Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam , chciałem zasięgnąć opini innych użytkowników tego silnika , mianowicie chodzi o specyfikę jego pracy przy niższych obrotach , przy niskich obrotach poniżej 1800 obr samochód powyżej 2 biegu niemalże nie przyspiesza czy u was tez występuje aż tak drastyczna turbo dziura poniżej ok 1800obr/min ? Wcześniej poruszałem się A6 1.9 TDI 110KM i tam samochód miał znacznie słabsze przyspieszenie na wyższych obrotach ale przyspieszał dość równomiernie od niskiego zakresu obrotów w BMW natomiast pow ww obrotów następuje przysłowiowe wciśnięcie w fotel ale poniżej jest bardzo ciężko , oczywiście zdaje sobie sprawę , że ten silnik jest nieco za słaby do tego auta , ale zapytać nie zaszkodzi.
Opublikowano
Troche tego było na forum,ale grzecznie pytasz ja grzecznie odpowiadam.Wcale 2.0d nie jest taki słabiutki, jeżeli chodzi o tą dziure,to jest to normalne i po przekroczeniu dziury masz ciąg jaki trzeba.Paski-ogólnie te motory 1.9tdi maja ten dolny pułap zrywny faktycznie,ciągną od dołu,ale pózniej(wyżej)wcale tego ciągu nie przybywa- ciągnie równo.Także nie martw się tą dziurką przy około 1800obr bo jak złapie 2000 to masz frajde nie porównywalną z VW.W mojej 525d też jest owa dziurka,ale z kolegami doszliśmy do wniosku w wielu dyskusjach że tak ma być i nie ma co szukać winnego.Złapie swoje obroty i zapindala jak gronostaj-cicho,zwinnie i z efektem(poszukaj jak poluje gronostaj :norty: ).Masz dobry silnik,wiadomo wiekszy nie zaszkodziłby,ale skoro montowali to wiedzieli co to jest.POzdr
Opublikowano

Bardzo dziękuję za odpowiedź oczywiście na przyszłość będę korzystał z opcji "szukaj" , czuje się spokojniejszy :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Tak jak Dani pisał: VAGi są zestrojone turbiną sporo niżej i faktycznie od samego dołu lepiej się zbierają. Natomiast w zakresie gdzie BMW już rozwija mocno skrzydła, takie zestrojenie VAGów powoduje, że zaczynają one już lekko sapać. Jest to po prostu inne podejście do zestrojenia turbosprężarek z elektronika silnika. VAG uznał, że lepszy jest zrywny dół i potem niekoniecznie energiczny środek i góra a w BMW doszli do wniosku, że lepiej jest zostawić delikatny dół a przycisnąć od środka aż do górnego zakresu. Niestety za pomocą jednej turbiny nie da się wystroić diesla tak, żeby od samego dołu wciskało w fotel i cisnęło tak aż do górnego zakresu obrotowego. W takim przypadku z pomocą przychodzi rozwiązanie bi-turbo gdzie mniejsza turbina pilnuje dołu i zapewnia mu dużą dynamikę by potem do głosu dochodziła druga, większa turbina odpowiadająca za wciskanie w fotel do samej góry. Wtedy mamy odczucia klimatem nawiązujące do benzyny gdzie nie ma dziury turbo i w całym zakresie auto ostro idzie do przodu - coś za coś.

Ja tam jeździłem Passatem brachola 1,9TDI 130KM i fakt, zbierało się to bardzo fajnie od dołu ale 1-ka była masakrycznie krótka (ledwo się ruszyło autem i już trzeba było wajchować na 2-kę żeby auto dalej szło dobrze). Pod tym względem o wiele bardziej pasuje mi zestrojenie BMW bo choć - jak to w dieslu bywa - jedynka jest krótka to i tak jest ona o wieeeeele dłuższa niż w tym Passacie i można znacznie dłużej pociągnąć na jedynce zanim się wrzuci wyżej.

Pzdr.

Opublikowano
Tak jak Dani pisał: VAGi są zestrojone turbiną sporo niżej i faktycznie od samego dołu lepiej się zbierają. Natomiast w zakresie gdzie BMW już rozwija mocno skrzydła, takie zestrojenie VAGów powoduje, że zaczynają one już lekko sapać. Jest to po prostu inne podejście do zestrojenia turbosprężarek z elektronika silnika. VAG uznał, że lepszy jest zrywny dół i potem niekoniecznie energiczny środek i góra a w BMW doszli do wniosku, że lepiej jest zostawić delikatny dół a przycisnąć od środka aż do górnego zakresu. Niestety za pomocą jednej turbiny nie da się wystroić diesla tak, żeby od samego dołu wciskało w fotel i cisnęło tak aż do górnego zakresu obrotowego. W takim przypadku z pomocą przychodzi rozwiązanie bi-turbo gdzie mniejsza turbina pilnuje dołu i zapewnia mu dużą dynamikę by potem do głosu dochodziła druga, większa turbina odpowiadająca za wciskanie w fotel do samej góry. Wtedy mamy odczucia klimatem nawiązujące do benzyny gdzie nie ma dziury turbo i w całym zakresie auto ostro idzie do przodu - coś za coś.

Ja tam jeździłem Passatem brachola 1,9TDI 130KM i fakt, zbierało się to bardzo fajnie od dołu ale 1-ka była masakrycznie krótka (ledwo się ruszyło autem i już trzeba było wajchować na 2-kę żeby auto dalej szło dobrze). Pod tym względem o wiele bardziej pasuje mi zestrojenie BMW bo choć - jak to w dieslu bywa - jedynka jest krótka to i tak jest ona o wieeeeele dłuższa niż w tym Passacie i można znacznie dłużej pociągnąć na jedynce zanim się wrzuci wyżej.

Pzdr.

 

W kwesti aut z grupy VAG to mimo młodego wieku mam już za sobą 2 auta z ich TDI , porównywanie 130KM na pompowtrysku z 110 na zwykłej pompie mija się z celem (znacznie większy moment obrotowy ) ale masz racje , że 1 bieg w silnikach VAG jest diabelnie krótki natomiast 1bieg w BMW daje tą namiastkę benzyniaka , oczywiście jak to diesel nie jest to silnik do deptania do wysokich obrotów , ale narazie po prawie 2 miesięcznej eksploatacji jestem bardzo zadowolony , mam nadzieje , że będzie mi służyć równie dobrze jak mój wysłużony 1.9 TDI do którego już zawsze będę miał duży sentyment. Moje pytanie było spowodowane głównie przyzwyczajeniem się do silników VW/AUDI i jazdy w warunkach miejskich na obr rzędu 1400 - 1800 obr/min tym bardziej cieszy mnie wasza odpowiedź w tej kwesti gdyż mam pewność że z autkiem wszystko w porządku ( podejrzewałem przepływke albo zawór turbo z którym miałem problemy w AUDI.

Opublikowano

To nic kolego na wyrost nie podejrzewaj,zapytałeś :cool2: ,bardzo dobrze i uzyskałeś objaśnienie jak obchodzić się z dziurą--dlatego jak masz tą jedną dziure nie szukaj następnej dziury,bo zdradzisz marke BMW :mrgreen:(wtedy się spsuje) --mały offtopic

Ciesz się jazdą,nie warto szukać nie istniejącego problemu,chyba że jakiś się pojawi :cry2: wtedy wal śmiało.POzdr i powodzonka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
uzyskałeś objaśnienie jak obchodzić się z dziurą--dlatego jak masz tą jedną dziure nie szukaj następnej dziury

Jedna z najlepszych wypowiedzi w ostatnim czasie :D .

Trochę się z tym nie zgodzę,bo im więcej tym lepiej :norty: :norty: ,tylko trzeba uważac :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
uzyskałeś objaśnienie jak obchodzić się z dziurą--dlatego jak masz tą jedną dziure nie szukaj następnej dziury

Jedna z najlepszych wypowiedzi w ostatnim czasie :D .

Trochę się z tym nie zgodzę,bo im więcej tym lepiej :norty: :norty: ,tylko trzeba uważac :mrgreen:

CIHY525 miałem wene jak diabli,za ten tekst awansują mnie na moderatora jak nic :mrgreen:

PS. nie dosyć że ładnie koledze objaśniłem zapytajke,to popisałem się humorem i awangardą.Nie czruj ziomal ty też miałes dobre teksty kiedyś :cool2: --ja pamiętam(znajde to przytocze) :cool2: 3maj się--- nie radż młodemu szukania kolejnych dziur jedna mu styknie na początek.Pisał że ma ją dwa miechy(świerza soczysta) :twisted:

Opublikowano

arekko - pochwal sie prosze, jakie auto ma spalanie po trasie... gmeram ostatnio po ogloszeniach m.in. za 520d. O dziwo nawet za przyzwoita kase da sie znalezc ladne auto, a osiagi 520d w zupelnosci mi wystarczaja.

To co na kompie widzialem w testowanym aucie to 6,2 litra na 100. Jak to jest u Ciebie?

Jechalem tym 2 krotnie - i faktycznie wyglada dynamika tak jak opsiujesz.

Powiem ci za to, ze mondeo obecne moje rwie do przodu juz od 1800 obrotow i ciagnie praktycznie do konca (auto jest zmodowane nieco...). 1 i 2 bieg za to praktycznie nie istnieje. 1 - bujnac sie, 2 - bujnac sie nieco bardziej, 3 i wyzsze - lojojoj;)

Jezdzilem wczesniej sporo szkodnikami 1.9 110KM - jak piszesz sa zwawe z dolu, za to wyzej nie ma czym pojechac (przy jezdzie w gorach zawsze w octavii mialem problem z wyborem odpowiedniego biegu....)

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Opublikowano

przy jeździe na emeryta na trasie można zejść poniżej 5 litrów, ale tak normalnie jadąc 120-140 z wyprzedzaniem itd to wychodzi ok 6,5 litra

W małym mieście/większej wsi na krótkich odcinkach komputer pokazuje 10 litrów latem

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przy jeździe na emeryta na trasie można zejść poniżej 5 litrów

 

moim zdaniem nierealne... (mialem kiedys ibize tdi - ona rzeczywiscie przy jezdzie emeryckiej schodzila do 4.7, ale napewno nie 1,6 tonowe e39)

Opublikowano
przy jeździe na emeryta na trasie można zejść poniżej 5 litrów

 

moim zdaniem nierealne... (mialem kiedys ibize tdi - ona rzeczywiscie przy jezdzie emeryckiej schodzila do 4.7, ale napewno nie 1,6 tonowe e39)

Znowu zeszliśmy na spalnia. Może tyle zejść,ja nie jeżdze jak emeryt a na trasie hiszpania-polska 3300km spaliła przy jeżdzie miesznej z klimą w dzień i prędkość 100-170km/h kolego uwierz 6,2l/100km, a na powrocie do hiszpanii 6,6l/100km--załadowany,także nie mów że nie zejdzie mu.2.0 i 2.5d sa bardzo ekonomiczne czego nie ma 3.0d-a różnica nie wielka w pojemności,natomiast spalanie 1,5-2l więcej:twisted: Temat nie warty dyskusji :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przy jeździe na emeryta na trasie można zejść poniżej 5 litrów

 

moim zdaniem nierealne... (mialem kiedys ibize tdi - ona rzeczywiscie przy jezdzie emeryckiej schodzila do 4.7, ale napewno nie 1,6 tonowe e39)

Znowu zeszliśmy na spalnia. Może tyle zejść,ja nie jeżdze jak emeryt a na trasie hiszpania-polska 3300km spaliła przy jeżdzie miesznej z klimą w dzień i prędkość 100-170km/h kolego uwierz 6,2l/100km, a na powrocie do hiszpanii 6,6l/100km--załadowany,także nie mów że nie zejdzie mu.2.0 i 2.5d sa bardzo ekonomiczne czego nie ma 3.0d-a różnica nie wielka w pojemności,natomiast spalanie 1,5-2l więcej:twisted: Temat nie warty dyskusji :norty:

 

mialem compacta 2.0d 150km 2 lata, teraz 530d poliftowe, compactem na oszczednych próbach nigdy nie zblizylem sie nawet do REALNEGO spalania 4.7 ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Seat Toledo 1,9D trasa 4,2(rekord) miasto 5,5-6,fakt że silnik miał dynamikę zerową.Eh to były czasy :wink:
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
arekko - pochwal sie prosze, jakie auto ma spalanie po trasie... gmeram ostatnio po ogloszeniach m.in. za 520d. O dziwo nawet za przyzwoita kase da sie znalezc ladne auto, a osiagi 520d w zupelnosci mi wystarczaja.

To co na kompie widzialem w testowanym aucie to 6,2 litra na 100. Jak to jest u Ciebie?

Jechalem tym 2 krotnie - i faktycznie wyglada dynamika tak jak opsiujesz.

Powiem ci za to, ze mondeo obecne moje rwie do przodu juz od 1800 obrotow i ciagnie praktycznie do konca (auto jest zmodowane nieco...). 1 i 2 bieg za to praktycznie nie istnieje. 1 - bujnac sie, 2 - bujnac sie nieco bardziej, 3 i wyzsze - lojojoj;)

Jezdzilem wczesniej sporo szkodnikami 1.9 110KM - jak piszesz sa zwawe z dolu, za to wyzej nie ma czym pojechac (przy jezdzie w gorach zawsze w octavii mialem problem z wyborem odpowiedniego biegu....)

 

 

Witam ponownie

Mam go dopiero 2 miesiące ale już mogę powiedzieć , że na swoje gabaryty jest bardzo oszczędny , akurat wczoraj byłem w trasie pod berlinem i na autobahnie nie przekraczając 120 km\h spalił około 5,5 litra na 100 , tak pomiędzy 130 a 150 na godzinę to będzie coś do 6,5 litra. Natomiast w mieście do tej pory nie przekroczyłem 7,5 litra , z tym , że ja jednak jeżdżę dość spokojnie bez deptania ot poprostu wciskam pedał ponad 2500 obr i następny bieg. Ogólnie uważam ten silnik za udany , nie jest to może demon szybkości ale jest całkiem zrywny. Ogólnie jeśli chodzi o silniki VAG szczególnie 1.9 TDI AFN 110 KM to uważam , że sprawny silnik tego typu zapewnia dobre osiągi i wcale nie uważałem go za słabego na wyższych obrotach a spalanie w mieście było naprawdę bardzo zadowalające ( moje audi a4 z włączona klimą zamykało się w 6.5 litra na 100). Jeśli piszesz , że octavia na 1.9 110 KM nie ciągneła pod górę to zdecydowanie coś z nią było nie tak bo te silnikI przy 90 km na godzinę potrafią ciągnąc na 5 biegu pod górkę i się rozpędzać :) Z doświadczenia wiem , że takie silniki mając chociażby małą dziurkę w którejś z rur którymi idzie powietrze tracą całą dynamikę. W BMW jeszcze nie wiem jak to wygłąda ale zasada działania identyczna więc i w razie czego objawy są zapewne takie same (przepraszam za off-topic).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
arekko - pochwal sie prosze, jakie auto ma spalanie po trasie... gmeram ostatnio po ogloszeniach m.in. za 520d. O dziwo nawet za przyzwoita kase da sie znalezc ladne auto, a osiagi 520d w zupelnosci mi wystarczaja.

To co na kompie widzialem w testowanym aucie to 6,2 litra na 100. Jak to jest u Ciebie?

Jechalem tym 2 krotnie - i faktycznie wyglada dynamika tak jak opsiujesz.

Powiem ci za to, ze mondeo obecne moje rwie do przodu juz od 1800 obrotow i ciagnie praktycznie do konca (auto jest zmodowane nieco...). 1 i 2 bieg za to praktycznie nie istnieje. 1 - bujnac sie, 2 - bujnac sie nieco bardziej, 3 i wyzsze - lojojoj;)

Jezdzilem wczesniej sporo szkodnikami 1.9 110KM - jak piszesz sa zwawe z dolu, za to wyzej nie ma czym pojechac (przy jezdzie w gorach zawsze w octavii mialem problem z wyborem odpowiedniego biegu....)

 

 

Witam ponownie

Mam go dopiero 2 miesiące ale już mogę powiedzieć , że na swoje gabaryty jest bardzo oszczędny , akurat wczoraj byłem w trasie pod berlinem i na autobahnie nie przekraczając 120 km\h spalił około 5,5 litra na 100 , tak pomiędzy 130 a 150 na godzinę to będzie coś do 6,5 litra. Natomiast w mieście do tej pory nie przekroczyłem 7,5 litra , z tym , że ja jednak jeżdżę dość spokojnie bez deptania ot poprostu wciskam pedał ponad 2500 obr i następny bieg. Ogólnie uważam ten silnik za udany , nie jest to może demon szybkości ale jest całkiem zrywny. Ogólnie jeśli chodzi o silniki VAG szczególnie 1.9 TDI AFN 110 KM to uważam , że sprawny silnik tego typu zapewnia dobre osiągi i wcale nie uważałem go za słabego na wyższych obrotach a spalanie w mieście było naprawdę bardzo zadowalające ( moje audi a4 z włączona klimą zamykało się w 6.5 litra na 100). Jeśli piszesz , że octavia na 1.9 110 KM nie ciągneła pod górę to zdecydowanie coś z nią było nie tak bo te silnikI przy 90 km na godzinę potrafią ciągnąc na 5 biegu pod górkę i się rozpędzać :) Z doświadczenia wiem , że takie silniki mając chociażby małą dziurkę w którejś z rur którymi idzie powietrze tracą całą dynamikę. W BMW jeszcze nie wiem jak to wygłąda ale zasada działania identyczna więc i w razie czego objawy są zapewne takie same (przepraszam za off-topic).

 

a czemu nie skusiles sie na 525d ??

Opublikowano
Ze względów finansowych , 520d kupiłem tylko okazyjnie , bo właściwie to szukałem nowszego Passata albo Audi ale trafiło się BMW za 525d już musiałbym 19,6 % akcyzy zapłacic i podniosło by mi to koszta :/ Ale możliwe , że w najbliższej przyszłości jak finanse pozwolą to pomyśle nad zakupem 525d , poza tym jakoś mam większe zaufanie do diesli na pompie :)
Opublikowano

a ja zapytam :D

 

warto kupić 520d z 2002-2003 za 6-7 tys EUR?

mało ich jest ogólnie na rynku, a w większy silnik nie chce się pakować

 

biorę pod uwagę tylko te zza granicy - Niemcy, Benelux

są też takie za 10kEUR, ale to ciut za dużo jak na mnie.

Opublikowano
Wszystko zależy od stanu , ja szukałem 520d i udało mi się znaleźć 200 km od mojej miejscowości (facet przyjechał nią na kołach z Belgi ) wyszła mnie jakies 19000 z hakiem i narazie wygląda , że gościu nie pocisnął kitu , samochodem zrobiłem już około 5 tys kilometrów . Wydaje mi się , że 6500 euro to dobra cena z auto z roczników które podajesz pytanie tylko czy uda ci się takie znaleźć. Ale polecam jednak szukać w krajach beneluxu bo ceny beemek są tam nieco niższe , niemcy cenią sobie tą markę i u nich raczej taniej nie dostaniesz chyba , że jakiś handlarz ma dojścia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u nich raczej taniej nie dostaniesz chyba , że jakiś handlarz ma dojścia.

No a jak.W Polsce nazywa się to OKAZJA LUB PROMOCJA :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
u nich raczej taniej nie dostaniesz chyba , że jakiś handlarz ma dojścia.

No a jak.W Polsce nazywa się to OKAZJA LUB PROMOCJA :mrgreen:

 

Okazja lub promocja od niepalącego dziadka emeryta co dojeżdżał do kościoła :P albo od żony co na zakupy jeździła :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ze względów finansowych , 520d kupiłem tylko okazyjnie , bo właściwie to szukałem nowszego Passata albo Audi ale trafiło się BMW za 525d już musiałbym 19,6 % akcyzy zapłacic i podniosło by mi to koszta :/ Ale możliwe , że w najbliższej przyszłości jak finanse pozwolą to pomyśle nad zakupem 525d , poza tym jakoś mam większe zaufanie do diesli na pompie :)

 

nie wyobrazam sobie jazdy 520d, dla mnie minimum w budzie e39 to 3.0d 193 KM ale to moje zdanie :)

Opublikowano
No cuż ja całe życie jeździłem z takimi silnikami więc mi starcza , oczywiście nie pogardziłbym mocniejszym ale skoro tylko na taki było mnie stać :)
Opublikowano
No cuż ja całe życie jeździłem z takimi silnikami więc mi starcza , oczywiście nie pogardziłbym mocniejszym ale skoro tylko na taki było mnie stać :)
---ŚWIĘTA KWESTIA Szacun :cool2:

PS. jest pełno artystów co bu-bu przerosło ich możliwosci(teraz drutują,szukają bio itp)POzdr

Opublikowano
No cuż ja całe życie jeździłem z takimi silnikami więc mi starcza , oczywiście nie pogardziłbym mocniejszym ale skoro tylko na taki było mnie stać :)
---ŚWIĘTA KWESTIA Szacun :cool2:

PS. jest pełno artystów co bu-bu przerosło ich możliwosci(teraz drutują,szukają bio itp)POzdr

 

No co poradzisz każdy pragnie luksusu tylko , że nie każdy przelicza zamiary na możliwości . Pojeżdżą ,wybiją zawiechę a potem allegro i oddam super BMW za 14000 bo musze kredyt na orlenie spłacić :8) Oczywiście nie śmieje się z ludzi których nie stać na takie auto ale staram się być realistą i wiem , że nie ma sensu kupować samochodu po to żeby stał , ja jeżdżę dość dużo więc koszty paliwa są dla mnie istotne a samochód to jeszcze opłaty i części, oleje, paski, rolki i inne sprawy o które jeśli nie zadbamy to mamy po 2 latach gruchota który powoduje tylko nerwy i stres. To jeden z większych argumentów dla mnie jeśli chodzi o zakup samochodu eksploatowanego w PL = eksploatacja samochodu po najmniejszej lini oporu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.