Skocz do zawartości

E39 530d M57 2001 Kopci na czarno przy przyspieszaniu.


emde1982

Rekomendowane odpowiedzi

Emde znakiem tego jeżeli ominąłeś sam EGR i jest porawa to znakiem tego coś masz nie halo z elektro-zaworkiem pod kolektorem ssącym.Tak mi się wydaje.Mnie jeszcze zastanawia czy dobrze otwierają się klapki w kolektorze???Myśle też czy ich nie wywalić,koledzy niektórzy usunęli klapki.Żekomo jak się upindoli klapka i wpadnie to robi pierońskie bydło.Teraz kwestia czy jak się je zdejmie i zaślepi otworki,wpłynie to jakoś niekorzystnie na serducho bunii??Prosze o wypowiedzi.

POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dani: mój znajomy mając swego czasu 530dA 193KM musiał wymienić kolektor bo uległ jakiemuś rozsczelnieniu, zamiast tego z klapkami (miał klapki u siebie) założył zdaje się nówkę kolektor już bez klapek. Mówił, że różnicy w zachowaniu auta nie było żadnej - ani na lepsze ani na gorsze się nic nie zmieniło. Zresztą nie wydaje mi się, żeby miało się coś w dynamice auta zmienić bo ogólne opinie jakie czytałem były takie, że te klapki mają jedynie w pewnych momentach pracy silnika lepiej układać zasysane powietrze by lepiej się ono spalało w komorze - bardziej czysto. A chodzi w tym wszystkim właśnie o to aby ZIELONI byli zadowoleni i normy spalin kształtowały się na jakimś tam nieprzekraczalnym poziomie. Tak więc po wywaleniu klapek jedynie co się może minimalnie zmienić to być może normy czystości w spalinach ale to podejrzewam trzeba by zmierzyć odpowiednim sprzetem diagnostycznym i porównać - przed zdjęciem klapek i po ich usunięciu.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyszcze te zaworki jeszcze raz, moze zamienie je, ten co steruje turbina dam na EGR a od EGRa na turbine...Ostatnio jest super pogoda wiec jechalem z otwartymi szybami i jak depne na gaz to slychac jaka nieszczelnosc (lewe powietrze):/ tylko nie moge jej namierzyc. Dam znac jak cos sie zmieni. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy zastanawia mnie znowu kwestia tej nieszczelności w dolocie i nawinęło mi się to zdjęcie turbiny.

http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/15/60/71/14/1560711469 ta posiada

ta znów nie ma:

http://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/15/60/26/14/1560261466 - co to ma być,ta nie ma.

 

Chodzi mi o to ze u mnie chyba niema tej gumy harmonijkowej na turbinie.tu gdzie się nasadza tąrure plastikową co idzie od przepływomierza.Na 100% pewny nie jestem ale jak kiedyś zdejmowałem tą rure i potem jak nasuwałem na turbo chyba tej harmonijki nie było.Prosze o komentarz wtajemniczonych.

PS jak się pisze harmonijka?? :?: wyleciało z pały.

Spojrzałem na rysunek orginalny i ma być ten pierścień uszczelniający.Moze sie wypracował i jest mało szczelnie.Czy zdaza sie to wymieniać.???

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ten pierścień po prostu ściągnął się razem z rurą - przy ściąganiu zsunął się z obudowy turbiny a został w gumowej rurze. Zaglądałeś do tej rury?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro rozbiore i zajrze jak to wyglada,sprawdze tam szczelność i zrobie też próbe bez EGR.POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Troche zeszło mi z tym sprawdzaniem,ale było.Powiem tak jak kolega manolito, jest mniejsza ta dziura ale cudów brak.Co zauważyłem to po zdjęciu rury do filtra powietrza dziura była malutka.Teraz się głowie co za piernik,filtr nowy więc powinna mieć tlenu pod dostatkiem?W lipcu wywalam katy wszystkie,metoda na przelot u kogoś kumatego.Zobacze jeszcze co się zrobi jak wywale klapki i spróbuje bez EGR-a i przepływki,ale pomalutku bo mam kocioł w głowie.Jeżeli klapki wyjme i bez przepływki dziura będzie malutka to znak że przepływka marna.To tyle bo się zapędziłem.POzdr dla kolegów turbodziurowców. :norty: (chyba że koś ma sugestie co z tym powietrzem do filtra???)

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dani - jeśli nie musisz wywalać tych katów to się zastanów bo ponoć po ich wyjęciu CR w BMW tak niemiłosiernie śmierdzi, że idzie się poskręcać ze smrodu. Ponoć przypomina to ostry i zbuczały smród jaj. Ja sobie wyobrażam jak to musi capić skoro z katalizatorami spaliny z diesla BMW śmierdzą już bardzo bardzo charakterystycznie.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze bez filtra powietrza lepiej szło - jakiś to dodatkowy opór. Nie doszukuj się awarii, a juz na pewno nie w przepływce. W 3.0d turbodziura zawsze bedzie przy niskich obrotach, i im wyzsze obroty silnika, tym ona mniejsza.

Bez EGR rowniez zmniejszysz dziurę i jest nieco żwawsza w tej dziurze, ale bedziesz miał małego czarnego bączka przy ostrym nagłym depnięciu i silnik twardziej i glośniej klekocze, ciut więcej też pali. Ja ostatecznie jezdze z EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dani - jeśli nie musisz wywalać tych katów to się zastanów bo ponoć po ich wyjęciu CR w BMW tak niemiłosiernie śmierdzi, że idzie się poskręcać ze smrodu.
Musze sprawdzić ten efekt uboczny :roll: jak już przyjade do ojczyzny,spykne się z kimś kto dokonał manewru i jeżeli faktycznie to takie zaczuwalne będe musiał pomyśleć :roll: .Ten zabieg planuje w sierpniu jakoś na początku(potem praca za kółkiem zestawu :mrgreen: ).Kolega yoschimura :handshake: z forum pisał mi PW że spoko mozna podziałać.Wszystko przede mną,uwidimy koledzy.Ale dzieki manolito za przestroge(zawsze słucham wszystkich rad)
Zawsze bez filtra powietrza lepiej szło - jakiś to dodatkowy opór. Nie doszukuj się awarii, a juz na pewno nie w przepływce. W 3.0d turbodziura zawsze bedzie przy niskich obrotach, i im wyzsze obroty silnika, tym ona mniejsza.

Bez EGR rowniez zmniejszysz dziurę i jest nieco żwawsza w tej dziurze, ale bedziesz miał małego czarnego bączka przy ostrym nagłym depnięciu i silnik twardziej i glośniej klekocze, ciut więcej też pali. Ja ostatecznie jezdze z EGR.

Z tobą ar_w też się zgodze :cool2: ,bunia smiga,stan oleju igła,pali mało,nie kopci(po czyszceniach),ma ori 180kkm :D ,wprawdzie ta dziurka mi nie wadzi w ogóle--masz racje absolutnie :cool2: ,po co sobie robić samemu daremny problem i bóle brzucha :wink: .Jest wóz sprawniutki więc po jakiego gmerać i podważać inżynierków bavarii :norty: Kończąc mam pytanko,czy warto dzwignąc co ni co na mocy u profesjonalistów,jakieś 25-30KM.Zaznaczam u prof nie amatorka,tzn hamownia itp.Mam takich artystów w KR-koszt ok.1800-2000zł.CZekam na sugestie kolegów,powiedzcie co myślicie????

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spykne się z kimś kto dokonał manewru i jeżeli faktycznie to takie zaczuwalne będe musiał pomyśleć :roll:

Dodam tylko, że pisał to na którymś forum (zdaje się bmw5er) ktoś, kto w swoim 530d wywalił katy i po miesiącu do nich powrócił bo jak to ujął - mniej więcej - "30 letni Jelcz to jest perfum francuski w porównaniu ze smrodem 530d bez katów". :mrgreen: Ale skoro to planujesz w sierpniu to jeszcze czasu sporo więc możesz zrobić rozeznanie jak to wygląda w praktyce. :cool2:

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Kończąc mam pytanko,czy warto dzwignąc co ni co na mocy u profesjonalistów,jakieś 25-30KM.Zaznaczam u prof nie amatorka,tzn hamownia itp.Mam takich artystów w KR-koszt ok.1800-2000zł.CZekam na sugestie kolegów,powiedzcie co myślicie????

 

 

oj warto, warto...ale tylko jak zaznaczyles u magikow czyli profesjonalistow ktorzy znaja sie na rzeczy przy chipowaniu, moze to tylko 20-30KM ale do tego jeszcze dochodzi moment obrotowy w gore... odczujesz duza roznice oczywiscie na plus a radosc z jazdy bezcenna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego marcinie ślązaku(według :twisted: Kaczyńskiego NIEMCU) a ty swoją dzwigałes ,jezeli tak to podziel sie dokładniej wszystkim co i jak.Tylko wyczerpująco opisz i gdzie w razie czegoś.Kosztem też możesz sie pochwalić.POzdr

PS myśle o zabiegu ale chce upewnić się u was :mrgreen:

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam! Minęło już 4 lata od ostatniego postu ale nikt nie kontynuował czy znalazł problem czy też dał sobie spokój... ja też się borykam z tym problemem i piszę na każdym forum ale nikt nie jest w stanie pomóc :( znam swoje auto i wcześniej już od 1700obr. szło jak głupie a teraz do 2000obr. ledwo co rusza i żona 1.0L micrą robi ze mną co chce... :duh: jak już minie te 2000obr. to nie ma za wielu kandydatów do ścigania się :P i auto łapie laga na każdym biegu jak daje gaz to dopiero powyżej 2000obr. zaczyna jechać chyba, że wcześniej skrzynia zredukuje to ciągnie jak zły :)

 

Co do jazdy bez katów to jeżdżę tak od 3 lat i fakt smród jest niesamowity ale co poradzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Pomocy znikąd, więc muszę sobie radzić sam :( dużo czytam i coraz mniej mam do sprawdzenia...

 

Wymieniłem ostatnio:

 

1. Przewód do turbo przy EGR bo wyglądał jak szmata.

2. Założyłem drugi kolektor bez klapek.

3. Podmieniłem czujnik ciśnienia na listwie CR.

 

Trochę lepiej ale dalej moc jest od 2000obr. i chmura czarnego dymu gratis... muszę jeszcze zmienić uszczelki pod kolektorem wydechowym bo strasznie śmierdzi spalinami w środku i wydaje mi się, że to one powodują tą turbo dziurę...

 

Ale do rzeczy czy możecie spojrzeć na mój test wtrysków który zrobiłem na kompletnie zimnym silniku (tak mi doradził kolega który siedzi tylko w BMW). Auto chodziło 5min i tak to wygląda:

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/6030333/16221008.jpg?1443293112

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/6030333/16221010.jpg?1443293112

 

Czy wtryskiwacz nr. 3 nadaje się do wymiany? czy może 3, 5 i 6? Bo auto dymi sobie na biało dopóki się nie rozgrzeje...

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to dawno nie widziałem tak równych wyników testu przelewowego ;)

 

Dokładnie :) Chyba, że te buteleczki są litrowe :)

 

Butelki mają 0.5L :P

 

Skoro twierdzicie, że wtryski są ok to czemu dymi na biało jak zimny i gdy na zimnym motorze trzymam 2000-3000obr. to telepie silnikiem i robi białą zasłonę dymną? :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.