Skocz do zawartości

320d dwumas?? pomocy


wania126

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak najszybciej wymień dwumas na nowy, wraz z dwumasem warto wymienić sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko). Zapomnij o regeneracji i tym bardziej o zakładaniu używanego dwumasa. Nowy zestaw dwumas + kompletne sprzęgło (LUK) to koszt około 1750 zł na allegro. Nie kupuj tylko zestawu Valeo ze sztywnym kołem zamachowym. Jeżeli nie chcesz aby pękł ci wał korbowy zrób tak jak piszę, dobrze ci radzę. Ja wymieniłem dwumas na używany z allegro bo też chciałem zaoszczędzić (dałęm 450 zł), który okazał się w gorszym stanie niż mój, 2 dni po założeniu tego dwumasa pękł mi wał i czeka mnie droga wymiana silnika.

dokładnie ja tez juz po wymianie silnika bo jezdziłem z walniętym dwumasem.....u mnie objawą tego było pulsowanie sprzęgła....i po 2óch dniach wał korbowy padł.....nie polecam też rzeźbić z jednomasem w dieslu.....pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pulsowanie sprzęgła....i po 2óch dniach wał korbowy padł

 

Ja zaczynam myśleć, że dwumas, dwumasem, ale tutaj jest jakaś sroga wada wału, skoro jedni go ukręcają praktycznie nieistniejącym dwumasem, a inni zupełnie znośnym (u mnie też mrowi/pulsuje sprzęgło i strasznie mnie schizują takie historie). Może to kwestia stylu jazdy? Pałowania sprzęgła? Przecież tyle jest diesli na rynku i nie w każdym dwumas powoduje dezintegracje silnika gdy jest padnięty, tylko w m47. :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pulsowanie sprzęgła....i po 2óch dniach wał korbowy padł

 

Ja zaczynam myśleć, że dwumas, dwumasem, ale tutaj jest jakaś sroga wada wału, skoro jedni go ukręcają praktycznie nieistniejącym dwumasem, a inni zupełnie znośnym (u mnie też mrowi/pulsuje sprzęgło i strasznie mnie schizują takie historie). Może to kwestia stylu jazdy? Pałowania sprzęgła? Przecież tyle jest diesli na rynku i nie w każdym dwumas powoduje dezintegracje silnika gdy jest padnięty, tylko w m47. :duh:

 

pedał sprzęgła "mrowi i pulsuje" jak wdusisz go do końca czy na samym początku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie lekko mrowi jak przyśpieszam i lekko dotknę pedał sprzęgła. Czy mam już nie spać po nocach i zamawiać nowy dwumas ?

u mnie też jak delikatnie wcisne lub położe noge na sprzęgle to mrowi po wcisnieciu do oporu nic nie czuć... wiec chyba nie ma sie czym martwic :cool2: przy gaszeniu masz "tyk tyk" :) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie lekko mrowi jak przyśpieszam i lekko dotknę pedał sprzęgła. Czy mam już nie spać po nocach i zamawiać nowy dwumas ?

to już pierwsze objawy jak pulsuje gdy lekko dotykasz sprzęgła....panowie gdzieś na forum wyczytałem(i to chyba racja) że dwumas nie jest po to żeby się psuł i ma podobno żywotność 200 tys. km czasami więcej.....coś jak rozrząd też trzeba wymieniać....ja znalazłem kolege w Dublinie który ma dostęp do części Luk'a(takie jak idą na 1szy montaż)...i za dwumas i komletne sprzęgło dałem 480 euro.....pozdr.

ps; viewtopic.php?f=69&t=138672

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie lekko mrowi jak przyśpieszam i lekko dotknę pedał sprzęgła. Czy mam już nie spać po nocach i zamawiać nowy dwumas ?

to już pierwsze objawy jak pulsuje gdy lekko dotykasz sprzęgła....panowie gdzieś na forum wyczytałem(i to chyba racja) że dwumas nie jest po to żeby się psuł i ma podobno żywotność 200 tys. km czasami więcej.....coś jak rozrząd też trzeba wymieniać....ja znalazłem kolege w Dublinie który ma dostęp do części Luk'a(takie jak idą na 1szy montaż)...i za dwumas i komletne sprzęgło dałem 480 euro.....pozdr.

ps; viewtopic.php?f=69&t=138672

 

moi rodzice mają outlandera z przebiegiem 38tys km i od nowiśći pedał mrowil i mrowi po delikatnym wcisnięciu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pedał sprzęgła "mrowi i pulsuje" jak wdusisz go do końca czy na samym początku??

 

Jak go w ogóle nie wduszę, tylko położę na nim stopę. Jak go nawet minimalnie wcisnę, to nie ma mrowienia. No fakt, jeśli mrowi na wciśniętym, to pewnie sprawa jest dużo poważniejsza. Kurdę, nagły zgon, np. turbiny za 3-3.5 tys. zł przełknę bez problemu, ale pad silnika, by mnie załamał kompletnie :duh: to na pewno nie jest wada wału? Może to nieszczęśliwy zbieg okoliczności, tj. 4-ro garowy diesle + tylni napęd?

 

Odnośnie mrowienia w Outlanderze - to co prawda Mitsubishi, ale wiesz, świat dąży do punktu w którym samochody z przebiegiem 100 000km będą się nadawały najwyżej na kwietnik - patrz: Subaru, w których dwumasa pada nawet po 10tys km ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moi rodzice mają outlandera z przebiegiem 38tys km i od nowiśći pedał mrowil i mrowi po delikatnym wcisnięciu :)

 

witam

wybaczcie koledzy że o innej marce

kolego w tych mitsu skrzynie czesto padają żeby tylko padła na gwarancji bo inaczej kosmiczne koszty

w mitsu to dopiero są koszty częsci :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moi rodzice mają outlandera z przebiegiem 38tys km i od nowiśći pedał mrowil i mrowi po delikatnym wcisnięciu :)

 

witam

wybaczcie koledzy że o innej marce

kolego w tych mitsu skrzynie czesto padają żeby tylko padła na gwarancji bo inaczej kosmiczne koszty

w mitsu to dopiero są koszty częsci :norty:

 

za 2 miesiace bedzie miec 2 latka i po gwaranci... jest spokojnie jeżdzony przez moją mame tylko wiec może jeszcze troche wytrzyma :cool2: ale i tak moja beemcia bije tego miśka na glowe jakością wykonania, prowadzeniem i wygłuszeniem :D ma tylko jedną zalete... w zime lepiej przez zaspy sie przebija :D a tak poza tym nawet nie chce nim jeździć jako pasażer :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam.

Odgrzewam dwumasowego kotleta.. Wrzucam filmik z próbką dzwięku jak chodzi mój silnik. Otóż robię to z tego powodu ,iż denerwuje mnie dziwny dzwięk przy gaszeniu auta. Naczytałem się i dochodzę do wniosku że może to być dwumas. Jako że fachowcem nie jestem to niestety nie słyszę nic , a wiem niejeden z was potrafi już czasem na słuch stwierdzić że to dwumasa broi. Mam również problem z drganiami przy najwyższym momencie obrotowym na 2 ,3 czasem i na 4 biegu. Drgania te wydobywają się tak jakby w okolicach drżżka zmiany biegów. Wymieniłem łącznik gumowometalowy , wymieniłem dwie podpory wału ( były rozwalone) dodam tez że bardziej drga na zakrętach w lewo i pod górkę.

 

 

Filmik na postoju mówię kiedy wciskam sprzęgło i kiedy puszczam, pózniej próbuje puscic sprzęgło na 1 biegu z wcisnietym hamulcem , a na zakończeniu ten strasznie wkurzający dzwięk przy gaszeniu auta.

 

https://www.youtube.com/watch?v=eazF5ejjaq0&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Klekocik mocno zagłusza nagranie :D w kabinie tego nie słychać przy zamkniętych drzwiach? Spróbuj tak nagrać. Odnośnie pisku przy gaszeniu to rzuć okiem na koło pasowe (tłumik drgań), bo to raczej jego wina (popękana guma), dwumas tłucze jak jest wywalony, szczególnie przy wciskaniu sprzęgła.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki sprawdzałeś/wymieniałeś?

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klekocik mocno zagłusza nagranie :D w kabinie tego nie słychać przy zamkniętych drzwiach? Spróbuj tak nagrać. Odnośnie pisku przy gaszeniu to rzuć okiem na koło pasowe (tłumik drgań), bo to raczej jego wina (popękana guma), dwumas tłucze jak jest wywalony, szczególnie przy wciskaniu sprzęgła.

 

Nagrałem przy zamkniętych drzwiach jak sugerowałeś.

Małe pytanie jeszcze , czy poduszki pod skszynią biegów mogą powodować że wał tłucze o coś ?

 

https://www.youtube.com/watch?v=cOKIICXsXrw&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz czasem wydechu zmienionego ? moze przy spawaniu ktoś coś źle skrecił , sprawdź łączniki które trzymają pierwszy katalizator

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poduszki skrzyni to raczej na sam koniec listy, jak wciskasz sprzęgło to nie czuć wibracji? Nie tłucze się? Jak nie to czepiłbym się jednak koła pasowego..jakiej firmy kupiłeś? Obejrzyj je dokładnie czy guma się popękała, swoją drogą te poduszki wymieniane dwa lata temu to też mogły się już posypać :roll: szczególnie jak dużo jeździsz po mieście, często gasisz/zapalasz, jaka firma?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło pasowe kupilem dobrej firmy , conajmniej Febi , tak samo poduszki , sorki byle szajsem to mojej buni nie poczęstuje ;).

Jak wciskam sprzęgło to niema żadnej różnicy , ani w dzwięku ani w drganiach. A co do wydechu to miałem raz robiony , ale to w sądze że w dość dobrym warsztacie.

Poza tym koło pasowe zostawmy już w spokoju, jak mówiłem to dość metaliczny dzwięk który wydobywa się z okolic pod gałką zmiany biegów.

Może wał .... jak przyspieszam , jak pisałem we wcześniejszym poście to na 2,3 i czasem 4 biegu czuje drgania własnie z okolic od pod gałką do prawego koła ( i napewno nie słysze tego z okolic samego koła)

 

Edit : A i dodam że jeżdżę tylko trasy, bana niemcy dania, pl drogi krajowe ... dość płaskie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ..Korzystając z okazji podłączam się pod temat a mianowicie...

 

kończy się sprzęgło w moim BMW 320D z 2005.Zapadła decyzja wymiany. parę miesięcy temu gdy zgłębiałem koszta tej naprawy to się bardzo różniły od teraźniejszych.

sprzęgło tylko nie co droższe ale dwumasa podrożała o jakieś 50%. z 800 do 1200zł. czy uważacie że warto kupić coś regenerowanego lub używanego ? bo jeśli chodzi o markę to raczej LUK ? prawda? Czy wymiana sprzęgła i dwumasy to skomplikowana operacja?? i jaki sklep polecacie ?? Dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.