Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam pomozcie w ustaleniu co jest przyczyna stukania w zawieszeniu przednim,dodam ze zawieszenie bylo sprawdzane w kilku miejscach w roznym czasie i zazwyczaj mowiono ze wszystko jest ok,podczas pokonywania wiekszych nierownosci zazwyczaj nie slychac tych gluchych odglosów a przy jezdzie na wprost po poprzecznych nierownosciach ten stuk sie wlasnie odzywa,podczas gdy mam skrecona kierownice w lewo i najade nawet na plaski kraweznik to w prawym przednim kole czuc glosny wyrazny gluchy stuk jakby łacznik ale gdy byly sprawdzane powiedziano ze sa sztywne,rok temu gumy na stabilizatorze zmienialem i tez sa podobno cale,wachacze tez sprawdzali ze niby ok,drazki i koncówki zmieniane bez sensu na nowe bo jest tak samo,przekladnie chcialem regenerowac ale bylem u goscia co tym sie zajmuje i mowil ze luz od przekladni do drazka na tej gumie laczacej jest zawsze i ze to napewno nie to,zas powiedzial ze moze byc "sztyca" od kierownicy co laczy sie z przekladnia,w sumie inny gosc mowil ze mam skaze na tloczysku w amorkach mimo ze trzymaja i ze moga miec luz,a i poduszki amortyzatora tez zmieniane,czekam na wasze madre rady,pozdrawiam.
Opublikowano

u mnie stuki były takie że jadąc po osiedlu ludzie oglądali się czy coś mi nie odpadnie z auta i na trzech stacjach mówili że zawias jest OK. po wymianie amorów, łączników, jarzma hamulców i klocków i braku luzów w zawieszeniu wymieniłem prawy górny wahacz i dopiero po wymontowaniu go okazało się że ma minimalny luz przód-tył. a dźwięk podczas jazdy był taki jakby ktoś stukał młotkiem.

dodam że przy sprawdzaniu na stacji na szarpakach i bujając autem po położeniu ręki na sworzeń tego wahacza czuć było delikatne tyk-tyk, ale wizualnie nic nie było widać.

 

powodzenia

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano
W mojej stukał łącznik stabilizatora,wymieniłem z obu stron bo koszt nie duży i roboty nie wiele,gdyby to nie pomogło to wtedy przyczyny szukał bym w wahaczach.Sprawdź jeszcze czy nie ma luzów w maglownicy.W e39 nie zawsze na szarpaku wychodzą luzy w zawieszeniu,nie raz trzeba wymieniać w ciemno :mad2: często też luz można wyczuć szarpiąc i pukając ręką.
Opublikowano

stuki raczej nie pochodzą z tulei tylko ze sworzni także polemizowałbym ze zdaniem że wymiana samych tulei coś pomoże.

uszkodzone tuleje to zazwyczaj szarpanie przy hamowaniu a nie stuki.

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano
Tak jak pisałeś może to amorek puka ,miałem taką sytuację w volvo i dostawałem szału bo nie mogłem tego zlokalizować.
Opublikowano
stuki raczej nie pochodzą z tulei tylko ze sworzni także polemizowałbym ze zdaniem że wymiana samych tulei coś pomoże.

uszkodzone tuleje to zazwyczaj szarpanie przy hamowaniu a nie stuki.

 

Gdyby stuki pochodziły ze sworzni to tulei praktycznie by już nie było,oznaka wyrobionych tulei w wahaczach to najpierw stuki w zawieszeniu a jak ktoś tak długo jeździ to wtedy może zacząć szarpać przy hamowaniu.Co do wymiany tulei to wiadomo, jak kogoś stać to najlepiej wymienić całe wahacze.

Opublikowano
Mam ten sam problem co założyciel tematu,byłem w warsztacie kazali wymienić drążki kierownicze i 1 łącznik- nic nie pomogło nie mogę zlokalizować mówią że pewnie magiel
Opublikowano
stuki raczej nie pochodzą z tulei tylko ze sworzni także polemizowałbym ze zdaniem że wymiana samych tulei coś pomoże.

uszkodzone tuleje to zazwyczaj szarpanie przy hamowaniu a nie stuki.

 

Gdyby stuki pochodziły ze sworzni to tulei praktycznie by już nie było,oznaka wyrobionych tulei w wahaczach to najpierw stuki w zawieszeniu a jak ktoś tak długo jeździ to wtedy może zacząć szarpać przy hamowaniu.Co do wymiany tulei to wiadomo, jak kogoś stać to najlepiej wymienić całe wahacze.

 

pisząc sworznie miałem na myśli przeguby kuliste znajdujące się w drugim końcu wahacza a nie o sworzniach- śrubach przechodzących przez tuleję

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano

pisząc sworznie miałem na myśli przeguby kuliste znajdujące się w drugim końcu wahacza a nie o sworzniach- śrubach przechodzących przez tuleję

 

OK. przeguby na wahaczach też mogą dostać luzów i stukać,(w tym przypadku trzeba wymienić wahacz), tak samo jak przeguby na drążkach kierowniczych.Tak jak pisałem wyżej, przyczyn stukania może być wiele.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
podepnę się z problemem stuków okolice lewego koła tak samo skręcone koła ruszanie nierówność krawężnik coś stuknie wymieniony drążek środkowy końcówki tuleje pływające nic nie dało a czsami po gwałtownym hamowaniu bije kierownica przy hamowaniu potem mija masakra
Opublikowano
podepnę się z problemem stuków okolice lewego koła tak samo skręcone koła ruszanie nierówność krawężnik coś stuknie wymieniony drążek środkowy końcówki tuleje pływające nic nie dało a czsami po gwałtownym hamowaniu bije kierownica przy hamowaniu potem mija masakra

Przednie zawieszenie w e39 niema tulei pływających :!:

Opublikowano

witam znalazłem co tak stukało :D

opis co się działo przy skręcaniu na nierównościach podjazdach pod krawężniki z lewej strony z przodu słychać było stukanie 3x trzepaki 4x podnośnik i nic wymieniony drążek środkowy końcówki tulej pływające i dalej napier....

W końcu wiechałem na kanał lewym kołem najechałem na wcześniej przygotowaną płytkę chodnikową (taką zwykłą 50/50 i 6cm wysokości) lewarek biegów na parking i ręczny i szarpanie kołem we wszystkich kierunkach i stuka najbardziej przy poruszaniu kołem gdy ręce na kole ustawione były na godzinę za 4:50

okazało się że bardzo duży luz na dolnym drążku-wahaczu przednim od strony wózka. :D

auto na podnośnik do góry i zero wyczuwalnych luzów, ale wahacz wymieniony na nowy 2 dzień testów i nic nie stuka jeszcze tylko zbieżność i koniec tematu

Mam nadzieje że komuś pomogłem pozdrawiam Jankesos

Opublikowano
Kolego przyda się na pewno,bo zawiecha w buniach jest niewyczuwalna na trzepakach,więc warto wiedzieć jak ją namacać.Mam tylko pytanie--
najbardziej przy poruszaniu kołem gdy ręce na kole ustawione były na godzinę za 4:50
czy chodzi o godz za dziesięc piąta? Czyli łapki po obu końcach śred.koła?- pytam z ciekawości bo może zle napisałeś tą godz.?POzdr i bez smiechu kol.-to tylko dla pewności :norty:
Opublikowano
dokładnie ręce po obwodzie koła i jedna gdzie mała wskazówka przy za dziesięć piąta a druga gdzie duża
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego przyda się na pewno,bo zawiecha w buniach jest niewyczuwalna na trzepakach,więc warto wiedzieć jak ją namacać.Mam tylko pytanie--
najbardziej przy poruszaniu kołem gdy ręce na kole ustawione były na godzinę za 4:50
czy chodzi o godz za dziesięc piąta? Czyli łapki po obu końcach śred.koła?- pytam z ciekawości bo może zle napisałeś tą godz.?POzdr i bez smiechu kol.-to tylko dla pewności :norty:

A ja wolę jednak za piętnaście trzecia :norty: ,tylko nie pytaj o której godzinie :mrgreen: .

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Kolego przyda się na pewno,bo zawiecha w buniach jest niewyczuwalna na trzepakach,więc warto wiedzieć jak ją namacać.Mam tylko pytanie--
najbardziej przy poruszaniu kołem gdy ręce na kole ustawione były na godzinę za 4:50
czy chodzi o godz za dziesięc piąta? Czyli łapki po obu końcach śred.koła?- pytam z ciekawości bo może zle napisałeś tą godz.?POzdr i bez smiechu kol.-to tylko dla pewności :norty:

A ja wolę jednak za piętnaście trzecia :norty: ,tylko nie pytaj o której godzinie :mrgreen: .

 

Ale dziewczyna musi być wysportowana :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.