Skocz do zawartości

320d Wymiana Poduszki Tylniego Mostu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Musze wymienić poduszkę nr 9 (33176751808) w tylnim moście ponieważ jest pęknięta i cały dyfer lata no ogólnie dużo hałasu jest przesto w czasie jazdy :(

 

Moje Pytanie brzmi czy ktoś to sam wymieniał i prosił bym o jakiś opis :D Podobno można to wymienić bez zdejmowania dyfra tylko trzeba wyciągnąć cały stabilizator ale nigdzie nie znalazłem opisu

Opublikowano

oki opisy opisami

 

Niektórzy piszą że trzeba zdejmować dyfer drudzy że nie, że ciężko wychodzi ta tuleja niby lekko wchodzi.

 

Chodziło mi o rade kogoś kto to robił własnoręcznie, czy się tego podejmować itd

 

Ale przyżąd z powyszego opisu i tak zrobie może się przydać :D

Opublikowano
zależy czy czujesz sie na siłach..... można bez ściągania dyfra ale trzeba go opuścić. Na pewno jest to grubsza robota. Trzeba mieć bardzo dobry dostęp na kanale, bo trzeba użyć naprawdę dużej siły, mieć dobry mocny ściągacz.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

Kanał jest :D A co do ściągaczki robiłeś sam czy kupna ?? Jeżeli sam dasz jakieś wymiary i z czego to zrobiłeś

 

Opuścić dyfer ?? czyli bez odkręcania półosiek tak, Odkręcić mocowanie dyfra tak gdzie są tuleje nr 7 ?? i mocowanie tuleji nr 9

 

 

Czy właśnie to tak ma wyglądać ???

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Elementy ściągaczki przygotowane :D Teraz pytanie brzmi tak - mam zamiar wymienić olej w dyfrze więc czy moge odkręcić tą tylnią podrywe dyfra tam właśnie gdzie dyfer łączy się z tą tuleją wtedy to by był najłatwiejszy sposób. Odkręcił bym tuleje, spuścił olej z dyfra, zdjoł pokrywe tylnią dyfra, i mam dostęp do tej nieszczęsnej tuleji z tyłu żeby ją wycisnąć co wy na t ??? Odkręcał ktoś z was tą pokrywe????
Opublikowano

Tylko z tego co wiem uszczelka dekla dyfra jest obecnie niedostępna... :duh: a jak zdejmiesz pokrywę dyfra to przecież wypada uszczelkę też zmienić.

 

p.s. nie wiem po co oni sprzedają pokrywy dyfra (300zł) skoro same uszczelki są niedostępne... :roll:

Opublikowano
Tylko z tego co wiem uszczelka dekla dyfra jest obecnie niedostępna... :duh: a jak zdejmiesz pokrywę dyfra to przecież wypada uszczelkę też zmienić.

 

p.s. nie wiem po co oni sprzedają pokrywy dyfra (300zł) skoro same uszczelki są niedostępne... :roll:

 

Oj coś źle sprawdzałeś. Uszczelkę można zamówić w ASO. Ja kupując ją razem z metalowymi podkładkami zapłaciłem około 20zł.

Co do wymiany w ten sposób to własnie ja tak robiłem i robota wychodzi wtedy najszybciej (jeżeli chcesz wymienić tylko tą tuleję). Pamiętaj tylko o tym aby poprawnie ustawić i wcisnąć tuleję.

Opublikowano
Dokładnie chodzi o część nr 2 na powyższym linku. Jak to czasami bywa towar dostępny tylko w ASO, stąd ta cena za kawałek kartonika :wink:
Opublikowano
Tylko z tego co wiem uszczelka dekla dyfra jest obecnie niedostępna... :duh: a jak zdejmiesz pokrywę dyfra to przecież wypada uszczelkę też zmienić.

 

p.s. nie wiem po co oni sprzedają pokrywy dyfra (300zł) skoro same uszczelki są niedostępne... :roll:

 

Oj coś źle sprawdzałeś. Uszczelkę można zamówić w ASO. Ja kupując ją razem z metalowymi podkładkami zapłaciłem około 20zł.

Co do wymiany w ten sposób to własnie ja tak robiłem i robota wychodzi wtedy najszybciej (jeżeli chcesz wymienić tylko tą tuleję). Pamiętaj tylko o tym aby poprawnie ustawić i wcisnąć tuleję.

 

Ostatnio popełniłem drobny błąd twierdząc, że uszczelka pokrywy dyfra jest dostępna w ASO. Nie sprawdziłem tego dla konkretnego modelu dyfra i po dokładniejszej weryfikacji okazało się, że niektóre uszczelki pokrywy dyfra zostały wycofane ze sprzedaży i serwis ASO zastępczo używa płynnego uszczelniacza Loctite 5970.

Opublikowano

I Po Wymianie

 

Do 320D 136 Km 2000 Rok Potrzebowałem :

 

Inbus nr M14 ------ Do spuszczenia oleju z dyfra

Nasadka 16 ------ Pokrywa tylnia dyfra

Klucz Płaski nr 16 ---- Są dwie śruby od pokrywy które są trudno dostępne

Klucz 21 ------- Mocowanie tuleji nr 9

Klucz chyba 19 --- --- Nakrętka mocowania tuleji nr 9

Nasadka 13 ------- Do odkręcenia stabilizatora

klucz Łamany 13 - ------------- " --------------

Przedłuźka krótka

Przedłuźka Długa

Lewarek

Chęci + 4 Bronki

Olej 75W90 Dla dyfra bez szpery

Silikon

Nowa Tuleja NR 9 ----- Coś koło 60 zł

 

NAJWAŻNIEJSZE ::: !!!!!

 

ŚCIĄGACZKA -------- Ja zrobiłem ją z rurki o średnicy 8 cm (ale był jeszcze luz) o dość grubych ściankach. Dwie podkładki z blachy 8 mm. Jedna o rozmiaże tuleji druga o rozmiarze większej niż rurka. Jeżeli to mamy to pół sukcesu bo bajważniejsze w tym specjalnym narzędziu jest Śruba, nie odpowiednia śruba będzie za każdym razem pękać. Ja użyłem śruby od zawieszenia Audi A4 od dolnego wachacza. Dała radę :) Dwie mniejsze podkładki po obu stronach.

 

Proces :)

 

Bez Kanału nie ma co się za to zabierać. Chyba że ktoś lubi się męczyć ale ja bym nie próbowal. Wchodzimy pod samochód, Po obu stronach mamy stabilizator tylni :) Jest od przykręcony do wachacza dwiema śrubami z nakrętka nr 13, odkręcamy go z obu stron, zostaje nam jeszcze po jedniej śrubie na każdą gume stabilizatora też klucz nr 13. Trochę się trzeba się wo wiwijać :) i wyciągamy stabilizator. Następnie mamy już więcej miejsca i możemy spuścić olej z dyfra (jeżeli coś tam zostało) dolną śrubą będzie potrzebny do tego inbus M 14 (ja dałem za niego 30 zł :( ). Gdy mamy już spuszczony olej trzeba podłożyć lewarek pod dyfer, następnie odkręcamy mocowanie tuleji kluczem 21 będzie się obracać więc potrzebny nam jeszcze klucz 19 do potrzymania nakrętki. Gdy ją odkręcimy można trochę opuścić dyfer i zabierać się za dekiel jest tam x śrub nie pamiętam dokładnie wiem że do tych górnych 2 górnych jest bardzo słaby dostęp i trzeba trochę się namęczyć żeby je odkręcić ja manipulowałem lewarkiem i płaską 16. Wszystkie śruby są na klucz nr 16. Po odkręceniu dekla zabieramy się za wyciśnięcie tuleji ściągaczką własnej roboty . TRZEBA ZAPAMIĘTAĆ UŁOŻENIE TULEJI. Dlamnie najgorsze był jakieś 3 - 4 mm później szło już gładko. Można siedzisko podgrzać palnikiem ale niestety go nie miałem :) Gdy wyciśniemy tuleje szlifujemy papierem ściernym siedzisko wewnątrz po czym smarujemy je tawotem lub jakimś smarem na poślizg i umieszczamy tuleje w odpowiedniej pozycji i ją wciskamy. U mnie nie moźna było za daleko jej wcisnąć po się zatrzymała i za cholerę nie chciała już iść dalej . Gdy jest juź wciśnięta moźna dla ułatwienia podnieść sobie prawe koło. Podnosimy dyfer na swoje miejsce . Smarujemy na ściance dekla silikonem i skręcamy dekiel. Tuleja moźę troche przeszkadzać ale można trochę podwadzić dyfer i wskoczy na swoje miejsce. Dalej skręcamy wszystko tak jak było z nowym olejem włącznie (olej wlewa się górną)

 

 

 

Po wymianie głuche stuki przy wbijaniu biegu zostały wyeliminowane ale zostało jakby buczenie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu

 

Dlatego mam zamiar wymienić jeszcze Tuleje 2 , 4 , 7

 

Proszę o więcej informacji na temat tych tuleji. Czy trzeba wyjmować cały wózek do tuleji 2 i 4 ???

 

POZDRAWIAM I ŻYCZĘ POWODZENIA

Opublikowano

podpowiem Ci : musisz rozebrać wszystko czyli praktycznie całe tylne zawieszenie .... :twisted:

ja robiłem właśnie w ten sposób i zajęło mi to 2 dni luźnej pracy , najgorszy problem jest właśnie z 2 i 4 które są porozrywane i ściągaczem ich nie wyjmiesz tylko młotek i śrubokręt ....dziwie się że nie robiłeś wszystkiego od razu , przecież pisałem ...

ale jeśli chodzi o buczenie to nie jest wina tych tulei tylko przyjrzałbym się podporom albo złączu elastycznemu , choć ja twierdzę że to buczenie może powodować również dwumasa ....

aha jak będziesz wymieniał te wszystkie tulejki to wymień również na wahaczach z tyłu bo to jedna robota , a jak masz amorki do wymiany to też możesz machnąć .... :lol:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

No niestety na wszystko nie było kasy , bo musiałem zrobić całą zawieche z przodu + poduchy a to troche kasy pochłoneło :)

 

Myśle że to podpora wału ta bliżej dyfra bo widać na niej jakby była ta guma sparciała (popękana) na około a łącznik elastyczny jest cały nie popękany

 

Co do tuleji z tyłu to zmienie od razu wszystkie 10 szt na wachaczach jak i 6 na sankach którch nie wymieniłem, i tą podpore wału

 

Amorki z tyłu wymienione jak i sprężyny które były pęknięte

 

Jakieś problemy są z tymi tulejami na wachaczach ???

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

semi14, czy po zdjęciu dekla dyfra nic nie cieknie?

Pytam bo uszczelka dekla dyfra nie jest już dostępna w sprzedaży i łączenie trzeba uszczelniać preparatami typu Loctite... :mad2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

p.s Dążąc do zdobycia uszczelki dekla dyferencjału 320d, dowiadywałem się w firmach Victor Reinz oraz Elring - część niedostępna... :duh:

 

Czy jest możliwość demontażu sanek wraz z dyfrem, pozostawiając jednocześnie na miejscu wahacze i półosie??

Opublikowano
Podpinam się do tematu bo też mam do wymiany 10 tulei tylnej zawiechy - jakieś problemy lub utrudnienia przy ich wymianie? Pozdro
Dolo
Opublikowano

kolego co do dyfra to mi siekł ale ja jestem w ciepłej wodzie kompany i nie odczekałem aż silikon przyłapie (niby 24 h). Myśle że jak bym poczekał to by było wszystko OK.

 

Co do ściągnięcia sanek bez wachaczy to raczej nie możliwe ale dyfer się da. Odkręcasz półośki i wał nasadką E12 następnie tylnie mocowanie i dwie śruby z przodu, podpode dyfra i masz go na wieszchu :)

 

PS:

Podpinam się do tematu bo też mam do wymiany 10 tulei tylnej zawiechy - jakieś problemy lub utrudnienia przy ich wymianie? Pozdro

 

Kolego nie wymieniałem tych tulejek ale radze ci wymienić przy tym 7 tulej od sanek i mocowania dyfra bo to jedna robota a i tak wszystko trzeba rozebrać

 

I tak przy tych pracach najważniejszy jest bardzo dobry ściągacz do tuleji

 

pozdro

Opublikowano
Można gdzieś taki ściągacz kupić? Jeżeli chodzi o wymianę tulej to mam w sumie 10 szt. 5 kpl. Co jeszcze powinienem dokupić, żeby zrobić to za jednym zamachem? Pozdro
Dolo
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Dzis wymieniłem sobie dwie podpory wału bo przy dodawania gazu dudniło :( Myślałem że też łożyska wyją ale po zmianie jak wyło tak wyje :( Zauwałyłem że po podniesieniu koła prawa półoś znacznie lżej się kręci i nic nie słychać ale po podniesieniu lewej słychać taki dziwny dzwięk i półoś ciężk chodzi (sprawdzane bez tarczo-bęnnów)

 

Czy to może być łoźysko??

 

Jeszcze jutro zmienie na zimówki 15 to zobacze czy to nie opony wyją

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.