Skocz do zawartości

320D CR 150KM jakie paliwo? Który olej lejecie? Jaki ON?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, szukałem już forum, ale za bardzo nie znalazłem… za to na innych forach trochę poczytałem i zgłupiałem.. :mad2: A mianowicie od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem :D BMW E46 320D 150KM 2003r. z silnikiem Common Rail drugiej generacji.. i zastanawiam się, którą ropą go zalewać??

Naczytałem się, że najlepiej lać na zaufanych i markowych stacjach, z czym się zgadzam.. bo tam będą najmniej „ochrzczone” paliwa.. nie to, co możemy się spodziewać u pana Staśka pod chmurką…

Natomiast niektórzy piszą, że do baków aut z silnikiem Common Rail trzeba lać tylko i wyłącznie paliwa uszlachetnione, droższe ON, tj. np. Diesel Shell V-Power, Statoil-DieselGold, BP Diesel-Ultimat itd… a to po to, aby nie było żadnych brudów i żeby nie zapchać pompowtryskiwaczy bodajże.. - czy to wszystko prawda? Inni są przeciwnikami droższej ropy – piszą, że za mało smaruje i że to tylko chwyt marketingowy, bo prawie niczym się nie różni od tańszej ropy, a środki uszlachetniające są prawie niewykrywalne. Inne grono ludzi twierdzi zaś, że powinno lać się tylko i wyłącznie normalną/tańszą ropę ze względu na lepsze smarowanie i względnie dobrą, jakość do danych silników. Piszą też, że za granicą nie ma takich podziałów na stacjach benzynowych jak u nas diesel normalny i diesel lepszy/uszlachetniony. Czy to rzeczywiście tylko chwyt marketingowy? A Wy jakie paliwo lejecie do swoich baków :?: :?: :?:

Ważne jest tutaj że chodzi o silniki "bardziej czułe" czyli te Common Rail montowane po lifcie.

A inni jeszcze - piszą że najlepiej lać naprzemiennie: raz zwykły olej napędowy, a następnym razem uszlachetniony/lepszy :shock:

Opublikowano
w przedostatnim zdaniu sam sobie odpowiedziałeś ... Twój silnik jest na CR więc wtryski są bardziej czułe na wszelkie brudy itp. , natomiast silniki na pompie VP nie są tak podatne jak CR na drobne pyłki w paliwie ale za to wymagają od paliwa lepszych właściwości smarnych dla pompy VP44 .... także jak lubisz swój samochód lej lepsze ON .... wtryski CR to lubią

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

ja osobiscie słyszę różnice pomiędzy zwykłym ON a premium,

szczególnie to słychać w zimę, na paliwie premium chodzi równiej i łagodniej, nie klekocze tak mocno jak na zwykłej ropie

od pewnego czasu leje tylko ON premium, na shellu/statoilu/lotosie (vpower, gold, dynamic)

spalanie niezauważalnie niższe (poniżej 0,5l)

kopcenie takie samo (widzę po osadzie na końcówce wydechu)

 

w maju przejechałem przez 5 państw na południe,

tam też są podziały na paliwa normalne i premium (może nie na każdej ale są)

po zatankowaniu nie widziałem różnicy pomiędzy ich olejami napędowymi a naszymi premium, w spalaniu, w dynamice, w kulturze pracy.

 

nie wiem jak się ma to do innych użytkowników ale ale mam ok 220kkm na szafie a jeśli chodzi o filtry, olej robie wymiany co 10-11kkm (syntetyk motul c3 xclean+), filtr paliwa równiez wymieniony na początku maja, reszte płynów też mam świeżych reszta szczegółów w podpisie

Opublikowano
ja natomiast tankowałem kilka razy w Holandii coś lepszego i spalanie było naprawdę niższe aż zdziwiłem się że tak duży odcinek zdołałem przejechać ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Na niemieckiej ropie tankowanej przy supermarkecie,a wiec najtanszej auto przejezdza mi ok.900km przy jezdzie autostradowej ze srednia predkoscia ok.130km/h. Spalanie komp. pokazuje ok.5,8l.(ponizej 6)

Na polskiej ropie premium tankowanej na shellu,a wiec najlepszej auto przejezdza ok.800km przy jezdzie w trasie na polskich drogach ze srednia predkoscia ok.75km/h. Spalanie komp. pokazuje ok.6,2l.(ponizej 6,5)

Na pewno wplyw na to ma automat,niemniej jednak jestem pewien na 200%, ze jestesmy robieni bardzo powaznie w ... :8)

Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano
Lej zwykly ON z dobrej stacji (Shell, Statoil, Orlen, BP), zima dolej czasem dodatek do diesla przeciw wytracaniu parafiny, wymienial filtry przy kazdym przegladzie (ok 15 tys.) i nie zawracaj sobie glowy. Ja zrobilem ok 100 tys km na zwyklym ON i 0 problemow. Wiecej biedy sobie narobisz gdy bedziesz tankowal na rezerwie.
Opublikowano

Witam

Na Bmw-Sport opisałem moje testy z paliwami . Można się sporo dowiedzieć, wnioski są oczywiste. Polecam : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=10&t=93259

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Mauro popieram - lej zwykły ON. Kiedyś czytałem na forum jak koleś opisywał, że od nowości lał do Toyoty z CR paliwo premium - wtryski wytrzymały ok. 100tkm. W firmie mamy 5 pojazdów - wszystkie diesle z CR (samochody wymieniane przy przebiegach rzędu 180 tkm - trochę się jeźdźi - opel, vw, citroen, mazda, toyota) tankowane zwykłym ON na orlenie. Odkąd pracuję ok. 10 lat nie pamiętam aby wymieniany był choć jeden wtrysk lub turbina (nie żartuję). I naprawdę co do turbiny - nikt się nie przejmuje kiedy gasi silnik lub ostro startuje zimą. /dlatego tak jak pisałem w innym temacie - bawią mnie niektóre tematy poruszane przez użytkowników BMW - np. obroty najmniej szkodliwe dla silnika, koła zamachowego, oczekiwanie 10 minut na wychłodzenie turbiny - jak ktoś ma trupa, to musi coś wymyślać/ Jeszcze dla ciekawostki 2 pojazdy mają DPF - jeden 155 tkm - citroen, drugi 90 tkm mazda - zero problemów - fakt jeżdżone głównie po trasach. Oleje silnikowe tylko mobil i castrol. Ostatnio do swojej buni chciałem wlać motul ale mądry pan mi odradził i powiedział, że z francuskim olejem jest jak z samochodami na F - kupiłem mobil. AMEN.

Aha - zgadnijcie który najwięcej pali ON - Mazda 6 - "hajcuje jak smok".

Opublikowano
Na niemieckiej ropie tankowanej przy supermarkecie,a wiec najtanszej auto przejezdza mi ok.900km przy jezdzie autostradowej ze srednia predkoscia ok.130km/h. Spalanie komp. pokazuje ok.5,8l.(ponizej 6)

Na polskiej ropie premium tankowanej na shellu,a wiec najlepszej auto przejezdza ok.800km przy jezdzie w trasie na polskich drogach ze srednia predkoscia ok.75km/h. Spalanie komp. pokazuje ok.6,2l.(ponizej 6,5)

Na pewno wplyw na to ma automat,niemniej jednak jestem pewien na 200%, ze jestesmy robieni bardzo powaznie w ... :8)

 

przepraszam ale średnia to zaczytana wg komputera czy tak na oko ?

bo żeby komputer pokazywał średnią prędkość 130 to trzeba zamykać ostatni bieg

co do przelotu to ja tankując głownie premium w mieście robię 780km (na normalniej ropie było bardzo podobnie)

jadąc autostradami 900km nie stanowi problemu

dodam że mam 18 calowe koła z oponami 225 i 255 no i zawirusowanego dziada

Opublikowano

Kolego mogę Ci szczerze polecić paliwo ze stacji Statoil "Diesel Gold"

Chociaż moje BMW jest w benzynie to do firmowego auta zawsze tankuję to właśnie paliwo i uważam że jest naprawdę dobre choć drogie.

http://img200.imageshack.us/img200/2941/zdjcie0196001320x200320.jpg

...na tym osiedlu

gdzie BEEMKA jest

prawie jak BENTLEY...

Opublikowano
Kolego Ranger- gratuluje wspaniałych wyników. Ale pozwole sobie na pewną polemikę. Mianowicie,zamykanie 5,lub6 biegu w 320d to prędkość ok.210km/h. Ja autostradą tam gdzie można na terenie Niemiec jadę ok.160,170km/h, więc do zamykania ostatniego biegu trochę dużo mi brakuje. Następna sprawa to automat,który pali,jak wiesz, więcej od manuala,ale odwdzięcza się tym,że radio może grać głośno,bo nie trzeba słuchać silnika,żeby zmienić bieg(ani patrzeć na obrotomierz,choć niektórych to jara). Dane z komputera,ale pisałem mniej-więcej, bo nie znam auta,które zawsze pali tyle samo,a miałem ich już 5,w tym 3 beemki. Pozdrawiam :D
Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano
Witam

Na Bmw-Sport opisałem moje testy z paliwami . Można się sporo dowiedzieć, wnioski są oczywiste. Polecam : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=10&t=93259

Pozdrawiam Krzysiek

 

dobrze że trafiłem na ten post :cool2: ja mam możliwość kupywania ON bez biokomponentów :D :D a myslałem ze lepsze jest ON z bio a tu zonk :D

Opublikowano

Ja w zasadzie cały czas jeżdżę na Lotos Dynamic. Kiedyś zatankowałem Shell V-Power diesel, ale nie byłem z niego zadowolony. Do Orlenu nie mam zaufania ( chociaż po teście Rogera muszę przemyśleć temat ponownie :-) ), bo kiedyś gościu oszukał mnie na stacji i niesmak pozostał, na BP i Statoil mam za daleko i tak drogą eliminacji tankuję Lotos Dynamic.

 

Na początku miałem wrażenie, że auto na tym paliwie puszcza mniejszego dymka przy ostrym wciśnięciu pedału gazu, ale podejrzewam, że to efekt placebo.

Robię za mało kilometrów, żeby oszczędzać 15gr na litrze i lać zwykłe paliwo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.