Skocz do zawartości

geometria jakie obciążenie


daniel8888

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Nie wiem czy każdy sprzęt do geometrii wymaga tyle samo i czy każdy model(wersja silnikowa)też tyle samo czy inaczej się obciąża.Nie pamiętam dokładnie,ale napewno trzeba miec pełen zbiornik paliwa,i obciążali u mnie chyba(nie pamiętam dokładnie)po 35 kg miejsca tam gdzie są dywaniki na podłodze.

Może ktoś bardziej się orientuje.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock:

Jak mi ustawiali w zeszłym miesiącu zbieżność i geometrię to nic nie ładowali do auta.

Czy to znaczy że nie zrobili tego fachowo czy po prostu mieli dobry sprzęt?

Teoretycznie dobrej klasy sprzęt potrafi sobie przeliczyć jakie uwzględnić zapasy dla książkowego obciążenia i na tej podstawie podać ustawienia gotowe to zaaplikowania w zawiechę.

Podejrzewam, że większość oprogramowania ma to już zawarte w sobie bo chodzenie z ciężarkami i ładowanie ich do środka to już brzmi trochę średniowiecznie. Ale może są i tacy spece, którzy nie ufają do końca oprogramowaniu i sprzętowi i czują się pewniej załadowując ciężarki do auta.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby prawidłowo ustawić geometrię według TIS należy spełnić kilka warunków:

1. Samochód powinien mieć odpowiednie ciśnienie powietrza w oponach

2. Wszystkie felgi i opony powinny być tego samego rozmiaru

3. Nie może być żadnych luzów w zawieszeniu

4. Samochód należy obciążyć następująco: przednie siedzenia powinny być obciążone 2x68 kg, tylne siedzenie powinno być obciążone centralnie 1x68 kg, bagażnik powinien być obciążony 1x21 kg, zbiornik paliwa zatankowany do pełna.

5. Po obciążeniu samochodu należy zmierzyć czy "stoi" on na odpowiedniej wysokości ( http://img6.imageshack.us/i/zawieszenien.jpg/ ). Wysokośc zależy od modelu pojazdu, zawieszenia i rozmiaru kół (przykład dla przedniego zawieszenia e38 - http://img851.imageshack.us/i/ridehight.jpg/ )

 

Jeżeli wszystkie warunki są spełnione można ustawiać geometrię.

Trochę inaczej wygląda sprawa dla M3 i M5 oraz samochodów z zawieszeniem pneumatycznym.

marek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
:shock:

Jak mi ustawiali w zeszłym miesiącu zbieżność i geometrię to nic nie ładowali do auta.

Czy to znaczy że nie zrobili tego fachowo czy po prostu mieli dobry sprzęt?

Teoretycznie dobrej klasy sprzęt potrafi sobie przeliczyć jakie uwzględnić zapasy dla książkowego obciążenia i na tej podstawie podać ustawienia gotowe to zaaplikowania w zawiechę.

Podejrzewam, że większość oprogramowania ma to już zawarte w sobie bo chodzenie z ciężarkami i ładowanie ich do środka to już brzmi trochę średniowiecznie. Ale może są i tacy spece, którzy nie ufają do końca oprogramowaniu i sprzętowi i czują się pewniej załadowując ciężarki do auta.

Pzdr.

moze i brzmi sredniowiecznie ale w aso ładuja ciezarki komputer wszystkiego nie przeliczy np.zuzycia sprezyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sugerujecie że taki sprzęt laserowy do ustawiania geometrii jest do d..y?

W sumie to mnie to ciekawi.

A może w TiS i różnego rodzaju dokumentacji jest napisane o obciążeniu samochodu ponieważ kiedyś nie było akiego sprzętu jak jest teraz. W końcu e38 nie jest produkowane już od 10lat a e39 od 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sugerujecie że taki sprzęt laserowy do ustawiania geometrii jest do d..y?

W sumie to mnie to ciekawi.

A może w TiS i różnego rodzaju dokumentacji jest napisane o obciążeniu samochodu ponieważ kiedyś nie było akiego sprzętu jak jest teraz. W końcu e38 nie jest produkowane już od 10lat a e39 od 7.

 

Laserowy sprzet jest jak najbardziej zalecany tylko wraz z wykwalifikowana i kumata obsluga. Te sprzety na ogol maja juz w pamieci ze auto powinno byc odpowiednio dociazone w zaleznosci od modelu i chyba nawet powinny przypominac o dociazeniu.

Byc moze i jest jakas opcja kompensacji braku obciazenia i ustawienie geometrii bez ale ja tam wole jak chlopaki wrzucaja ciezarki i robia tak jak inzynierowie z Monachium kazali.:-)

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli sugerujecie że taki sprzęt laserowy do ustawiania geometrii jest do d..y?

W sumie to mnie to ciekawi.

A może w TiS i różnego rodzaju dokumentacji jest napisane o obciążeniu samochodu ponieważ kiedyś nie było akiego sprzętu jak jest teraz. W końcu e38 nie jest produkowane już od 10lat a e39 od 7.

 

Laserowy sprzet jest jak najbardziej zalecany tylko wraz z wykwalifikowana i kumata obsluga. Te sprzety na ogol maja juz w pamieci ze auto powinno byc odpowiednio dociazone w zaleznosci od modelu i chyba nawet powinny przypominac o dociazeniu.

Byc moze i jest jakas opcja kompensacji braku obciazenia i ustawienie geometrii bez ale ja tam wole jak chlopaki wrzucaja ciezarki i robia tak jak inzynierowie z Monachium kazali.:-)

kolego a ty ogarnoles ten przestawiajacy sie tył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock:

Jak mi ustawiali w zeszłym miesiącu zbieżność i geometrię to nic nie ładowali do auta.

Czy to znaczy że nie zrobili tego fachowo czy po prostu mieli dobry sprzęt?

 

Ostatnio wymieniłem wahacz prowadzący w tylnym kole,wczoraj zatankowałem do pełna i pojechałem na zbieżność , nic mi nie ładowali do środka tak jak u ciebie.mało tego, facet powiedział że nie koniecznie zbiornjk musi by pełny.Dobrze że nie władowałem sam ciężarków bo wyszedł bym na głupka :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sugerujecie że taki sprzęt laserowy do ustawiania geometrii jest do d..y?

W sumie to mnie to ciekawi.

A może w TiS i różnego rodzaju dokumentacji jest napisane o obciążeniu samochodu ponieważ kiedyś nie było akiego sprzętu jak jest teraz. W końcu e38 nie jest produkowane już od 10lat a e39 od 7.

 

Laserowy sprzet jest jak najbardziej zalecany tylko wraz z wykwalifikowana i kumata obsluga. Te sprzety na ogol maja juz w pamieci ze auto powinno byc odpowiednio dociazone w zaleznosci od modelu i chyba nawet powinny przypominac o dociazeniu.

Byc moze i jest jakas opcja kompensacji braku obciazenia i ustawienie geometrii bez ale ja tam wole jak chlopaki wrzucaja ciezarki i robia tak jak inzynierowie z Monachium kazali.:-)

kolego a ty ogarnoles ten przestawiajacy sie tył?

 

Poki co po ostatnim ustawieniu jest OK ale i tak zmierzam te sruby mimosrodowe zmienic na razie nie ruszajac tuleji. Ryzyk fizyk. Ale to w przyszlym miesiacu jak sie wezme za olej i odme to juz pojade po calosci zebym poczul w kieszeni :D Na razie po prostu nie mam czasu.

 

A w temacie to tak jak koledzy tu pisza. ASO wrzuca ciezarki a w zasadzie woreczki z piaskiem i TIS tez kaze wiec tak ma byc.

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ile kosztuje ustawienie zbieznosci w ASO?

w wawie 750-850 zbieznosc i geometria :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W hiszpanii ASO bieże za geo 120€ :mrgreen: ,tanio robią klocki,olej i zawieche,ale cośkolwiek z elektro Boże-ratuj :duh: :duh: .Nie wiem czemu w Polsce geo takie drogie??

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.