Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam na kompie błąd 83 engine speed/crankshaft position sensor. Czy chodzi o czujnik położenia wału? Jak można to ewentualnie sprawdzić? Gdzie w ogóle się znajduje w M52B20? Samochód zaczął mi dziś ciężko odpalać i czasem się przydławia/szarpie.

Przy okazji mam też błąd 55 Lambda probe heating Probe 2, czyli chodzi o cylindry 4-6. Sonda do wymiany czy co innego może mieć na to wpływ?

Opublikowano

1. Czujnik położenia wału najprawdopodobniej do wymiany lub poprawienia styku;

2. To błąd grzałki sondy lambda, która może przekłamywać wskazania i samochód pewnie dla tego się dławi i rwie. Dziś włąśnie wymieniam sondę 1 (Boscha, 250 PLN), mam dokładnie to samo co Ty i obiawy takie, że silnik nierówno pracuje i dławi się przy jeździe (od czasu do czasu jest OK, od czasu do czasu wariuje).

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
1. Czujnik położenia wału najprawdopodobniej do wymiany lub poprawienia styku;

2. To błąd grzałki sondy lambda, która może przekłamywać wskazania i samochód pewnie dla tego się dławi i rwie. Dziś włąśnie wymieniam sondę 1 (Boscha, 250 PLN), mam dokładnie to samo co Ty i obiawy takie, że silnik nierówno pracuje i dławi się przy jeździe (od czasu do czasu jest OK, od czasu do czasu wariuje).

Mam identyczne objawy i odczucia :D Powiedz, jak się zachowuje po wymianie sondy, to jest ta pod kolektorem? Można je zamienić miejscami czy są inne?

Poprawienie styku masz na myśli kostkę?

W ogóle czujnik wału to jest ten?

http://img340.imageshack.us/img340/1756/czujnikwalu.jpg

Opublikowano

Jak odbiorę samochód z serwisu, to chętnie podzielę się odczuciami :mrgreen: Może nawet jutro? :twisted:

Miałem na myśli styki włąśnie. Znajdziesz na forum dziesiątki postów rozwiązanych przeczyszczeniem kostek, styków, izolacji... Im starszy samochód, tym wiecej pierdół się pojawia. :oops:

W sprawach mechanicznych nie pomogę, jestem tu laikiem bazującym na zaufniu do serwisu i wsparciu forumowiczów.

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
Jak odbiorę samochód z serwisu, to chętnie podzielę się odczuciami :mrgreen: Może nawet jutro? :twisted:

Miałem na myśli styki włąśnie. Znajdziesz na forum dziesiątki postów rozwiązanych przeczyszczeniem kostek, styków, izolacji... Im starszy samochód, tym wiecej pierdół się pojawia. :oops:

W sprawach mechanicznych nie pomogę, jestem tu laikiem bazującym na zaufniu do serwisu i wsparciu forumowiczów.

Czekam na odpowiedź ;) i ewentualnie sugestie innych forumowiczów.

Opublikowano
Mam identyczne objawy i odczucia Powiedz, jak się zachowuje po wymianie sondy, to jest ta pod kolektorem? Można je zamienić miejscami czy są inne?

Poprawienie styku masz na myśli kostkę?

 

problemy z odpalaniem czujnik polozenia wału

problemy z lekkim dławieniem sonda lambda (komputer zle dobiera mieszanke ) zamiana miejscami nic nie da jak bardzo chcesz to uzywana sonda siemensa 40zł a bosha 25zł

lepsze to niz dac 400za nową

 

przeczyszczenie kostki z czujnika polozenia walu no niewiem mozna sprobowac wyjmij i zajrzyj do srodka jak bedzie rdza albo syf to są kontakt spray-e psiknac poczekac z 10min i poskladac

co do kostek z sondy to bezsensu jest pod osłoną silnika + jest wodoszczelna

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano

Potwierdzam to czujnik wałka.Czujnik wału znajduje się z tyłu silnika-Bynajmniej w 525d.Ale sadze że u ciebie jest tak samo.Jak pisał kolega czyszczenie zazwyczaj nie pomaga,ale spróbuj.POzdr

http://realoem.com/bmw/diagrams/z/c/111.png NR 14 na zdjęciu. :search:

Opublikowano

witam mam podobny problem

mianowicie nie zawsze odpala mi samochod za 1 razem

czasami musze pokrecic go jakies 5s i odpala ociezale, albo za 2 razem odpala odrazu, ale nie mam spadku mocy ani nie dlawi sie i nie szarpie czy to bedzie ten juz wspomniany czujnik walka czy cos innego jakby ktos mogl mi to zdiagnozowac ;) dziekuje

Opublikowano

ja mam ciekawostke

wymienilem oba czujniki i walu i walka bo nie chcial palic albo jak sie zagrzal to gasl i koniec jazdy bylo ale nie o tym

kupilem kable oprogamowanie i testuje (ciut sie znam) wywalilo bledy wspomnianych czujnikow wiec zmienilem oczywiscie zakupilem orginaly oba zalozylem i super i pali i nie gasnie skasowalem bledy i co widze po skasowaniu odpaleniu auta blad wraca :mad2: auto pali i nie gasnie wszystko jak by ok poza paliwo zernoscia ale blad powraca caly czas pytalem znajomego co mistrzunio w tych sprawach mowi ze napewno dostalem czujnik polozenia walu nieorginalny okazalo sie ze faktycznie czujnik mam nowy ale nie orginal jeden dali orginal a drugi powiedzieli ze orginal i tu pytanie jesli oba dzialaja usterka fizycznie nie wystepuje (pali normalnie i nie gasnie jak sie zagrzeje) czemu wylapuje ja komp caly czas ?? ze wzgledu na nieorginalnosc ?? i czy poza tym ze zaczal palic i niegasnac blad w komputerze powoduje niewiem to ze wiecej pali dolem jak by ciut gorzej sie wkrecal ??

Ci co piją są dla mnie niczym ...................NICZYM PRZYJACIELE !!!!!!!!!!!!!

http://img844.imageshack.us/img844/2876/forumkr.jpg

Opublikowano

Może ktoś zaznaczyć gdzie jest ten czujnik wału? Bo szukałem i nie znalazłem.

Co do sond, to są one zaraz za kolektorem wydechowym?

Opublikowano
kolego szukaj z przodu patrząc na silnik, ten rysunek ci pomoże, nr 9 w razie problemów : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=11_1485&hg=11&fg=10
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

tym lusterkiem na niego patrzy

 

http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure_files/image030.jpg

http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure_files/image031.jpg

 

ten czujnik jest w metalowej obudowie, a moim mam w plastikowej

 

http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure_files/image032.jpg

 

da się go wymienić bez ściągania obydowy i viska

acha i czujnik tylko vdo - siemens (w przypadku siemensa niewiem jak z boschem)

Opublikowano
Ja mam pytanie do znawcow tematu jak wykasowac blad 65 camshaft position w inpie nadmieniam ze czujnik zostal wymieniony na nowy ale blad po jakims czasie powraca i tak w kolko juz rece opadaja 100 % ze czujnik jest ok ale blad wraca jak zly szelag :duh:
Opublikowano
Ja mam pytanie do znawcow tematu jak wykasowac blad 65 camshaft position w inpie nadmieniam ze czujnik zostal wymieniony na nowy ale blad po jakims czasie powraca i tak w kolko juz rece opadaja 100 % ze czujnik jest ok ale blad wraca jak zly szelag :duh:

Może RESET ADAPTATION?

Dzięki za fotki, ale ciężko będzie tam wsadzić rękę chyba między wiatrak a silnik. Ktoś to wymieniał?

Opublikowano
Wyciągnąłem czujnik, po wyjęciu wiska nie ma problemu z dostępem. Czy ten czujnik może być przyczyną braku ładowania?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piszcie dokładnie jakie kody błędów wam wyświetla bo powiedzieć , że błąd czujnika to za mało.

Może błąd położeniua wałka lub coś w tym stylu?

błąd 65 przykładowo wcale nie musi wskazywać na żaden czujnik a raczej na niedomaganie vanosa.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.