Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam

Od momentu kiedy zrobilo sie zimno moje autko BMW E46 2,8 zaczelo dziwnie falowac na obrotach przy zimnym silniku. Rano odpalam i zaczyna sie zabawa, obroty spadaja z 1000 tak do 500-600 i spowrotem do 1000 i tak co chwile do momentu kiedy sie rozgrzeje, jak złapie temperatury to wszystko jest OK. Moze ktos wie co to moze byc?

Czekam na wasze opinie

pozdrawiam

Opublikowano
Stary problem w e46 328 ktory przerabiam od poczatku od kiedy mam samochod. Czasami skaczace obroty potrafia zadusic silnik. Nie wiem czy zauwazyles ale dzieje sie tak tylko i wylacznie jezeli temperatura spada ponizej zera. Co ciekawe nie wysypuje zadnego komunikatu.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
no dobra ja mam e36 1,8is i mam to samo na zimnym siliniku falują obroty jak temu zaradzic przeplywomierz ? czy silniczek krokowy ?? a moze cos innego ?? mam to od dzisiaj :mad2:

życie zaczyna sie od 200km/h

http://royy.net/~serfer123/bmw/7.JPG

Opublikowano

Hehe, ja mam taki problem od 5 lat :lol: oczywiście nie występuje codziennie a najwyżej kilka razy w roku, z czego 90% takiego zachowania występuje przy temperaturach poniżej -5'C.

Nikt nie potrafi powiedzieć w czym problem ;)

Opublikowano

Witam

U mnie jest to samo :D

Prawdopodobnie odpowiedzialne za to sa czujniki temperatury silnika lub cujnik temp.powietrza dolotowego w przeplywomierzu.Biore tez pod uwage stan przewodow /wiazek/ ,ktore do nich dochodza.

Moze na TPS-sie zmienia sie opornosc? wskutek temp.i wilgoci.

Zastanawiam sie takze ,czy przypadkiem nie zamarza krokowy,ktory zawsze jest albo wilgotny ,albo ciut tlusty i niska temperatura powoduje zgestnienie tych substancji.

Ogolnie niska temperatura i wilgotnosc powietrza wplywa chyba na cala instalacje elektryczna i drobne elementy mechaniczne.

pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
:idea: mia³em ten problem w mojej 320tce dieslu niby ¶mieszna sprawa :D
Opublikowano
I u mnie się pojawił ale tylko rano na zimnym silniku co jakis czas jak odpale rano spadaja obroty na sekunde i zaraz powraca.
Opublikowano
u mnie w dieslu to ca³e zamieszanie powodowa³a "grza³ka p³ynu ch³odz±cego" nie wiem czy to tak sie nazywa fachowo mie¶ci siê w komo¿e obok gniazda komputera z lewej strony, nie wiem czy to wina grza³ki w warsztacie powiedzieli ¿e ma zwarcie i pobiera masê pr±du, po zdemontowaniu przewodu masowego tej grza³ki problem z obrotami znik³, ale d³u¿ej "³apie" temperature (teraz zim±) orientuje sie ktos mo¿e czy bez tego mo¿na jezdziæ/ gdzie ewentualnie takie co¶ kupiæ i jak to fachowo siê nazywa.
Opublikowano
u mnie w dieslu to całe zamieszanie powodowała "grzałka płynu chłodzącego" nie wiem czy to tak sie nazywa fachowo mieści się w komoże obok gniazda komputera z lewej strony, nie wiem czy to wina grzałki w warsztacie powiedzieli że ma zwarcie i pobiera masę prądu, po zdemontowaniu przewodu masowego tej grzałki problem z obrotami znikł, ale dłużej "łapie" temperature (teraz zimą) orientuje sie ktos może czy bez tego można jezdzić/ gdzie ewentualnie takie coś kupić i jak to fachowo się nazywa.

 

Fachowo nazywa sie to WEBASTO, to tzw ogrzewanie postojowe, tylko ze w BMW bylo tylko w wersji "silnikowej" - znaczy sluzylo do szybszego nagrzania kabiny i silnika. Mozna jezdzic bez tego bo niektore bmw tego wogole nie mialy. Silnik dluzej sie wtedy nagrzewa, wrasta spalanie, maleje zywotnosc silnika. Jak masz z webastem jakis problem zglos sie do fachowca od tych urządzonek. Dodam ze w bmw bylo webasto zarowno elektryczne jak i olejowe (dwa dodatkowe silniczki). Przynajmniej tyle mi zeznal byly wlasciciel :8)

Xdrive

Koder

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.