Skocz do zawartości

320d - problem z silnikiem?


Lajfel

Rekomendowane odpowiedzi

A więc witam po bardzo długim milczeniu.

Dziś wieczorem jadąc z kumplem jego BMW e46 320d 2004r. (7 m-cy w kraju) do tej pory drobne naprawy eksploatacyjne.

Przegląd jeśli dobrze pamietam coś ok 180tys.

No i podczas jazdy skarży się, że silnik chyba coś źle pracuje,

jednak przy niskich obrotach nic nie było słychać, więc dodał gazu (niezbyt agresywnie) na 2gim biegu do 5000 obrotów,

po czym na 3cim ponownie i nagle huk! i w silniku coś zaczęło walić jak młotem (częstotliwość obrótów), dodam, że komputer nie wypluł żadnego błędu.

No to na pobocze i assistance, auto stoi i czeka do weekendu, tym czasem może ktoś z Was podpowie cóż mogło się stać

oraz jakich można się spodziewać kosztów?

Nagrałem film jak pracuje silnik, film z komórki, ale zawsze coś :P

http://www.youtube.com/watch?v=bxz_Km3ZlbM

 

Jak Wy to widzicie?

z góry dziękuję za opinie i podpowiedzi :)

Edytowane przez Lajfel

320 POWODÓW DO SZCZĘŚCIA :]

Obczaj: http://picasaweb.google.pl/Lajfel/Bunia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kolego ja miałem okazję przerabiać ten temat u kolegi radomiro u którego były podobne objawi niestety klapka poleciała i narobiła strasznych szkód, zdejmijcie kolektor i będziecie wiedziec czy musi twój kolega rozglądać się za nowym silnikiem :(

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ufff...nbo na pewno zawory będą pogięte, więc już przy takiej robocie wypadałoby robić kpl regenerację. Do tego nie wiadomo jak to wszystko się odbił [dosłownie] na tłokach i korbach... Kolega Tomaszf najlepiej określił przybliżone koszta tego incydentu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

suodko :|

w sumie im dłużej czytam o tych nieszczęsnych klapkach tym bardziej się przekonuję, że to własnie to.

no cóż, jeśli już dojdziemy do usterki dam znać.. tym czasem skorzystam jeszcze z okazji i spytam o możliwe koszta SWAP'u silnika? :(

320 POWODÓW DO SZCZĘŚCIA :]

Obczaj: http://picasaweb.google.pl/Lajfel/Bunia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie silnika, za silnik dałem 2950 zł z przesyłką, oleje, filtry płyny tj. 300 zł, przełożyłem z kumplami silnik tak, że robocizna mnie nic nie kosztowała tyle co stracone nerwy. Ja wymieniałe ponieważ wypaliło mi dziury w tłoku i teraz jestem w punkcie wyścia bo sinik pali ale stuka-cyka tak samo jak przed rozwaleniem. Dzisiaj zostało stwierdzone, że najprawdopodobnie wtryskiwacz się zacina hydraulicznie tak wieć się rozglądam za wtryskiem i miejmy nadzieję przestanie stukać. Ja u siebie jeszcze niestety musiałem turbo regenerować. Tak, że koszty będą nie małe i jak będziesz kupował silnik to najlepiej tak, żebyś mógł posłuchać jak pracuje i dopiero niech wyciągaja ja kupywałem w ciemno i żyłem w niepewności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc.. czyli trzeba się szykować do wymiany serca,

czy istnieje może cień szansy na to, żeby wspomniana klapka nie zrobiła shake'a z wnętrzności silnika?

 

A jeszcze zadam jedno pytanie skoro już przy tych klapkach siedzimy..

czy ten sam problem tyczy się trzysta dwudziestek "D" z 2010r. (z tego co wiem silnik ok 176km? nie ten mocniejszy ~186km)?

(wybaczcie brak specyfiki, chodzi o auto szefa..)

320 POWODÓW DO SZCZĘŚCIA :]

Obczaj: http://picasaweb.google.pl/Lajfel/Bunia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no z tego co od rana wyczytałem to jest to ta nieszczęsna klapka, wszystko na to wskazuje.. ale (wybaczcie moją marną wiedzę) czy jest szansa, że jak już tam wpadła, to obejdzie się bez wymiany silnika czy nie?

 

(dzięki za odp z e90)

320 POWODÓW DO SZCZĘŚCIA :]

Obczaj: http://picasaweb.google.pl/Lajfel/Bunia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wpadła do silnika to tam nic dobrego nie zrobiła, poszukaj na forum bo wiem, że ktoś wrzucał zdjęcia głowicy i cylindra po takiej wycieczce klapki. Zobacz mój temat: viewtopic.php?f=69&t=153862 co u mnie najprawdopodobniej wtrysk narozrabiał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wpadła do silnika to tam nic dobrego nie zrobiła, poszukaj na forum bo wiem, że ktoś wrzucał zdjęcia głowicy i cylindra po takiej wycieczce klapki. Zobacz mój temat: viewtopic.php?f=69&t=153862 co u mnie najprawdopodobniej wtrysk narozrabiał.

właśnie kilka minut temu skończyłem czytac cały wątek :0

no nic.. gdyby to było moje maleństwo wyhuśtałbym się :mad2:

najlepsze jest to, że kolega na prawdę dbał o nią, nigdy nie cisnął (zawsze się zastanawiałem jak on trzyma tę nogę na wodzy) własnie dlatego, żeby uniknąć takich sytuacji.. ślepemu to i wiatr w oczy :(

dziś już nie zdążymy, ale jutro w miarę możliwości może zajrzymy pod skorupkę i dla pewności sprawdzimy czy brakuje klapki :duh:

320 POWODÓW DO SZCZĘŚCIA :]

Obczaj: http://picasaweb.google.pl/Lajfel/Bunia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekko nie miałem silnik znalazłem zakładamy pompę rozrząd przestawiony , turbina zregenerowana okazało się, że zawór który steruje geometrią zaginął, dobra złożone wszystko nie chce opalić- błąd czujnika wałka rozrządu, po długich zmaganiach odpalona- brak siły, przepływomierz walnięty i źle podłączone podciśnienie do AGRa. Wszystko zrobione, a tu znowu stuka. Tak więc trochę nerwów mi napsuła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak będzie chyba najtaniej i najmniej nerwów stracisz, pisał ktoś, że rozebrali poskładali z używanych części i miało być dobrze, a po założeniu stracili nadzieje i kupowali goły słupek. Tak więc ja wolałem sobie oszczędzić jeszcze takiego rozczarowania bo i tak łatwo nie miałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co zostalo nie ruszone zawsze moze jakos popchniesz i jakies drobne odzyskasz :) ale faktycznie te klapki to masakra :(

na pamiątke pod żyrandolem podwiesić :evil:

 

wygląda wybornie :) (swoją drogą drogi komplet takich zaślepek? wyglądają wręcz fabrycznie w porównaniu do śrub, które wpadły mi w oczy w poradniku usuwania klapek :cool2: )

 

najlepsze jest to, że gdy sam zakupiłem swoją bunię przez tydzień, zanim dopełniłem formalności urzędowych (sprowadzona) przeszperałem chyba wszystkie wątki na tym forum, i w wielu sytuacjach już wiedziałem co i jak.. to samo poleciłem koleżce, do którego należy omawiana bunia, lecz olał temat.. a zapewne doczytałby się o wadliwych klapkach i nie byłoby problemu :mad2:

320 POWODÓW DO SZCZĘŚCIA :]

Obczaj: http://picasaweb.google.pl/Lajfel/Bunia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem te zaślepki z UK na ebay'u jakoś rok temu...człowiek robi na tym niezłą kasę, bo wciąż idą jak świeże bułeczki :)

http://cgi.ebay.pl/22mm-BMW-Swirl-Flap-replacements-/260788858899?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3cb83a3013

 

W sumie jeśli znajdziesz ogarniętego tokarza to zrobi Ci takie coś za flaszkę, a na forum krzysiek80r robi te zaślepki z tworzywa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanko.....we wtorek robię wymianę oleju+filtry i zjeżyłem się tematem "klapek w kol. ssącym".

Przeszukałem forum i napotkałem posty gdzie przeczytałem że w silnikach 100KW nie występują klapki.....więc jak to rozpoznać?

Pozdro NOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.