Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

mineralny? :duh: to już lepszy słonecznikowy

sorry ja się nie znam to 10w 40 to co to jest ?

Ja taki leję shell hellix czy coś takiego

Moje auto ma 17 lat to jaki olej byście lali ? :D

 

 

Shell helix ultra 5w40 to pelny syntetyk z norma LL 01,

Innych nie ruszaj sa jeszcze nowsze z norm a LL 04 firmy shell, ale

10w40 to troche kat dla tego silnika na zimnym, plus jak to nie pelny syntetyk bedzie zostawiac syf i jak pisalem wczesniej slabo smarowac na zimnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mineralny? :duh: to już lepszy słonecznikowy

sorry ja się nie znam to 10w 40 to co to jest ?

Ja taki leję shell hellix czy coś takiego

Moje auto ma 17 lat to jaki olej byście lali ? :D

Mój jest rok starszy od Twojego i leje 5w40 motula x cess z normą taką jaką producent zaleca ll-o1

Więcej mi nie zjadł na ok 16tys (co taki czas wymieniam olej) niż 0,7l taki mniej więcej jest apetyt mojego silnika na olej. Moim zdaniem to nie dużo. Zawsze utrzymuje 3/4 stanu nie mniej. Dolewam po setce co kilka miesięcy i zawsze z litrowego baniaczka zostaje kilka setek. Czasami 3 czasami 5, ale zawsze zostaje.

 

Z tak małym apetytem na olej nie ma sensu robić nic w silniku a tym bardziej głupio zmieniać olej na jakąś gęstą smołę. Ciśnienie mam praktycznie identyczne na każdym garze bo są to wartości dziesiąte. Jak silnik i miska wygląda od środka tego nie wiem. Ważne że jest cichutko przy zimowym odpaleniu, z rury nie ujrzy nikt nawet dymka i chyba o to chodzi. Vanos i łańcuch na dobrym oleju też pochodzi dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorzej na takich olejach jest zimą w mrozy i to poniżej -10st. kiedyś w poprzednim aucie miałem 10w i w 15st mrozy olej w bańce był bardzo mocno gęsty a minerał musiał by wyglądać jeszcze gorzej. Syntetyk jest też gęsty w mrozy, ale nie aż do takiego stopnia żeby uzyskać konsystencję bardzo gęstego miodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny sensowny olej to SYNTETYK. BMW fabryka poleca syntetyk i taki powinien być, ponieważ są wąskie kanały olejowe i, aby silnik miał prawidłowe smarowanie powinien mieć rzadki olej. Nie wierzcie mechanikom w opowieści pt. "eee tam, 10W40 też da rade, jest okay". Nie jest okay. Silniki BMW utrzymują wysoką temperaturę, w której taki ciulowy olej jest zwęglany (i powstaje nagar). Dla potwierdzenia, mam 270 tysięcy najechane, poprzedni właściciel zalał 15W40 (CO ZA JEŁOP :duh: ). Zalałem 10W40, potem trafiłem na dobry warsztat, polecili płukankę, auto jest aktualnie zalane 5W50 i przestało brać olej, kopcić, chodzi ciszej i równiej. W razie pytań wrzucam nr: 533-335-821. Dla niedowiarków, opowieści typu: "zalałem lepszy olej i lało się przez cały silnik": to się wzięło z ery komuny i Poloneza. Wtedy nie naprawiano silników, tylko lano coraz gęstszy olej na zasadzie: "jakoś to będzie". I przy tam zajechanym silniku, gdyby ktoś nalał rzadki olej-syntetyk to by go wyrzuciło wszystkimi uszczelkami. Na szczęście to jest BMW, a nie Polonez, także Panowie, nie róbmy Polski-cebulandii, tylko lejmy porządny olej :cool2:

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Polecam poczytać posty trola, zanim zaczniecie na nowo wałkować temat minerala.

 

 

Szczególnie o jeżdżeniu samochodem w mrozy - chyba wszyscy zrozumieją obawy autora wiedząc co leje do michy.

:mrgreen: :cry2: :norty:

 

viewtopic.php?f=72&t=120548&p=847747#p847747

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej to wziąć książkę serwisowa i poczytać jakie sie ma auto i jaki olej potrzebuje , do tego nie potrzeba forum każde aut ma taka książkę. pzdr.

A jak jej nie masz i nie jesteś pewny zalej normę ll04

silnika do normy ll01 nie maja problemow z norma ll04

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę, ... z powyższego twojego postu usuń sobie nr vin, po co ma kogoś kusić

Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia	 ************
Kod typu	 DP81
Typ	 530D (EUR)
Typoszereg E	 E39 (2)
Seria	 5
Rodzaj konstrukcji	 TOUR
Układ kierowniczy	 LL
Drzwi	 5
Silnik	 M57
Pojemność skokowa	 3.00
Moc	 142
Napęd	 HECK
Skrzynia biegów	 AUT
Kolor	 TITANSILBER METALLIC (354)
Tapicerka	 STOFF RIPS DIAGONAL/ANTHRAZIT (F4AT)
Data prod.	 2003-04-10
Składanie  Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S210A	 DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC)	 Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S249A	 MULTIFUNKTION FUER LENKRAD	 Wielofunkcyjność dla kierownicy
S255A	 SPORT-LEDERLENKRAD	 Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S320A	 MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL	 Brak napisu modelu
S386A	 DACHRELING	 Reling dachowy
S423A	 FUSSMATTEN IN VELOURS	 Dywaniki podłogowe Velours
S428A	 WARNDREIECK	 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S430A	 INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND	 Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S481A	 SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER	 Fotel sportowy
S500A	 SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG	 Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne
S508A	 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)	 Park Distance Control (PDC)
S521A	 REGENSENSOR	 Czujnik deszczu
S522A	 XENON-LICHT	 Światło ksenonowe
S534A	 KLIMAAUTOMATIK	 Klimatyzacja automatyczna
S555A	 BORDCOMPUTER	 Komputer pokładowy V z pilotem
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S644A	 HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS.	 Instalacja tel. kom. z Bluetooth
S672A	 CD WECHSLER 6-FACH	 Zmieniarka CD na 6 płyt CD
S785A	 WEISSE BLINKLEUCHTEN	 Lampy kierunkowskazów białe
L801A	 DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG	 Wersja krajowa Niemcy
S863A	 SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA	 Spis dealerów, Europa
S879A	 DEUTSCH / BORDLITERATUR	 Literatura pokładowa, niemiecki
S915A	 AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL	 Brak konserwacji pokrycia zewn.
S970A	 BUSINESSPAKET	 Pakiet Business
Składanie  Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S202A	 STEPTRONIC	 Steptronic
S266A	 LM RAEDER/RADIALSPEICHE 48	 Obr. BMW, st. le. spr. rad. 48
S470A	 KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX	 System Isofix
S520A	 NEBELSCHEINWERFER	 Lampa przeciwmgłowa
S548A	 KILOMETERTACHO	 Licznik kilometrów
S661A	 RADIO BMW BUSINESS	 Radio BMW Business (C43)
S851A	 SPRACHVERSION DEUTSCH	 Wersja językowa, niemiecki
Składanie  Information
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S431A	 INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND	 Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S473A	 ARMAUFLAGE VORN	 Podłokietnik przedni
S694A	 CD-WECHSLER VORBEREITUNG	 Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam e39 2003 touring i żadnego filtra nie ma... katalizatorów też nie ma i komputer nic nie blokuje ;) :P
Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.