Skocz do zawartości

Instalacja do BMW 530i warto...?


Matias-e90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, w związku z wypadkiem, który miałem miesiąc temu swoja e90 320d, decyduje sie na zakup E60 530i manual i chciałbym założyć gaz. Stąd moje pytanie jaki jest mniej wiecej koszt takiej instalacji, czy warto zakładać? czy Beemka z silnikiem 3.0 R6 231km sprawuje sie dobrze?..Decyduje sie na gaz bo ostatnie ceny zwalają mnie z nóg...mając wcześniej Beemki w dieslach wydawałem 500-700zł miesięcznie na rope...ceny są przerażające;/

 

dzieki bardzo za pomoc i sugestie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładasz kolego i się nie zastanawiasz - koszt Landi Renzo 4300PLN - STAG około 3500 (w mojej okolicy) ja czekam na jakiś przypływ $ i też wrzucam bo po 5,19 i więcej nie widzi mi się płacić .... zwłaszcza za spekulacje.

Mądry mechanik i sprawa załatwiona... tzw. malinka ;)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Decyduje sie na gaz bo ostatnie ceny zwalają mnie z nóg...mając wcześniej Beemki w dieslach wydawałem 500-700zł miesięcznie na rope...ceny są przerażające;/

 

Wszystko się zgadza tylko, że w praktyce koszty paliwa wychodzą takie same jak w odpowiadającym modelu diesel'a, więc tutaj argument ile wydałeś na ON nie jest argumentem, bo będziesz wydawał więcej kasy na paliwo przy 530i z LPG niż w 320d. Nie odradzam Ci tutaj oczywiście zakładania instalacji LPG, chodzi mi tylko o koszty paliwa w stosunku do diesel'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zgadza się ale nie na to chciałem zwrócić uwagę. Chodzi mi o to, że 530i z LPG będzie generowało podobne koszty paliwa jak 530d więc oszczędność może być co najwyżej w samym zakupie, chociaż potem na pewno auto z LPG nie uda się sprzedać tak dobrze jak diesel'a. Wszystko kwestia ceny, jak się taniej kupi auto to ok. Dochodzi do tego niestety nieporównywalnie gorsza elastyczność 530i (szczególnie z LPG IV generacji) w porównaniu do 530d.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt benzyny/lpg może i tak - będzie porównywalny do 3.0d niemniej jednak :

- koszt zakupu będzie niższy = więc koszt sprzedaży tez siłą rzeczy (przynajmniej w PL bo na zachodzie benzyna używana jest relatywnie droższa a z LPG jeśli nie jest zarżnięta jeszcze ceny są wyższe).

- niższy przebieg przy benzynie

- mniej "osprzętu" do zepsucia - na korzyść benzyny (turbo, czułych na jakość paliwa wtrysków, świec żarowych, kolektorów ssących, termostatów i innych rzeczy).

To moje zdanie.

 

A co do elastyczności - :) GENERALNIE z natury 530i (M54) jest mniej elastyczne vs. 530d i wynika to z kilku rzeczy min. konstrukcji silnika (M54 pochodzi z 2000/01 a diesel w E60 jest praktycznie nową jednostką z 2003 roku) czy tez stopnia sprężania, wartości momentu obrotowego oraz zakresu obrotowego silnika.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No 535i to już inna bajka i mega elastyczność. Są już instalacje pod wtrysk bezpośredni więc pewnie będzie śmigało. Szkoda, że w PL jest brudny gaz i nie przyjęły się instalacje V generacji z ciekłym wtryskiem gazu, bo zapychały się wtryskiwacze w autach o mniejszej pojemności. Mam taką instalację w Fordzie i jest rewelacyjna. Prosta konstrukcja, brak strat mocy a nawet jej powiększenie w niektórych prędkościach obrotowych silnika. Ze względu na to, że gaz jest wtryskiwany w fazie ciekłej przy temp -25 stopni C to następuje schłodzenie mieszanki paliwowo powietrznej co pozytywnie wpływa na całą pracę silnika i jego trwałość. Praktycznie same plusy, szczególnie przy autach z większą pojemnością, ale nikt tego w PL nie montuje niestety obecnie z tego co się orientuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezioso jak się spisuje LPG w autku

 

Zapomniałem odpisać. Ja jeszcze nie mam ale już niebawem będę miał. Znajomy mi gość (co prawda w 525i ale też M54) posiada od dwóch lat - walnął 80kkm i z tego co mówi serwis instalacji odwiedzał jedynie przy okazji przeglądów co 10-15kkm . Po 2kkm musiał jedynie podjechać na dostrojenie instalacji ale ponoć to normalne. Jedyne na co zwrócił uwagę (podobnie jak MMW) to jakość gazu w PL - bardzo często jest syf i szybko się zapychają filtry co obniża interwał do 10kkm

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich.

Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda sprawa żywotności instalacji gazowej? Czy jest na forum osoba, która zgazowała 530i jakieś 100 tys temu? :)

Po roku pewnie się nic nie dzieje z instalacją, ale jak to się ma na dłuższą metę?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem inaczej. Miałem kilka aut luksuswych na lpg. Zadne autko nie bedzie pracować tak jak na PB. A po ok. 100tys km na lpg wszystko wyjdzie. Wymiana reduktora,wtrysków itd. A kowta to nie mała. Wez pod uwage,że auta typu e60 to bomby elektroniczne. Na 100% wiem ,że silnik bedzie pracował gorzej. Jak właczysz klime i bedziesz ruszał pod gorke lub w ruchu miejskim to odczujesz ta inna prace silnika. W dodatku załozyciel wątku chce manual. Manualna skrzynia w tych bmkach jest niekomfortowa. Biegi nie wchodza jak w masło. Duza moc czego efektem jest szybkie zuzycie sprzegła. Generalnie gaz w tak zaawansowanym elektronicznie aucie odradzam. Chyba ,że kierowcy nie przeszkadza jak autko czasami niedomaga. Wszystko zależy jak tolerancyjny jest właściciel. Ja niestety jestem czepialski i z gazu zrezygnowałem. Jak masz znajomego druciarza to porozmawiaj tak szczerze o LPG montowanych w takich autkach. Pozdrawiam.
Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zgadza się ale nie na to chciałem zwrócić uwagę. Chodzi mi o to, że 530i z LPG będzie generowało podobne koszty paliwa jak 530d więc oszczędność może być co najwyżej w samym zakupie, chociaż potem na pewno auto z LPG nie uda się sprzedać tak dobrze jak diesel'a. Wszystko kwestia ceny, jak się taniej kupi auto to ok. Dochodzi do tego niestety nieporównywalnie gorsza elastyczność 530i (szczególnie z LPG IV generacji) w porównaniu do 530d.

co do słabszej elastycznosci na gazie to po czym wnosisz? mam astre w gazie 180tkm na gazie i jakiejs słabszej elastycznosci nie widze instalacja najprostsza mieszalnikowa ja uwazam ze przy profesjonalnym montazu poza wiadomo wiekszym zuzyciu gazu niz benzyny zadne róznice nie powinny byc widoczne bynajmniej nikt o takich nie pisał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Troszkę mnie źle zrozumiałeś. Generalnie 530i jako silnik wolnossący ma dużo gorszą elastyczność niż 530d czyli turbodiesel z gigantycznym momentem obrotowym osiąganym już z dołu. Do tego gaz przy instalacji LPG IV generacji zawsze będzie obniżał osiągi ze względu na mniejszą sprawność mieszanki gazowo powietrznej niż benzynowo-powietrznej. Dopiero V generacja LPG z bezpośrednim wtryskiem gazu w fazie ciekłej nie powoduje obniżenia osiągów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Troszkę mnie źle zrozumiałeś. Generalnie 530i jako silnik wolnossący ma dużo gorszą elastyczność niż 530d czyli turbodiesel z gigantycznym momentem obrotowym osiąganym już z dołu. Do tego gaz przy instalacji LPG IV generacji zawsze będzie obniżał osiągi ze względu na mniejszą sprawność mieszanki gazowo powietrznej niż benzynowo-powietrznej. Dopiero V generacja LPG z bezpośrednim wtryskiem gazu w fazie ciekłej nie powoduje obniżenia osiągów.

co do elastycznosci d vs i to oczywista sprawa co do gazu nie jezdziłem zagazowanym 530i przejade sie bedziemy dalej kontynuowac nasza rozmowe w tym poscie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio się spotkałem ze znajomym - nie wiedziałem ma E39 530i (M54) na LPG - nalatane ponad 150kkm na LPG ( BRC) piszę ponad bo stwierdził że jakieś 40kkm wstecz padł mu licznik i przestał liczyć. Auto z przebiegiem około 350kkm (sprowadzone z Niemiec ). Spytałem o osiągi - instalka 4 gen. zużycie gazu około 25% więcej niż Pb - spadek mocy niemal nieodczuwalny (słabiej sobie radzi w górkach) - ale w normalnej jeździe tego nie widać.

Pytałem o silnik - stwierdził tylko że świece zmienia częściej i oleje. Parametry trzyma w normie.

 

EDIT:

Konkluzja: uważam, że jeśli ktoś robi 25-40kkm rocznie samochodem i nie jeździ wyczynowo kręcąc pod czerwone pole na LPG to nie powinno się nic złego stać i warto wrzucić instalację(pod warunkiem że silnik zaakceptuje LPG - bo np FSI jeszcze jest w powijakach jeśli chodzi o instalacje). Sam miałem samochody z LPG wcześniej i nie miałem z tym tematem problemów (ale przyznam że przy ostrej eksploatacji LPG niedomagał - ale coś za coś - ZNÓW kompromis)na codzień przy normalnej jeździe "uszczerbki" były niezauważalne. Często się zdarza, że kłopoty z silnikiem po 100kkm to wynik nieprawidłowej eksploatacji LPG (zazwyczaj złe ustawienia instalacji lub celowe "oszczędzanie" właściciela gdyż ma palić gazu tyle co benzyny... a z drugiej strony przy dzisiejszych samochodach niedomagania przy przebiegu 100kkm to nic nadzwyczajnego - bo patrząc nawet na diesle stworzone do długich dystansów i ekonomii można powiedzieć że przy tym przebiegu też mają nieco obniżoną sprawność w stosunku do nowego auta (słabsze ciśnienie turbiny, problemy z dwumasą, przelewające wtryski , przepływomierze itp itd).

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam

 

Nie chciałem zakładać nowego tematu więc się podpinam.

Chcę założyć instalację gazową do BMW E60 530i silnik M54B30.

Jakieś sugestie na tą chwilę jaką instalację założyć i gdzie na śląsku mają o tym pojęcie?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Żeby nie było niepotrzebnej dyskusji "zarobionych" chcę założyć gaz i tyle, to że dla kogoś jest to profanacja to już jego sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyduje sie na gaz bo ostatnie ceny zwalają mnie z nóg...mając wcześniej Beemki w dieslach wydawałem 500-700zł miesięcznie na rope...ceny są przerażające;/

 

Wszystko się zgadza tylko, że w praktyce koszty paliwa wychodzą takie same jak w odpowiadającym modelu diesel'a, więc tutaj argument ile wydałeś na ON nie jest argumentem, bo będziesz wydawał więcej kasy na paliwo przy 530i z LPG niż w 320d. Nie odradzam Ci tutaj oczywiście zakładania instalacji LPG, chodzi mi tylko o koszty paliwa w stosunku do diesel'a.

 

 

mmw

chyba troszkę mijasz się tu z prawdą.

530d na trasie wciągnie 7-8 l/100 , 530i 13-14 - oczywiśćie mowimy o przyzwoitej jeździe (to jest 30zł vs 21zł)

w mieście będzie to 10l ON vs 18l LPG -> 41 vs 28 zł

 

Jakby nie patrzeeć jest to ~30% różnicy..

 

elastycznością oczywiście 530d wygra z 530i (niezależnie czy na lpg czy pb).

Edytowane przez bng
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyduje sie na gaz bo ostatnie ceny zwalają mnie z nóg...mając wcześniej Beemki w dieslach wydawałem 500-700zł miesięcznie na rope...ceny są przerażające;/

 

Wszystko się zgadza tylko, że w praktyce koszty paliwa wychodzą takie same jak w odpowiadającym modelu diesel'a, więc tutaj argument ile wydałeś na ON nie jest argumentem, bo będziesz wydawał więcej kasy na paliwo przy 530i z LPG niż w 320d. Nie odradzam Ci tutaj oczywiście zakładania instalacji LPG, chodzi mi tylko o koszty paliwa w stosunku do diesel'a.

 

 

mmw

chyba troszkę mijasz się tu z prawdą.

530d na trasie wciągnie 7-8 l/100 , 530i 13-14 - oczywiśćie mowimy o przyzwoitej jeździe (to jest 30zł vs 21zł)

w mieście będzie to 10l PB vs 18l LPG -> 41 vs 28 zł

 

Jakby nie patrzeeć jest to ~30% różnicy..

 

elastycznością oczywiście 530d wygra z 530i (niezależnie czy na lpg czy pb).

 

Jezdziles kiedyś 530i?

Na trasie spala w granicach 10litrów, chyba że trasa to dla ciebie 200km/h to się zgadza że weźmie 14.

Po mieście spala w okolicach 12, więc nie wiem skąd wziąłeś te dane.

Przy okazji musiałbyś jeszcze do obliczeń dodać koszty eksploatacji diesla które są dużo wyższe niż benzyny.

Miałem wcześniej diesla a teraz mam benzynę i wiem co piszę.

Nie wiem także skąd wziąłeś spalanie benzyny 10 a LPG 18, albo ktoś miał źle wyregulowana instalacje albo nagadal Ci głupot, LPG w najgorszym wypadku bierze do 30% więcej niż Pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.