Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Otóż po zimie mam wybity jeden sworzeń w wahaczu i chciałbym wymienić cały wahacz samodzielnie. Czy jest to trudna sprawa? Jakieś porady? Wystarczy okręcić dwie śruby trzymające sworznie i one wyjdą czy coś potrzebuję więcej?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Opublikowano

Czołem jestem świeżo po wymianie.... więc tak najlepiej jakbyś miał dostęp do podnośnika najazdowego :?

U mnie trzeba było zdemontować całą obudowę dolną silnika,końcówki drążka z elementami od maglownicy,osłony górne plastikowe maglownicy (nie ruszane od nowości) i do tego potrzebny jest taki dziwny klucz (krótki-wygięty).

....no i pamiętaj że po wymianie czeka cię geometria!!!! :cry:

Sorki jeszcze zdemontowałem sanki pod silnikiem ;)

Dlatego albo Hard-Core albo kilka grajcarów dla mechanika.

Pozdro NOT.

Opublikowano

ja to widze następująco:

-ściągasz osłone silnika

-ściągasz sanki silnika

-odkręcasz śruby wachacza ja bym proponował narazie bez odkręcania mocowania tylnej tulei

-zapierasz sie breszką czy czymś kolwiek między sworzeń a piaste koła ale wcześniej psiknij jakimś smarowidłem typu WD-40

-jak puści to odkręcasz mocowanie tuleji i wyciągasz wachacz

 

Powodzenia, napewno dasz rade !

Opublikowano
Kolego taka wymiana wahacza będzie kosztowała w granicach podejrzewam do 200 zł z 3 godzinki roboty .A tobie proponuje jak nigdy tego nie robiłeś wstawić autko do warsztatu i będzie po problemie a nie później łapać się za głowę.
Opublikowano
Wymieniałem wahacze w mojej coupe - udało się na lewarku i koziołkach i bez ściągania osłony silnika (dla wygody lepiej zdjąć). Problem sprawiły nakrętki na środkowym sworzniu - od strony kierowcy musiałem odkręcać i wybijać długą przedłużką przez komorę silnika. Wymiana zajęła mi 3 godziny na stronę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniałem wahacze w mojej coupe - udało się na lewarku i koziołkach i bez ściągania osłony silnika (dla wygody lepiej zdjąć). Problem sprawiły nakrętki na środkowym sworzniu - od strony kierowcy musiałem odkręcać i wybijać długą przedłużką przez komorę silnika. Wymiana zajęła mi 3 godziny na stronę.

Też bym tak robił a powiedz mi jak był z sciagnieciem gumy z wahacz ? Sam wymieniałem gumy i przy ściągani sie rozerwały

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czołem jestem świeżo po wymianie.... więc tak najlepiej jakbyś miał dostęp do podnośnika najazdowego :?

U mnie trzeba było zdemontować całą obudowę dolną silnika,końcówki drążka z elementami od maglownicy,osłony górne plastikowe maglownicy (nie ruszane od nowości) i do tego potrzebny jest taki dziwny klucz (krótki-wygięty).

....no i pamiętaj że po wymianie czeka cię geometria!!!! :cry:

Sorki jeszcze zdemontowałem sanki pod silnikiem ;)

Dlatego albo Hard-Core albo kilka grajcarów dla mechanika.

Pozdro NOT.

 

Podnosisz auto roboty jest na góra godzine czasu.

Sciagasz plasikową osłonę

Sciągasz metalową osłonę wykrecasz śruby po 2 na wachacz i po 2 na tuleje i masz wachacz w rękach delikatnie wybijasz tuleje z wachacza o ile jest dobra i ciasna a jak jest rozlazla to ja wybijasz z tuleji i wbijasz sam środek nowy lemfordera np. za 60 zł sztuke kupujesz.

Składasz skrecasz i po robocie.

 

Geometri nie trzeba ustawiać :) po wymianie wachaczy

Ew. jak byc końcówki kierownicze wymieniał lub sreżyny na niższe lub wyższe to tak jak najbardziej.

A jezeli chodzi o klucze to zadnych specjalnych nie trzeba jedynie czymms trzeba wybic stary wachacz jezeli jest zapieczony i nie chce zejsc

Opublikowano
Wymieniałem wahacze w mojej coupe - udało się na lewarku i koziołkach i bez ściągania osłony silnika (dla wygody lepiej zdjąć). Problem sprawiły nakrętki na środkowym sworzniu - od strony kierowcy musiałem odkręcać i wybijać długą przedłużką przez komorę silnika. Wymiana zajęła mi 3 godziny na stronę.

Też bym tak robił a powiedz mi jak był z sciagnieciem gumy z wahacz ? Sam wymieniałem gumy i przy ściągani sie rozerwały

Jak zrobisz to delikanie to sie sie nie rozerwie nie siagnij za oring alu tylko za gume zaraz przy wachaczu przynajmniej ja tak robilem i poszlo

Opublikowano

Geometri nie trzeba ustawiać :) po wymianie wachaczy

Co z ty to się nie zgadzam. Ja czytałem, że trzeba, i potwierdzam, że to prawda, bo po wymianie wahacza zimówki piszczały na zakrętach jak szalone :D

Opublikowano

Po pierwsze do wyciągnięcia sworznia ze zwrotnicy polecam ściągacz - 25zł, nowa tuleja murowana, bo jeśli Ci wyjdzie luzem, to znaczy, że szmelc, jeśli nie chce wyjść, a i tak ją wyjmiesz, to też już szmelc. Niestety, miałem już dobrze osłabioną gumę tulei, a i tak nie chciał wahacz wyjść. Można wymienić całość, tuleję z mocowanie na dwie śruby, ale ostatecznie mocowanie można zostawić stare, tam się nic nie dzieje. Tyle, że do wbicia nowej tuleii przydałaby się prasa. Do zdjęcia osłony silnika. W zasadzie zabawa bez kanału, to spore szaleństwo, a do tego jeszcze jak dodam, że za wymianę w sieci Auto Crew zapłaciłem 80zł, to lewy wahacz też tam wymienię.

Jeszcze słowo o geometrii, nie mylić ze zbieżnością. Po wymianie nie ściąga, nie piszczy na zakrętach, przy hamowaniu też nic się nie dzieje, ale kierownicę mam lekko w lewo. Wkurzające i nie wygodne.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
Największy problem to sworzeń długi środkowy. Ja u siebie, żeby go wyciągnąć (prawy) nie mogłem wybić go od góry(mało miejsca), to użyłem przecinaka z metrową przedłużką i po naciśnięciu nogą wyskoczyło.
Opublikowano

Ja mialem problemy z krótkimi sworzniami dlugie bez problemu,

Ja rok temu lemiego tuleje wsadzilem i przez kiepskie wachacze tez poszly do wywalenia jedna tuleja sie rozbila i taki dzwiek na dziurach bylo slychac jakby metal po gumie sie slizgal.

Teraz siedzi meyle hd i lemi tuleja jest gites i sztywno :P godzina roboty na kanale czy podnosniku

Opublikowano

Witam

 

Panowie po wymianie wahacza (wahaczy) trzeba bezwzględnie ustawić na nowo geometrię.

W moim przypadku po wymianie wahaczy i tulei wahaczy kierownica zmieniła "swoją pozycję na wprost" trochę ciągnęło.

 

Po przejechaniu kilku kilometrów zapaliły się lampki od trakcji ( dsc) NIE MYLIĆ Z ASC.

Komp rozpoznał błąd na czujniku kąta skrętu ,i wyłączył DSC.

 

Po ustawieniu geometrii ,po przejechaniu kilku kilometrów lampki zgasły . W skrajnych przypadkach trzeba wykonać adaptację czujnika skrętu (można inpą)

 

W systemach ASC nie ma czujnika kata skrętu !

Uczulam jeszcze aby patrzeć jak robi to specjalista od geometrii.

W BMW nie jest to takie proste.

 

Powinno się do aplikacji wspomagającej ustawienia podać dane o zawieszeniu ,średnicy kół ,zmierzyć kompensację bicia kół,sprawdzić ciśnienie w kołach, obciążyć zgodnie z wytycznymi dla danego modelu auto.

Ciężarki na dywanik kierowcy i pasarzera ,tak samo z tyłu i w bagażniku. Ponadto ilość paliwa w baku... również ma wpływ i aplikacja to uwzględnia.

Zaczyna się ustawiać najpierw tylną oś, następnie przód .

W moim przypadku dopiero trzeci warsztat zrobił to tak jak w książce pisze. Więc patrzcie na ręce.... wytyczne znacie.

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.