Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy potrzebuję szybkiej i fachowej pomocy.Mechanik po sprawdzeniu kabli stwierdził, że powodem wariacji mojego wskaźnika temperatury jest na 90% awaria zegarów. Dodatkowo jeszcze zauważyłem, że podświetlenie wyświetlacza przygasa i się rozjarza samoczynnie tak jakby spadek napięcia był. Moje auto to e39 528i manual z 1996roku zegary mam z szerokim wyświetlaczem . Mam pytanie czy podejdą od e38 http://allegro.pl/licznik-zegary-bmw-e38-740-730-e39-europa-i1503897127.html

1.W jaki sposób i czym wykonać adaptację?

2. Czy z anglika by się nadawały ewentualnie czy te z samochodzikiem i małym wyświetlaczem też by podeszły?

3. Może problem tkwi w tej kasetce z tyłu z tą całą elektroniką i ją tylko wystarczy wymienić?

Opublikowano

najlepiej ten sam model zamontuj i z podobnego rocznika przedzialy od 96-09.98 od 09.98 do 2003

nei trzeba nic robic wyciagasz stary zakladasz nowy i wszystko tylko przebieg bedzie z tamtego licznika

z anglika podejda bez problemu

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
Potwierdzam,kolega dobrze ci radzi.Poszukaj tego samego modelika,adaptacja tez kosztuje takze wyjdzie na to samo.Wiem że na forum ktoś rąbał ten temat i adptacje ktos robił na śląsku-Gliwice lub Zabrze.Zakładał od e38 i adaptacja 60zł chyba.Wszystko mu chodzi,także twój wybór, poszukaj w postach lub szukaj do e39 w przedziale wiekowym.POzdr
Opublikowano
Najgorszy w tym zegarze z anglika jest ten nieszczęsny ekonomizer :/ A ten anglik co mogę z niego wziąć ten licznik to taki sam silnik jak mój, produkcja 07.98, tylko automat, to będzie w czymś przeszkadzało? Jak myślicie?
Opublikowano
Tym się nie przejmuj.reszta podejdzie.Ja nie wiem czy mój szwagier nie posiada takiego licznika jak szukasz.Rocznik model-tylko silnik diesel.On też kocha ta marke.Zapytam go i on ci odstąpi koleżeńsko nie handlowo.Zaznaczam nie jestem pewny-mieszkam w hiszpanii on w ojczyżnie.POzdr
Opublikowano
Dzięki kolego za dobre chęci ale w licznikach od diesla jest obrotomierz inaczej wyskalowany z tego co sobie przypominam. W poniedziałek założę te zegary z angola. Dogadałem się z gościem i powiedział, że pożyczy na próbę, jak podejdzie to biorę, a jak nie to wezmę z e38 i postaram się coś w tym temacie drążyć, bo zauważyłem, że z e38 są tańsze na allegro niż z e39.
Opublikowano
Koledzy potrzebuję szybkiej i fachowej pomocy.Mechanik po sprawdzeniu kabli stwierdził, że powodem wariacji mojego wskaźnika temperatury jest na 90% awaria zegarów. Dodatkowo jeszcze zauważyłem, że podświetlenie wyświetlacza przygasa i się rozjarza samoczynnie tak jakby spadek napięcia był.

 

Moze ma to cos wspolnego z czujnikiem swiatła ? Ja na poczatek zakodowałbym od nowa zegary, w wiekszosci to pomoga. Czy usterka byla z dnia na dzien czy moze jest tak po jakichs zabiegach w elektryce ? Naprawialem kiedys zegary, ktore zle pokazywaly (wskaznikI), rownież takie w ktorych na wyswietlaczu było PPPP i w obydwu przypadkach kodowanie naprawiło problem.

Xdrive

Koder

Opublikowano
Koledzy potrzebuję szybkiej i fachowej pomocy.Mechanik po sprawdzeniu kabli stwierdził, że powodem wariacji mojego wskaźnika temperatury jest na 90% awaria zegarów. Dodatkowo jeszcze zauważyłem, że podświetlenie wyświetlacza przygasa i się rozjarza samoczynnie tak jakby spadek napięcia był.

 

Moze ma to cos wspolnego z czujnikiem swiatła ? Czy usterka byla z dnia na dzien czy moze jest tak po jakichs zabiegach w elektryce ? Naprawialem kiedys zegary, ktore zle pokazywaly (wskaznikI), rownież takie w ktorych na wyswietlaczu było PPPP i w obydwu przypadkach kodowanie naprawiło problem.

 

Mechanik mówił, że prawdopodobnie kiedyś ktoś przy nich dłubał i podejrzewa, że to jest przyczyną tej wariacji wskaźnika. Reszta podświetlenia nie przygasa tylko przygasa przebieg i komputer. Usterka pojawiała się już 2 lub 3 razy, zanikała i po jakimś czasie znowu powracała. A czym się koduje te zegary? Jakie oprogramowanie i osprzęt potrzebne? Dzwoniłem do ASO i tam zaśpiewali 200zł za kodowanie :( Jeszcze pytanie mam ,czy jak je podepnę bez kodowania to wskaźniki będą działały poprawnie?

Opublikowano
Dzwoniłem do ASO i tam zaśpiewali 200zł za kodowanie :( Jeszcze pytanie mam ,czy jak je podepnę bez kodowania to wskaźniki będą działały poprawnie?

 

Do diagnostyki i kodowania potrzebny jest sprzet GT1. W serisie maja takowy, ale koledzy z forum tez taki mają :8) jesli cos jest nie tak na polaczeniu elektrycznym powinno wyjsc na diagnostyce.

Xdrive

Koder

Opublikowano
A bez tej adaptacji wskaźniki będą działały normalnie? Chodzi mi o to, żeby mieć pewność 100%, że winny za złe wskazania był zestaw zegarów. Bo umówiłem się z gościem, że w razie gdyby było coś nie tak to mu odeślę liczniki a on zwróci kasę, a nie wiem czy w swojej okolicy znajdę tak szybko jakiegoś fachmena, żeby mi to zaadaptował, bo carsoftem to chyba nic nie zdziała? :D
Opublikowano
bo carsoftem to chyba nic nie zdziała?

 

Własnie carsoft po kodowaniu najczesciej "psuje" liczniki. Co do wskazników, to działac po podlaczeniu bedzie.

Xdrive

Koder

Opublikowano
To chociaż się dowiem czy na 100% licznik był zły. Więc to kodowanie to jakim programem DIS-em podejdzie? I na czym ono polega? Gdzieś czytałem, że wystarczy vin auta wpisać. Jakbyś kolego mógł naświetlić mi sprawę co i jak robić, byłbym wdzięczny.
Opublikowano
W disie wchodzisz opcje recode lub retrofit, wpisujesz wszystkie dane auta (ZCS, VIN) i kodujesz. Nic specjalnie skomplikowanego.

Xdrive

Koder

Opublikowano
Może to banalne pytanie ale co to jest ten ZCS? :D Dzwoniłem przed chwilą do gościa co handluje licznikami i zrobił mi mentlik w głowie, bo powiedział, że w wersji z Anglii były tylko takie kasetki doczepiane z tyłu, ja mam takie liczniki u siebie z kasetką ale są z tarczami w km/h i nie wiem już jakich szukać do swojego auta.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam , mam pytanko : mam 520i z 96r e39 oczywiście . Mój problem to: zresetował się licznik głównego przebiegu , i stanął na jednym kilometrze , nie świeci się również samochodzik na wyświetlaczu . Mechanik zasugerował uszkodzenie modułu pamięci w liczniku... w trakcie testu licznika paliło się wszystko z samochodzikiem włącznie. Po podłączeniu angielskich zegarów chodziło wszystko. A może ktoś wie czy można zegary angielskie tak przerobić , przestroić by wskazywały km. a nie mile, może można zmienić również tarcze na europejskie? I co ewentualnie z ekonomizerem , czy będzie wskazywał dobrze po zmianie tarcz?
Opublikowano
Ten temat wałkowalismy,tzn spróbuj ponownie je zakodować w samochodzie,koledzy tak radzili bo zazwyczaj pomaga.Programik GT1 lub DIS-em.Z anglikiem bedzie kicha.Szczegóły co do tej podmiany i poprawy masz w tym poście w który się wpiołeś właśnie,poczytaj uwaznie.POzdr i powodzenia
Opublikowano
Witam , dzięki kolego ,oświeciłeś mnie w temacie , zapytam zatem czy może ktoś wie kto w okolicy Łodzi , Pabianic lub Łasku posługuje się takimi programami i zrobiłby mi to za jakąś rozsądną kaskę?
Opublikowano
Jak będziesz w okolicach Łowicza to się odezwij prawdopodobnie mógłbym ponownie przeprogramować te zegary.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jak będziesz w okolicach Łowicza to się odezwij prawdopodobnie mógłbym ponownie przeprogramować te zegary.
możesz kolego podać jakiś kontakcik...?
Opublikowano

Wysłałem do ciebie PW ale coś nie doszło chyba.Może masz skrzynkę pełną.

Jak chcesz to dzwoń tel. 603 673 990

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wysłałem do ciebie PW ale coś nie doszło chyba.Może masz skrzynkę pełną.

Jak chcesz to dzwoń tel. 603 673 990

dzięki za kontakcik , na pewno skorzystam, pozdrówka
Opublikowano
Przygasanie i rozjaśnianie zegarów to norma, popatrz na panel climatronica, prawy dolny róg kratki wlotowej dla pasażera (ta co pobiera powietrze do badania) i zobaczysz taki biały przezroczysty plastik wielkości główki od szpilki, TO JEST CZUJNIK ŚWIATŁA. To on odpowiada za dopasowanie natężenia oświetlenia tak aby nas nie męczyło :). Jazda pomiędzy drzewami i chwilowe błyskanie słońca na niego daje czasami dziwne efekty :), zakryj go np. portfelem i będziesz miał spokój :mrgreen:
Opublikowano
Sie wtrące. Zegary do rocznika 98 maja z tylu dodatkowa "puszke", ktora jest odpinana i to w niej jest zapisany przebieg i cala reszta... Jak wymieniamy zegary to, gdy kupimy tez z takkowa puszka to odpinamy ja i wpinamy ta z naszego auta. Wtedy nic nie trzeba robic tylko zakrecic i jazda. Bo cala pamiec jest wlanie w tej puszcze. Mozna tez kupic zegary z cala pamiecia juz w srodku zegrow np po 98 roku. Ja tak w jednym aucie zrobilem i dzialalo wszystko tylko nie pokazywalo zmiany biegow bo to automat byl. to tyle

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.