Skocz do zawartości

nie gasnaca kontrolka od poduszki powietrznej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich jestem tutaj poraz pierwszy,więc jeśli temat się powtórzy to z góry przepraszam,ale nie znalazłam odpowiedzi na mój problem,po przejrzeniu forum. Dwa dni temu jechaliśmy z mężem naszym BMW i niestety ale zaliczyliśmy jakąś dziurę na drodze.Uderzenie było dosyc śilne a w jego wyniku zaświeciła nam się kontrolka od poduszki powietrznej i niestety i juz nie zgasła. Czy może mi ktoś powiedziec gdzie dokładnie znajdują się czujniki od poduszki(wiem ze gdzies pod przednim zderzakiem) i co ewentualnie mogło sie zadziac,że kontrolka nie gaśnie? Czy żeby dostac sie do tych czujnikków trzeba demontowac zderzak? Bardzo proszę o pomoc bo strasznie mnie drazni ten czerwony kolor
Opublikowano
A ile waży mąż? :D Prawdopodobnie mata pasażera, lub coś w połączeniach elektrycznych pod fotelem, to najczęstsze usterki. Proponuje podjechać na diagnostykę.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
Ten model słynie trochę z usterek właśnie poduszek powietrznych, mnie też chyba ze dwa razy zapaliła się ta kontrolka podczas normalnej jazdy, chociaż nie pamiętam czy wtedy wpadłem w jakąś dziurze czy nie. W moim przypadku winna była poduszko powietrzna w drzwiach, po prostu była chwilowa przerwa w obwodzie na kostce połączeniowej poduszki. Trzeba było rozłączyć ją i podłączyć, to wystarczyło, jednak ta lampka już sama nie zgaśnie. Błąd zapisał się w pamięci komputera i trzeba go wykasować.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano

Miałem taki problem w swoim e36,

okazało się, że z przewodów łączących kostkę która jest pod fotelem pasażera, z matą pasażera(ta co jest pod siedzeniem) zdarła się izolacja i najpewniej się zwarły stąd też błąd, warto to sprawdzić bo praktycznie nic nie kosztuje a duże prawdopodobieństwo że tak właśnie się stało.

 

Możliwe też że z czasem wspomniana już mata się rozciągnęła i biegnące w niej druciki zostały przerwane, więc warto wyjąc siedzisko potem całą matę i dokładnie obejrzeć, jeśli chodzi o naprawę przewodów w macie to PODOBNO(nie sprawdzalem bo nie bylo mi to potrzebne) mozna w miejscu gdzie przewody sie nie stykaja przylozyc kilka kartek papieru i wyprasowac zelazkiem, pod wplywem temperatury mata powinna sie obkurczyc a przewody znow polaczyc, Mata ta jest z tworzywa przypominajacego plastik, wyglada troche jak pajeczyna.

Dodam ze w moim przypadku kontrolka airbagu gasła po jakichs 2 minutach od włączenia zapłonu.

Opublikowano

nie ma czujników pod zderzakami szybami i deskami

jest pod fotelem czunik wstrząsowy ale jakby on zadziałał to by sie poduszka otworzyla

najczestszym przypadkiem jest mata w fotelu albo napinacz pasów jechac na diagnostyke komputerową i wszystko bedzie jasne

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
Miałem taki problem w swoim e36,

okazało się, że z przewodów łączących kostkę która jest pod fotelem pasażera, z matą pasażera(ta co jest pod siedzeniem) zdarła się izolacja i najpewniej się zwarły stąd też błąd, warto to sprawdzić bo praktycznie nic nie kosztuje a duże prawdopodobieństwo że tak właśnie się stało.

 

Możliwe też że z czasem wspomniana już mata się rozciągnęła i biegnące w niej druciki zostały przerwane, więc warto wyjąc siedzisko potem całą matę i dokładnie obejrzeć, jeśli chodzi o naprawę przewodów w macie to PODOBNO(nie sprawdzalem bo nie bylo mi to potrzebne) mozna w miejscu gdzie przewody sie nie stykaja przylozyc kilka kartek papieru i wyprasowac zelazkiem, pod wplywem temperatury mata powinna sie obkurczyc a przewody znow polaczyc, Mata ta jest z tworzywa przypominajacego plastik, wyglada troche jak pajeczyna.

Dodam ze w moim przypadku kontrolka airbagu gasła po jakichs 2 minutach od włączenia zapłonu.

 

Tak jak napisałem, ale sposób z żelazkiem nie na 100% czytałem o tym na forum, TYM forum.

Jak nie chcesz kupowac nowej maty to mozesz zamowic emulator ze strony http://infocar.pl/airbag/emul.html ale wtedy w razie wypadku odpala dwie poduszki niezaleznie od tego czy pasazera jest czy nie

Opublikowano
Dołączę się do tematu by nie tworzyć nowego i to bardzo podobnego. Miałem moment że paliła mi się kontrolka Air Bag, podłączyłem pod komputer i wywaliło błąd który dało się usunąć. Po dosłownie dwóch dniach znowu się pojawiła;/ co to może być. dołączam link z diagnostyki

 

http://img9.imageshack.us/img9/5730/beztytuu7i.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano

Też tak miałem, pojechałem na kompa, tydzień nie minął świeci spowrotem.

Po wyjęciu maty pasażera okazało się, że przetarła się izolacja przewodów łączacych matę z kostką pod fotelem(te przewody u mnie tak są ułożone że nie dziwne że to sie stało). Zaizolowałem skasowałem i pożegnałem się z błędem

Opublikowano
To na wiosnę zabiorę się za ten fotel bo na razie mi się nie uśmiecha na minusie grzebać coś przy Basi a prosto się ściąga fotel ?? oczywiście mowa tutaj o macie od fotelu kierowcy? Ja mam fotele czarne skórzane m pakietowe to jakaś jest różnica ? Gdzieś na forum czytałem że komuś kostka sparciała i nie łączyła i zlutował to na stałe i zaizolował co wy o takim rozwiązaniu myślicie?? I czy też to może być przyczyną tej świecącej poduszki
Opublikowano (edytowane)

Po stronie kierowcy maty raczej nie ma. Mata sprawdza czy na fotelu ktoś siedzi. Jeśli wóz jedzie no to ktos go kieruje =D wiec taka mata po stronie kierowcy jest zbedna.

Przypuszczam że od strony kierowcy czujników tego typu może nie być. Producent pewnie nie przewidział że auto bedzie kierowane przez pasazera =D.

Ale temat nalezaloby zglebic bo nie recze.

 

 

Co do kostki, możliwe czemu nie, jak nie łączy to na pewno wywołuje błąd, jak potrafisz możesz zlutować ja tez o tym myslalem ale jak zobaczylem ze z jednej strony kostki sa 2 kable a z drugiej 3, to zwatpilem :P

 

 

Nie wiem jaka jest różnica fotel m-pakiet vs zwykly. W zwyklym to na czym siadamy jest do "stelaza" fotela przyczepione na plastikowe spinki-kołki, przy wyjmowaniu(wyrywaniu :P) moga peknac ale kosztuja jakies 1zl/sztuka a duzo ich tam nie ma.

 

Koniec koncow przyczyny szukal bym w macie/kostce/jakas zdarta izolacja.

Edytowane przez reaper89
Opublikowano
Mata zajetości fotela słuzy do tego aby Twoja basia wiedziała że jest pasażer i trzeba odpalić jaska w ewentualnej kolizji,jesli nie ma pasażera to odpala tylko Twoje jaśki.Musisz podjechac na kompa bo teraz to jest tylko gdybanie,możliwe że trzeba poprawić styk i skasowac błąd,tematów o naprawie maty jest na forum sporo,można wlutować emulator jak i wykodować mate z modułu air bag

http://www.bmw5er.pl/


http://img201.imageshack.us/img201/4793/p5010131.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jak nie chcesz kupowac nowej maty to mozesz zamowic emulator ze strony http://infocar.pl/airbag/emul.html ale wtedy w razie wypadku odpala dwie poduszki niezaleznie od tego czy pasazera jest czy nie

 

To, o tym myślę.

Nie rozumiem pytania. Pytasz nas czy chcesz miec mate i sprawny uklad, czy chcesz aby 2 poduszki na raz Ci wypalily? Na to pytanie chyba musisz odpowiedzieć sobie sam.

A jesli chodzi o to czy to rzeczywiscie dziala... to kup i przywal w cos przodem :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.