Skocz do zawartości

Czy kupilem dobry termostat (fotki)


kis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzis kupilem termostat do moje e34 m50b25. chialbym abyscie drodzy uzytkownicy powiedzieli mi czy to odpowiedni. Kupilem wedlug katalogu WAHLER-a (wyczytalem na forum ze musi byc specjalny z 4 otworami ) ,moj nie ma tych otworow, zglupialem. :duh:

 

http://img237.imageshack.us/img237/8663/term19kg.th.jpg

http://img237.imageshack.us/img237/5717/term21cb.th.jpg

http://img237.imageshack.us/img237/8880/term30ea.th.jpg

http://img237.imageshack.us/img237/3865/term43rw.th.jpg

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dla Twojego silnika względem nr karoserii przewidziany jest termostat 80 stopni, czyli taki jaki kupiłeś to ten może być.

Problemy pojawiają się z termostatami na 92 stopnie, które wymagają niektóre silniki i wówczas wymagany jest ten większy talerz z czterema otworami w nim.

Natomiast termostaty na 80 i 88 stopni są takie same jak w starszych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sprawdzic czy ten termostat pasuje do vin?

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg realoem mam miec 88 stopni, a wg katalogu wahlera te co wyzej.

 

koncowka vin .BG24293

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Etk przewiduje termostat 88 i 92 stopnie do Twojego silnika.

88 będzie tańszy niż 92 z wahler-a bo w oryginale jest trochę inaczej ale i tak ogólnie droższe.

Trudno jest jednoznacznie powiedzieć którego masz kupić.

92 stopnie to wyższa temperatura na głowicy, ale za to lepsze dopalanie i buważam że lepszy obieg płynu wytworzy natomiast 88 to tylko 4 stopnie różnicy mniej

Hmmmm,,,

Idzie zima, więc załóż 92.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś się orientuje czy można gdzieś dostać (w miarę tanio do 150pln) termostat do silnika M43. Zagranicą kosztuje około 35euro a u mnie w motoryzacyjnym zawołali ponad 280pln.

 

http://www.schmiedmann.com/ProductPictures/image_3295_big.jpg

http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam ... ASO BMW ja tez wymienialem w sklepach podrobki ok 300pln a w aso mile zaskoczenie 142pln :dance: :dance: :dance: ORIGINALtylko uwazaj jak bedziesz go dokrecal bo mi jak zakladali to cymbalki tak dokrecili ze pekla obudowa i mam nowy termostat w starej obudowie :mad2: ale przejade 2 km i wskazowka stoi pionowo i ani drgnie ---poprostu bajka :dance: :dance: :dance: TYLKO ASO!!!BMW

...kwintesencja piękna i harmonia ksztaltów E36..:)

http://tygra85.w.interia.pl/szablon_obrazki/okopt.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś się orientuje czy można gdzieś dostać (w miarę tanio do 150pln) termostat do silnika M43. Zagranicą kosztuje około 35euro a u mnie w motoryzacyjnym zawołali ponad 280pln.

 

Mam taki silnik i taki sam termostat. Wymienialem jakis miesiac temu. Ogolnie powiedzieli mi ze nie maja zamiennikow. Potem stwierdzili ze jest zamiennik ale niemieckiej firmy i kosztuje wlasnie 280zl. Wtedy ja zapytalem ile kosztuje oryginalny BMW? Odpowiedz: 160zl. Dlugo sie nie zastanawialem, takze szukaj oryginalu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat schodzi na inny tor, a ja dalej nie wiem czy kupilem dobry, czy wymieniac na inny. Wg katalogu wahlera to kupilem dobry, jednak patrzac na realoem to ten co kupilem jest od silnika m20b25 HELP :duh:

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten który kupiłeś jest według numeru karoserii o zbyt niskiej temperaturze otwarcia.

Założyć możesz albo 88 o takim samym wyglądzie, albo 92 o troszkę innej budowie.

Do silników 2,5 a zwłaszcza z instalacją gazową proponowałbym, bo taki zakładam 92.

 

W silnikach M60 również występują termostaty o dwóch temperaturach - 85 i 95 z tym że 95 jest przeznaczony do aut bez katalizatora - produkcja np. niektórych modeli na australie, i według mnie dla dokładniejszego dopalania paliwa w związku z brakiem kata i zapewnie sondy lambda również.

 

Etk nie podaje z jakiego powodu występują dwa termostaty, a nawet i trzy, z tym że według Twojego numeru nadwozia ma to być albo 88 albo 92, lecz na pewno nie 80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

 

Kupilem termostat do E34 520i24v 1991 88 stopni, a stary mialem na 80 stopni.

 

wskazówka jest troszke wychylona od pionu o grubośc jej w strone pola czerwonego i tak stoi caly czas na rozgrzanym silniku.

 

Czy cos mi grozi?? jak bedzie sie otwieral przy 88 stopniach?

 

oryginalny byl na 80 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam! Do mojego BMW kupiłem termostat otwierający się od 80 stopni. Strasznie wolno się nagrzewa i jak maksymalnie stoi lekko przesunięty w lewo od pionu. Taki mi doradzili w sklepie. Chciałbym go wymienić. Jaki polecacie do mojego BMW 5.20 24V e-34 z 1992 roku (dokładnie 06.05.1992). Są 87, 88, 90 lub 92 stopnie. Zwariować można... Proszę o radę!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W moim e34 2L 24v 91r wersja Italy bez kata i sondy fabryczny termostat był 80c made in germany i silnik był niedogrzany o jakieś dwie grubosci wskazówki od pionu w lecie (a w takich temp. jak teraz to wogóle nie wiele po za niebieskim polem, w budzie chłód) w sklepie zamiennik made in france dostałem 92c, gosciu powiedziałze wg katalogu taki ma byc. Po zamontowaniu jeszcze nie sparwdzałem jak sie nagrzewa, w następnym poscie napisze :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzone... nagrzewa sie dużo szybciej, wskazówka idealnie w pionie no i w końcu ciepło w aucie :D ZAchecam do wymiany termostatów jeżeli macie problemy z ogrzewaniem, i nie dogrzanym silnikiem pozdrawiam :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.