegro za 750zł). Moc powróciła, wszystko jest ok. Wymieniłem jeszcze profilaktycznie wszystkie filtry, w tym filtr powietrza.

 

Powodzenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydatne info:

 

 

- 203tys przejechane (sprawdzane po VINie w salonie)

 

Dzięki

 

 

 

203tys przebiegu to on mial w 2002r .Wy naprawde wierzycie w te przebiegi??przeciez diesle w bmw robia po 600-700tys i nawet oleju nie biorą, jak jest caly czas serwisowany...wiekszosc aut z tamtych lat ma przekrecone liczniki i lekko 400-500tys przebiegu i wygladaja jak nowe .a ludzie mysla ze maja po 160-200tys przebiegu.To jest nie realne... obudzcie sie ludzie...Ja robie rocznie 40tys czyli na 4 lata 160-200tys a nie mowie ile robia w niemczech tym bardziej diesle wiec na 12 lat to ok 500tys przy zwyklym uzytkowaniu...

 

 

 

 

Dla przykladu:na allegro wiekoszosc aut ma 160-200tys przebiegu roczniki od 1992 do 2010... czy to nie dziwne??

bo jakby mialy prawdziwe przebiegi to nikt by takiego auta w polsce nie kupil

 

Bo polak tak ma widzi wiecej niz 200tys na liczniku i mysli ze to koniec auta ... :mad2:

Wszyscy by sie bardzo zdziwili jakby zobaczyli swoje prawdziwe przebiegi w autach...ojjj bardzo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tego samego zdania ale w tym przypadku jestem skłonny dać wiarę. Mam oryginalne badanie technicze zrobione w maju 2009r w Belgii z przebiegiem 198tys km - robił je pierwszy właściciel tego auta w 11roku użytkowania. Czerwiec 2009 była wymiana oleju w serwisie BMW także przy 198tys km (sprawdzone w salonie BMW w Poznaniu). Niestety w tym samym roku auto zostało sprzedane jakiemuś cyganowi i przez 2-3 miesiące nie było szanowane.... Kupując auto we wrześniu 2009r miało na liczniku ponad 202tys km. Moje pytanie brzmi czy komuś opłacałoby się cofać licznik o przebieg z 3miesięcy??? A raczej nie uwierzę, że w ten czas zrobił 200tys km......

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

Niestety usterka staje się coraz bardziej wkurzająca - zwłaszcza bez ASC w obfitych deszczach......

 

Zrobiłem dwa testy:

 

1. odpiąłem przepływomierz powietrza - objawy bez zmian

 

2. odpiąłem pompę ABS/ASC - auto zachowało się logicznie pokazując brak ASC i ABS, nie dopatrywałbym się tutaj problemu

 

Nurtuje mnie czujnik prędkości - wydaje się prawdopodobne, że dając błędne informacje do systemu ten włącza ASC (zapalająca się kontrolka) i zabiera obroty.

 

Gdzie szukac tego lub tych czujników? Czy w skrzyni automatycznej też jest takowy?

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
witam kolege mialem podobne objawy ,a nawet wieksze bo przy skrecie w prawo potrafil sam dodawac gazu ,i jak wysprzeglilem to odroty szly do 4 tys ,po czym zapalaly sie kontrolki abs i asc i wszystko chodzilo oki jak sie swiecily te kontrolki zero szarpania i dodawania gazu . no i nawymienialem sie czujnów abs kilka bo ciezko jhe dobrac trzeba zwracac uwage na kolor wtyczek szare i niebieskie sa to jest rózniaca a i nie wszystkie szare dobrze chodza bo wiem to z autopsji wlasnej .a teraz co wymienilem poprostu lozyska tylnej osi tam sa blaszki abs które zaczely ocierac po czujnikach i je uszkodzily i takie byly efekty . no i jeszcze tylko wymienie te czujniki i bedzie po problemie takze myzle ze to jest po czesci twój problem :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to i ja się podepnę pod temat.U mnie też nie ma pełnej mocy ,na 1,2,3 biegu idzie można powiedzieć że dobrze dochodzi do czerwonego pola na obrotomierzu,natomiast na 4 i 5 pedał do dechy a auto nie idzie,powoli się rozpędza,mam problem z abs świeci mi się kontrolka , miałem speca z laptopem i nie mógł się połączyć z modułem absu,na wtorek jestem umówiony z innym specem zobaczymy co pokaże( nie działa mi też prędkościomierz) nie wiem jak to jest z ASC to też mi chyba nie działa ,jak wciskam przycisk na konsoli nic się nie pokazuje na tablicy.Może to ma jakiś związek z tym że nie mam mocy?Wczoraj natomiast stało mi się coś czego nie mogę pojąć otóż zapaliłem auto i po przejechaniu około 300 metrów zgasł,z trudem odpaliłem i znowu mi zgasł jak podjechałem jakieś 300 metrów i tak miałem kilka razy. Auto na linkę i do garażu,dolałem paliwa i chodzi jak poprzednio.Na wskażniku pokazywało mi że mam jeszcze ćwiartkę zbiornika,trzy dni temu wymieniałem wszystkie filtry i olej,ale po wymianie chodził oki jak by coś było z filtrem paliwa to by mi zaraz po wymianie się zapowietrza, przed wymianą jezdiłem nawet na rezerwie i nie było takich problemów.Czy macie jakieś propozycje?Dzięki bardzo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specjalistą ale na moje oko objaw z gasnięciem przy 1/4 baku to pompka przelewowa w zbiorniku paliwa. Objawy z asc/abs i braku mocy mogą być powodowane licznymi usterkami mechanicznymi (przepływomierz, turbina, wtryski) lecz wydaje mi się, że są na poziomie elektroniki i tutaj polecam Pana Janusza Kędzię - możliwe, że był cofany stan licznika i ktoś popełnił błąd dlatego nie działa licznik lub czujnik/czujniki nie kontaktują przy wyższych prędkosciach... tym musi zająć się specjalista :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.Dziś byłem na komputerze.Oto co mi wyszło

1.Nie można się połączyć z sterownikiem ABS

2.Uszkodzona mata zajęcia fotela pasażera.

3.Regulator początku wtrysku (złe ustawienie).

4.Położenie iglicy

4.Czujnik temperatury chłodziwa.

Powiedzcie co o tym sądzicie.Po niedzieli jestem umówiny z tym samym specem,powiedział że się tymi problemami zajmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.