Skocz do zawartości

320d wymiana wahacza przedniego


slomka199

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Otóż po zimie mam wybity jeden sworzeń w wahaczu i chciałbym wymienić cały wahacz samodzielnie. Czy jest to trudna sprawa? Jakieś porady? Wystarczy okręcić dwie śruby trzymające sworznie i one wyjdą czy coś potrzebuję więcej?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem jestem świeżo po wymianie.... więc tak najlepiej jakbyś miał dostęp do podnośnika najazdowego :?

U mnie trzeba było zdemontować całą obudowę dolną silnika,końcówki drążka z elementami od maglownicy,osłony górne plastikowe maglownicy (nie ruszane od nowości) i do tego potrzebny jest taki dziwny klucz (krótki-wygięty).

....no i pamiętaj że po wymianie czeka cię geometria!!!! :cry:

Sorki jeszcze zdemontowałem sanki pod silnikiem ;)

Dlatego albo Hard-Core albo kilka grajcarów dla mechanika.

Pozdro NOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to widze następująco:

-ściągasz osłone silnika

-ściągasz sanki silnika

-odkręcasz śruby wachacza ja bym proponował narazie bez odkręcania mocowania tylnej tulei

-zapierasz sie breszką czy czymś kolwiek między sworzeń a piaste koła ale wcześniej psiknij jakimś smarowidłem typu WD-40

-jak puści to odkręcasz mocowanie tuleji i wyciągasz wachacz

 

Powodzenia, napewno dasz rade !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem wahacze w mojej coupe - udało się na lewarku i koziołkach i bez ściągania osłony silnika (dla wygody lepiej zdjąć). Problem sprawiły nakrętki na środkowym sworzniu - od strony kierowcy musiałem odkręcać i wybijać długą przedłużką przez komorę silnika. Wymiana zajęła mi 3 godziny na stronę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wymieniałem wahacze w mojej coupe - udało się na lewarku i koziołkach i bez ściągania osłony silnika (dla wygody lepiej zdjąć). Problem sprawiły nakrętki na środkowym sworzniu - od strony kierowcy musiałem odkręcać i wybijać długą przedłużką przez komorę silnika. Wymiana zajęła mi 3 godziny na stronę.

Też bym tak robił a powiedz mi jak był z sciagnieciem gumy z wahacz ? Sam wymieniałem gumy i przy ściągani sie rozerwały

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Czołem jestem świeżo po wymianie.... więc tak najlepiej jakbyś miał dostęp do podnośnika najazdowego :?

U mnie trzeba było zdemontować całą obudowę dolną silnika,końcówki drążka z elementami od maglownicy,osłony górne plastikowe maglownicy (nie ruszane od nowości) i do tego potrzebny jest taki dziwny klucz (krótki-wygięty).

....no i pamiętaj że po wymianie czeka cię geometria!!!! :cry:

Sorki jeszcze zdemontowałem sanki pod silnikiem ;)

Dlatego albo Hard-Core albo kilka grajcarów dla mechanika.

Pozdro NOT.

 

Podnosisz auto roboty jest na góra godzine czasu.

Sciagasz plasikową osłonę

Sciągasz metalową osłonę wykrecasz śruby po 2 na wachacz i po 2 na tuleje i masz wachacz w rękach delikatnie wybijasz tuleje z wachacza o ile jest dobra i ciasna a jak jest rozlazla to ja wybijasz z tuleji i wbijasz sam środek nowy lemfordera np. za 60 zł sztuke kupujesz.

Składasz skrecasz i po robocie.

 

Geometri nie trzeba ustawiać :) po wymianie wachaczy

Ew. jak byc końcówki kierownicze wymieniał lub sreżyny na niższe lub wyższe to tak jak najbardziej.

A jezeli chodzi o klucze to zadnych specjalnych nie trzeba jedynie czymms trzeba wybic stary wachacz jezeli jest zapieczony i nie chce zejsc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem wahacze w mojej coupe - udało się na lewarku i koziołkach i bez ściągania osłony silnika (dla wygody lepiej zdjąć). Problem sprawiły nakrętki na środkowym sworzniu - od strony kierowcy musiałem odkręcać i wybijać długą przedłużką przez komorę silnika. Wymiana zajęła mi 3 godziny na stronę.

Też bym tak robił a powiedz mi jak był z sciagnieciem gumy z wahacz ? Sam wymieniałem gumy i przy ściągani sie rozerwały

Jak zrobisz to delikanie to sie sie nie rozerwie nie siagnij za oring alu tylko za gume zaraz przy wachaczu przynajmniej ja tak robilem i poszlo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometri nie trzeba ustawiać :) po wymianie wachaczy

Co z ty to się nie zgadzam. Ja czytałem, że trzeba, i potwierdzam, że to prawda, bo po wymianie wahacza zimówki piszczały na zakrętach jak szalone :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze do wyciągnięcia sworznia ze zwrotnicy polecam ściągacz - 25zł, nowa tuleja murowana, bo jeśli Ci wyjdzie luzem, to znaczy, że szmelc, jeśli nie chce wyjść, a i tak ją wyjmiesz, to też już szmelc. Niestety, miałem już dobrze osłabioną gumę tulei, a i tak nie chciał wahacz wyjść. Można wymienić całość, tuleję z mocowanie na dwie śruby, ale ostatecznie mocowanie można zostawić stare, tam się nic nie dzieje. Tyle, że do wbicia nowej tuleii przydałaby się prasa. Do zdjęcia osłony silnika. W zasadzie zabawa bez kanału, to spore szaleństwo, a do tego jeszcze jak dodam, że za wymianę w sieci Auto Crew zapłaciłem 80zł, to lewy wahacz też tam wymienię.

Jeszcze słowo o geometrii, nie mylić ze zbieżnością. Po wymianie nie ściąga, nie piszczy na zakrętach, przy hamowaniu też nic się nie dzieje, ale kierownicę mam lekko w lewo. Wkurzające i nie wygodne.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co tu wyczytałem to problem może być przy wyciągnięciu sworznia od piasty. A co ze sworzniem środkowym(tym długim) wyjdzie sam? czy trzeba go wycisnąć także? Czy to już formalność, wyciśnięty sworzeń nr 1(od piasty) odkręcona tuleja i sam wypadnie?
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=134590 Zapraszam do oceny mego samochodu:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największy problem to sworzeń długi środkowy. Ja u siebie, żeby go wyciągnąć (prawy) nie mogłem wybić go od góry(mało miejsca), to użyłem przecinaka z metrową przedłużką i po naciśnięciu nogą wyskoczyło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem problemy z krótkimi sworzniami dlugie bez problemu,

Ja rok temu lemiego tuleje wsadzilem i przez kiepskie wachacze tez poszly do wywalenia jedna tuleja sie rozbila i taki dzwiek na dziurach bylo slychac jakby metal po gumie sie slizgal.

Teraz siedzi meyle hd i lemi tuleja jest gites i sztywno :P godzina roboty na kanale czy podnosniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Panowie po wymianie wahacza (wahaczy) trzeba bezwzględnie ustawić na nowo geometrię.

W moim przypadku po wymianie wahaczy i tulei wahaczy kierownica zmieniła "swoją pozycję na wprost" trochę ciągnęło.

 

Po przejechaniu kilku kilometrów zapaliły się lampki od trakcji ( dsc) NIE MYLIĆ Z ASC.

Komp rozpoznał błąd na czujniku kąta skrętu ,i wyłączył DSC.

 

Po ustawieniu geometrii ,po przejechaniu kilku kilometrów lampki zgasły . W skrajnych przypadkach trzeba wykonać adaptację czujnika skrętu (można inpą)

 

W systemach ASC nie ma czujnika kata skrętu !

Uczulam jeszcze aby patrzeć jak robi to specjalista od geometrii.

W BMW nie jest to takie proste.

 

Powinno się do aplikacji wspomagającej ustawienia podać dane o zawieszeniu ,średnicy kół ,zmierzyć kompensację bicia kół,sprawdzić ciśnienie w kołach, obciążyć zgodnie z wytycznymi dla danego modelu auto.

Ciężarki na dywanik kierowcy i pasarzera ,tak samo z tyłu i w bagażniku. Ponadto ilość paliwa w baku... również ma wpływ i aplikacja to uwzględnia.

Zaczyna się ustawiać najpierw tylną oś, następnie przód .

W moim przypadku dopiero trzeci warsztat zrobił to tak jak w książce pisze. Więc patrzcie na ręce.... wytyczne znacie.

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.