Skocz do zawartości

e39 sedan - klapa bagażnika


carlos76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

koledzy, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Zatrzymałem się dziś przed sklepem, wyjąłem coś z bagażnika, zamknąłem go oraz samochód a jak wróciłem i chciałem otworzyć to :duh: :mad2: żadnej reakcji na ręczne otwieranie, z pilota oraz przyciskiem z kabiny. Ratuje mnie tylko kluczyk w zamek. Jak to naprawić ? co się mogło zepsuć ? Przeglądałem stare posty ale nic nie znalazłem. Miał ktoś z tym problem ? Może jest od tego jakiś bezpiecznik ?

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie. Uważaj żebyś nie zatrzasnal kluczyka w bagażniku. Na początku sprawdź czy dochodzi prąd do siłownika. Jeśli tak to proponuje ci rozebrać i przeczyścić siłownik, bo może coś się tylko zacieło, a jak nie to do wymiany. Nie jestem pewien co do tego ale zobacz czy nie przepalił się zaden bezpiecznik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz jeszcze wiazke kabli idacych do klapy czasami sie kable łąmią ze starosci

 

viewtopic.php?f=72&t=125831

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedzi - po pracy muszę posprawdzać chyba kable. Dodam, że przy próbie otwarcia nie słychać żadnego dźwięku w zamku co oznaczać może właśnie brak zasilania. Przejrzałem spis bezpieczników ale nie znalazłem żadnego odpowiadającego tylnej klapie. Czy to znaczy że nie ma do tego bezpiecznika ?

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie być osobnego bezpiecznika na tylną klapę, tylko połączony z centralnym zamkiem, ale nie jestem pewien, ale jeśli centralny Ci działa to bezpiecznik jest dobry. Zacznij od zbadania czy dostaje prąd na wtyczce do siłownika. Nie jest to zbyt dużo pracy, a to podstawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi padł siłownik przy identycznych objawach i nawet sytuacji.Prąd łatwo sprawdzic-zobacz czy podświetla ci tablice.Na99% siłowniczek,trzeba mieć zgrabną raczke a koszt nie jest duzy.Ja zapłaciłem 30euro za nowy ale chyba nie był org.musiałbym sprawdzic.Smiga już dwa latka i podobno zdychają te siłowniczki.POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi padł siłownik przy identycznych objawach i nawet sytuacji.Prąd łatwo sprawdzic-zobacz czy podświetla ci tablice.Na99% siłowniczek,trzeba mieć zgrabną raczke a koszt nie jest duzy.Ja zapłaciłem 30euro za nowy ale chyba nie był org.musiałbym sprawdzic.Smiga już dwa latka i podobno zdychają te siłowniczki.POzdr

 

podświetlenie tablicy jak i wnętrza bagażnika działa, bezpieczniki wszystkie również - tak że chyba będę miał to samo co ty dani3011czapla.

Mam jeszcze jedną prośbę - możecie wskazać mi którą to część wymieniałeś ? na tym rysunku np. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=41_0055&hg=41&fg=60 ? W weekend będę rozbierał obudowę zamka w klapie ale dobrze już wiedzieć jaka to część.

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie to ta pierdoła 23.Przyznam troche tam nie poręcznie ale dasz rade.Zdejmuje się plastik i odkrecasz cały ten zamek od dołu,przesuwasz w bok i wypinasz sam ten mikro silniczek.POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Chłopaki mam podobny problem ,

 

wczoraj nagle przestało działać otwieranie klapy zarówno z kluczyka( tzn z przycisku) jak i z przycisku w kabinie.

Po naciśnięciu słychać tylko pyknięcie w bezpiecznikach i nic się nie dzieje.

Mogę ją tylko otworzyć kluczem.

 

Jak myśłiście to może też być ten siłownik ze szkicu numer 23?

 

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam dopadło i mnie, objawy takie same, rozebrałem klapę, posprawdzałem kable wszystkie wyjąłem i włożyłem jeszcze raz, lampka bagażnika świeci, tablica rej świeci, na wtyczce od tego siłownika ( 5 pinowa opisana kolejność pinów ) na 3 pinie mam stały + 12v, natomiast na 4 pinie masę, pozostałe piny nie wykazują oznak życia, pomimo pykania pilotem i przyciskiem klapy. Dodam że w kabinie słychać przekaźnik.

 

Przypuszczam że siłownik do wymiany, wcześniej pisane było o rozebraniu siłownika, kiedyś czytałem że wystarczy jakiś mikrostyk za 2 zł wymienić, ktoś coś słyszał w tym temacie??

 

Ktoś zna cenę, ORI w ASO tego siłownika, cena na realoem raczej odstrasza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dopadło i mnie, objawy takie same, rozebrałem klapę, posprawdzałem kable wszystkie wyjąłem i włożyłem jeszcze raz, lampka bagażnika świeci, tablica rej świeci, na wtyczce od tego siłownika ( 5 pinowa opisana kolejność pinów ) na 3 pinie mam stały + 12v, natomiast na 4 pinie masę, pozostałe piny nie wykazują oznak życia, pomimo pykania pilotem i przyciskiem klapy. Dodam że w kabinie słychać przekaźnik.

 

Przypuszczam że siłownik do wymiany, wcześniej pisane było o rozebraniu siłownika, kiedyś czytałem że wystarczy jakiś mikrostyk za 2 zł wymienić, ktoś coś słyszał w tym temacie??

 

Ktoś zna cenę, ORI w ASO tego siłownika, cena na realoem raczej odstrasza.

Z twoich objaw wynika,że nie dochodzi prąd sterowania.Pierwsze to bym sprawdził wiązkę w tej gumowej osłonie.W e34 kiedyś właśnie tam przełamały mi się przewody.

niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz w takim układzie po co jest doprowadzone stałe napięcie? I żaden pozostały nie daje znaków życia, i by uwaliło tak wszystkie pozostałe 3 piny?? No posprawdzam, ale niech się trochę cieplej zrobi. A gdzie mogę wcześniej sprawdzić tą wiązkę, żeby znaleźć błąd gdzieś na nitce, są jeszcze gdzieś jakieś połączenia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie... jak nie mozna otworzyc elektrycznie tzn jest problem z elektryka.... jak do tego sie zabrac...

 

1. sciagac wewnatrzna pokrywa (te czarna)

2. sprawdzic czy sie nie poluzowala wtyczka do sterownika (sprobowac ja docisnac i poprzyciskac pilocikiem--czy silownik reaguje)

3. jak nie, to odpiac i wyjac ten sterownik

4. nim stwierdzimy, ze sterownik jest do wyrzucenia sprawdzimy czy dochodzi prad z akumulatora i czy jest podlaczenie do masy

5. jesli wszystko cacy uznamy ze sterownik trzeba wymienic a jak mamy przerwe w obwodzie to trzeba pofatigowac i jej poszukac.

 

Osobiscie widzialem w 39 kable sprochniale... ktore po pewnych czasie juz robily takie cyrki... mechanicy napewno z marszu kaza ci to i tamto wymieniac a sprawa moze byc o wiele prostsza i tansza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co opisałeś w pięknych podpunktach, opisałem wyżej że zrobiłem i sprawdziłem łącznie ze stałym napięciem na 3 pinie i masą na 4 pinie.

 

Jak sprawdzić poza samochodem czy sam siłownik jest sprawny?? Zanim wydam pare ładnych złociszy na siłownik (tylko ASO nic innego nie wchodzi w grę ) wolę się upewnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz jakies zrodlo pradu stalego? najlepiej jakis akumulator samochodowy :) przewod minusowy do pin 3 a plus do 4... jak zamkniesz obwod silownik powinien pracowac :)

ale jesli na samochodzie po nacisnieciu guziczka zaryglowania silownik pracuje, zwroc uwage czy ci sie zamek tez zmienia polozenie, to uwazam ze nie ma co bawic sie tym silownikiem poza samochodem.

Ja mialem tak jak zaczely sie mrozy, ze nie moglem domknac bagaznika. zamek po prostu sie zamarzl. musialem wyjac, przeczyscic nalozyc smar i z powrotem wlozyc. dziala bez najmniejszego problemu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 8 lat później...

Cześć Panowie,


Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć co moge zrobić by dostać się do bagażnika? Tak jak u kolegów powyżej po wciśnięciu z kluczyka słychać dzwięk w bezpiecznikach, ale nie wiem czemu nie mogę rówżnież otworzyć kluczykiem bagażnika... przekręcam w tej stacyjce, która jest na tyle bagażnika i otwiera zamyka się centralka, ale begażnik niestety nie drgnie. Dodam, że jakiś czas temu najpierw padło mi otwieranie z przycisku który jest w klapie, do tego nieświeci mi żarówka od podświetlenia tablicy mimo tego że jest dobra.


Ktoś mi podpowie jak się teraz dostać do bagażnika? Dziwi mnie, że nie mogę otworzyć go z kluczyka.


Z góry dziękuje za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zapewne masz poprzerywane kable w klapie te w harmonijce.

Spróbuj przekręcić kluczykiem dalej niż tylko tyle co zwalnia centralny. Tam jest cięgno i w ten sposób mechanicznie otwiera się bagażnik jak padnie akumulator. Problem jest wtedy gdy od nieużywania tej "funkcji" zamek stoi dęba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.