Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


daroox

Rekomendowane odpowiedzi

czyli znalazłem potwierdzenie moich nierealnych wymysłów przyniesionych rodem z asfaltu? ;)

 

powiem tak szczerze... bardzo chciałem 530dA ale po jazdach KILKOMA autami po które byłem, do tego autami znajomych no i tym które mam... wybór padł na 3.0d manu.

 

1. mniejsza awaryjność (nie piszę o awaryjności ogólnej automatów - tylko konkretnie tego GMa)

2. lepsze przyśpieszenie, dynamika, v-maxx

3. dużo mniejsze spalanie

4. tańsze i rzadsze wymiany tarcz i klocków ;) (mniejsze tarcze + rzadziej używany hamulec)

 

na minus:

-mniejszy komfort jazdy np. w korkach

 

+ co do wyższej wypowiedzi - to tak samo można katować silnik automatem co manu,,, a katowany automat to dopiero tykająca bomba ;)

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli znalazłem potwierdzenie moich nierealnych wymysłów przyniesionych rodem z asfaltu? ;)

 

powiem tak szczerze... bardzo chciałem 530dA ale po jazdach KILKOMA autami po które byłem, do tego autami znajomych no i tym które mam... wybór padł na 3.0d manu.

 

1. mniejsza awaryjność (nie piszę o awaryjności ogólnej automatów - tylko konkretnie tego GMa)

2. lepsze przyśpieszenie, dynamika, v-maxx

3. dużo mniejsze spalanie

4. tańsze i rzadsze wymiany tarcz i klocków ;) (mniejsze tarcze + rzadziej używany hamulec)

 

na minus:

-mniejszy komfort jazdy np. w korkach

 

+ co do wyższej wypowiedzi - to tak samo można katować silnik automatem co manu,,, a katowany automat to dopiero tykająca bomba ;)

 

 

Stary ale ty pier&& az niemoge tego czystac masz manuala i bedziesz gnebil automat na sile nie wazne co ktos napisze i czy komus on pasuje czy nie ty i tak bedziesz mowil ze automat jest chu^^owy mialem nowa mape u siebie i ponad 200koni z 184 3 lata jezdzila zrobilem nia 90tysiecy i zamykala licznik i czesto dostawala kickdown bo nie jestem z tych co jada w szlaczku za innymi 5-7 tirow z rzedu nie problem palila tez gume jak glupia zawsze przed zmiana opon na sezon palilem nia gume siwo w chu^ chcesz wrzuce filmy i nic jej nie bylo ale zawsze zmiana oleju na czas i nigdy nie dostala buta na zimnym albo nie dogrzanym silniku. Wlasciwie serwisowana bedzie dlugo jezdzila. Btw wydaje mi sie ze jestes z tych co bronia swojego do konca gdybys kupil automat to bys tu sral ze jest najlepszy na swiecie i manual to syf lol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeden raz znalazłeś taki wynik super :mrgreen: katować na wys obrotach można tym i tym ale przyspieszanie z niskich obrotów i to przyspieszanie z nogą w podłodze lub trochę mniej skrajnie gdzie silnik ogromnie dostaje po tylko oraz układ napędowy da się tylko w manual i wiele osób tak niestety robi ponieważ 3. 0d się będzie z ponad tysiąca dobrze odpychal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego. Dla mnie jedno i drugie jest ok i nie bronił bym ślepo jednej skrzyni. Sam przecież mam manual. Tylko argumenty ze tylko trochę wolniejsza jest piątka od 3 to żaden argument. Do tego nie mówił bym o sypiacych się skrzynkach bo spokojnie bez żadnego rozbierania ponad pół mln robią. Dlatego niektóre dziwne argumenty do mnie nie przemawiają
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu skakanie sobie do oczu :) ja mam automat i nie wyobrażam sobie manualnej skrzyni, ale jak szukałem M5 to żadnej w automacie nie było :D i wiadomo, że brał bym w manualu. Skrzynie co siedziały w 530d niesławne GM wcale nie są takie złe, jak ktoś kupił strucla z już zarżniętą skrzynią będzie psioczył, że słaba skrzynia, ja w swojej wymieniłem olej po 400 tysiach gdzieś i mechaniks strzelił karpia, bo w misce nie było żadnego syfu, gdzie trochę tych skrzyń rozebrał i znajdował tam różne dziwne rzeczy :mrgreen: jak ktoś dba tak ma. Porównywanie przyśpieszenia i wyłapywanie różnic rzędu setnych części sekund to nieporozumienie jednak, to nie wyścigowe wozy przecież tylko auta do zwykłego użytkowania :) jak wyjmę kanapę z turasa, koło zapasowe, radio i parę innych drobiazgów to stracę na masie, co znacznie poprawi osiągi :wink:
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Takie moje spostrzeżenia, bo miałem jedno i drugie.

 

1. Dyskusja manualna nad automat kończy się w korku, jak trzeba stać godzinę, czy dwie i co 30 sec podjeżdżać 2 metry. :P

 

2. W osiągach, co ciekawe u mnie katalogowo automat jest wolniejszy o 0,1 SEC do setki, a to pewnie dlatego, że dwójka się kończy przy 110km/h :)

 

3. W manualu (2.0i) przy 4tys obr na piątce miałem 140km/h, teraz mam 185. Komforcik zupełnie inny, ale wiadomo, inny silnik inne przełożenia.

 

4. Jadąc do pracy mogę się spokojnie napić kawy

:D

 

5. Jak mi się zachce zmieniać biegi ręcznie zawsze mogę zmienić na steptronic.

 

Tak więc sorki Panowie, ale ja już jestem stracony, zalet manuala (poza upalaniem gumy i trochę mniejszym spalaniem) nie widzę :-) pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Stary ale ty pier&& az niemoge tego czystac masz manuala i bedziesz gnebil automat na sile nie wazne co ktos napisze i czy komus on pasuje czy nie ty i tak bedziesz mowil ze automat jest chu^^owy mialem nowa mape u siebie i ponad 200koni z 184 3 lata jezdzila zrobilem nia 90tysiecy i zamykala licznik i czesto dostawala kickdown bo nie jestem z tych co jada w szlaczku za innymi 5-7 tirow z rzedu nie problem palila tez gume jak glupia zawsze przed zmiana opon na sezon palilem nia gume siwo w chu^ chcesz wrzuce filmy i nic jej nie bylo ale zawsze zmiana oleju na czas i nigdy nie dostala buta na zimnym albo nie dogrzanym silniku. Wlasciwie serwisowana bedzie dlugo jezdzila. Btw wydaje mi sie ze jestes z tych co bronia swojego do konca gdybys kupil automat to bys tu sral ze jest najlepszy na swiecie i manual to syf lol.

 

 

sam pier**

 

automat po za wygodą nie ma plusów.

co nie zmienia faktu że wygoda jest jednym ale to bardzo dużym plusem.

 

jak ktoś chce dyskutować o przyspieszeniu i zamuleniu auta - to niech przesiądzie się z jednej w manu w automat i wtedy gada że nie czuć różnicy.

 

dodam po raz kolejny że CHCIAŁEM kupić automat ze względu na to że jestem wygodnicki i sądzę że automaty są ogólnie fajną sprawą

jednak w tym wypadku - robią zbyt dużą różnicę w osiągach oraz dużo osób an nie narzeka - więc zrezygnowałem EOT.

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Stary ale ty pier&& az niemoge tego czystac masz manuala i bedziesz gnebil automat na sile nie wazne co ktos napisze i czy komus on pasuje czy nie ty i tak bedziesz mowil ze automat jest chu^^owy mialem nowa mape u siebie i ponad 200koni z 184 3 lata jezdzila zrobilem nia 90tysiecy i zamykala licznik i czesto dostawala kickdown bo nie jestem z tych co jada w szlaczku za innymi 5-7 tirow z rzedu nie problem palila tez gume jak glupia zawsze przed zmiana opon na sezon palilem nia gume siwo w chu^ chcesz wrzuce filmy i nic jej nie bylo ale zawsze zmiana oleju na czas i nigdy nie dostala buta na zimnym albo nie dogrzanym silniku. Wlasciwie serwisowana bedzie dlugo jezdzila. Btw wydaje mi sie ze jestes z tych co bronia swojego do konca gdybys kupil automat to bys tu sral ze jest najlepszy na swiecie i manual to syf lol.

 

 

sam pier**

 

automat po za wygodą nie ma plusów.

co nie zmienia faktu że wygoda jest jednym ale to bardzo dużym plusem.

 

jak ktoś chce dyskutować o przyspieszeniu i zamuleniu auta - to niech przesiądzie się z jednej w manu w automat i wtedy gada że nie czuć różnicy.

 

dodam po raz kolejny że CHCIAŁEM kupić automat ze względu na to że jestem wygodnicki i sądzę że automaty są ogólnie fajną sprawą

jednak w tym wypadku - robią zbyt dużą różnicę w osiągach oraz dużo osób an nie narzeka - więc zrezygnowałem EOT.

 

Yampik, nie obrażając, ale Ty jesteś kolejny kierowca rajdowy, który w 3 litrowym dieslu potrzebuje skrzyni manualnej, żeby mieć dobry czas na OESach :mrgreen: W starych automatach z lat .80 i początkach .90 rzeczywiście była gigantyczna różnica w jeździe na korzyść manuala, ale w erze E39 to już te automaty były dość dopracowane i naprawdę, nie sądzę, żeby różnice rzędu 0,2 sekundy były tak wyczuwalne, jeśli swojej piątki nie używasz do WRC.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co ludzie w ogłoszeniach takie bzdety piszą ktoś kto ma trochę pojęcia to od razu mu się odechciewa oglądać ...

 

Jak już typ tak w ogłoszeniu zachwala i cmoka znaczy, że fura zaiste musi być przednia :mrgreen:

E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co ludzie w ogłoszeniach takie bzdety piszą ktoś kto ma trochę pojęcia to od razu mu się odechciewa oglądać ...

 

Jak już typ tak w ogłoszeniu zachwala i cmoka znaczy, że fura zaiste musi być przednia :mrgreen:

:lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czs chyba wylać wiadro wody w to ognisko, które to ja zacząłem. Panowie wyższość jednego nad drugim będzie oczywiście podzielona. Ja natomiast cenię sobie w aucie kontrole nad nim i poza ABS nie lubie by coś miało wpływ na moja jazdę kiedy tego nie chcę. 1s na kresce czy 2l paliwa w te czy we wte są dla mnie ważne jak zeszłoroczna zima. Jestem spaczony i chce jeździć skrzynią manualna :) Ot taka miejska zachcianka, a jak pisałem auto będzie ogarniać małzonka więcej, a ja robiąc 100tys rocznie na manualnej skrzyni jest mi obojętne czy zrobie kolejnych 10 na takiej :)

No ale wracając do tematu, co powiecie:

http://olx.pl/oferta/sprzedam-bmw-525d-e39-163km-CID5-ID8diU1.html#61f1e52a7c

http://olx.pl/oferta/bmw-e39-530d-CID5-ID8jEch.html#e4584a3120

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta z wawy tragedii nie robi ;)

 

ta 2 "Chełm" jak dla mnie robi robote ;)

tylko te 227k na blacie wątpliwe ;p

zapytałbym tylko bo na fotkach deski nie mogę dopatrzeć czy ma asc czy dsc ;) - bo napisał kontrola trakcji ;)

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1wsza fajna i wersja exclusix no i jest styling 81 gwiazdeczka.... druga tez niczego sobie :)

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.