Skocz do zawartości

Długo sie nagrzewa- czy to normalne w 2litrówkach ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jaki polecacie płyn ???

 

%5B360%3A480%5Dhttp%3A//img.photobucket.com/albums/v283/Wiesmin/BMW/3f24d275.jpg

http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano
Termostat.

Wisko przejmuję role dopiero po nagrzaniu się silnika i wspomaga chłodnicę w odprowadzeniu nadmiaru ciepła.

Tak więc zakup nowego termostatu i wymiana, ale pamietaj ma wyglądac tak:

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=17114&sid=b17dbca1b9faf8d6bc30d71101097a17

 

Dziekuje za pomoc, jutro jade kupic taki termostat i zabieram sie za wymiane plynu. Wyczytalem ze drugi "korek" do spuszczenia plynu znajduje sie w okolicy kolektorow wydechowych i chcialbym sie upewnic czy jest to ten wystajacy skierowany lekko w dol na wysokosci kolektorow? A jesli chodzi o odpowietrzenie ukladu po wymianie plynu za pomoca tej specjalnej sruby to nalezy to robic przy wlaczonym silniku czy wylaczonym?

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
Korek na chłodnicy służy do odpowietrzania podczas zalewania układu płynem, Po zalaniu zakręć go i pozgniataj parę razy górnego węża - zauważysz że płyn w zbiorniczku będzie jeszcze schodził w dół. Po tym zabiegu już go na odpalonym nie ruszaj, chyba że w wyniku zapowietrzonego jeszcze układu zacznie się gotować i poziom płynu w zbiorniczku podnośić do wyrzucenia, to wtedy zakręć chłodnicę, zgaś silnik i lekko luzując staraj się tym odpowietrznikiem wypuścić parę. Gdy ju ż przestanie nim parę wyrzucać to odkręć korek aby płyn zszedł na dół w zbiorniczku i odpowietrznik zakręć = ponownie pozgniataj górnego węża.
Opublikowano
OK, dzieki, tak zrobie a jeszcze prosil bym o info w sprawie tego korka do spuszczenia plynu z bloku silnika czy jest to ten wystajacy skierowany lekko w dol na wysokosci kolektorow, ktory odkreca sie kluczem?

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
(...)Co do termostatu to najlepiej przejechać kilka kilometrów aż wskaźnik znajdzie sie na godzinie 11- przed połową, zatrzymać sie, otworzyć maske i złapać ręką wąż wchodzący do chłodnicy a pozniej ten wychodzący z chłodnicy który idzie do termostatu. Różnica temperatur obu węży powinna być wyraźnie wyczuwalna. Jeśli oba węże mają jednakową temperature to wtedy dopiero możemy sie brać za wykręcanie termostatu.

 

Dobra metoda :cool2:

 

temperatura magicznych 80 stopni występuje po przejechaniu ponad 5 km a z układem chłodzenia jest wszystko OK. silnik M50 czy M52 ma ponad 10 litrów płynu chłodzącego ( przynajmniej w mojej 2.0 tak jest) więc nie wpadajcie w panike, jeśli widać po wskaźniku że wolniej sie rozgrzewa niż miesiąc wcześniej, gdy na zewnątrz było dużo cieplej.

 

Niestety nasze silniki są dośc masywną konstrukcją, więc żeby się nagrzać musza troche dostać energii cieplnej.

 

Jest chłodniej, więc naturalne jest, że rozgrzewanie trwa nieco dłużej.

Ale nie zgodzę się, że im większy silnik, im większy układ chlodzenia, tym dłużej trwa rozgrzewanie. Bo ten duży silnik wytwarza odpowiednio więcej energii cieplnej :!: :!:

 

W układ chłodzenia Skody Rapid wchodzi 11,5 litra płynu.

Silniczek ma tylko 1289 ccm pojemności. I wcale nie potrzebuje 10-15 km na osiągnięcie pełnej temperatury. Wystarcza mu 2,5 km spokojnej jazdy po za obszarem zabudowanym, żeby przekroczyć 80 st. C :!: (chociaż później widać trzy-cztery słabnące wahnięcia temperatury w zakresie 75-90 st. C. Ale w tak pojemnym układzie chłodzenia, z silnikiem z tyłu i chłodnicą z przodu, to akurat rzecz normalna).

 

Niestety, 90 % niedogrzanych silników to wina termostatów, które w zasadzie pracują dobrze, ale "nie trzymają" optymalnych parametrów. Często wadliwe są nawet nowe termostaty. Wśród przeciętnych producentów, jeden termostat na pięć nadaje się do kosza.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Jest on dokładnie za kolektorem 4,5,6 cylindra pomiędzy 4 a 5 - śruba na klucz 19 (w późniejszych modelach stosowali ten sam gwint i rozmiar, ale łebek korka był na klucz 13)
Opublikowano
u mnie temperatura, szczególnie teraz w zimie, rzadko dochodzi do "godz. 11", musialbym mocno pogazowac na placyku zeby tak sie stałolo, ale to i tak na chwile, pozniej spada jak tylko sie rozpedze na prostej ......a temperatura w kabinie niezbyt duza, wiatrak pod maską chodzi ciągle , nawet na zimnym silniku, tak ma byc ???? wydaje mi sie ze to wina termostatu
Opublikowano
u mnie temperatura, szczególnie teraz w zimie, rzadko dochodzi do "godz. 11", musialbym mocno pogazowac na placyku zeby tak sie stałolo, ale to i tak na chwile, pozniej spada jak tylko sie rozpedze na prostej ......a temperatura w kabinie niezbyt duza, wiatrak pod maską chodzi ciągle , nawet na zimnym silniku, tak ma byc ???? wydaje mi sie ze to wina termostatu

 

 

 

Witam,do wymiany na 100% masz termostat.Cena termostatów zamienniki od 40zł do 80zł, a oryginał w ASO 120zł.

Co do twojego pytania o wiatrak pod maską to wiatrak ten powinien chodzić cały czas. Wiatrak , czyli visko działa na zasadzie sprzęgła lepkościowego - im jest cieplej tym bardziej zagęszcza sie płyn w nim znajdujący - i tym samym zwiększa się opór - wisko kreci sie szybciej im bardziej wzrośnie temperatura.

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

Opublikowano
No i wczoraj to naprawilem, troche mi zeszlo bo robilem to pierwszy raz i w dodatku sam i marnymi narzedziami. Kupilem termostat Gates otwierajacy sie przy 92-ch stopniach Celsiusza (czy jak to sie tam pisze) i wszystko SUPER! Furka rozgrzewa sie bardzo szybko i juz po kilku chwilach wskazowka stoi w pionie i ani drgnie :). Przy okazji zmienilem plyn chlodniczy w calym ukladzie bo jezdzilem jeszcze na zeszlorocznym, wymiana poszla bez problemow. Wielkie dzieki za pomoc i dokladne info!

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano

dzieki za rady, jak najszybciej wymienie termostat ...

ale mam jeszcze jedno pytanie, jezeli kupie termostat jak kolega, który otwiera sie prrzy 92 st. C to jak to bedzie wygladalo w lecie ?? czy silnik nie bedzie sie za bardzo przegrzewac ??

Opublikowano
jezeli kupie termostat jak kolega, który otwiera sie prrzy 92 st. C to jak to bedzie wygladalo w lecie ?? czy silnik nie bedzie sie za bardzo przegrzewac ??
Do m40 idzie termostat 92 stopnie a do m43 tylko oryginalny BMW 95 stopni.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano
dzieki za rady, jak najszybciej wymienie termostat ...

ale mam jeszcze jedno pytanie, jezeli kupie termostat jak kolega, który otwiera sie prrzy 92 st. C to jak to bedzie wygladalo w lecie ?? czy silnik nie bedzie sie za bardzo przegrzewac ??

 

Silnik nie będzie się za bardzo przegrzewać,ponieważ 92 st.C to optymalna temperatura pracy silnika,przy tej temperaturze następuje pełne otwarcie termostatu, jeśli temperatura wzrośnie to otwiera się termostat zwiększa wtedy obieg i płyn zaczyna przepływać przez chłodnice,dodatkowo rozgrzane visko zaczyna się kręcić szybciej, co skutkuje dalszym schłodzeniem płynu znajdującego sie w obiegu.

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

Opublikowano

Proszę o podpowiedź jak odpowietrzyć układ chłodzenia silnika 1,8l M43 (E36)?

Jest koreczek na chłodnicy obok korka wlewu, ale czy to jest jedyny koreczek, czy jeszcze gdzieś należy coś odkręcić ?

 

Powodem, dla którego pytam o te rzeczy jest prawie całkowity brak ogrzewania, może to jakiś elektrozawór nie otwiera się, czy są tam elektrozawory ?, jeśli tak to w którym miejscu ?.

Termostat mam wymieniony na nowy.

 

Jak jest realizowana regulacja temperatury nawiewu ?, tzn. co się dokładnie dzieje kiedy obracam gałką temperatury na konsoli (autko bez klimy) ?

 

Czy brak ciepłego nadmuchu może powodować dodatkowy obieg skierowany do ogrzewania parownika LPG ?.

 

Może ktoś z kolegów uporał się u siebie z podobnym problemem w autku z silnikiem M43 i zechce podpowiedzieć mi jak mam postępować by namierzyć usterkę. :?

Pozdrawiam


Robert

Opublikowano
witam wszystkich! mam podobny problem (bmw e36 320i) mianowicie wogóle autko nie daje ciepłego powietrza do środka. skazówka stoi na pionie po przejechaniu ok 5km ale chcoć bym jezdził całą noc i tak w środku nie bedzie grzeć ciepłe powietrze. a i jak podpompuje dolny przewód od chłodnicy to troszke daje tego ciepła ale jak pózniej wyłącze auto lub dam na zimno to juz nie grzeje. układ chłodzenia jest odpowietrzony i elekrozawór jest tez sprawdzony (jest ok) co to moze byc????? pomóżcie bo zimno!!! pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.