Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Na wstępie powiem, że z TDSa jestem bardzo zadowolony, auto wysokiej klasy z niskimi kosztami użytkowania. Osobom, które uważają TDSa za kiepskie powiem tylko jedno - Nie potraficie jeździć i dbać o auto!!

 

To tyle tytułem wstępu :)

 

Pojawił się u mnie mały problem, mianowicie, kiedy podczas jazdy utrzymuję pedał gazu w jednym położeniu zdarza się, że auto traci moc (tak jakbym puścił pedał gazu) zapala się dioda ASC, czyli system kontroli jazdy wyłącza się. Kiedy puszczę pedał i ponownie przycisnę wraca wszystko do normy, ale ASC nadal nie działa (dioda świeci). Dodam, że nie mogę włączyć przyciskiem ASC z panelu.

 

Na moje, mniej doświadczone, oko wygląda to na potencjometr pedału gazu, ale proszę Was o opinię.

 

Przydatne info:

 

- automatyczna skrzynia biegów

- ropa zawsze lepszej jakości

- pompa wtryskowa ok - sprawdzana

- 203tys przejechane (sprawdzane po VINie w salonie)

- wszystkie filtry wymieniane 5tys km temu (wrzesień 2010)

- olej wymieniany 5tys km temu (wrzesień 2010)

 

Dzięki

Edytowane przez bmwe39tds
Opublikowano

To przyznam dziwny objaw,ale jeżeli chodzi o pedał gazu to szczerze wykluczyłbym,ze względu na pojawienie się wątku ASC.Tu raczej szukaj problemu z czujnikiem prędkości w lewym tylnym kole,albo siada http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=34_1039&hg=34&fg=20 pompa od ASC.Skoro jedziesz jedna prędkościa coś jak czujnik czyta prędkość w kole i podaję info dla ASB przez co zdejmuja się obroty silnika i zarazem auko wychamowuje.Ja radze podpiąc pod kompa sprawdzić błędy,zrobić odczyt podczas jazdy i zobaczysz czy nie pojawi błąd ABS/ASC.Czy z prędkościomierzem masz OK,czy z kontrolką ASC pojawia sie ABS??

BTW-- rada koleżeńska:popraw sobie tytuł na poprawny viewtopic.php?f=72&t=117890 ,bo się ktoś wyżej pogniewa :norty: ,a druga sprawa:na poczatek znajomości nie jedż ostro wstępem

uważają TDSa za g..... powiem tylko jedno
--to tylko wskazówki koleżeńskie. Poniżej pkt. regulaminu o tym:

4. Na forum nie przeklinaj - wyrażaj się z kulturą oraz zgodnie z ogólnie przyjętymi normami dobrego wychowania. W ten sposób walczysz ze stereotypem kierowcy BMW jaki panuje w naszym kraju. "Wykropkowanie" przekleństwa jest również przekleństwem. Każdy z nas ma jakieś poglądy, staramy się szanować Twoje więc Ty nasze też uszanuj...

Opublikowano

Przepisuję błędy z diagnozy komputerowej:

 

ASC:

 

93 accelerator pedal position

 

Error frequency : 254

 

Silnik:

 

10 Spritzbeginnergelung

 

Error frequency : 56

 

37 Pedalwertgeber

 

Error frequency : 48

 

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Potencjometr wymieniony lecz nic się nie zmieniło :cry2: - objawy i komunikaty na komputerze identyczne jak na starym potencjometrze.

 

Może to czujnik prędkości w kole lub coś z elektryką.....

 

Jeśli macie jakieś sugestie/pomysły proszę pisać.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witaj,

 

ja miałem podobne objawy z utratą mocy, ale z ASC było ok. Moc auta coraz częściej zanikała. Bywało tak, że dzień góra dwa wszystko było ok, a później znów jakby miał o 100KM mniej. Byłem w dwóch miejscach na sprawdzeniu kompa i w jedynym wyszło, że coś nie tak z pompą a w drugim, że kąt wtrysków jest źle ustawiony / przestawiony i coś nie tak z parametrami przepływomierza. Z tego wszystkiego najtańszy był przepływomierz i od niego zacząłem (Pierburg z allegro za 750zł). Moc powróciła, wszystko jest ok. Wymieniłem jeszcze profilaktycznie wszystkie filtry, w tym filtr powietrza.

 

Powodzenia:)

Opublikowano

Przydatne info:

 

 

- 203tys przejechane (sprawdzane po VINie w salonie)

 

Dzięki

 

 

 

203tys przebiegu to on mial w 2002r .Wy naprawde wierzycie w te przebiegi??przeciez diesle w bmw robia po 600-700tys i nawet oleju nie biorą, jak jest caly czas serwisowany...wiekszosc aut z tamtych lat ma przekrecone liczniki i lekko 400-500tys przebiegu i wygladaja jak nowe .a ludzie mysla ze maja po 160-200tys przebiegu.To jest nie realne... obudzcie sie ludzie...Ja robie rocznie 40tys czyli na 4 lata 160-200tys a nie mowie ile robia w niemczech tym bardziej diesle wiec na 12 lat to ok 500tys przy zwyklym uzytkowaniu...

 

 

 

 

Dla przykladu:na allegro wiekoszosc aut ma 160-200tys przebiegu roczniki od 1992 do 2010... czy to nie dziwne??

bo jakby mialy prawdziwe przebiegi to nikt by takiego auta w polsce nie kupil

 

Bo polak tak ma widzi wiecej niz 200tys na liczniku i mysli ze to koniec auta ... :mad2:

Wszyscy by sie bardzo zdziwili jakby zobaczyli swoje prawdziwe przebiegi w autach...ojjj bardzo...

Opublikowano

Jestem tego samego zdania ale w tym przypadku jestem skłonny dać wiarę. Mam oryginalne badanie technicze zrobione w maju 2009r w Belgii z przebiegiem 198tys km - robił je pierwszy właściciel tego auta w 11roku użytkowania. Czerwiec 2009 była wymiana oleju w serwisie BMW także przy 198tys km (sprawdzone w salonie BMW w Poznaniu). Niestety w tym samym roku auto zostało sprzedane jakiemuś cyganowi i przez 2-3 miesiące nie było szanowane.... Kupując auto we wrześniu 2009r miało na liczniku ponad 202tys km. Moje pytanie brzmi czy komuś opłacałoby się cofać licznik o przebieg z 3miesięcy??? A raczej nie uwierzę, że w ten czas zrobił 200tys km......

Pozdrawiam,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A co ma się przebieg do tego,że auto traci moc.

Jakby było sfachane to dymiło by,hałasowało tłukło,brało olej itd.Wróćmy do tematu.

A może jednak przepływka?

Z trakcją to może czujnik któryś.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Witam ponownie,

 

Niestety usterka staje się coraz bardziej wkurzająca - zwłaszcza bez ASC w obfitych deszczach......

 

Zrobiłem dwa testy:

 

1. odpiąłem przepływomierz powietrza - objawy bez zmian

 

2. odpiąłem pompę ABS/ASC - auto zachowało się logicznie pokazując brak ASC i ABS, nie dopatrywałbym się tutaj problemu

 

Nurtuje mnie czujnik prędkości - wydaje się prawdopodobne, że dając błędne informacje do systemu ten włącza ASC (zapalająca się kontrolka) i zabiera obroty.

 

Gdzie szukac tego lub tych czujników? Czy w skrzyni automatycznej też jest takowy?

 

Pozdrawiam,

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam kolege mialem podobne objawy ,a nawet wieksze bo przy skrecie w prawo potrafil sam dodawac gazu ,i jak wysprzeglilem to odroty szly do 4 tys ,po czym zapalaly sie kontrolki abs i asc i wszystko chodzilo oki jak sie swiecily te kontrolki zero szarpania i dodawania gazu . no i nawymienialem sie czujnów abs kilka bo ciezko jhe dobrac trzeba zwracac uwage na kolor wtyczek szare i niebieskie sa to jest rózniaca a i nie wszystkie szare dobrze chodza bo wiem to z autopsji wlasnej .a teraz co wymienilem poprostu lozyska tylnej osi tam sa blaszki abs które zaczely ocierac po czujnikach i je uszkodzily i takie byly efekty . no i jeszcze tylko wymienie te czujniki i bedzie po problemie takze myzle ze to jest po czesci twój problem :D
Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Moje autko już uzdrowione!!!! :D :D

 

Polecam wszystkim z całej Polski:

 

Janusz Kędzia

Poznań ul. Gostyńska 1

tel: 602799378

 

 

!!!Ekspert w dziedzinie elektroniki samochodowej!!!

Opublikowano
Witam to i ja się podepnę pod temat.U mnie też nie ma pełnej mocy ,na 1,2,3 biegu idzie można powiedzieć że dobrze dochodzi do czerwonego pola na obrotomierzu,natomiast na 4 i 5 pedał do dechy a auto nie idzie,powoli się rozpędza,mam problem z abs świeci mi się kontrolka , miałem speca z laptopem i nie mógł się połączyć z modułem absu,na wtorek jestem umówiony z innym specem zobaczymy co pokaże( nie działa mi też prędkościomierz) nie wiem jak to jest z ASC to też mi chyba nie działa ,jak wciskam przycisk na konsoli nic się nie pokazuje na tablicy.Może to ma jakiś związek z tym że nie mam mocy?Wczoraj natomiast stało mi się coś czego nie mogę pojąć otóż zapaliłem auto i po przejechaniu około 300 metrów zgasł,z trudem odpaliłem i znowu mi zgasł jak podjechałem jakieś 300 metrów i tak miałem kilka razy. Auto na linkę i do garażu,dolałem paliwa i chodzi jak poprzednio.Na wskażniku pokazywało mi że mam jeszcze ćwiartkę zbiornika,trzy dni temu wymieniałem wszystkie filtry i olej,ale po wymianie chodził oki jak by coś było z filtrem paliwa to by mi zaraz po wymianie się zapowietrza, przed wymianą jezdiłem nawet na rezerwie i nie było takich problemów.Czy macie jakieś propozycje?Dzięki bardzo.
Opublikowano
Nie jestem specjalistą ale na moje oko objaw z gasnięciem przy 1/4 baku to pompka przelewowa w zbiorniku paliwa. Objawy z asc/abs i braku mocy mogą być powodowane licznymi usterkami mechanicznymi (przepływomierz, turbina, wtryski) lecz wydaje mi się, że są na poziomie elektroniki i tutaj polecam Pana Janusza Kędzię - możliwe, że był cofany stan licznika i ktoś popełnił błąd dlatego nie działa licznik lub czujnik/czujniki nie kontaktują przy wyższych prędkosciach... tym musi zająć się specjalista :)
Opublikowano
Dzięki kolego.Jutro mam umówioną wizytę u dobrego speca i podpięcie pod komputer zobaczymy co wyjdzie.
Opublikowano

Hej.Dziś byłem na komputerze.Oto co mi wyszło

1.Nie można się połączyć z sterownikiem ABS

2.Uszkodzona mata zajęcia fotela pasażera.

3.Regulator początku wtrysku (złe ustawienie).

4.Położenie iglicy

4.Czujnik temperatury chłodziwa.

Powiedzcie co o tym sądzicie.Po niedzieli jestem umówiny z tym samym specem,powiedział że się tymi problemami zajmie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.