Skocz do zawartości

[E39] Problem z moca - muli przy ruszaniu - olej w egr


nejmix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem prawie szczesliwym posiadaczem 525 tds w automacie z 97 roku z przebiegiem ponad 300tys. Mam kilka problemow, z ktorymi chcial bym sie uporac. A mianowicie:

 

1 Auto z miejsca (zaznaczam ze to automat, skrzynia byla naprawiana 2 lata temu) nie chce sie bardzo rozpedzac, stoje daje gazu a ono tak mulowato zaczyna isc do przodu jakby na poczatku nie mialo mocy, dopiero kolo 3 tys obrotow zaczynam czuc ze idzie. Tym gorzej sie zbiera im wiecej osob siedzi w srodku, roznica dwoch osob juz jest odczuwalna.... Wyczytalem na forum ze niektore sa takie mulowate przez niedzialajacy zawor EGR(na kompie wywala mi blad egr). Poszedlem dzisiaj rano do garazu i zaslepilem EGR tak jak radzili to na forum. A mianowicie wsadzilem monete 2pln w ta metalowa rurke co dochodzi do niego z lewej strony( od lewej stojac przed samochodem) i zaslepilem srubka ten miekki przewod, ktory wchodzi w egr od prawej.

Zastanawialem sie dlaczego ten egr jest caly osmolony od zewnatrz wiec zdjelem ta gruba gumowa rure ktora wchodzi do niego od strony intercoolera i co zobaczylem? cala ta rura jest wymazana od srodka olejem jak to widac na zdjeciu.

 

http://www.rievasoccasions.nl/a2.jpg

 

Domyslam sie ze to turbo tak rzuca olejem (Troche jeszcze dmucha jak daje gazu to przewod sie robi twardy)

Pojezdzilem troche z tym zaslepionym egr'em i czulem ze troche lepiej sie zbiera nawet na piasku asc mi zamigalo ze dwa razy jak ruszalem, pojechalem znowu do garazu i zobaczylem ze z tamtego miejsca chlapnelo troche czyms czarnym chyba olejem bo wszystko wczesniej powycieralem na okolo jak go zaslepialem. Zaznacze ze pompa mi ostatnio troche zaczela przepuszczac ale obroty sa zawsze stale nic nie faluje. Co mam z tym zrobic? chcialbym sie juz z tym uporac i miec z glowy. Z gory dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu tekstu kolego nie odniosłem wrażenia, że chcesz cokolwiek naprawiać, tylko pozbyć się problemu najmniejszym kosztem.

Przede wszystkim :

- płukanie rur turbina - dolot łącznie z IC

- wymiana odmy (nie czyścisz tylko WYMIENIASZ)

- wymiana konwertera podciśnienia sterującego AGR

a) w razie potrzeby sam zawór AGR

b) i filtr powietrza, który połączony jest przewodem z konwerterem o ile jeszcze go masz.

- Robisz obowiązkową kontrolę, a najlepiej wymianę przewodów podciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przebiegu 300tyś km olej w dolocie i EGR to zjawisko normalne, lecz z racji na przebieg przyjrzał bym się bliżej turbinie.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki na pewno zrobie wszystko tylko tutaj kilka pytan.

Plukanie rur i ic to pestka - dam rade

-Wymiana odmy, wiem gdzie jest druciany filtr ale na allegro nie moge znalezc samej odmy do mojego silnika. wpisywalem tez separator oleju i 0 wynikow.

-Konwerter cisnienia to inaczej przetwornik cisnienia?

-przewody podcisnienia sie wymieni, filtr powietrza jest na swoim miejscu

-A AGR moze byc narazie zaslepiony zamiast go wymieniac? prawdopodobnie to elektrozawor sterujacy nie dziala (blad egr na kompie) a to drogie cholerstwo nie wyrobie sie z kasa na wszystko na raz.

 

Turbo tez sprawdze obowiazkowo, wyczytalem ze na poczatku trzeba sprobowac poruszyc palcem wirnik i sprawdzic czy nie ma na nim luzu, ale jak sie do tego turbo dostac, dam rade w domowym garazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sobie darował to płukanie bo jeżeli turbina puszcza olej to po przejechaniu jakiegoś dystansu znów będzie wszędzie olej. Luz na turbinie będzie na bank ale to jeszcze nic nie znaczy, u mnie było tyle oleju co u ciebie a zrobiłem 130tyś i turbo nadal żyje :D, luz na wirniku mam około 5mm więc jak widać nie jest to w żaden sposób wyznacznikiem żywotności sprężarki. Szczerze jednak mówiąc korci mnie żeby ją wymienić, nic nie jest wieczne a przebieg mam podobny do twojego 288tyś. :norty:
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozebralem prawie caly dolot...odkrecilem intercooler i zdjelem caly przewod az do egr. Intercooler w srodku raczej byl czysty, byly w nim sladowe ilosci oleju, w tych przewodach dolotowych tez tylko mokry osad na sciankach, wyczyscilem egr i te przewody, wymienilem filtr powietrza i nadal jest to samo, auto przy ruszaniu nie ma mocy do ok 3 tys obrotow i rusza mulowato jakby reagowalo z opoznieniem na nacisniecie pedalu gazu. Zabralem sie za sprawdzanie wszystkich przewodow i znalazlem dziwna rzecz... Zdjelem jeden z tych przewodow i ta rurka na ktora byl wsuniety byla cala zalepiona jakby jakims piaskiem ( ten przewod akurat wchodzi gdzies gleboko pod silnik, nie wiem do czego idzie) Widac to na zdjeciu:

http://rievasoccasions.nl/a3.jpg

 

Ma ktos jeszcze jakies sugestie? i od czego moze byc ten przewod? udroznilem to troche tak ze lekko mozna w to dmuchnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, dzisiaj rano znowu sie wzialem, odlaczylem przeplywke - bez niej jest chyba tak samo...., Dalej... odkrecilem to gumowe kolanko prowadzace do Egr'u i znowu caly zaolejony a czyscilem do wczoraj w dodatku na wlaczonym silniku jak odkrecam korek wlewu oleju to chlapie na zewnatrz.. co to moze byc, odma czy turbo? Pozniej zaczalem znowu inspekcje tych wezykow od podcisnienia i oto co zobaczylem....

http://rievasoccasions.nl/a4.jpg

 

Ten przewod z czerwonym paskiem wcale nie byl do niczego podlaczony... tylko trzymal sie na scisk... wydaje mis ie ze te z niebieskimi paskami sa do sterowania egr, ten z bialym idzie w poblize chlodnicy....to ten czerwony jest od turbo? Jak przykladam do niego palec na wlaczonym silniku to czuje jak troche ciagnie to podcisnienie. Co moglo sie dziac gdy ten przewod byl dolaczony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłeś właśnie przyczynę dlaczego muliło ci auto :) Odmę wymień jeżeli sam nie wymieniałeś lub jesteś pewien że nie była wymieniana, długo nie wymieniana skutkuje właśnie nadmiarem ilości oleju w dolocie.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie doradzę bo nie mam tds-a. A jak zaślepisz ten wężyk to lepiej się zbiera auto? Jeżeli wchodził głęboko pod silnik i był zatkany piachem to może być od poduchy pod silnikiem :D
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

No właśnie wymień odmę-bzdura.Jakby ktoś pomyślał to nie doradzał by tego,bo TDS odmy jako takiej oddzielnej jak 2,5 lub3,0d NIE MA.

Są opinie żeby myc taką siatkię która znajduje się w środku pokrywy od zaworów pod taką blachą.Mam co do dego mieszane uczucia mam nalatane 300 i to sitko nie ruszane,ponieważ to działa trochę inaczej niż separator w nowszych silnikach.Jak odkręcisz korek oleju przy pracującym silniku to będzie chlapac olejem,pomyśl-masz tam łańcuch rozrządu który ma miec smarowanie i dlatego pracuje w oleju,spójrz przez otwór korka do środka.Ten wężyk nie powinien miec aż takiego znaczenia,jak zauważyłeś jest to wężyk podciśnienia.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

To że turbina leje olejem to jedno,powinna dymic itp.ale aż tak dużego spadku mocy byc nie powinno.To że 300 to nie oznacza że turbo ma walic olejem i to nie jest normalne, poprostu już siedzą uszczelniacze w turbo.Ja mam prawdziwe 300 i jest tylko delikatny osad na rurach i to taka gęsta maź a nie olej i to jest normalne.

Brak mocy nie musi miec przyczynę w turbinie,sprawdź jeszcze połączenia gumowe.Proszę przyjrzec się zasilaniu.Po pierwsze wymiana filtra paliwa,nie ważne ile jest na nim nalatane.Są przypadki że akurat teraz po zimie zabija się parafiną,bywa że producent da plamę i po X km. zwinie się wkład w środku.A wiadomo "mało picia,mało życia" :mrgreen: .

Następna rzecz to nastawnik pompy,którego niedomagań niestety komp nie pokaże,przepływomierz(tu jest akurat rzadko psujący Pierburg)ale czasami się psuje- podmień na inny sprawny,no i wtrysk sterujący(z tym bywa różnie)bywa że uszkodzony i działa dobrze.

Powodzenia w rozwiązaniu problemu.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Niewielkie ilości oleju w dolocie ZAWSZE będą, choćby dlatego, ze skraplają się pary oleju, ktore wydostają się odmą.

Jeśli przy depnięciu, nie puszcza z dupci niebieskiej chmurki, to nie ma mowy o tym, że turbo puszcza olej. Tak samo jest z porannym odpaleniem - z wydechu nie powinno dmuchac parą zabarwioną na niebiesko. Wówczas jest wszystko OK.

 

Co do mulenia, mówisz że masz w automacie - może tu jest problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.