Piasek80
Zarejestrowani-
Postów
15 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
w planach E38
Osiągnięcia Piasek80
Debiutant (2/14)
0
Reputacja
-
Czyli generalnie smok. Vanosy do regeneracji... A czym to się objawia ? Na ucho da radę wyłapać czy już ich koniec ? Obił mi się temat w przyp. V-ek z E38 i tanio nigdy nie było bo jak pamiętam części zamienne tylko BMW posiada Przemyślę jeszcze temat z Volvo... :D
-
No i znowu BMW krążące gdzieś jak bumerang wraca na tapetę. Tym razem 5tka z M54 525i 192KM w Turingu i automacie. Po prostu szukam dużego rodzinnego kombi które obowiązkowo zostanie zagazowane. To co gdzieś tam znalazłem przypadkiem jest z 2002r i ma 300 tyś przebiegu. Są na to papiery, kwity z ostatnich przeglądów technicznych itp. Pytanie do Was: czego się można spodziewać po tym aucie w tej konkretnej kompletacji i przebiegu: - wiem że miewają problemy z korozją - ta jakoś dziwnym trafem nie posiada jej na pierwszy rzut oka (klapa, wlew, ranty maski czy progi) i nie widać żeby była robiona - wiem że mimo wiekowej już konstrukcji zawieszenie jest skomplikowane a przez to nadal drogie w serwisie - silnik i skrzynia ASB: wiem że to legendarne R6 ale nic poza tym - ile się można spodziewać spalania przy takim aucie w połączeniu z automatem ? Auto klasycznie do porządnego detailingu w kraju, ale mechanicznie wydaje mi się że lepsze niż 90% oferowanych do sprzedaży u nas, na dodatek w ciut lepszych pieniądzach gdzie różnica akurat pójdzie na dopieszczenie i zagazowanie. Ma ktoś dostęp do eurotaxu ile się od tego można akcyzy spodziewać w Celnym ? Jak z trwałością osprzętu: - chłodnice - układ klimatyzacji - elektryka zarówno silnika jak i kabiny - automat (ile to pożyje ?) żeby się za rok nie okazało że koszt wymiany skrzyni przewyższa wartość pojazdu Alternatywa: Volvo V70 z tego samego roku, podobny przebieg ale manual (teoretycznie mniej problematyczny i oszczędniejszy w gospodarowaniu paliwem) i z ciut mniejszym silnikiem (2.4 R5 170KM) też wolnossący. Do tego Volvo ma lepsze blachy - jak bez przygód korozja mu nie grozi i bardziej klasyczne zawieszenie. Na pierwszy rzut oka V70 jest większe w środku i na zewnątrz oraz napęd FWD: mniej problematyczny zimą chociaż... w górach nie mieszkam a zimy to mamy tyle co kot napłakał, raz na 5 lat trochę więcej śniegu spadnie. Z góry dziękuję za poświęcony czas...
-
Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania
Piasek80 odpowiedział(a) na michalastercity temat w E38
w większości silników gaz to bardzo dobry pomysł :D -
BMW jak będzie dalej tak szalało z cenami tych vanosów samo sobie strzeli w kolano. Będą kisić na magazynach vanosy a auta do zabiegów wymiany zawalać szrotowe place siejąc renomę firmie "nie kupujcie tego bo się psuje i jest bardzo kosztowne w naprawie"...
-
No miażdżą cenami za ten vanos... Ile tego stoi na zachodzie... 4.4 V8 i stukot w silniku... Co z tego że X5 jakaś mega-wypasiona, co z tego ze wyje... w kosmos furmanka jak żeby to zrobić dobrze to 3 tyś euro trzeba doliczyć do ceny
-
Z drugiej strony 50 tyś km więcej to baaardzo dużo. Nie sądzę że zrobisz to w rok...
-
Prośba o przetłumaczenie
Piasek80 odpowiedział(a) na Tomkraft temat w inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=29&t=25732 -
Bardziej obstawiam opcję że silnik bierze oliwę jednak cały czas tylko na krótkich odcinkach nierozgrzany olej miesza ci się z paliwem i nie zauważasz ubytków bo stale dolewa sobie paliwa a jak dostanie w palnik na trasie gdzie olej i cały piec mają odpowiednia temperaturę zaczyna być widoczne zjawisko konsumpcji.
-
Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania
Piasek80 odpowiedział(a) na michalastercity temat w E38
Cena takich samochodów to kwestia umowna... Znam zasady jakie tam panują i może to być nawet jakaś mega wersja, indywidual itp z kopiami faktur na 13-15 tyś euro tylko i wyłącznie z ASO I może być wystawiona za 7 tyś euro... Pójdzie za dużo, dużo mniejsze pieniądze bo on to co opuści dostanie zwrotu podatku za export. CO z tego ze super-stan kiedy taczka mu stoi na hali od października, "tuv" kończy się w lipcu i wie doskonale że to tylko na wschód może iść bo u nich E38 740i nie pójdzie wcale z wielu względów: - ubezpieczenie takiego auta to ok 400 eur na kwartał - podatek emisyjny jakieś 350 na rok - przegląd (wiek itp, wiele rzeczy musi zostać wymienionych ze starości) - i pomimo tego hamują go umweltzony - może jeździć tylko po autostradach w zasadzie. Zobaczę jeszcze... Jak się coś ciekawego trafi to może zostanę przy E38, jeżeli nie no to jeszcze 3cia opcja czyli Lexus LS ale te cenowo ta sama półka co W140 -
i to jeszcze budyniek - po dryndzie...
-
Jeżeli mówimy o silniku który ma przebiegu x do entej bo to co pokazują wyświetlacze przebiegu w tym kraju należy traktować w kategorii ozdoby liczników to nie można jednoznacznie stwierdzić że winnym jest na pewno olej. Bo studiując różnorakie fora i poziomy rozumowania co niektórych wysnuć można następujące wnioski: - 15W-40 to syf największy i w zasadzie lepiej jest jeździć bez oleju w silniku jak z tym czymś... :duh: - 10W-40 to katastrofa - spuszczać to jak najszybciej - 5W-40 - o... idzie w dobrym kierunku - 5W-30 - jest już na dobrej drodze - 0W-30 tak, to jest to... i nie ważne że pacjent jest niemal pełnoletni a między tłokiem a tuleją przepchnie żyletkę gwoździem (razem z gwoździem) ale 0W-30 musi być. I mało kto zdaje sobie sprawę że dzisiejsze 15W czy 10W niewiele wspólnego mają ze swoimi odpowiednikami z lat `90-tych i że zaje**ć silnik mazutem wewnątrz można nawet na 0W-30 przy "odpowiednim" stylu jazdy a nie sztuką jest dolewanie wiadra oleju na 10 tyś km.
-
miałem to samo po przesiadce z TDI na benzynowe V6 jakie mam obecnie w Mercu. Przez pierwsze 2-3m-ce sam się łapałem na tym że na postoju spoglądałem na obrotomierz czy czasem nie zgasł bo jakoś dziwnie cicho i bez wibracji żadnych :D Na ciepłym staniesz obok maski to słychać jedynie szum paska i cykanie wtryskiwaczy gazowych Piękne...
-
z całym szacunkiem dla forumowej rangi postów ale prezentujesz klasyczny przykład polskiej głowy wypranej reklamami. W domu nad łóżkiem zapewne plakat EDGE`a wisi...
-
Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania
Piasek80 odpowiedział(a) na michalastercity temat w E38
Zwróciłem na to uwagę głównie ze względu na cenę i roczniki. Ogólnie szukałem i w sumie nadal szukam S-klasy mod. W-140 ale... za dobrze utrzymaną trzeba położyć min. 5 tyś euro i dostajemy za to rocznik `95-96... na dodatek żeby takiego znaleźć - trzeba się naszukać... reszta to tańsze ale splochane pociapackie kurniki podczas kiedy za 2,7-3,5 tyś euro bez problemu można znaleźć dobrze utrzymaną E38 z roczników `00-`01. Ostatnio taką widziałem właśnie, z kpl papierów dokumentujących przebieg i historię, jeden właściciel i w sumie po 20 min oględzin jedyna wada jaką znalazłem to częściowo powypalane pixele na wyświetlaczu w licznikach i tak się zacząłem zastanawiać że może jednak E38. Wielkie to, wygodne, wystarczający power pod maską no to trafiłem tutaj i tak sobie czytam i studiuję posty i opinie. W kwestii gazowania to właśnie dzięki lpg-forum trafiłem na Auto-Fleszy z Lubicza gdzie gazowałem obecnie posiadane W210 i wiem jedno ze nikt nigdy więcej poza nimi nie tknie moich silników w kwestiach gazowania. Zatem nie obawiam się skuchy w przyp. gazowania tego czy innego silnika BMW A jak tam ze skrzyniami ASB jest ? Bo Merc - wiadomo, nieśmiertelny niemal 722.x wytrzymuje nawet i pół bańki przelotu bez wymiany oleju (z reszta ile takich jeździ w kraju :wink: ) tylko liczniki uparcie pokazują co innego ale jak skrzynie w E38 w tych rocznikach ? Wiadomo, że sukcesywnie i powoli będę go uczył i serwisował co tam trzeba (poza ASO niestety chyba że ceny usług będą porównywalne jak np serwis olejowo-filtrowy skrzyni w przyp. Mercedesa) ale chciałbym co-nie-co się dowiedzieć jak z trwałością tych skrzyń, objawami zdychania itp... Zawieszenie ? O tam za rozwiązania BMW wymyśliło i czego się obawiać - jak pisałem auto sprowadzę z zachodu także odpada wymordowanie go na naszych polskich duktach i torowiskach Blachówa ? Ocynk ? Gnije ? Jakieś typowe ogniska korozji ? Gdzie szukać ? Elektronika/Elektromechanika ? Jakieś typowe objawy, stałe punkty programu lub inne objawy czegoś poważniejszego w przyszłości ? Vanos czy ew. gdyby nawet padł po kilkunastu tyś km jego naprawa wymiana jest faktycznie tak kosztowna ? Mechaników mam dobrych ale cen części nie przeskoczy Chciałbym gdzieś móc zobaczyć, usłyszeć jak powinien pracować prawidłowo taki silnik ze sprawnym vanosem bo w okolicy mam jedną E38 niestety przedlifta i 5.0 pod maską także żadne porównanie... Układ wydechowy ? Są zamienniki ? Fabryczny jest trwały ? Katy ile wytrzymują ? Sondy Lambda zapewne już po 2 na każdą rurę a pod 300 tyś km to można się spodziewać ze CHECK wywali na blacie informujący o tym ze zdechła. Jaki to koszt jakiegoś markowego zamiennika UNI z Bosch`a np A jak to jest z piecami 3.5i vs. 4.0i w tym modelu czym one się różnią Uf... starczy na razie :) -
Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania
Piasek80 odpowiedział(a) na michalastercity temat w E38
Witam Powoli dojrzewam do pomysłu E38 na stare lata dla ojca. Z racji zainteresowań sprowadzę ją sobie sam odpuszczając rodzimy rynek mniej lub bardziej rozgarniętych specjalistów od ukrywania bolączek tego co oferują do sprzedaży. Roczniki 2000-2001 Silnik: naj-optymalniejszym wydaje mi się być 735i Skrzynia: tylko i wyłącznie ASB No i będzie to dobrze zagazowane żeby nie przeliczać każdego wyjazdu na setki. Kiedy tak sobie przeglądam różne źródła średnia przebiegu dla tych modeli to 250-300tyś km. Wiadomo kogo było stać na zakup takich modeli i jak to użytkowane było, zakładając zatem że trafi się coś z przebiegiem ok 280 tyś km czego się spodziewać po takim 735i z 2000-2001 roku ? Na co zwrócić szczególną uwagę ? Jak się spisują ASB w tym modelu - trwałe to ? Ile wytrzymuje taki zespół napędowy jeżeli auto ma udokumentowany cały albo przynajmniej znaczną większość przebiegu historią serwisową dokonywaną w ASO Czego się obawiać, ? bo w większości przewija się vanos i psioczenie przeciwników gazowania i wyższości diesli. Wdzięczny będę za jakieś sugestie