Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam kolegów, takie pytanko, co sadzicie o podrozy z m40 na ok 2000km w jedna strone? przebieg niemaly bo 235tys. Czyli jak wroce bedzie juz prawie 240. Jezdze nim od 165tys i nie mialem zadnych wiekszych usterek oporcz wymiany lambdy , pompki paliwa i swiec.
Opublikowano
Kto jak kto ale Ty chyba najlepiej znasz swoj samochod i wiesz, czy mu ufac czy nie. To tak jakbym zapytal, czy moj Fiat 500 da rade pokonac trase 2000 km, wszak to Fiat. Nie jestes w stanie przedwidziec awarii, ktora niekoniecznie musi byc spowodowana pokonywaniem dlugiej odlwglosci (na raz). Podobnie, jak chyba zaden z nas nie zna stanu faktycznego Twojego samochodu. Takie jest moje zdanie. Jesli ufasz - nie ma sie czego obawiac.
Opublikowano

Niby nie sprawial mi zadnych problemow, ale z uwagi na ten silnik wlasnie te pytanie, bo jak wiadomo lubi sprawiac niespodzianki. Pokonywalem juz mniejsze trasy na raz rzedu 700km w dwie strony i jak widac obywalo sie bez problemow. To moze pytanie troche inaczej sformuuje.

 

Czy ktos z Was jechal juz taka dluga trase majac pod maska M40?

Opublikowano
Czyżby trasa do UK? :norty:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Sadze, ze to nie jest miejsce na takie pytanie, auto moze sie popsuc stojac, jadac 1km, 200km, 2000km.

Bez sensu, nie rozumiem czemu pytasz o takie rzeczy, co ma dlugosc trasy do tego czy auto sie zepsuje czy nie. Jak bedziesz lal paliwo to powinienes dojechac. Przejechales 165k i nagle boisz sie przejechac jeszcze 2k?

Jesli uwazasz ze sie zepsuje to nie jedz, a jak uwazasz nie zepsuje to jedz. Takie pytanie najlepiej zadaj wrozce, mowie powaznie.

 

Na koniec zmien tytul na poprawny

Opublikowano

Sąd że koledze chodzi o "podsumowanie" bmw - przy takim przebiegu/jaki ma ...

 

Mogę podsunąć Ci kilka uwag , może się przydadzą:

 

1.sprawdź sobie klocki hamulcowe/ ...po sprawdzeniu , będziesz miał psychiczną pewność "że są OK..."

2.sprawdź poziom płynu hamulcowego

3.sprawdź poziom płynu chłodzącego

4.jak masz niedużo do wymiany oleju/to zrób to przed jazdą

5.zwykle o auto się dba "na co dzień" , stąd grubszych robót nie powinno być

Stąd trudno Ci coś tu dodać ...

 

Z innych :

-obejrzyj sobie opony/ czy są OK... :ciśnienie , bieżnik , nawet czy nie ma z boku przecięć/...bywa że są ...

-zabierz ze sobą rezerwowy kluczyk

-zabierz ze sobą olej/na dolewki

-podładuj akumulator/pooglądaj jego klemy czy są mocno osadzone...

-sprawdź sobie zestaw do wymiany opony/...na drodze...:podnośnik,klin pod koło,klucze do wymiany

 

Jeśli auto pali od strzała , to tu masz już chwilową pewność ...

 

Jeśli ma kłopoty z zapłonem , to szybkie działanie to:

-klemy /jak wyżej

-masa/przewód pod spodem auta, ...jego styki...

-świece

Dalsze wynikają , z obserwacji auta/silnika ...

 

No to szerokiej drogi

panta rei
Opublikowano

zabrac ze sobą komplet kluczy :mrgreen:

zart.

 

poprostu to co koledzy wyzej piszą.

przed trasą sprawdzic wszystko.

 

masz m40 pasek rorządu był wymieniany?

Opublikowano

Dokladnie chodzilo mi o rozpoznanie tematu dluzszych tras. Siegnac jakis porad zanim wyjade. A co do 165 tys , to zostala kupiona z takim, wiec ja przejechalem nia odrobine mniej. Wlasnie wtedy byl wymienany rozrzad. Olej, zdarzalo sie dolewac, ale wymienie przed wyjazdem lacznie z filtrem i oczywiscie na droge tez wezme dla pewnosci. Komplet kluczy to wiadomo ze nie cala skrzynia ale chociaz klucz do kół lewarek itp. Co ile powinno sie wymieniac rozrzad , jedni pisza tak drudzy mowia siak....i tak juz sie pogubilem.

Zagladajac pod podwozie zauwazylem ze tylni most sie poci widac ubytki oleju, tak samo przy skrzyni. Nie jakies wielkie wycieki powodujace plamy podczas postoju.

Opublikowano
Kto jak kto ale Ty chyba najlepiej znasz swoj samochod i wiesz, czy mu ufac czy nie.

 

Dokładnie.

 

Zastosuj się do rady e36mf i posprawdzaj to co napisał + jeszcze to co podejrzewasz, że może być nie tak.

 

Ja w chwili obecnej nie zastanawiał bym się nawet i moje m40 poleciało by w trasę. Ale i tak bym zrobił jakiś przegląd, bo to jednak jest spora odległość.

 

Decyzja należy do Ciebie. :wink:

 

 

EDIT

Pasek wymieniasz wg wskazań instrukcji, ja lekko zlekceważyłem to i jeździłem jak na bombie, tzn. takie miałem odczucie. :D Nie opłaca się.

Wymień/dolej oliwę do skrzynie i mostu i obserwuj co się dzieje. Jeśli nadal nie będzie plam, to powinno być OK.

Opublikowano
Powiedzcie koledzy mi dokladnie jeszcze co ile ten pasek wymieniamy? Jesli juz pora na niego , zaden problem , wymienie. Mam na nim przejechane ok 70 tys. km
Opublikowano
Wlasnie moja dziewczyna pracuje w ubezpieczeniach wiec bedziemy to wykupywac napewno. Dobrze mowisz kolego, nie ma co tracic nerwow w razie awarii
Opublikowano
no wlasnie co mechanik to inaczej gada, moj znajomy powiedzial ze co 60-70 tys , ze on tak zmienia u siebie. Ale na markowych czesciach tzn, dayco, rouville.
Opublikowano

W instrukcji jest co 40 tyś. i tak mniej więcej powinno być. Gdyby ktoś zadał sobie trochę trudu i sprawdził tu: search.php , to by widział, że różne są "szkoły". Przedział 40 - 50 tysi będzie OK. Chociaż na Contim (chyba) widziałem, że wytrzymuje 60 tyś. Tak czy inaczej, ja bym nie zwlekał w nieskończoność, bo może być nieciekawie.

 

Ja wymieniam w okolicy 45, raz więcej trochę było, bo przegapiłem i jeździłem z przysłowiową duszą na ramieniu (tak jak już wspomniałem).

Opublikowano
pewnie , bede wymienial oczywiscie juz w niedlugim czasie, bo taka dusza na ramieniu jest mi najmniej potrzebna podczas trasy, wystarczy mi stres zwiazany z logistyka , trzeba jakos trafic. :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.