Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam pytanko - czy to aby normalne że w gniazdku zapalniczki jest napięcie tylko wtedy kiedy odpalony jest silniki? Miałem kilka aut i wszędzie napięcie było nawet jak nie pracował silnik.

W E60 jest jednak inaczej. Trochę to dla mnie uciążliwe jak np. chcę naładować na parkingu komórkę w samochodzie a nie chcę aby silnik pracował. Niestety się nie da bo zapalniczce nie ma napięcia po zgaszeniu auta :-(

Opublikowano
Nie to nie jest normalne przynajmniej u mnie w wersji przed FL - napięcie się pojawia bez problemu nawet dzisiaj to testowałem przy przekręceniu kluczyka na pozycję 2. Można ładować NAVI, włączyć CB i inne...
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Jeżeli włożysz kluczyk ( kartę ) do stacyjki i bez wciśniętego sprzęgła wciśniesz przycisk start to zapalą ci się kontrolki i wtedy powinna działać zapalniczka . Chyba że masz automat to nie wciskaj hamulca tylko sam przycisk start

 

Natomiast tak bez włożonego kluczyka nie ma napięcia na gnieździe to samo mam w e87

Opublikowano

Napięcie pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka na pozycję II. Radio też. Strasznie upierdliwa rzecz. W poprzednich autach albo było cały czas albo przynajmniej po przekręceniu kluczyka na I.

 

Liczyłem, że w bagażniku będzie cały czas bo ktoś na przykład podłączy tam lodówkę przenośną albo inne ustrojstwo ale nie, po zgaszeniu auta wszystko się rozmraża :twisted:

 

...ale lepiej żeby się rozmroziło niż żeby akumulator trafił szlag :wink:

Opublikowano
Napięcie pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka na pozycję II. Radio też. Strasznie upierdliwa rzecz. W poprzednich autach albo było cały czas albo przynajmniej po przekręceniu kluczyka na I.

 

Liczyłem, że w bagażniku będzie cały czas bo ktoś na przykład podłączy tam lodówkę przenośną albo inne ustrojstwo ale nie, po zgaszeniu auta wszystko się rozmraża :twisted:

 

...ale lepiej żeby się rozmroziło niż żeby akumulator trafił szlag :wink:

A to jakoś dziwnie masz bo u mnie (też 2004) auto ożywa w pozycji kluczyka I.Niestety nie wiem jak z zapalniczka bo jej nie mam wcale (wersja dla niepalących - brak popielniczek i zapalniczek, no chyba że ktoś zwędził ją wcześniej bo miejsce jest).

Opublikowano
A ja się zastanawiam czy da się dołożyć gniazdo zapalniczki w bagażniku. W instrukcji jest opisana taka wersja, ja natomiast tego gniazda nie mam. Widziałem taki plastik z gniazdem na allegro za jakieś grosze, tylko zastanawiam się nad okablowaniem, czy trzeba je ciągnąć gdzieś daleko, czy są jakieś kable do których można się wpiąć. Jest to dla mnie o tyle ważne, że zbliża się sezon wakacyjny i czasem przydaje się to gniazdo do zasilenia lodówki. Miałem taką opcję w poprzednim VW i czasem korzystalem ;)
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
U mnie w LCI po lifcie radio można włączyć nawet bez włożonego kluczyka. Na iDrive aktywne są wtedy dwie opcje: Radio i CD/DVD.
Opublikowano

U mnie radio bez kluczyka też działa (2004) należy nacisnąć to pokrętło od regulacji siły głosu (z takiego dziwnego materiału ;) ) Tyle że wtedy on po kilku minutach może kilkunastu sam się wyłączy - automatyczne oszczędzanie energi chyba się mu odpala :)

 

Ja gniazdo w bagażniku mam ale co z tego jak lodówki tam nie podepnie bez przekręcenia stacyjki. W VW miałem gniazdo w bagażniku o ono jako jedyne w całym aucie (było 3 lub 4) działało nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Koledzy podepne się pod temat by nie zakładać nowego, mianowicie mam taki dylemat : w jaki sposób dostać się do gniazda zapalniczki z tyłu od strony kanapy pasażera, mam tam dwa gniazda przy samym tunelu w obudowie podłokietnika. Obydwa gnizda zapalniczek posiadają obwódki podświetlane i potrzebuje dostać się do jednej z nich ponieważ nie świeci. Podłokietnik dzielony z wysuwaną cześcią pod łokieć kierowcy. Bedę wdzięczny za sugestie może miał ktoś podobny problem.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Koledzy podepne się pod temat by nie zakładać nowego, mianowicie mam taki dylemat : w jaki sposób dostać się do gniazda zapalniczki z tyłu od strony kanapy pasażera, mam tam dwa gniazda przy samym tunelu w obudowie podłokietnika. Obydwa gnizda zapalniczek posiadają obwódki podświetlane i potrzebuje dostać się do jednej z nich ponieważ nie świeci. Podłokietnik dzielony z wysuwaną cześcią pod łokieć kierowcy. Bedę wdzięczny za sugestie może miał ktoś podobny problem.

 

Kolego włóż palce w otwory zapalniczek i podciągnij, ten panel jest na zatrzaskach i bez problemu wychodzi.

Opublikowano
właśnie tak poczyniłem, diagnoza - spalona dioda odpowiedzialna za podświetlanie pierścienia, wymieniona i jest gitara. Dziękuję i pozdrawiam
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Też mam chyba spaloną jedną diodę. Próbowałem ciągnąć palcami za gniazda, ale ani drgnie. Nie chce tego uszkodzic. W innym wątku ktoś pisał o podważeniu panelu 26. Czy możecie coś doradzić?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli włożysz kluczyk ( kartę ) do stacyjki i bez wciśniętego sprzęgła wciśniesz przycisk start to zapalą ci się kontrolki i wtedy powinna działać zapalniczka . Chyba że masz automat to nie wciskaj hamulca tylko sam przycisk start

 

Natomiast tak bez włożonego kluczyka nie ma napięcia na gnieździe to samo mam w e87

W moim tak samo,niestety.Po zakupie też byłem zaskoczony tym faktem, czasami to napięcie by się przydało.W ustawieniach pewnie niema możliwości żeby to zmienić ?

Opublikowano
Jeżeli włożysz kluczyk ( kartę ) do stacyjki i bez wciśniętego sprzęgła wciśniesz przycisk start to zapalą ci się kontrolki i wtedy powinna działać zapalniczka . Chyba że masz automat to nie wciskaj hamulca tylko sam przycisk start

 

Natomiast tak bez włożonego kluczyka nie ma napięcia na gnieździe to samo mam w e87

W moim tak samo,niestety.Po zakupie też byłem zaskoczony tym faktem, czasami to napięcie by się przydało.W ustawieniach pewnie niema możliwości żeby to zmienić ?

 

Niestety ale nie ma takiej opcji, nikt w bmw nie wpadł na jakiś tryb zasilania gniazdek na postoju. Nawet gdyby przerobić instalacje to podłączenie jakiegokolwiek odbiornika pobierającego ponad 80mA, kiedy samochód jest w uśpieniu, będzie powodowało alarm o zbyt dużym poborze prądu. Nawet podłączenie odbiornika przed IBS, czyli bezprośrednio do zacisku akumulatora, również moze powodować alarmy, bo IBS nie "odnotuje" poboru prądu, a akumulator będzie miał niższe napięcie, co przekłada się na niższy ładunek, wiec traktuje to jako nadmierne rozladowanie. W sumie to można to jakoś przeżyć bo nic poza komunikatm złego się nie dzieje.

Więc jedyna opcja to kluczyk w stacyjce, ale to jest troche bez sensu bo więcej prądu pobiera samochód niż to co podłączymy do gniazda zapalniczki.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Niestety ale nie ma takiej opcji, nikt w bmw nie wpadł na jakiś tryb zasilania gniazdek na postoju. Nawet gdyby przerobić instalacje to podłączenie jakiegokolwiek odbiornika pobierającego ponad 80mA, kiedy samochód jest w uśpieniu, będzie powodowało alarm o zbyt dużym poborze prądu. Nawet podłączenie odbiornika przed IBS, czyli bezprośrednio do zacisku akumulatora, również moze powodować alarmy, bo IBS nie "odnotuje" poboru prądu, a akumulator będzie miał niższe napięcie, co przekłada się na niższy ładunek, wiec traktuje to jako nadmierne rozladowanie. W sumie to można to jakoś przeżyć bo nic poza komunikatm złego się nie dzieje.

Więc jedyna opcja to kluczyk w stacyjce, ale to jest troche bez sensu bo więcej prądu pobiera samochód niż to co podłączymy do gniazda zapalniczki.

 

Jest zasilanie w schowku nawet po wyciagnieciu kluczyka. Mam wersję bez gniazda usb, zamiast tego jest plastikowa zaślepka do której z tyłu jest przyczepiony kabel z wtyczką. Sprawdzone miernikem pokazuje 12V. Można je wykorzystać.

http://static.pokazywarka.pl/i/2355323/469975.jpg

Opublikowano
Pewnie że można podłączyć, ale będziesz miał błędy o za dużym poborze prądu w uśpieniu. Jeżeli to nie przeszkadza to można z tym żyć. Nie wiem czy przypadkiem ta wtyczka nie jest do opcjonalnej latarki, która się tam ładuje
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam, chciałbym odświeżyć temat. A mianowicie w mojej e60 z 2003r. nie ma napięcia w zapalniczce, pojawia sie dopiero po włączeniu zapłonu (chyba nie powinno tak byc) radio działa nawet przy wyciagnietym kluczyku. Bezpieczniki sprawdziłem i są sprawne. Czy może ktoś wie co może byc przyczyną ?
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam.

 

Chce sobie zamontować oryginalne gniazdo zapalniczki w mojej e60 z 2006r. Zakupiłem już w serwisie gniazdo i teraz chcialbym sie dowiedziec jak oryginalnie i gdzie je podłączyć ?. bym był wdzięczny za wskazanie miejsca.

Opublikowano

Ja u siebie montowałem dwa gniazda zapalniczki w podłokietniku. Korzystałem przy tym z WDS.

Zerknij tam. Inna opcja to podpięcie się pod +12 V do zapalniczki z przodu. Demontujesz podłokietnik / tunel środkowy i przeciągasz dodatkowe przewody. Podłączasz się rownolegle i tez będzie Oki. To jest najprostsza opcja.

Opublikowano (edytowane)

W zaleznosci od rocznika auta rozpiska bezpieczników jest rózna, wiec zwróć prosze uwagę czy u Ciebie wygląda to tak jak niżej.

W przypadku gdy bezpieczniki masz pod innymi numerami napisz to znajde Twoją wersję.

 

U mnie jest jak nizej

 

Zapalniczka:

* bezpiecznik 82. / 20A

* przód na 61./ 20A

 

http://s5.ifotos.pl/mini/WDS-zapal_qperpqs.jpg

 

Wpinasz +12V przewód o średnicy 2,5 w pin nr 8 w kostke X11011

 

http://s10.ifotos.pl/mini/X11011jpg_qperhrw.jpg

 

Widok wtyczki

http://s5.ifotos.pl/mini/wtyk-x110_qperhes.jpg

Edytowane przez mirasextra
Opublikowano
Wpinasz +12V przewód o średnicy 2,5 w pin nr 8 w kostke X11011

To chyba jednak prościej podłączyć się do gniazda z przodu metrowym przewodem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.