Skocz do zawartości

318i N42B20 pytanie nt. termostatu i nagrzewania silnika


Krzycho

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wczoraj mechanik wymienił mi termostat no ori BMW. Układ został odpowietrzony, z nawiewów leciało ciepłe powietrze. Po wyjechaniu z warsztatu przejechałem kilka km na wyższych obrotach silnika z maksymalną siłą nawiewu i max temperaturą. Przez wczorajsze popołudnie (około -10st.C) auto szybko łapało temperaturę i szybko się nagrzewało po krótkich przestojach. Dzisiaj z rana (6:40) było -19st.C na zewnątrz, uruchomiłem test 7.0 na zegarach pokazujący temperaturę silnika i ruszyłem do pracy. Auto grzało się dość szybko ale temperatura silnika wzrosła tylko do 68st.C (po ok.7-8km) a kiedy zatrzymywałem się na światłach spadała do 66st.C. Do pionu na wskaźniku brakowało kilka milimetrów a przejechałem jakieś 12km. Zastanawiam się czy to normalne przy tej temperaturze zewnętrznej. Orientuje się może ktoś przy jakiej temperaturze silnika otwiera się termostat w tych silnikach? Myślałem, że wymiana termostatu poprawi nagrzewanie auta a tutaj prawie nie ma różnicy jak na razie (oprócz wydanej kasy :/ ). Chyba że wpływ na to ma temperatura zewnętrzna albo układ nie odpowietrzył się jeszcze do końca. Co o tym myślicie?

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analogowy wskaźnik temperatury potrafi kłamać. U mnie na przykład po paru km jest wychylony o 1mm w prawo co by sugerowało lekkie przegrzanie układu. W rzeczywistości na teście mam temperature dopiero 78-80 stopni. Jeżdżę krótkie odcinki 3-4km po zakupy i przez ten czas nie nagrzewam do optymalnej temp. silnika. Duży obieg się nawet nie otwiera, dobijam do raptem 90 stopni przy temperaturach -5 na zewnątrz. Nie martwiłbym się na zapas. Moim zdaniem wszystko gra. Spróbuj odpowietrzyć układ + dolać płynu i dać w palnik na dłuższej trasie.

 

Niedawno pisałem wątki o awarii termostatu lub głowicy bo nie włączał mi się duży obieg w chłodzeniu. Okazało się, że układ jest na tyle wydajny że tylko sporadycznie puszcza duży obieg a ja brałem to za jakąś awarię. Wcześniej jeździłem francuzami i co chwile słyszałem wiatrak chłodnicy - a tu null :) A temp w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdanie na pewno nie jest OK. Ja wczoraj odpaliłem auto po 3 dniach odpoczynku. Miałem -12 a po kilku minutach temperatura była jak zawsze tj wskazówka pionowo i tak powinno być.Może masz zapowietrzony układ ????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdanie na pewno nie jest OK. Ja wczoraj odpaliłem auto po 3 dniach odpoczynku. Miałem -12 a po kilku minutach temperatura była jak zawsze tj wskazówka pionowo i tak powinno być.Może masz zapowietrzony układ ????

Byłem w warsztacie kiedy mechanik kończył odpowietrzać układ więc teoretycznie wszystko powinno być ok.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj odebrałem z warsztatu rozgrzane auto (nagrzało się w warsztacie gdzie było +8st.C), kiedy kończyli odpowietrzanie to wskazówka nie była całkowicie w pionie, brakowało może 2mm. Jak wyjechałem wskazówka doszła już do pionu. Po nocy to wygląda tak jakby wymiana termostatu nie wiele dała. Zobaczę jeszcze po pracy, bo teraz jest cieplej niż z rana. Termostat był dobrany po numerze vin także nie powinno być żadnej pomyłki.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś wł ogrzewanie w środku? Spróbuj wł test 7.0 i jechać nie wł ogrzewania sprawdzisz do ilu się wtedy nagrzeje, a wskazówką się nie sugeruj u mnie było 116 i była w pionie dopiero jak bym zrobił jajecznice z uszczelki to wtedy może łaskawie by się wychyliła :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to jak byś miał zapowietrzony układ to silnik nagrzewał by się bardzo szybko. A może nowy termostat jest wadliwy. Osobiście mam disla i przy mrozach -20 do 90 stopni nagrzewa się po przejechaniu 25 km. W dislu mam chłodniczkę spalin EGR w której jest drógi termostat. Nie wiem czy w benzyniaku też tak jest. Do tego mam jeszcze webasto które dogrzewa silnik ale również nie wiem czy w benzyniaku jest coś takiego. Teoretycznie benzyniak powinien dogrzewać się szybciej niż disel. A masz w tym cudzie LPG bo tego nie napisałeś????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzechusk miałem włączone ogrzewanie bo w tych warunkach pogodowych jest strasznie zła widoczność przy wyłączonym nawiewie :P szyby strasznie parują.

 

kamfin0 znajomy ma 320d po lifcie i też miał problem z nagrzewaniem auta, po przejechaniu 30km wskazówka nie dochodziła do pionu. Ostatnio wymienił oba termostaty i po kilku km ma temperaturę optymalną. W moim silniku jest jeden termostat, nie mam webasto ani lpg.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj w dzień było już trochę cieplej (-7st.) i po przejechaniu ok.8km po mieście wskazówka od temperatury silnika nie doszła do pionu. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co może powodować dość długie nagrzewanie silnika?

Zastanawiam się jeszcze czy wentylator chłodnicy powinien działać cały czas czy tylko po nagrzaniu silnika?

 

PS. czy ktoś wie do czego są te 2 piny w termostacie? Jakiś czujnik?

http://img715.imageshack.us/img715/7691/1455527237.jpg

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś wł ogrzewanie w środku? Spróbuj wł test 7.0 i jechać nie wł ogrzewania sprawdzisz do ilu się wtedy nagrzeje, a wskazówką się nie sugeruj u mnie było 116 i była w pionie dopiero jak bym zrobił jajecznice z uszczelki to wtedy może łaskawie by się wychyliła :mad2:

 

Coś w tym chyba jest. Do tej pory jeździłem z klimatronikiem na auto i temp.18st. Dzisiaj włączyłem nawiew tylko na przednią szybę, temperaturę ustawiłem na 16st. a siłę nawiewu na trochę mniej niż połowę skali i silnik nagrzał się dużo szybciej po jakichś 6km (temp.na zewnątrz -9st.). Po osiągnięciu pionu na wskaźniku ustawiłem klimatronik na auto i 21st.(siła nawiewu zwiększyła się prawie do maksimum). Wtedy temperatura silnika spadła kilka milimetrów i po kilku chwilach wróciła znowu do pionu. Po pracy jak będzie więcej czasu ustawię test 7.0 i dalej będę obserwował.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura na zewnątrz -4'C, temperatura na panelu ustawiona na +21'C, bardzo spokojna jazda do 2000 obrotów, temperatura silnika doszła do +70'C po 5km ( test 7). Nie patrzyłem na wskaźnik temp bo jest on bardzo umowny ;) tylko test 7. Może coś Ci to pomoże ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem chłopaki czy manual czy auto ma z tym coś wspólnego :nienie: . Tak jak pisałem- u mnie temperaturę (tj wskazówka na pionowo) osiąga po 4-5 km. Później czy mam auto na tyle stopni czy manual, czy jadę w korku czy na trasie to ciągle jest PION- I TYLE.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że ustawienia ogrzewania mają wpływ na nagrzewanie silnika ale czy aż tak duży ??

Dodam że u mnie wskazówka osiąga pion przy temperaturze 74-76'C i tak jak pisałem to troszkę ponad 5km przy bardzo spokojnej jeździe.

Potem temperatura rośnie do 105-107'C i cały czas się taka utrzymuje, niezależnie czy jadę 50 w mieście czy 150 na autostradzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim n42b20 rowniez zamierzam wymienic termostat... Na podstawie vinu w sklepie dobrano mi odpowiedniego Wahler'a. Problem w tym, ze dostalem sam termostat, bez obudowy... Pytanie: czy da sie wymienic sam termostat? Czy raczej juz teraz reklamowac i wymieniac na własciwy z obudową :x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaplacilem kolego jakies 150zl, numer katalogowy to 4337.105D. Sprawdzajac obecnie aukcje allegro i oferty w sklepach pod tym symbolem jest termostat razem z obudową(cięzko powiedzieć, czy te 2 częsci są rozbieralne czy nie). Ja niestety mam tylko sam termostat... Jezeli da sie wymienic sam termostat to nie ma problemu, ale jezeli nie to nie ma sensu tego wszystkiego rozbierac, lepiej pojsc do sklepu i opier*^&%, to znaczy reklamować :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżam temat: termostat wymieniony w sklepie na właściwy i pracuje juz w silniku :) .

 

Parę słów jak to wygląda u mnie: max temperatura silnika w czasie jazdy jaką mialem to 108 stopni, dosc szybko nagrzwający się silnik do 105 stopni a potem stabilizacja na 105-107, wskazówka w pionie około 75 stopni, po zatrzymaniu się i wyłączeniu silnika temperatura dochodzi do 119/120 stopni. Rozumiem, ze nie ma wtedy obiegu płynu chłodzącego(silnik nie pracuje) i temp rośnie, ale do aż tylu? Czy to normalne? Też tak macie?

 

Do tego wszystkiego górny wąż bardzo twardy i gorący...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat: termostat wymieniony w sklepie na właściwy i pracuje juz w silniku :) .

 

Parę słów jak to wygląda u mnie: max temperatura silnika w czasie jazdy jaką mialem to 108 stopni, dosc szybko nagrzwający się silnik do 105 stopni a potem stabilizacja na 105-107, wskazówka w pionie około 75 stopni, po zatrzymaniu się i wyłączeniu silnika temperatura dochodzi do 119/120 stopni. Rozumiem, ze nie ma wtedy obiegu płynu chłodzącego(silnik nie pracuje) i temp rośnie, ale do aż tylu? Czy to normalne? Też tak macie?

 

Do tego wszystkiego górny wąż bardzo twardy i gorący...

 

Co do termostatów ja proponował bym kupić cały z tego wzgledu że jest tam też podobno czujnik i ja miałem w nim takie jakby błoto :shock: zapłaciłem 270 zł za cały termo z firmy Vernet, po wymianie (przy okazji nowa pompa wody 120 zł stara była co sie okazało dobra i jeszcze oryginał ale bałem sie że sie rozsypie z racji wieku gdzieś w trasie) + płyn chłodniczy nowy zbiornik wyrównawczy stary rozerwało i nowy korek, teraz szybko nabiera temp do 105 C podczas jazdy dochodzi tak do 107/108 i zbija wentylator.. węże takie jakie maja być dolny lekko ciepły górny twardawy gorący ale nie jak skała..po wył silnika temp wzrasta do 111C wiadomo niema obiegu ale nigdy nie chciało mi sie siedziec dłuzej i czekać czy jeszcze pojdzie czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.