Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


daroox

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko !!

Planuję zakup auta model E39 i mam przygotowane 15000 zł czy uda mi się kupić coś ciekawego w tej cenie ? planuję kupić coś powyżej 2000 roku i chcę żebyście mi troszeczkę doradzili jaki najlepiej silnik kupić i na co mam zwracać szczególną uwagę jeśli chodzi o zakup auta i ogólne porady. Z góry dzięki ! Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z początku produkcji a nawet okolice 99r spokojnie jeśli nie będziesz szaleć co do wyposażenia. Klomatronik szyby w prądzie będzie miała każda. Skóry lepiej nie bo często dopiero w drogich egzemplarzach one wyglądają dobrze.

 

Zawsze jakiś tam wkład będzie. 1000zl na filtry i wszystkie oleje trzeba mieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15k to takie min ale będą z tym wiązać się pewnie wyrzeczenia. Skóry raczej odpadają, welury w tej cenie bo skoro będzie zniszczona. Silnik pewnie 523 albo 528. M pakiet i szmery bajery można odpuścić. Wiem że coś fajnego zostało w AutoBawariaPulawy w podobnym budżecie ale zobacz np. Czarnego sedana który poszedł w takim budżecie.

 

https://picasaweb.google.com/118188891963272086895/6282761395405147537#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No klimaa musi być xd, a gdyby ona była w LPG to spoko?

Zastanawiam się nad 523i, 525i, 528i, i jeszce 520i (170km)

 

Kepa416, z tego co widzę to sprowadzany a wiesz jak to jest w Polsce z sprowadzanymi samochodami myślę raczej kupić od kogoś kto tym jeździł jakiś czas zarejestrowaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak ma jeszcze być w gazie to ja nie wiem czego wymagasz. Tutaj masz sprawdzone auto z jednak pewniejszą historią. W Polsce na cuda nie licz a na pewno nie po taniości tutaj robisz rejestrację, ubezpiecznie i na gaz odłożysz. Tylko znów wydaje mi się że ktoś tutaj szuka auta a nie jest gotowy na wydatki. Dobre E39 kosztują trochę jak na swoje lata, a kupienie trupka za 8-10 k może być loterią.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś we mnie pęka jak widzę kolejny raz takie idealizowanie Bawaria Motors. 15 tys. za przedlifta w podstawowej wersji tylko dlatego, że z tej firmy? Jeśli myślicie, że oni mają jakieś super tajne źródła, skąd te samochody biorą i to są jakieś niesamowicie dopieszczone, wyselekcjonowane sztuki, to jesteście w błędzie. Znam ich źródło i te samochody, to są zwyczajne sztuki z dolnych granic cenowych w Niemczech. Są tak samo szykowane przed sprzedażą jak wszędzie indziej. Fakt, że nie spawają z trzech i nie przerabiają przystanków autobusowych na samochody, pod tym względem faktycznie są pewne. Ale nie są w niczym lepsze niż przeciętna sztuka z allegro, tyle że działa magia firmy.

 

Nie dajmy się zwariować. Za 15 tys. spokojnie da się kupić dobrze wyposażonego przedlifta, albo skromnego polifta i nie jest to żadna wielka rzadkość. Wystarczy poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis, udokumentowany z Niemiec czy z pl? W pl też można kupić zadbany samochód wystarczy poszukać.

 

Gorzej jak ktoś ma, bardzo duże oczekiwania co do wyposażenia.

 

Ja chcę tylko mpak i alcantary lub skórki. Mam 25k zł. A chce tylko zdrową budę bez przeżyć i od marca była jedna sztuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wygląda na to, że mam wszystko czego potrzebujesz, ale coś ciężko się umówić na spotkanie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TYLKO I WYŁĄCZNIE NIEMCY.

 

W Niemczech (pomijając kupowanie na placach i od Arabów) właściciele w większości wypadków powiedzą Ci, że do zrobienia jest to, czy tamto, tutaj było lakierowane, tutaj obcierka, masz w dokumentach z przeglądów wbity przebieg itd. Reasumując, w Niemczech kupisz samochód w cenie odpowiedniej do jego stanu, a nie "igłę", w której do roboty będzie wszystko, bo sprzedający szuka jelenia. Potwierdzone wieloma przykładami. Nawet licząc opłaty, koszty dojazdu etc to wyjdzie taniej, ponieważ dla normalnych Niemców E39 to jest już zabytek, byle się tego pozbyć (nie mówię o rodzynkach 530i, m-pak itp.). A u nas będzie Ci wsiur opowiadał jakie to cudowne auto, i nie ważne, że wszystko telepie i napieprza podczas jazdy.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety w Twojej wypowiedzi jest dużo prawdy. Auta od prywatnych osób albo spod salonów zostawiane w rozliczeniu są fajne i nawet jak przegląda się niemieckie portale to jest ogromna różnica w stanie pojazdów. Druga sprawa że nikt nie wynajmuje profi fotografa do robienia super fot tylko normalne foty normalnych nieumytych aut. U nas niestety połowa to trupy do 10k bez progów i wyposażenia a druga połowa to igły z Szwajcarii i DE które cenowo przekraczają 20k bo mają albo skórę albo mpak i nic poza tym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre sztuki są w Niemczech droższe niż w Polsce. A już po odliczeniu transportu i opłat to na pewno droższe. Spotkałem się też z przypadkami ściemniania w wykonaniu Niemców, chociaż jest ich na pewno dużo mniej, niż u nas. Ale nie istnieją już samochodowe raje, gdzie jest pod dostatkiem świetnych aut w niskich cenach od prywatnych, uczciwych sprzedawców. Takich trzeba szukać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, Panowie przymierzam się do zakupu E39 Touring.

1. Na który motor benzynowy się zdecydować? Będzie zakładane LPG

-2.5 192 konie

-2.8 193 konie

-3.0 231 koni

-3.5 244 konie

-4.4 286 koni

 

(Najbardziej interesują mnie V8, nawet biorąc pod uwagę droższy koszt serwisu). Co możecie powiedzieć o tych silnikach, który jest najpewniej brać? Jak kształtuje się spalanie LPG w cyklu miejskim tego 3.5 oraz 4.4 na dobrej instalacji? Miasto Szczecin, korki duże). Na co zwrócić uwagę w tych silnikach poza temperaturą na które BMW są wrażliwe? Nie miałem do czynienia z tą marką tak więc każda informacja na wagę złota.

 

2. Jak ma się sprawa automatu w serii E39? Jakie przebiegi wytrzymują do regeneracji? Jaki koszt w najgroszym wypadku a jaki w najlepszym? Ile mogę spodziewać się bezawaryjnej jazdy dbając o olej w skrzyni? Bo manuala w tych wersjach niestety strach brać choć nie ukrywam wolałbym, to jednak auta w manualu z taką mocą nie często służą do jazdy na zakupy i do kościoła...

 

3. Jeśli chodzi o blacharkę i podłogę, co lubi sobie podrdzewieć, co oglądać? Gdzie lubi pojawić się rdza, a gdzie jej być nie powinno (bo jeśli jest to po strzale na 80%)

 

4. Wersje 3.5 i 4.4 z reguły są ciekawie wyposażone, jednak czy to wyposażenie jest porównywalne czy jednak odstępuje od np takiego Audi S6 C5 gdzie standardem jest nawet grzanie tylnej kanapy?

 

Samochód będzie służyć do jazdy po mieście, odcinki praca-dom, sporo korków więc biorę poprawkę że potencjału takich silników tu nie wykorzystam. Jednak po 2-3x w miesiącu mam wyjazd nad morze lub bliskie okolice, a co pół roku na kilka miesięcy jazda do Niemiec - jakieś 800km w jedną stronę + tam codziennie dojazdy 30km w jedną i 30km w drugą do pracy i z powrotem także tutaj od razu biorę poprawkę, bo pomimo dużej części jazdy po mieście, to auto będzie jeździło też w trasy i po 60km dziennie praca-dom na terenie Niemiec, więc ma być duże, wygodne i pakowne kombi. Z fajnym zapasem mocy pod nogą, i ładnym brzmieniem dla ucha (i tu wydaje mi się że R6 raczej odpadają i skupić należy się na V8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko 4.4 udane silniki dobre skrzynie silnik dobrze znosi LPG szukaj aut z najlepszym wypasem zdazaja sie naprawde niezle doposazone zwroc uwage zeby auto bylo proste nie mialo tony kitu na sobie gnija tylne klapy tylne blotniki progi maska

 

Nie ma zaleznosci czy auto bylo uderzone czy nie zalezy jak trafisz my mamy 03 rok w domu 530D touring i gnija tylne blotniki i progi maske zjada nad lampami od srodka a nie byla nigdy malowana... auto sprowadzone w 2014 przez nas z NL od 1 wlasciciela. za 2 tyg jade zrobic te pecherze poki niema dziur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowo czy nie szarpie przy zmianie biegów. I od razu sobie olej zmien jak kupisz, bo nikt tego nie robi.

 

 

Ja mam natomiast inne pytanie, czy silniki montowane po 2001, 2,2 są godne uwagi? Nie sypią się etc. Teraz posiadam 523i, czyli zdławione 2.5.

 

Witam, Panowie przymierzam się do zakupu E39 Touring.

1. Na który motor benzynowy się zdecydować? Będzie zakładane LPG

-2.5 192 konie

-2.8 193 konie

-3.0 231 koni

-3.5 244 konie

-4.4 286 koni

 

(Najbardziej interesują mnie V8, nawet biorąc pod uwagę droższy koszt serwisu). Co możecie powiedzieć o tych silnikach, który jest najpewniej brać? Jak kształtuje się spalanie LPG w cyklu miejskim tego 3.5 oraz 4.4 na dobrej instalacji? Miasto Szczecin, korki duże). Na co zwrócić uwagę w tych silnikach poza temperaturą na które BMW są wrażliwe? Nie miałem do czynienia z tą marką tak więc każda informacja na wagę złota.

 

2. Jak ma się sprawa automatu w serii E39? Jakie przebiegi wytrzymują do regeneracji? Jaki koszt w najgroszym wypadku a jaki w najlepszym? Ile mogę spodziewać się bezawaryjnej jazdy dbając o olej w skrzyni? Bo manuala w tych wersjach niestety strach brać choć nie ukrywam wolałbym, to jednak auta w manualu z taką mocą nie często służą do jazdy na zakupy i do kościoła...

 

3. Jeśli chodzi o blacharkę i podłogę, co lubi sobie podrdzewieć, co oglądać? Gdzie lubi pojawić się rdza, a gdzie jej być nie powinno (bo jeśli jest to po strzale na 80%)

 

4. Wersje 3.5 i 4.4 z reguły są ciekawie wyposażone, jednak czy to wyposażenie jest porównywalne czy jednak odstępuje od np takiego Audi S6 C5 gdzie standardem jest nawet grzanie tylnej kanapy?

1. W zasadzie gaz każdy z tych silników dobrze znosi jak jest dobrze zalożony. Jak interesuje cie V8 moim zdaniem warto szukać starszych bez vanosa, tylko 4.4. Ale to tylko moje zdanie. Co do spalania to musisz zalożyć od razu 20l LPG w mieście. Jeśli chodzi o temp to fakt są wrażliwe, jak ktoś ma ubytki w plynie! Mi przypadkiem wypluł przez poluzowany korek prawie litr i przy ostrej jeździe temp skakala do czerwonego pola, po dolaniu wszystko wrocilo do normy.

2. Jak kupisz automata, ktory NIE SZARPIE i będziesz używal go z głową wytrzyma jeszcze sporo.

3. Standardowo tylna klapa, wlew...

4. Z reguly większe silniki dostawaly więcej w standardzie, co dokładnie to sam nie wiem, zależy też jaki rok. Jak dla mnie to lepiej skup się na stanie auta, a nie wyposażeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znowu BMW krążące gdzieś jak bumerang wraca na tapetę. Tym razem 5tka z M54 525i 192KM w Turingu i automacie. Po prostu szukam dużego rodzinnego kombi które obowiązkowo zostanie zagazowane. To co gdzieś tam znalazłem przypadkiem jest z 2002r i ma 300 tyś przebiegu. Są na to papiery, kwity z ostatnich przeglądów technicznych itp.

Pytanie do Was: czego się można spodziewać po tym aucie w tej konkretnej kompletacji i przebiegu:

- wiem że miewają problemy z korozją - ta jakoś dziwnym trafem nie posiada jej na pierwszy rzut oka (klapa, wlew, ranty maski czy progi) i nie widać żeby była robiona

- wiem że mimo wiekowej już konstrukcji zawieszenie jest skomplikowane a przez to nadal drogie w serwisie

- silnik i skrzynia ASB: wiem że to legendarne R6 ale nic poza tym

- ile się można spodziewać spalania przy takim aucie w połączeniu z automatem ?

Auto klasycznie do porządnego detailingu w kraju, ale mechanicznie wydaje mi się że lepsze niż 90% oferowanych do sprzedaży u nas, na dodatek w ciut lepszych pieniądzach gdzie różnica akurat pójdzie na dopieszczenie i zagazowanie.

Ma ktoś dostęp do eurotaxu ile się od tego można akcyzy spodziewać w Celnym ?

Jak z trwałością osprzętu:

- chłodnice

- układ klimatyzacji

- elektryka zarówno silnika jak i kabiny

- automat (ile to pożyje ?) żeby się za rok nie okazało że koszt wymiany skrzyni przewyższa wartość pojazdu

 

Alternatywa:

Volvo V70 z tego samego roku, podobny przebieg ale manual (teoretycznie mniej problematyczny i oszczędniejszy w gospodarowaniu paliwem) i z ciut mniejszym silnikiem (2.4 R5 170KM) też wolnossący. Do tego Volvo ma lepsze blachy - jak bez przygód korozja mu nie grozi i bardziej klasyczne zawieszenie. Na pierwszy rzut oka V70 jest większe w środku i na zewnątrz oraz napęd FWD: mniej problematyczny zimą chociaż... w górach nie mieszkam a zimy to mamy tyle co kot napłakał, raz na 5 lat trochę więcej śniegu spadnie.

 

Z góry dziękuję za poświęcony czas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- wiem że miewają problemy z korozją - ta jakoś dziwnym trafem nie posiada jej na pierwszy rzut oka (klapa, wlew, ranty maski czy progi) i nie widać żeby była robiona

 

Problemy z korozją to zdecydowanie za dużo powiedziane. W zadbanych egzemplarzach może, a nie musi się pojawiać, ale drobna i w kilku miejscach. Samochód ma 14 lat, więc nie nazwałbym tego problemami, tylko naturalną koleją rzeczy.

Najczęściej leci klapa, ale też nie jest to tak, że zaraz cała będzie ruda.

 

- wiem że mimo wiekowej już konstrukcji zawieszenie jest skomplikowane a przez to nadal drogie w serwisie

 

Dość drogie, ale nie bardziej niż w porównywalnych autach premium. I na dobrych częściach jest bardzo trwałe.

 

- silnik i skrzynia ASB: wiem że to legendarne R6 ale nic poza tym

 

Są tematy o tzw. typowych usterkach, tam bym polecał poczytać, aczkolwiek jakichś wielkich wad to nie ma, praktycznie wszystkie R6 są polecane. Wymagają odpowiedniego traktowania, warto też niektóre rzeczy sprawdzić przed zakupem, ale to już niech opiszą ci, którzy bardziej siedzą w temacie. Ze swojej strony tylko napiszę, że jechałem kilkoma 525i w automacie i jak dla mnie to delikatnie mówiąc szału nie ma jeśli chodzi o osiągi. Gdzieś giną te konie, spodziewałem się więcej.

 

- chłodnice

 

Układ chłodzenia to być może największa bolączka tych silników. Nie to, że się tak psuje, ale wymaga uwagi i łatwo doprowadzić do przegrzania.

 

- układ klimatyzacji

- elektryka zarówno silnika jak i kabiny

 

Brak większych problemów.

 

- automat (ile to pożyje ?) żeby się za rok nie okazało że koszt wymiany skrzyni przewyższa wartość pojazdu

 

W benzynach są trwałe i solidne automaty ZF. Jeśli nie był zakatowany, to pojeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.