Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja tam wątpliwości nie mam. Sprawdzam i na ciepłym kilka min po tym jak silnik chodził i na zimnym. U mnie wynik pomiary jest ten sam, ale u mnie filtr się nie opróżnia po nocy.

 

Kontrolka od ciśnienia jak, długo świeci może być skutkiem właśnie pustego filtra.

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
mam pytanie w sklepie powiedziano mi ze są oleje z oznaczeniem bmw LL01 i LL04 mam m54b30 i ktory wybrac ,i jaka jest roznicy miedzy nimi
Opublikowano

To prawda, czy zalejesz LL-01 czy LL-04 to nic silnikowi nie będzie.

Osobiście proponowałbym LL-04 ponieważ jest to nowsza norma od LL-01, sam leję taki do swojego E38 (728i `98) i nic mu się nie dzieje.

Opublikowano

Wałkuję ten temat od tygodnia. Wnioski:

1. Benzyna - LL-01

1.Diesel z DPF- LL-04 ( bez DPF nawet z Turbiną lepszy LL-01 ).

 

LL-01 jest "zdrowszy" dla silnika.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
Wieksze znaczenie od normy ma przebieg wymiany.Ja nigdy nie sprawdzałem nawet jakie normy ma dany olej tylko wlewam mobila 3000 5w40 i od wymiany do wymiany bagnet mnie nie interesuje(przy wymianie uszczelki miski byłem w szoku jak czysty jest silnik w środku) a auto ma pewnie z 400 w kołach.Inni znowu ciężkie przemyślenia mają co by wlać żeby lepiej było,do tego płukanka i inne cuda a pozniej po wymianie na forum wyskakują bóle że po wymianie oleju słychać hydraulike,czy wymiana uszczelniaczy pomoże na branie oleju albo najlepsze co było ostatnio:zalewanie nafty do cylindrów i cała rozpiska co ile krecić godzin silnikiem i dolać nafty a po tygodniu opisów i zrobieniu 100km autem post kończący "panowie auto bierze dalej olej" :D
Opublikowano
Z nafty nie ma co się śmiać bo czasami może pomóc. Chyba na każdym forum jest taki właśnie temat na którym wałkuje się temat z olejami. Ja leje taki by miał normę, auto mam 6 lat i silnik ma się dobrze. Licznikowo 340tys w kołach tylko Niemiec wie :mrgreen:
Opublikowano
Witam Wszystkich na forum JA zauważyłem, że często jest to kwestia przyzwyczajenie do danej marki i firmy oleju. Przez lata bazowałem na Castrolu Magnatec 5w40, po czym za namową znajomego przesiadłem się na Motula 5w40 X-CESS i jednak jest różnica na plus jeżeli chodzi o prace silnika, jest o wiele ciszej niż na Castrolu.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
VALVOLINE SynPower 5W30 5L LL-01 będzie to dobre? 530D POLIFT, 298 przebiegu, wcześniej tez lany 5w30 tylko nie wiem jakiej firmy bo dopiero co z Niemiec autko przyjechało.
Opublikowano
Lej śmiało,ten Valvoline synpower zalecany jest do silników benzynowych jaki diesla, spełnia LL01 więc :cool2: Chyba, że chcesz coś z już normą LL04 to np. LM Toptec 4200
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzień dobry, mam takie pytanie, 520i wszystkie strony - dobierz olej, podają 6,5 litra. U mnie wchodzi 6,8 - 6,9 i do maksimum na bagnecie pozostaje milimetr.

Gdzie jest problem? Nie oryginalny bagnet? Ile wchodzi u Was oleju przy wymianie?

Pozdrawiam.
Opublikowano
Problem jest tu,że nie lejemy pod górną kreskę. Stan oleju masz mieć pośrodku kresek między MIN a MAX. Wtedy bankowo wejdzie 6.5 litra
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Dzień dobry, mam takie pytanie, 520i wszystkie strony - dobierz olej, podają 6,5 litra. U mnie wchodzi 6,8 - 6,9 i do maksimum na bagnecie pozostaje milimetr.

Gdzie jest problem? Nie oryginalny bagnet? Ile wchodzi u Was oleju przy wymianie?

 

A bagnet masz prosty? Ja swój wymieniłem na nowy bo był pogięty i pokazywał zawsze mniej.

Opublikowano (edytowane)

Sorry za zmianę samochodu :D ale potrzebuję szybką odpowiedź:

Samochód Nexia 270 tys km , od 20 tys.km caly czas 10W- 40 :mad2: .

Czy mozna ją zalać teraz 5W-30 ?

 

Proszę o pilną,nie dla mnie, odpowiedź

EDIT: wyżej

Edytowane przez Ernet
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam kolegę który mial Tico z salonu i od nowości także miał zalewane 5W50.
Opublikowano

Zadziwiające, bo w instrukcji jest zalecane 5W-30, ale od 20 tys. km ktoś lał 10W-40 :mad2: Intencją jest aby nie lać za gestego oleju ( wieksze opory w silniku ) i juznie chodzi o markę samochodu tylko przebieg- 270 tys. km . Aby jednak nie zaśmiecać wątku, to ogólnie: czy mozna bezpiecznie przejść z 10W-40 na 5W-30 . Czy nie będzie wycieków, cos tam wypłucze....Krótko : czy nic się nie stanie po przejściu z 10W-40 (półsyntetyk ) na 5W-30 (syntetyk) ?

Jeszcze raz przepraszam za offtop.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.