Skocz do zawartości

hubi110

Zarejestrowani
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 540i 1998 (na szczęście bez VANOSa) Tournig, automat
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Zawód
    Branża IT

Osiągnięcia hubi110

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Muszę wymienić w mojej E39 540i M62 zestaw elektrozawór z dodatkową pompką wody. Poprostu pękła obudowa i cieknie. Nie wiem czy jest sens kupowania nówki sztuki, bo RESTa praktycznie nie używam. Więc wejdę w używkę w dobrej kondycji, bo chodzi mi głównie o elektrozawory. I teraz pytanie. Czy są różne modele takich zestawów ? Czy od np 530d albo od 2,5 TDS będzie pasowała do mojej ? Z wygladu to to samo.. ale nie wiem jak parametry ?
  2. Mam pytanko. Czy ktoś jeszce wie czym moge odczytać błedy z E30 ? Carsotf 6.1.4 SP4 się wyexpirował (więcej niż 10 razy użyłem), carsoft 6.5 nie łączy się z E30. BMW scanner 1.4 się nie łączy. Carsoft 6.1 tak ładnie się łączył, ale się skończył, a niestety na sieci nie ma na witaminki dla carsofta 6.1.4 (do 6.5 jest). Ręce mi opadają jak pomyślę że mam instalowac DISa ... to jak czołgiem na mrówkę... ma ktoś radę .. jakąś ?
  3. Witam. WIe ktoś czy w E39 540i automat (steptronic) jest coś takiego jak procedura startowa, umozliwiająca szybszy start od 0 ?
  4. No właśnie o to chodzi że jeśli masz wyłączoną śnieżynkę to znaczy że masz odpiętą klimę na amen. Z tej rozmowy wynika, że żeby klimatronik mógł "używać" klimatyzacji, to musi być śnieżynka na stałe włączona i włączone AUTO.
  5. Hmmm... możliwe że masz racje. Bo z tego co słyszałem to nie odpali się klimy jeśli na dworze będzie mniej niż +10 stopni. Muszę to sprawdzić
  6. Ciekawa uwaga. Tylko czy to jest napewno właśnie tak ? Bo mi się wydaje że tryb AUTO, atomatyzuje tylko siłę nawiewu i kierunki (szyba,nogi,środek). Trzeba by pod IMPĘ podpiąć i zobaczyć jak się klima zachowuje na AUTO.
  7. Wszystko fajnie. Tyle że wydaje mi się że właśnie po to są czujniki na zewnątrz i wewnątrz, które chyba potrafią wyczytać różnice temperatur. OK. Nie da się schłodzić samochodu w upalne dni do 16 stopni. Nie zmienia to faktu że jeśli nie włączę śnieżynki to klima się nie włączy WOGÓLE w upalny dzień. Tak więc skoro sobię ustawiam na 16 stopni to komputer powinien decydować na podstawie danych z czujników czy pomóc sobie klimą żeby dążyć do tych 16 stopni czy nie. A w zimie komputer chyba nie musi odpalać klimy bo bez problemu schłodzi samym powietrzem zewnątrz do 16 stopni ? :) Nadal uważam że to nieprzemyślane. I nadal twierdzę że "klimatronik" to troszkę nazwa na wyrost. Powinno być tak, że ustawiam np 18 stopni i to jest zadanie do wykonania dla komputera. A jakimi środkami on tego dokona to już jego sprawa. Niech używa wszystkiego co może żeby być jak najbliżej tych 18 stopni. Bo w chwili obecnje mam wrażenie, ze jest tak, że jeśli się ustawi na 16 stopni to działa na zasadzie "klimatronik Off" i działa tylko nawiew.
  8. Hmm..akurat tutaj te pokrętło nie ma nic do rzeczy. To pokrętło to szybkie przewietrzanie kabiny. No chyba macie jednak racje. Zacznę od sprawdzenia czynnika. A takie pytanko... zastanawiał się ktoś po co w klimatroniku wogóle jest przycisk śneżynki ? Jakoś moim zdaniem to nie jest przemyślane. Skoro ustawiam sobie że ma być 16 stopni w kabinie, to już komputer powinien decydować czy odpalać klimę czy nie na podstawie danych z czujników. Czym te guziki się w chwili obecnej różnią od zwykłego pokrętła od ciepełka :) Nawet jak się ustawi na AUTO to i tak komputer tej klimy nie włączy. Więc nie wiem czemu to się nazywa "klimatronik".
  9. No może też tak być. Bo kupiłem ją w zimie, więc nie miałem jak sprawdzić. Także sprawdze to..
  10. Witam. Mam taki problem. Teraz zrobiło się cieplej, więc próbuję odpalić klimkę. Włączam śnieżynkę, widać że obroty lekko rosną, załącza się sprężara, ale zero chłodzenia. INPA pokazuje jedynie bład "Auxiliary water pump - shortcut to ground", ale to nie ma nic wspólnego z klimką. Czynnik jest bo by się nie załączała sprężara jak by coś było nie tak. Gdzie jeszcze szukać ?
  11. W sumie 1600. Czyli po 800 za sztuke. Są to katalizatory sportowe firmy Gobex. Jeden do pojemności 2.8 L. Wybrałem te sportowe bo mają 4-krotnie mniejsze opory przepływu spalin. Oczywiście kosztem słabszego oczyszczania..
  12. hubi110

    Mazowieckie

    A ja polecam mojego brata. Ma warsztat Warszawa-Wawer. Od dawien dawna siedzi w buńkach i bierze udział w BMW challange. Przygotowuje samochody do rajdów i narpawia też te "cywilne" beemki. No i troskliwie opiekuje się moją E39 540i (sam mnie zaraził chorobą o nazwie BMW). A jak wiadomo mało jest ludzi co się znają na V8... Ostatnio wyprowadził ją z cieżkiej choroby jaką jest uszkodzony separator oleju. Nie robi lipy. Solidnie i dokładnie przykłada się do roboty. Często poprawia po "fachowcach". Kontakt podam na PW.
  13. No i zainstalowałem. Dwa nowe katalizatory metalowe. Zupełnie inna bajka. Idzie jak zła teraz
  14. Jak to metalowe nie działają ? Oczywiście że działają. Polecam przeczytać http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/katalizatory.html Przelotowy tłumik jest jakąś opcją i będę ją rozpatrywać.
  15. Tak, walnołem głupotę, Gaz nijak się ma do zapchania katalizatora. Poprostu się zapchał i tyle. Chyba jednak się zdecyduję na katalizator metalowy. Jest trwalszy od ceramiki i ma mniejsze opory przepływu. No i jest o wieeeeeele tańszy. Ważne żeby objętoś puszki była taka jak oryginała (komora rozprężna).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.