Skocz do zawartości

Dziwne odgłosy w trakcie jazdy E83 2,0 2005


keddex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i pozdrawiam. Mam ciekawy wątek i zarazem problem, temat kieruję do forumowiczów którzy zetknęli się z takim zjawiskiem lub mogą coś wnieść aby go rozwiązać. Posiadam X3 2,0D E83 150KM z maja 2005 przebieg 170 tyś. W trakcie jazdy słychać pewne odgłosy typu "buczenie, drgania, tarcie jakby coś wchodziło w rezonans" ten odgłos nie jest stały ale przerywany i jest go trudno określić w słowach. Wszystko jest OK przy niższych biegach i wyższych obrotach zaczyna go słychać najczęściej na 5 biegu przy obrotach 2500 tyś. Czasami już to słychać na 4 ok 2000 tys obrotach a również i na 3 biegu w/g mojej oceny ten odgłos chyba jest związany z obrotami silnika na poszczególnych biegach i coś drga na pewnych obrotach . Słychać go gdzieś od spodu auta naprawdę trudno go zlokalizować siedząc za kółkiem w trakcie jazdy, nie jest to głośne coś takiego, jak ocieranie czy drganie. Jest to denerwujące gdyż jadąc spokojnie np. na 5 przy prędkości ok 80 - 100 km/h jest komfort i spokój "mruk silnika" a tu ci coś burczy w aucie. Nie wiem od czego zacząć szukać czy od skrzyni, czy od przekładni 4X4 a może oleje ? Bardzo proszę o Wasza opinię - PZDR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam :( dalej ponawiam swoją prośbę o pomoc w temacie jak wyżej. Po przeczytaniu kilku tematów w sprawie przenoszenie napędów w X3 zastanawiam się czy czasem jest ten dziwny odgłos przez mały stan oleju w skrzyni /manual / lub w rozdzielaczu napędu na dwie osie bądź w mechanizmie przedniej albo tylnej osi. Czy ktoś podzieli mój tok myślenia?????

Jeszce jedno czy ktoś wie jakie do tych poszczególnych elementów przychodzą oleje ?????? :mad2: pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po wielu sprawdzaniach nie doszedłem co jest przyczyną tych odgłosów :mad2:

Dalej auto w pewnych momentach rzęgoli w trakcie jazdy najczęściej przy obrotach 2500 - 3000 na 5 biegu ale też czasami na niższych. Sprawdzane było wszystko w napędach. Trochę się poprawiło jak mechanik mi dokręcił jakiś pierścień/nakrętkę przy łączeniu się wału na wieloklinach czy coś takiego. Jeszcze jest obawa czy nie na. krzyżaku bo ponoć jest ale minimalny luz, który w/g jego oceny nie powinien mieć wpływu na ten odgłos. daję sobie spokój na chwilę może coś wyjdzie większego przy dalszej eksploatacji. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam proszę o pomoc mam identyczne objawy e83 2.0d 150 km 2006 rok 164 tyś km. Czy Pan rozwiązał problem bede wdzięczy za pomoc.

Czasami na 4 biegu przy wdepnięciu gazu, na piątym najwyrazniej to słychac jakby lekkie drzenie pod podłogą taki ajkby lekki warkot szum nie jest to bardzo głośne żona np nie zauważa ale ja słysze za kazdym razem i mnie denerwuje. To nie idzie równo z obrotami silnika rezonans jest jednostajny jakby cos sie lekko obijało o podłoge moze tłumik ciężko sprawdzic na podnosniku bo to podczas jazdy chyba tylko przy obciążeniu mi sie wydaje. Bede wdzieczn y za info pozdrawiam marcin

moj mail marcin.woropaj@op.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ja również mam identyczne objawy w mojej BMW X3 2.0d z 2006 170 tys przebiegu. Też chciałbym się dowiedzieć czy to może coś poważnego. Myślałem, że to może być wina kiepskich opon (odgłosy toczenia) przy większych prędkościach, ale chciałbym poznać inne opinie i sugestie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mam ten sam problem (przebieg 200tys.), u mnie słychać chrobotanie/buczenie/drżenie na 4 i 5 biegu (najbardziej na 5), przy mocnym wciśnięciu gazu. W ASO wymienili mi łącznik elastyczny wału, olej w tylnym moście i doszli do wniosku, że jest jakiś luz w tylnym moście. Wymieniłem więc tylni most i nic nie pomogło. Podczas następnej wizyty w ASO główny mechanik po jeździe próbnej stwierdził, że to skrzynia rozdzielająca napędy. Nie do końca jestem przekonany do tej diagnozy, ponieważ pierwsza z mostem była nie trafiona i stwierdzono wtedy, że rozdzielacz napędów jest ok. Jeśli ktoś rozwiązał ten problem prozę o info. pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. To ja otworzyłem ten temat i dalej z nim walczę. Do ASO jeszcze się nie wybrałem i chyba nie wybiorę. Bardzo jestem zdziwiony że w ASO nie mogą poradzić sobie z tym, przecież jest to usterka nie w jednym aucie to co widać na tym forum!!!!!!!!!! i chyba bez sensu jest tam auto zostawiać. To co niektórzy piszą to zgroza , przecież oni mogą wymienić pół auta i usterki nie naprawią. Jedyną nadzieją jest to że w końcu ktoś trafi na to forum z naprawioną usterką i nam to przekaże. U mnie oprócz tego drgania na 4 i 5 biegu jeszcze przy przyśpieszaniu szczególnie na trzecim biegu odczuwam lekkie zrywanie. drgania i dziwne odgłosy szczególnie nasilają się przy skrętach.

Ja jestem z okolic Krakowa może, ktoś poleci jakiegoś mechanika jak to się mówi z sercem do BMW ?? i nam pomoże. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No koledzy ja też mam chyba coś takiego. Na 4 biegu przy mocnym przyspieszaniu szarpie jakby przerywany był napęd na koła.

Na innych biegach tego nie czuję. Odgłosów żadnych też nie mam ale chyba o to samo chodzi.

Auto: X3 2.0d, 2007r, 150KM, 147 000km.

Na razie mi to nie przeszkadza ale faktycznie może to być ta skrzynka rozdzielająca napęd, bo przecież skrzynia biegów na pewno by takich objawów nie dawała.

Prawdopodobnie ten napęd X-drive coś świruje i źle przekazuje napęd na poszczególne koła :roll:

BMW = Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to wina koła dwumasowego :?:

Tu kilka słów o tym:

 

http://www.samochody.mojeauto.pl/bmw/czesci,uklad-napedowy/dwumasowe_kolo_zamachowe,116/bmw_z8.html

 

Jakie macie przebiegi?

Podobno te koła ok 150 tys już zaczynają się sypać?

:|

BMW = Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
jeśli to dwumasa to powinieneś zauważyć przy gaszeniu silnika na luzie takie stukanie czy szarpnięcie silnika na sam koniec w chwili gaszenia.

 

ja obstawiam xdrive

 

Moje auto jest z 2005 roku z silnikikiem 150 km i przebiegiem 200 tys.km.Mialem dokladnie takie same objawy jak wyzej opisane przypadki.

Niepotrzebnie dałem sie namowic na wymiane calej dwumasy -bo nic to nie dało .Dalej kiedy auto gasilem lub zapalalem był metaliczny stukot i przy ruszaniu -szczególnie przy skreconych kolach czulem stukot .

To wszystko ustapiło po wymianie zerwanej poduszki silnika oraz 4 tulejek tyłniej ławy-belki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Miałem podobne szarpania przy przyspieszaniu, jak by napęd,(3,4 bieg 80km i >) okazało się że jedna z przednich opon dostała "jaja".Nie widoczne gołym okiem na zamontowanym kole w aucie. Po przełożeniu na tył prawie znikło a po wymianie na nowe całkowicie brak.

Dodam że to niezła firma GOODYEAR EAGLE F1 235/50/18". Więc może sprawdź koła u wulkanizatora,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Problem rozwiązany! Potwierdziło się że jest to wina skrzynki rozdzielczej. Okazało się że łańcuch był za luźny (rozciągnął się). Poza tym pierścień na którym pracuje łożysko i który dociska tarczki był wytarty, łożysko było OK. Miałem 2 skrzynkę z uszkodzoną obudową i silniczkiem, ale łańcuch był OK. Podmiana łańcucha, nowy olej i... nic nie stuka przy ruszaniu, nie chrobocze, brak jakiegokolwiek szarpania przy przyspieszaniu - zupełnie inny komfort jazdy. Zrobiłem już ponad 400 km i zapominam o problemie - mam nadzieje że na dłużej :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sadze iz sama wymiana oleju nie bedzie miała wielkiego wpływu na rozciąganie się łańcucha bądź jego brak, trzeba chyba rozpatrywać to jako wadę materiałową z kórego zrobioony został owy winowajca, tak powszechnie występujące ciecie kosztów produkcji. Do kkx5 , nie jest to problem tylko X- sów po lifcie, szeroko występuję także w autach przed liftem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no wlasnie to mnie zastanawia, poniewaz przed lftem jest calkiem inna.chodzi o x5.nie ma w niej tarczek.nie ma silniczka, ktory steruje napedem.jest oczywiscie lancuch, ktory sie wyciaga i stuka o obudowe.w tych z x-drive siadaja lozyska na koszu sprzeglowym, oprucz lancucha i wogule.dla mnie to jest wielka pomylka co bmw zrobilo z tym napedem.nie znam nikogo kto ma uzywana x5,x3 i nie ma objawow uszkodzonego reduktora :mad2: :mad2: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Moje ma identyczne objawy ( x3.2005, przeb.220. manual.).Zaczynam szukać przyczyny. Rozpoczne od zmiany oleju. Na forum nie znalazłem rozwiązania .

Chętnie bym zapłacił kase, komus na forum za rozwiązanie problemu, jeśli miał podobne kłopoty z buczeniem i znalazł rozwiązanie.Proszę kontakt na prywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchałem twojej rady -wtyczka została odłączona. Podczas jazdy nie bylo słychać buczenia.Po załączeniu wtyczki znów to samo-4,5 bieg buczenie.

Został również wymieniony olej w rozdzielaczu ,skrzyni biegów, uzupełniony w napędach.

Mechanik powiedział, iz jest to problem tylniego mostu.

Zastanawiam się, czy jeżdzić z tym buczeniem? :shock: Czy szukać rozwiązania problemu w tylnim moście??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecialo lozysko na walku w skrzynce :) Jak odlaczyles wtyczke = odlaczyles skrzynke i jej sterowanie, czyli lozyska w skrzynce nie byly pod obciazeniem. Gdyby to byl tylny most - to buczenie na 4,5 biegu nadal by bylo po odlaczeniu wtyczki :)

Zmien mechanika... Logika nie jest jego mocna strona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki PAPIK :) .

Dzis na spokojnie sam zacząlem testowac problem.Odłączylem wtyczkę i okazało się, że na 4,5 biegu buczenie jednak jest -tylko znacznie znacznie mniejsze jak

przy załączonej wtyczce.

Może być problem rozdzielacza ale i problem tylnego mostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.