Skocz do zawartości

E39 540i i klima. Wszystko działa... a nie chłodzi.


hubi110

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki problem. Teraz zrobiło się cieplej, więc próbuję odpalić klimkę. Włączam śnieżynkę, widać że obroty lekko rosną, załącza się sprężara, ale zero chłodzenia. INPA pokazuje jedynie bład "Auxiliary water pump - shortcut to ground", ale to nie ma nic wspólnego z klimką. Czynnik jest bo by się nie załączała sprężara jak by coś było nie tak. Gdzie jeszcze szukać ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak obstawił bym że gazu brak. Jeśli przed zimą działała ok a teraz załącza się sprężarka a nie chłodzi to pewnie gazu jest mało.

Może gazu jest na tyle aby sprężarka zaskoczyła, ale za mało aby poczuć zimno w kabinie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej (kupowana we wrześniu, a od października zacząłem nią jeździć) było ZERO substancji. Jedź na stację, nabij klimę i pamiętaj, że substancja też za smarowanie odpowiada! Po nabiciu powiedzą, czy coś w układzie było (wątpię...), a przy okazji szczelnośc sprawdzą (choć tu bez rewelacji - dziurę zobaczą, ale ewentualne drobne nieszczelności raczej bez dociekania nie będzie widać...).
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Hubi a na której kratce sprawdzasz czy chłodzi? na środkowej? może trzeba przełączyć pokrętło przy kratce na 3 niebieskie kropki i zacznie chłodzić :D
powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprezara bez gazu albo znikomej ilości i tak zaskoczy bo za to odpowiada sprzęgło elektromagnetyk.Też stawiam na mało gaziorka albo stracił swoje własciwosci-wiek swój.Na tą ciecz duży wpływ ma zima,nie wiadomo kiedy był przebijany.Z praktyki wiem ze czarodzieje u nas oszukują na jakosci i parametrach zarazem gazu.Jak przebiłem gaz w hiszpanii w swojej bunii to prawie szron wylazł na nawiewie-moze kwestia klimatu?W polsce mnie czarowali,prosty rachunek w ojczyznie zapłaciłem 160zł,a w hiszpanii 70euro.A zaznacze że nie ma jakichś róznic cenowych w naprawch i czesciach-ogromnych.POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm..akurat tutaj te pokrętło nie ma nic do rzeczy. To pokrętło to szybkie przewietrzanie kabiny. No chyba macie jednak racje. Zacznę od sprawdzenia czynnika. A takie pytanko... zastanawiał się ktoś po co w klimatroniku wogóle jest przycisk śneżynki ? Jakoś moim zdaniem to nie jest przemyślane. Skoro ustawiam sobie że ma być 16 stopni w kabinie, to już komputer powinien decydować czy odpalać klimę czy nie na podstawie danych z czujników. Czym te guziki się w chwili obecnej różnią od zwykłego pokrętła od ciepełka :) Nawet jak się ustawi na AUTO to i tak komputer tej klimy nie włączy. Więc nie wiem czemu to się nazywa "klimatronik".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie - wszystko jest przemyślane. Zapominasz o jednym - auto użytkuje się w różnych porach roku. I tak na przykład jak chciałbyś osiągnąć temperaturę 16 stopni w kabinie auta, które stoi na słońcu i w środku masz saunę po 30-40 stopni? Nawet dając obieg otwarty nie schłodzisz auta w środku do takiej temperatury gdy powietrze na zewnątrz ma ze 28-30 stopni latem. Zimą co innego - wtedy śnieżynka nie jest konieczna bo temperaturę 16 stopni uzyskasz w kabinie z samego powietrza ogrzanego od silnika.

Tak więc spokojnie - Niemcy nie tacy głupi i tutaj akurat dobrze to przemyśleli. Zresztą w większości klimatyzacji elektronicznych masz to bardzo podobnie rozwiązane, że zimą funkcja chłodzenia jest raczej średnio potrzebna więc korzysta się z samych nadmuchów ciepłego powietrza. A latem to już zupełnie inna bajka.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie. Tyle że wydaje mi się że właśnie po to są czujniki na zewnątrz i wewnątrz, które chyba potrafią wyczytać różnice temperatur. OK. Nie da się schłodzić samochodu w upalne dni do 16 stopni. Nie zmienia to faktu że jeśli nie włączę śnieżynki to klima się nie włączy WOGÓLE w upalny dzień. Tak więc skoro sobię ustawiam na 16 stopni to komputer powinien decydować na podstawie danych z czujników czy pomóc sobie klimą żeby dążyć do tych 16 stopni czy nie. A w zimie komputer chyba nie musi odpalać klimy bo bez problemu schłodzi samym powietrzem zewnątrz do 16 stopni ? :) Nadal uważam że to nieprzemyślane. I nadal twierdzę że "klimatronik" to troszkę nazwa na wyrost. Powinno być tak, że ustawiam np 18 stopni i to jest zadanie do wykonania dla komputera. A jakimi środkami on tego dokona to już jego sprawa. Niech używa wszystkiego co może żeby być jak najbliżej tych 18 stopni. Bo w chwili obecnje mam wrażenie, ze jest tak, że jeśli się ustawi na 16 stopni to działa na zasadzie "klimatronik Off" i działa tylko nawiew.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Skoro tak Ci wadzi ten przycisk, to sobie go włącz i nigdy juz nie wyłączaj. Efekt bedzie ten sam, klima bedzie chodzila caly czas, a klimatronik zada ci taka temperasturę jak sobie ustawisz.

 

Ja mimo wszystko wolę mieć władzę kiedy chce wlączyc klime a kiedy ma byc ona wylączona. I tak elektronika steruje juz zbyt wieloma rzeczami w samochodzie.

 

Pozdr.

 

Coobin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam śnieżynkę włączoną cały czas i jeżeli masz włączony tryb auto na klimatroniku, to wcale nie oznacza , że masz pracujący kompresor klimy, on tylko w tym momencie jest gotowy do pracy, dopiero, gdy komputer uzna, że trzeba to zrobić, to się włączy. Klimatronic polega minn. na tym , że nie musisz jak w klimie manualnej ciąglę włączać i wyłączać śnieżynkę, regulacja polega tylko na delikatnej zmianie temperatury w górę lub w dół. Edytowane przez adamsaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa uwaga. Tylko czy to jest napewno właśnie tak ? Bo mi się wydaje że tryb AUTO, atomatyzuje tylko siłę nawiewu i kierunki (szyba,nogi,środek). Trzeba by pod IMPĘ podpiąć i zobaczyć jak się klima zachowuje na AUTO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego hubi tak właśnie jest jak ja piszę w aucie każdej marki z klimatronikiem, klimatronik automatyzuje pracę nawiewów- intensywność i kierunek, a także pracę kompresora, po co miałby pracować on cały czas ( straty ) kiedy to jest niepotrzebne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namotaliście mi w głowie... Żecz prosta okazuje się skomplikowana. Mam cały czas włączony klimatronik na AUTO + włączone automatyczne filtrowanie smrodków z zewnątrz. Czy jeśli nie mam włączonej śnieżynki to w gorące dni klimatronik nie będzie mi trzymał zadanej temperatury? Myślałem, że śnieżynka złuży tylko do szybkiego przechłodzenia samochodu, coś jak "ogrzewanie przedniej szyby", wieje zimnem na max z pominięciem zadanej temperatury (swoją drogą to ogrzewanie przedniej szyby to też lekka lipa jest... Do chwili nagrzania silnika w zasadzie nic nie daje :duh: ).

Może ktoś z doświadczeniem podsumuje temat? To będzie moje pierwsze lato z BMW :mrgreen:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o to chodzi że jeśli masz wyłączoną śnieżynkę to znaczy że masz odpiętą klimę na amen. Z tej rozmowy wynika, że żeby klimatronik mógł "używać" klimatyzacji, to musi być śnieżynka na stałe włączona i włączone AUTO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klimatronik służy wygodzie kierowcy: powinieneś mieć włączone auto, włączoną śnieżynkę, obieg zamknięty na automat, musisz ustawić jeszcze temperaturę np. 21C, wszystkie wyloty powietrza powinny być otwarte. Jak masz tak ustawione to automatyka klimatronika w zależności od temp. zewn. i wewn. poprzez załączenie lub wyłączenie kompresora klimy, poprzez załączenie/wyłączenie ogrzewania, zmianę kierunku i intensywności nadmuchu będzie się starała utrzymać zadaną temp. wewn. tj. 21C, jeżeli jest ci za gorąco lub za zimno to wystarczy tylko delikatnie podnieść lub zmniejszyć ustawioną temp. np. o 0,5C lub 1C, i to jest cała regulacja przy klimatroniku, resztę za ciebie wykonuje komputer, a ty skupiasz się na prowadzeniu auta, a nie na jakimś niepotrzebnym ustawianiu nadmuchu, wł/wył. śnieżynki itp, a jeżeli jeszcze masz skrzynię automatyczną to już jest prawie pełen komfort.

Jak chcesz sprawdzić, czy załączy ci się kompresor: to musisz temperaturę ustawić na minimum, nawiew na max a tryb pracy nie na auto tylko na manual, oczywiście włączyć śnieżynkę , na zewnątrz musi być ciepło, najlepiej pow. 15C , wtedy kompresor powinien się załączyć na stałe --- całe kółko kompresora ( wraz ze sprzęgiełkiem ) powinno się kręcić, a z nawiewu powinno lecieć coraz zimniejsze powietrze ( można zostawić otwarty tylko 1 nawiew i na niego na klimatroniku skierować nawiew, można też wtedy włączyć obieg zamknięty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.