Skocz do zawartości

oryginał bmw pytanko


elektrowuz22

Rekomendowane odpowiedzi

Masz silnik M20b20? Jeżeli tak to

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4c/M20B25.jpg

 

 

tak mam m20b20 z 88 bo bede sie bral za remont i malowanie silnika i chce go zrobic na oryginal tylko nie wiem jak to wygladalo bo u mnie cos bylo kombinowane

"PRZEDNI NAPĘD JEST DLA DZIEWCZYNEK"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglądało chyba tak jak na zdjęciu - jest to zdjęcie z artykułu o silniku M20b20 na wikipedii, ale nie wiem czy nie było także czarnych kolektorów. Nie miałem styczności z tymi silnikami.
Brokatrot Metallic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta wikipedia... :roll:

Gdyby nie to, że gdzieś, kiedyś dawno mi się przeczytało (nie pamiętam gdzie), że M20 z czarną pokrywą szło na US, to bym sądził, że coś takiego nie istnieje w oryginale. Tak, czy inaczej, taka ewentualna czarna wersja to jakaś marginalna ilość (oczywiście ktoś na wiki musiał akurat tak pokazać M20), bo powszechną wersją (a w E34 to raczej 100% egzemplarzy) są niemalowane, niepolerowane, srebrne, aluminiowe: zarówno dolot, jak i pokrywa zaworów. :wink:

 

EDIT:

zresztą właśnie w tym opisie wiki jest: "Silnik M20B25 z amerykańskiego rynku"

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Amerykańskiego, czy nie kolektor polakierowany tak był oryginalnie więc uważam, że nie wprowadziłem autora w błąd mówiąc że były takie kolory. Napisałem, że nie miałem styczności z tymi silnikami więc na 100% nie wiem. Jeżeli autor jest chodź trochę domyślny może także wpisać magiczne "m20b20" w google grafika i spojrzeć tam :) Pozdrawiam
Brokatrot Metallic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,m20b20 idące na amerykę miało lakierowaną klawiature na czarno,ale chyba też nie wszystkie(wiec były to śladowe ilości) i trudno taką utrafić.Zazwyczaj nie była ona lakierowana,zbudowana z aluminium miała srebrny metaliczny kolor.Nigdy nie spotkałem sie z ową wersją USA,ale słyszałem ze było coś takiego.Tobie proponuje malowanie na srebro bądź starcie starego lakieru(bardziej to drugie)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Miałem E30 a teraz E34 i w każdej kolor był oczywiście usunięty zębem czasu, ale osobiście obstawiałbym, że oryginalnie był to kolor złoty. I w jednej i w drugiej w zakamarkach widać było jakby pozostałości złotej farby, tak samo jak na ostatnim zdjęciu widoczna jest róznica. Tą pokrywę ktoś polerował. Reszta jak dla mnie ma złoty kolor....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 10 lat temu na Monachium poznałem gościa (Rosjanina) który w latach 82-94 pracował w fabryce BMW pokazywał mi ponad 100 zdjęć z fabryki i placu przed fabryką dziś wiele bym dał za te foty pamiętam jednak że silniki jako nowe poukładane na paletach miały barany koloru srebrnego, nie sądzę żeby były lakierowane.

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 10 lat temu na Monachium poznałem gościa (Rosjanina) który w latach 82-94 pracował w fabryce BMW pokazywał mi ponad 100 zdjęć z fabryki i placu przed fabryką dziś wiele bym dał za te foty pamiętam jednak że silniki jako nowe poukładane na paletach miały barany koloru srebrnego, nie sądzę żeby były lakierowane.

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f01625/11.jpg

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że też się nad tym zastanawiałem co to jest, słyszałem już że to do temperatury, z wieku, z brudu ale nie do końca jestem przekonany, a tak w ogóle to jaka to różnica taki motor ma gane i tyle :cool2:

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...mam prospekt reklamowy z 1990r. i według tej reklamówki kolektor z 3,5l -ki jest taki:

http://images40.fotosik.pl/911/554e222cab886184m.jpg

wiec pewnie z lat 88-89 jest tego samego koloru , a że w niektórych prZypadkach jest złoty(żółty) to tylko i wyłacznie wpływ temperatury

Edytowane przez iZzI
iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Srebro! Na próbę przetrzyj papierem ściernym i będziesz widział jaki będzie kolor po piaskowaniu.

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.