Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Odrazu na wstepie napisze ze watek dotyczacy 740i w dziale E32 nalezy do brata. Poporstu nie chce zakldac nowego konta.

mam kilka pytan odnosnie silnika 2.0 24V. Jak jest u niego ze spalaniem benzyny i gazu, bo spotkalem sie z kikoma wartościami. Ogolnie czy ten silnk dobrze pracuje na gazie? Jak z awaryjnoscia?

Na poczatku chcialem kupic 2.5 24V. Potem wogole postawilem na Audi 100 2.6 lub 2.8, ale ostatnio przegladajac allegro natknelem sie na ladna 520i 24V, ktore sprzedaje gosc z bloku obok i mam dylemat. Auto jest w swietnym stanie wizualnym i technicznym i zastananawiam sie nad jego zakupem.

Opublikowano
No poszperalem troche i sa rozne opinie. Jedni twierdza ze pali tyle samo co 2.5. Inni ze okolo 13 lub mniej. Chodzi mi o spalanie w miescie oczywiscie.
Opublikowano
Kwestia buta, stanu technicznego, typu instalacji i ustawień. Różnice na pewno jakieś będą. Spalanie 2 i 2,5 jest podobne.
Opublikowano
Poczytalem troche o tych vanosach w BMW. Czy silniki z tym ustrojstwem lepiej ciągną od dołu czy coś w tym stylu?
Opublikowano

Poczytałeś i nie było wytłumaczone? Hmm... No to szarpnę się na wykład.

Vanos: Variable Nockenwellemsteuerung czyli zmienne fazy rozrządu. Systemem działania jest przestawianie faz rozrządu(momentów otwarcia i zamknięcia zaworów w zależności od obciążenia silnika i jej prędkości obrotowej). Choć jest głównie przystosowany do pracy przy wyższych obrotach to przy niskich nie traci na elastyczności. Różnicę można zobaczyć w danych aut bez systemu Vanos i z nim. Np. silnik 520 bez Vanos osiągał 129 KM a przy jego zastosowaniu już 150 KM. To jest taka prosta alternatywa wzmocnienia silnika bez dodawania turbiny.

Opublikowano
"Np. silnik 520 bez Vanos osiągał 129 KM a przy jego zastosowaniu już 150 KM" - chyba coś źle przeczytałeś. Silnik który ma 129km to m20b20(12v)[w tym silniku nie było vanosa], a 150km to m50b20(24v) i niema wpływu na to czy ma vanosa czy nie.
Opublikowano
'' 730i'' sa silniki 24V z vanosem i bez.. :mrgreen: Np. ja mam 2,5 24V 192KM bez vanosa a 2,5 24V z vanos też ma 192KM (podobno mmnej palą) :mrgreen:
Opublikowano

Oczywiście, że kolega walnął bzdurę, bo to co dodał to dotyczyło silników z głowicą 12-zaworową... Po wprowadzeniu w 1990 roku głowicy 24-zaworowej wzrosła moc, ale elastyczność (zwłaszcza w wersji z 2.0 litrowym motorem) nie była zadowalająca. Wtedy wprowadzono system VANOS.

Czyli koledze sie po prostu pomieszało i pewnie zrozumiał, że wprowadzenie głowic 24-zaworowych było JEDNOZNACZNE z wprowadzeniem vanosa... :)

Nie było kolego, nie było :)

Sam VANOS był zastosowany pierwszy raz we wrześniu 1992 roku - przy okazji faceliftingu e34 - w standarcie była poduszka powietrzna kierowcy, ABS, montowano inne lusterka, a automaty zmieniono z czterobiegowych na pięciobiegowe.

Drugi facelifting był w 1994 roku.

Opublikowano
Czyli sa 24V z vanosem i bez. Czy we wszystkich modelach po lifice byl stosowany Vanos? Bo mam zamiar taka kupic. Czyli mialem czesciowo racje ze lepiej ciagna od dolu, czyli sa elastyczniejsze w zasadzie. A sa jakies wykresy momentu silnikow z Vanosem i bez czy cos w tym stylu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie wykresy są ale patrząc na nie mocy nie poczujesz ani różnicy.Proponuje silnik 2,5 m50(najlepiej z vanosem) bo 2 litry troszke mało i będziesz żałował tak jak ja że to niby mniej spali.Silnik 2,5 jest bardzo elastyczny jak do tej budy i daje fajne wrażenia z jazdy i myśle że to wszystko w tym temacie szkoda dalej wałkować.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Tez bym wolal 2.5, ale wszystko zalezy jaki egzemplarz trafie, a akurat sasiad sprzedaje 520i w swietnym stanie po lifcie z 95r. Takze wole te 520 niz jakies srednie.
Opublikowano

uuuuu panie kolego darek myslalem, ze masz wieksza wiedzę, a tym zdaniem: "Np. silnik 520 bez Vanos osiągał 129 KM a przy jego zastosowaniu już 150 KM" mnie rozwaliles...

Silniki 12 i 24V i vanos w 24V to calkiem odzielne sprawy :]

Opublikowano
Twierdzisz że były silniki 2.0 12V bez Vanosa 150KM? Z tego co wiem to 24-zaworówki i Vanos po prostu zostały "zbratane" w mniejszych silnikach. W większych silnikach nie wiem bo nie wiałem styczności i się nie interesowałem specjalnie. To że akurat nie napisałem że jest różnica w ilości zaworów to tak wyszło bo nie jestem żadnym ekspertem żeby prace doktorackie pisać i coś tam ogłem pominąć. A poza tym nie o to było pytanie. Bez Vanos 24-ki miałyby chyba z 10KM więcej a tak jeszcze siłą urosła :P
Opublikowano
ja wiem tylko tyle: silniki m20 nie mialy vanosa, silniki m50 wychodzily z vanosem i bez vanosa; w obu wersjach mialy taką samą moc, czyli 150 i 192KM, moge sie oczywiscie mylic...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadza się m20 12zaworów(129km i chyba coś koło 170 w wersji 2,5) tam nie było vanosów i ku sprostowaniu vanos nie zwiększa mocy silnika tylko przesuwa max moment obrotowy tzn uzyskujemy pełną moc przy niższych obrotach.Wszystkiego to panowie nie wie nikt.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Prawdopodobnie zakupie niedlugo 520i w kombi. Niestety ciezko znalezdz 2,5 w przyzwoitym stanie dlatego wybor padl na 2.0 w swietnej kondycji. Mam jeszcze takie pytanie do was. Jak sie obsluguję tą klime manualną ze zdjecia ponizej?

 

http://img847.imageshack.us/img847/916/c185544648.jpg

 

I jeszcze jedno. Są wnetrza z takimi wstawkami grafitowymi w tym mjejscu gdzie zawsze jest drewno. Co to jest za tworzywo?

Czemu niektore roczniki '95 maja pomaranczowe kierunki a nie biale? Albo niektore maja boczne, a niektore nie?

Opublikowano

Klima manualna - nie ma co obsługiwać :) Włącza się przyciskiem z gwiazdką (pokrętła od temp. na min.) i działa. Pozostałe przesuwaki i pokrętła służą do regulacji nawiewów (góra/dół), temp. ogrzewania i siły nadmuchu.

 

Nie wiem o jakie grafitowe wstawki chodzi ale być może widziałeś wersję z ciemnym drewnem? Normalne drewno jest "brązowo drewniane" ale w niektórych egzemplarzach było "czarno drewniane" :D Miało to co widziałeś jakąś fakturę/wzorki? Czy całkowicie jednolite było? Może kto sprayem listwy pociągnął? :lol:

 

Nie wiem czy w ogóle wychodziły e34 z fabrycznymi białymi kierunkami :roll: Ja mam białe ale z Alledrogo za 20 zł szt. :mrgreen:

Co do bocznych to już nic nie wiem.

http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Opublikowano

Ja mam 94 po lifcie i miałem pomarańczowe, z tym że nie wiadomo czy od nowego :mrgreen: Przeglądałem wszystkie prospekty i katalogi jakie mam i wszystkie poliftowe e34 (poprzez Executive do M5 włącznie) mają na zdjęciach pomarańczowe.

 

W katalogu wyposażenia dodatkowego z 94 r. białe kierunki są jako opcja. Do sedana można było zamówić białe kierunki z przodu i z tyłu, do kombiwara białe tylko na przód.

 

Z tego co wiem nawet e39 miały z początku pomarańczowe seryjnie i dopiero po lifcie ładowali białe.

http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Opublikowano

z tymi kierunkami to na forum wieczny galimatias i ile ludzi tyle opini, ale jak piszesz ze do sedana byla opcja przod i/lub tyl to troche mnie uspokoiles, bo ja mam na przod biale na tyl pomarańcze :) patrze czasem na alledrogo, ale ceny lamp na tyl z bialymi kierunkami osiagaja ceny absurdalne, co nie zmienia faktu ze z moją czarnulą ladnie by sie komponowały :P

 

co do e39 to sie zgadzam

Opublikowano
Nie wiem o jakie grafitowe wstawki chodzi ale być może widziałeś wersję z ciemnym drewnem? Normalne drewno jest "brązowo drewniane" ale w niektórych egzemplarzach było "czarno drewniane" :D Miało to co widziałeś jakąś fakturę/wzorki? Czy całkowicie jednolite było? Może kto sprayem listwy pociągnął? :lol:

 

Juz zauwazylem ze to takie ciemne drewno.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.