Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na forum tego nie ma, poniewaz w 318i M-43 nie ma na termostacie srubki do odpowietrzania. Czy ktos z was w identycznym modelu wymieniał płyn na zimę i odpowietrzał bo ja już 4 raz to robię, samochód trzyma ładnie temperaturę, ogrzewanie ładnie grzeje ale rury gumowe po przejechaniu 5 km i zgaszeniu silnika są napchane.

 

Dlaczego są twarde ? - powiem co robię...

 

1) zalewam płyn do pełna

2) zakręcam wszystkie kurki

3) włączam ogrzewanie na full

4) jak dochodzi wskaźnik temp. do pionu odkręcam odpowietrznik na chłodnicy i czekam az przestaną leciec bombelki.

5) zakręcam odpowietrznik i podkręcam obroty na 2,5 tyś

6) rury twardnieją ale tylko w momentach gdy gazuję co znaczy że wszystko gra bo pompa wymusza szybszy ruch cieczy

7) na wolnych obrotach rury są miekkie co znaczy że jest ok

8) przejadę 5 km, gasze silnik, rury są napchane (może nie twarde) ale widac ze jest w nich cisnienie.

 

CO MAM JESZCZE ZROBIĆ ????????????????????????

www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Opublikowano
Na forum tego nie ma, poniewaz w 318i M-43 nie ma na termostacie srubki do odpowietrzania. Czy ktos z was w identycznym modelu wymieniał płyn na zimę i odpowietrzał bo ja już 4 raz to robię, samochód trzyma ładnie temperaturę, ogrzewanie ładnie grzeje ale rury gumowe po przejechaniu 5 km i zgaszeniu silnika są napchane.

 

Dlaczego są twarde ? - powiem co robię...

 

1) zalewam płyn do pełna

2) zakręcam wszystkie kurki

3) włączam ogrzewanie na full

4) jak dochodzi wskaźnik temp. do pionu odkręcam odpowietrznik na chłodnicy i czekam az przestaną leciec bombelki.

5) zakręcam odpowietrznik i podkręcam obroty na 2,5 tyś

6) rury twardnieją ale tylko w momentach gdy gazuję co znaczy że wszystko gra bo pompa wymusza szybszy ruch cieczy

7) na wolnych obrotach rury są miekkie co znaczy że jest ok

8) przejadę 5 km, gasze silnik, rury są napchane (może nie twarde) ale widac ze jest w nich cisnienie.

 

CO MAM JESZCZE ZROBIĆ ????????????????????????

 

Ja jak odpowietrzam to korek od zbiornicza wyrownawczego mam odkrecony.

518i LPG - wersja poscigowa :)
Opublikowano

Panowie błąd.

 

Korek na chłodnicy służy do odpowietrzania podczas zalewania płynem, aby szybciej schodził do układu i ewentualnie do upuszczenia ciśnienia w chwili zagotowania się płynu w układzie.

 

1. Zalać układ płynem na odkręconym korku odpowietrzającym na zbiorniczku i po zalaniu zakręcić go.

2. Pościskać trochę górnego węża do chłodnicy, gdyż wwczas układ może jeszcze płynu ze zbiorniczka zassać.

3. Starać się nie zalewać pełnego zbiorniczka lecz połowę, gdyż płyn ma swoją rozszerzalnośc temperarurową i będzie go przybywać podczas nagrzewania silnika.

4. Załączyć ogrzewanie w aucie i uruchomić silnik na odkręconym korku wlewowym płynu.

5. Przytrzymując silnik na obrotach 1200-2000 obserwować zachowania się płynu w zbiorniczku

-z boku wewnątrz otworu wlewowego jest taki kanalik odpowietrzający i nim ma wydostawać się strumień płynu. Czasem jest on mały ale ściskaniem węża można sprawdzić czy jest drążny. O ilości wypływanego z niego płynu decyduje powietrze w układzie chłodzenia - im więcej powietrza tym strumień jest mały, im mniej powietrza w układzie tym strumień jest mocniejszy.

Jeżeli tego strumienia nie ma do momentu zagrzania się silnika to prawdopodobnie pompa wody nie tłoczy.

-gdy poziom płynu zaczyna mocno wzrastać w zbiorniczku to albo jest go zadużo i zacznie wylewać, albo zgasić silnik i górnego węża pściskać aby układ ponownie zassał płyn z powrotem. W przypadku zagotowania może być wymagane zakręcenie korka wlewowego, żeby płynu nie wyrzucił w dużych ilościach.

- problemy z odpowietrzaniem i wyrzucaniem płynu przez korek mogą towarzyszyć do momentu otwarcia termostatu.

6. Gdy już ogrzewanie w aucie będzie ciepłe, to możemy je zakręcić na zimne, aby zyskać na ciśnieniu i obiegu płynu do chłodnicy co ułatwi przepchnięcie powietrza przed termostatem.

7. Gdy już termostat otworzy zacznie się nagrzewać chłodnica i jest to dowód o sprawnie odpowietrzonym układzie, a płyn w zbiorniczku ma utrzymywać poziom i z kanalika odpowietrzającego ma wydostawać się mocny strumień płynu, tak duży że na obrotach silnikapowyżej 1800 może rozpryskiwać na zewnątrz.

 

Czasem przy instalacjach gazowych wymagane jest przegazowywanie na wyższe obroty silnika, dla wytworzenia większego ciśnienia płynu celem wypchnięcia z przewodów powietrza.

Opublikowano
Dziękuję za wyczerpujące info. Ten post chyba należy utrwalić jakoś bo odpowiada chyba na wszystkie pytania na tym forum związane z układem chłodzenia. Jeszcze raz thx.
www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Opublikowano

powiedzcie mi .....

żeby spuścić cały płyn z układu z M50 wystarczy odkręcić korek u dołu chłodniczy ???

bo słyszałem coś o korku spustowym w bloku silnika :arrow: czy ktos wie gdzie on się znajduje, o ile istnieje?

 

dzięki za pomoc i pozdrawiam

Opublikowano

E36 kombi...

 

Na wolnych obrotach tez tyle wyniosi ?, Na wolnych obrotach chyba nie powinno, raczej jak wkręcamy go na wyższe bo wtedy proporcjonalnie pompa szybciej pracuje.

www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Opublikowano
powiedzcie mi .....

żeby spuścić cały płyn z układu z M50 wystarczy odkręcić korek u dołu chłodniczy ???

bo słyszałem coś o korku spustowym w bloku silnika :arrow: czy ktos wie gdzie on się znajduje, o ile istnieje?

 

dzięki za pomoc i pozdrawiam

 

u mnie jest jeszcze śruba spustowa pod kolektorem wydechowym.nie wiem jak w twoim silniku.spuść najpierw z chlodnicy, jak mało płynu zejdzie to musisz ją mieć!!pozdro :norty:

klepało ale przestało!!!
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

zamazl mi plyn w chlodnicy wiec go wymilem i

mam problem z ogrzewaniem

 

odpowierzylem tak jak jest napisane, zaczol mi lecice mocny stumien plynu, jak juz lecialo cieple powietrze zmienilem na zimne, zakrecilem korek ustawilem 25 stopni i lecialo caly czas zimne powietrze

jak moze byc przyczyna ????????

Opublikowano

ROBERT BMW czy ten twój sposób odnosi się też do e32 :?:

od dłuższego czasu mam kłópot z odpowietrzeniem nagrzewnicy

dodam,że żadnego wycieku już nie mam,

owszem był i to długo :mad2: znalazłem go podczas wielkich mrozów,zwiało mi wtedy sporo płynu i zaczęły się jaja z ogrzewaniem

odpowietrzałem już ale nadal niedomaga mi grzanie u pasażera

tzn na nogi gorąc,na twarz z prawej i lewej letnie przy ustawieniu nz 28 st C,z tego wielkiego nawiewu na środku półki też chłodne leci :?:

JAK DAM NA ZIMNE TO WSZĘDZIE OK

kręcę skalą u pasażera od min do max to na nogi działa ok,reszta nawiewów szwankuje :?: :?: :?:

 

zastanawiam się w ktrórym miejscu jest silniczek sterujący klapką na te szwankujące nawiewy :?:

gdzie są czujniki temperatury mogące szwankować w takiej sytuacjii

 

WALNIĘTY ELEKTROZAWÓR ODPADA :idea: :?: bo regulacja na nogi chodzi ok.

 

CZY UKŁAD OGRZEWANIA,NAWIEWÓW MA SWÓJ PRZEKAŻNIK :?: jak tak to który

Opublikowano

owszem mam gazownię w samochodzie

tą droższą nieco tzn,wtrysk :?:

są tam 2 silniczki krokowe co dawkują ilość gazu

czy w takim przypadku również "lpg"jakoś odpowietrzam

 

w zeszłym roku jak wymieniany był płyn chłodniczy na warsztacie to odkręcany był odpowietrznik i korek wlewu jedynie

no i po warsztacie wszystko chodziło

 

czy przez to,że jeżdziłem z zamałym poziomem to mogłem zaszkodzić jakimś elementom od ogrzewania :?:

Opublikowano
Panowie błąd.

 

Korek na chłodnicy służy do odpowietrzania podczas zalewania płynem, aby szybciej schodził do układu i ewentualnie do upuszczenia ciśnienia w chwili zagotowania się płynu w układzie.

 

1. Zalać układ płynem na odkręconym korku odpowietrzającym na zbiorniczku i po zalaniu zakręcić go.

2. Pościskać trochę górnego węża do chłodnicy, gdyż wwczas układ może jeszcze płynu ze zbiorniczka zassać.

3. Starać się nie zalewać pełnego zbiorniczka lecz połowę, gdyż płyn ma swoją rozszerzalnośc temperarurową i będzie go przybywać podczas nagrzewania silnika.

4. Załączyć ogrzewanie w aucie i uruchomić silnik na odkręconym korku wlewowym płynu.

5. Przytrzymując silnik na obrotach 1200-2000 obserwować zachowania się płynu w zbiorniczku

-z boku wewnątrz otworu wlewowego jest taki kanalik odpowietrzający i nim ma wydostawać się strumień płynu. Czasem jest on mały ale ściskaniem węża można sprawdzić czy jest drążny. O ilości wypływanego z niego płynu decyduje powietrze w układzie chłodzenia - im więcej powietrza tym strumień jest mały, im mniej powietrza w układzie tym strumień jest mocniejszy.

Jeżeli tego strumienia nie ma do momentu zagrzania się silnika to prawdopodobnie pompa wody nie tłoczy.

-gdy poziom płynu zaczyna mocno wzrastać w zbiorniczku to albo jest go zadużo i zacznie wylewać, albo zgasić silnik i górnego węża pściskać aby układ ponownie zassał płyn z powrotem. W przypadku zagotowania może być wymagane zakręcenie korka wlewowego, żeby płynu nie wyrzucił w dużych ilościach.

- problemy z odpowietrzaniem i wyrzucaniem płynu przez korek mogą towarzyszyć do momentu otwarcia termostatu.

6. Gdy już ogrzewanie w aucie będzie ciepłe, to możemy je zakręcić na zimne, aby zyskać na ciśnieniu i obiegu płynu do chłodnicy co ułatwi przepchnięcie powietrza przed termostatem.

7. Gdy już termostat otworzy zacznie się nagrzewać chłodnica i jest to dowód o sprawnie odpowietrzonym układzie, a płyn w zbiorniczku ma utrzymywać poziom i z kanalika odpowietrzającego ma wydostawać się mocny strumień płynu, tak duży że na obrotach silnikapowyżej 1800 może rozpryskiwać na zewnątrz.

 

Czasem przy instalacjach gazowych wymagane jest przegazowywanie na wyższe obroty silnika, dla wytworzenia większego ciśnienia płynu celem wypchnięcia z przewodów powietrza.

 

zrobilem tak jak napisales

na poczatku odpalilem silnik stromien plynu lecial

jednak jak auto zaczelo nabierac temperatury to strumien znikl i sie wiecej niepojawil

zaczol mi sie wylewac plyn wiec zakrecilem korek

co dalej??

Opublikowano

Witam.

Ja mam taki problem. Znika mi płyn chłodniczy. Mechanik posprawdzał wszystko: nabił ciśnienie w przewody, test uszczelki wszystko dobrze, nie dymi, nie śmierdzi w środku z nawiewów. Stwierdził że może się termostat zacinać i wywalać płyn. Czy jest to możliwe. Jeśli tak jak to się dzieje.

Pozdrawiam

Opublikowano

piotr10

ja miałem mikrowyciek od lata tzn zwiewało po ok 1 cm/2tygodnie i nikt nie mógł tego znależć :mad2:

znalazło się w mrozy -25 tzn,wąski wąż co idzie do chłodnicy się skurczył i KLAMRA FABRYCZNA :idea: :!: nie trzymała :mrgreen:

 

1.posprawdzaj klamry wszelkie podokręcaj,tam gdzie są fabryczne najlepiej zmień na takie ze śrubą bo nasze auta mają po kilka/kilkanaście lat,a guma starzeje się/parcieje i zwiewa płyn spod klamry

 

2.zwróć uwagę na wpięcie się gazowników w układ chłodzenia

---oczywiście jak masz gaz czy lipy nie odwalili

 

3.jak ci wywala korek to musisz mieć ślady na górze zbiorniczka wyrównawczego po wycieku

 

4.jeśli to twoje "nowe"auto to sprawdż czy masz odpowiedni korek do twego silnika,czasem poprzedni właściciel wstawi co ma pod ręką i zaczynają się jaja

 

5.zmień korek na nówkę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.