Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No to teraz ja się zapytam Panowie jaki olej polecilibyście do 525i po lifcie z vanosami? Od razu mówię, że nie wiem jaki był wcześniej zalany, auto ma na pewno grubo ponad 200 tyś przebiegu.. Temat oleju nie jest mi całkiem obcy i od razu mówię, że w60 odpada. Waham się tak naprawdę czy lac pełny czy pół syntetyk w tym konktetnym przypadku. Będę wdzięczny za każde opinie :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej to się czyta ulotkę na opakowaniu bo są różne wersje na jednych się jedzie na innych auto pracuje 15 min na biegu jałowym wiec pisanie tu jak co stosować mija się z celem chyba że mowa o jednym określonym produkcie.

Wiec bądź RACZEJ Mądrzejszy i sam przeczY taj na

Tym co kupisz jak tego stosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ciężko powiedzieć co i na jakim poziomie jest skuteczne. Niektórzy mówią, że dobre bo sugerują się znaną marką producenta i...tyle.

Zakupiłem płukankę Motula u gorika (tak jak i resztę oliwek). Na opakowaniu napisali żeby zalać i przez 15 min na jałowym. zrobię ten zabieg ale nie wiem czego mam oczekiwać? D Skoro nic mi się nie dzieje :wink:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć ja kiedyś miałem problemy z ciśnieniem oleju,

zastosowałem płukankę

taka jak tu :

http://www.ebay.de/itm/Liqui-Moly-5200-Ol-Schlamm-Spulung-300ml-/111252108423?pt=Autopflege_Wartung&hash=item19e7247487

wymieniłem na olej

10w40

który wymieniłem po krótkim okresie czasu

przed wymiana zastosowałem dodatkowo

http://www.ebay.de/itm/Protec-Engine-Flush-Motorspulung-Motorreiniger-Additiv-/171357194903?pt=Autopflege_Wartung&hash=item27e5af4a97

potem zastosowałem olej 5w40 LL01

 

sorry ze niemiecki ebay ale tam kupuje części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć co i na jakim poziomie jest skuteczne. Niektórzy mówią, że dobre bo sugerują się znaną marką producenta i...tyle.

Zakupiłem płukankę Motula u gorika (tak jak i resztę oliwek). Na opakowaniu napisali żeby zalać i przez 15 min na jałowym. zrobię ten zabieg ale nie wiem czego mam oczekiwać? D Skoro nic mi się nie dzieje :wink:

Nie musi się coś dziać. Nie robisz dużo km to nie wiesz tak na prawdę czy nie pali troszkę oleju. Dobrze moim zdaniem wpływa taka płukanka na pierścienie które się nie zapieką lub zminimalizuje się takie ryzyko a to bez rozbieranie silnika się nie zobaczy. I ogólnie jest mniej syfu w silniku jeśli się leje dobry olej i raz na jakiś czas zrobi płukankę. Samo lanie dobrego syntetyka jest już dobrym rozwiązaniem i przestrzeganie wymian oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja zastosowałem w aucie żony i powiem , że olej po tym zlany był o wiele brudniejszy < czarny> niż jak sprawdzałem jego kolor przed zastosowaniem.

 

Silnik się nie rozleciał więc chyba ok.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam. Koledzy jaki olej polecicie do 540iA? 4.4 bez vanosów. Przebieg 310k nie wiem czy prawdziwy, nie wiem też jaki olej był lany wcześniej. Rano troche przykopci ale pozniej zero dymka, wymieniona odma, wszystkie uszczelki pod zaworami. Wydaje mi się że bierze olej bo jak kupiłem było minimum. Dolałem pół litra i był stan, dziś jednak przy mocniejszym hamowaniu zapaliła mi się kontrolka oleju i komunikat low oil pressure czy coś takiego. Dolałem drugie pól litra które mi zostało i nadal po przyhamowaniu to samo więc nadal trochę za mało. Gdzies tam sie chyba jeszcze poci na dole nie zdąrzylem zajrzeć, jednak i tak zbliża mi się wymiana. Co polecacie zrobić? Zrobić płukanke i wymienić olej? Wymienić bez płukania? No i najważniejsze na jaki nie wiedząc jaki był wczesniej? Z góry dziękuje za odpowiedzi i pomoc. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do normalnej jazdy V8 nie wymaga cudów, 5W40 dobrego producenta i ma być okej.

Jak było wlane niewiadomo co, to zalewasz płukankę, zlewasz, wlewasz właściwy olej i latasz dalej, ew. pierwszą wymianę sobie skróć powiedzmy do 10tyś, a nie 15.

A i jak przy hamowaniu silnik nie ma ciśnienia oleju, to tobie pewnie ze 3 litry w silniku brakuje (jak nie więcej), także zamiast zastanawiać się co by tu wlać i czy przechodzić na syntetyk, to lepiej dolać na stan chociaż by mobila czy castrola. :roll:

Jakie kolwiek smarowanie jest lepsze niż brak smarowania. :nienie:

Więc jak chcesz pocieszyć się jeszcze V8 to kłania się obsługa szabelki do oleju, a nie dolewanie w momencie jak czerwona lampa alladyna się zapala. :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ten valvoline max life 5w 40 będzie ok? Nie brakuje 3 litry bo wlalem wczorwczoraj to 0.5 co mi zostało i mam minimum. Wcześniej miałem minimum dola len to pierwsze pół litra i był stan ok. To kupować ta plukanke czy lepiej nie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli ten valvoline max life 5w 40 będzie ok?

Tak, będzie ok.

 

To kupować ta plukanke czy lepiej nie?

Ja bym zalał, kosztuje grosze a nieraz potrafi sporo syfu wypłukać.

Dużo osób poleca LM, wg mnie cena vs. jakość wychodzi bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.