Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

rano próbowałem odpalić samochód

przekręcam kluczyć kontrolki się pala, przekręcam dalej nic(rozrusznik nie kręcił kompletnie nic) kilka razy to samo, zmieniłem kluczyć to samo,

za którymś razem normalnie odpalił, co to może być? czego obawa?

może immobilizer ?

Opublikowano
Wina może być w rozruszniku-przycina się.Jak próbowałes odpalać przygasały ci kontrolki czy nie?Jeżeli miałoby to związek z immobliserem w ogóle by nie odpalił.Ja bym posprawdzał prąd i rozrusznik,jeżeli to wykluczysz wtedy mozna szukać w stacyjce-do niej łatwo się dostać sprawdz kostki.POzdr
Opublikowano

daniel8888

A w momencie, kiedy masz kluczyk przekręcony na rozruch a rozrusznik nie kręci nie przygasają kontrolki?

Ja obstawiam rozrusznik lub stacyjkę, jeśli po przekręceniu kluczyka na rozruch kontrolki przygasają to rozrusznik się zacina i bierze prąd ale nie kręci, jeśli nie przygasają to pewnie styki w stacyjce nie łączą i nie podaje prądu na rozrusznik. Oczywiście to nie jest reguła i na 100% pewne, że jak nie przygasają kontrolki to na pewno stacyjka, a nie rozrusznik.

A jak przekręcisz klucz na rozruch i zaczniesz nim ruszać w różne strony to załapuje? Znajomy miał tak kiedyś w aucie, że styki stacyjki były wypalone i jak przekręcał na rozruch to musiał jakby naginać kluczem stacyjkę, nie wiem jak to opisać ale po prostu naciskał na klucz pchając go w konkretnym kierunku i łapało, ale długo to nie działało bo po paru dniach w ogóle stacyjka zdechła.

 

Najlepiej chyba sprawdzić czy prąd na rozrusznik dochodzi, podłączyć choćby głupią żarówkę do kabla zasilającego rozrusznik i drugi biegun do masy, przekręcić na rozruch i patrzeć czy żarówka świeci, jak świeci to rozrusznik się zacina jak nie świeci to stacyjka walnięta.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
A jak przekręcisz klucz na rozruch i zaczniesz nim ruszać w różne strony to załapuje? Znajomy miał tak kiedyś w aucie, że styki stacyjki były wypalone i jak przekręcał na rozruch to musiał jakby naginać kluczem stacyjkę, nie wiem jak to opisać ale po prostu naciskał na klucz pchając go w konkretnym kierunku i łapało, ale długo to nie działało bo po paru dniach w ogóle stacyjka zdechła.

 

Kolego nie ryzykuj z kombinacjami kluczykiem-znam przypadek,koles nie zdazył odpiać klemy od aku,ani znależć gasnicy.Jak siadają styki w kostce,może zewrzeć i OGIEŃ.Zaznaczam jezeli to wina stacyjki,z prądem nie ma żarcików.POzdr

Opublikowano
olego nie ryzykuj z kombinacjami kluczykiem-znam przypadek,koles nie zdazył odpiać klemy od aku,ani znależć gasnicy.Jak siadają styki w kostce,może zewrzeć i OGIEŃ.Zaznaczam jezeli to wina stacyjki,z prądem nie ma żarcików.POzdr

Trafna uwaga, może się zapalić, lepiej chyba byłoby podać prąd na rozrusznik bezpośrednio z aku, jak nie zakręci to znaczy, że rozrusznik, jak zakręci to stacyjka.

Albo oddać auto od fachowca, tylko trzeba znaleźć kogoś kompetentnego, a nie idiotę, który najpierw wymieni kostkę stacyjki, a potem stwierdzi, że rozrusznik też jest uszkodzony, a tak na prawdę nie potrzebnie wymieniał kostkę stacyjki.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
za nową stacyjkę to niezła cena, masakra

 

 

witam, nie koniecznie,kupujesz stacyjkę nawet używkę wymieniasz bębenek jak sam nie dasz rady to elektryk to zrobi i zostajesz z tymi samymi kluczykami,sama stacyjka jest rozbieralna,możesz nawet wymienić same styki czyli część elektryczną ,powodzenia

Opublikowano

OK dołącze sie do problemu u mnie tez nastąpił ten problem

z tym ze sprawdzilem kostke stacyjki jest dobra

stacyjka dziala bo gasną lampki akumlator i olej gasnie w momencie odpalenia z tym ze rozrusznik nie kreci

rozrusznik sprawdzony dziala

EWS dziala bo na popych jedzie

przekaznik rozrusznika dziala mam 2 sprawdzalem

akumlator tez dobry pozatym nic nie pyka wiec to nie jego wina

 

wyglada na to ze kabel ktory powinien włanczac rozrusznik nie dziala ale sprawdzilem opornosc kabla od stacyjki do komory silnika i jest dobra

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
rozrusznik sprawdzony dziala

EWS dziala bo na popych jedzie

przekaznik rozrusznika dziala mam 2 sprawdzalem

 

Ja bym dalej szukał w temacie rozrusznik,to że go sprawdziłes,przekazniki itp.Albo on sam nie zawsze ma idealny prąd albo w nim coś nie tak.Ja miałem taki cyrk jak opisujesz w MB sprinter,najpierw osiwiałem potem wyłysiałem przez ten problem :mad2: :duh: -i wiesz co było akumlator mierzony na wszystkie sposoby i git ale miał brak prądu rozruchowego-zaznaczam nowizna aku z półki.Załozyłem 2-gi taki sam egz. pyk i włosy odrosły.

1 zmień aku. na próbe :mrgreen:

2 niech ktoś fachura sprawdzi rozrucha-może mu coś pierdołowatego leżeć na duchu.

3 pomierz prad i opór przy rozruszniku samym??

POzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli rozrusznik się nie odzywa to albo coś z nim lub brak prądu ze stacyjki,może byc też uszkodzony przewód(od stacyjki lub ten gruby co idzie z aku).

A najprościej sprawdzic:

Zdjąc przewód z rozrusznika ten cienki co idzie od stacyjki i podłączyc kontrolkę przy przekręceniu stacyjką do pozycji kiedy rozrusznik powinien kręcic powinna zaświecic się kontrolka,co oznacza że prąd ze stacyjki jest.

Na zdjętym przewodzie od stacyjki podac do mocowania od tego przewodu prąd bezpośrednio z akumulatora.Jeżeli rozrusznik jest sprawny to nie ma bata,żeby się nie odezwał.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano (edytowane)

sprawdzalem 2 rozruszniki obydwa dzialają na krutko z aku 2+ i jeden -

akumlatory mam podlaczone 2 do samochodu bo od tej zabawy jeden padł

co wam powiem +wzbudzający ktory idzie z ews do rozrusznika ma 2V po przekreceniu stacyjki na odpalanie 12 V a dziad nie kreci

klema ok dodatkowo przeczyscilem styki + - przy silniku prąd jest, duzy + przy rozruszniku tez ma 12V

rece opadają

 

mam jeszcze jeden pomysł tylko ryzkowny ale podlacze dodatkowy + z drugiego akumlatora bezposrednio pod + wzbudzający rozrusznika moze sie nic nie spali

 

haha i echo :duh:

zrobilem podstawowe primo kabel od silnika do ramy minusowy po stronie kolektora wydechowego przeczyscilem posmartowalem smarem i z 100omów spadło do 0,7 oma rozrusznik odpalił jakgdyby nigdy nic a ja pol smaochodu rozebralem :mad2:

Edytowane przez godzill

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mam jeszcze jeden pomysł tylko ryzkowny ale podlacze dodatkowy + z drugiego akumlatora bezposrednio pod + wzbudzający rozrusznika moze sie nic nie spali

Nie rób tego :!: :!: :nienie:

Jeżeli już to zawsze z tego samego aku.

ec2Wze6.jpg
  • 6 lat później...
Opublikowano
Witam. Mam też problem z odpaleniem mojej E39.. Wcale rozrusznik sie nie odzywa, kontrolki nie przygasają w momencie "odpalania" jest cisza, nawet rozrusznik nie "cyka". Czasami jak jej sie zachce, to odpali za setnym razem. Na tzw pych zapala, czyli immo nie jest tego przyczyną. Byłem na komputerze, wykazało błąd sterownika silnika i do końca dnia odpalał normalnie, rano chciałem odpalić i to samo.. O co chodzi z tym błędem sterownika silnika? Proszę o pomoc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie możesz odpalić to temperatura idzie na max? Jak tak to zajrzyj do sterownika czy nie jest zalany, poruszaj wtyczkami, możliwe, że trzeba poprawić ścieżki. Jak pali na pych to wskazuje na rozrusznik.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.