Skocz do zawartości

deviltech

Zarejestrowani
  • Postów

    43
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 318i Touring 1999
  • Lokalizacja
    Wrocław

Osiągnięcia deviltech

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Witajcie, Mam problem ze sprężarką klimatyzacji. Najpierw przestała się załączać i można ją było włączyć tylko w jeden sposób: przed zgaszeniem pojazdu musiała być włączona kontrolka na panelu klimy. Po ponownym rozruchu dopiero się załączała. Po uzupełnieniu czynnika i sprawdzeniu czy się nie zatarła pojeździłem kilka dni i nastąpiło coś dziwnego, po jej włączeniu ulotnił się cały czynnik - chmura dymu spod maski. Czy to wskazuje na jakąś awarię układu (coś poza sprężarką?), ktoś miał podobny przypadek? :D
  2. Dopiero teraz pomyślałem o jeszcze jednej rzeczy: a co jeśli nie działający rozruch nie ma związku z przepalającym się bezpiecznikiem? Czy to w ogóle możliwe, że przepalenie tej pompy uniemożliwia rozruch? Spalenie bezpiecznika od rozrusznika etc. to rozumiem. Musiałbym spróbować zapalić a wcześniej wyjąć ten bezpiecznik w ramach testu...
  3. Witajcie, W moim aucie przepala się co chwilę bezpiecznik nr. 36 - "Druga pompa powietrza", zdaje się że to jest ten "odkurzacz" w systemie EGR. Palenie bezpiecznika powoduje, że nie mogę uruchomić auta - przekręcam kluczyk i zero reakcji, kontrolki nie gasną, rozrusznik nie kręci, dosłownie nic. Pytanie jest następujące - czy do czasu zakupu drugiej pompy, mogę ją jakoś odłączyć? Inaczej nie zarobie na te bezpieczniki (duży 50A po 5 zeta) :D Obecna pompa jest nieszczelna - puszcza spaliny i przód silnika już jest nieco pokryty sadzą, mechanik stwierdził że może dało by się ją uszczelnić.
  4. Jak na złość, odkąd napisałem posta wskazówka temperatury stoi w pionie. Ale widzę teraz, ze nie ma to wplywu na jazde - tzn. i tak raz auto jedzie lepiej i jest zrywniejsze a raz gorzej sie zbiera pomimo tego ze wskazowka jest w pionie. Chyba bez podpiecia sie pod kompa nic wiecej nie wymysle :mad2:
  5. U mnie problemem okazał się silniczek krokowy. Po jego wymontowaniu i przeczyszczeniu falowanie obrotów ustało. Sprawdzałeś go?
  6. Tez tak mam, ale to jest raczej normalne.
  7. Właśnie byłem pojeździć i jak na złość wskazówka stoi idealnie w pionie. Temperatura waha się od 98-102 stopnie, ale dąży do 100. Przy ostrym pałowaniu czasami potrafiła spaść do 87-90 stopni ale wracało do normy. Przed wymianą termostatu też było tak samo, ale mam wrażenie, że wcześniej wskazówka cały czas leżała 2mm na prawo od pionu. Jest jeszcze jeden objaw (może z tym związany), gdy auto jest zimne zaraz po rozruchu słychać jakby zasysanie powietrza, takie buczenie podobne do dźwięku jaki wydaje cysterna podczas pompowania szamba - trwa to chwile, może z 30 sek.. Z kolei po zgaszeniu silnika zawsze słychać ssssyk, jakby spuszczanie powietrza trwające 1 sek. Myślałem zawsze, że to wina odmy - ale po jej wymienie nic się nie zmieniło. A TEST 7.1 za co odpowiadał? bo pokazuje ~ 125.
  8. deviltech

    318i - losowe braki mocy

    Autko to E46 318i + LPG 99rok. Problem jest nastepujacy, raz auto jest dynamiczniejsze a raz bardziej mulowate. Zauwazylem jedna zbieznosc ze wskazowka temperatury na desce rozdzielczej - kiedy sie przechyla delikatnie w prawo (1-2mm poza pion) auto jest mułowatce. Kiedy stoi idealnie w pionie auto jedzie jak marzenie. Co to do cholery moze byc? Dodam, ze w ostatnim czasie wymieniłem: przepływiomierz, termostat, odma (końcówka, bez węży), są nowe świece, czyściłem silniczek krokowy (było falowanie obrotów, ale ustało).
  9. U mnie też się to zdarza, ale ostatnio rzadziej. Najczęściej jak autko dłużej postoi na mrozie.
  10. Robilem to tydzien temu. Wymiana kompletu uszczelek obudowy filtra oleju. Do sciagniecia nie tylko dolot, ale i alternator oraz paski :) Jak powiedzial moj mechanik: wiecej zabawy jest z wymiana odpowietrznika skrzyni korbowej (odma).
  11. Hey, Ja mam nakręcone 256tys z czego na LPG jakieś 15 - i jest to oryginalny przebieg. Wnętrze bez żadnych oznak zużycia poza: kierownicą i lekko spękanym lewym, skórzanym boczkiem fotela kierowcy (fotele kubełkowe). Sprzedający mógł go kiedyś skręcić do 120 tys a i tak nikt by nie poznał bo w tak dobrym jest stanie. Gdyby nie drobny wyciek spod obudowy filtra oleju, silnik by błyszczał jak psu jajca. Zero problemów, cicha praca - typowe usterki mam już za sobą: przepływomierz, termostat, regeneracja rozrusznika, poci się dyfer, obudowa katalizatora czasami potrafi zadzwonić. Piszesz o 180tys. - ale to przecież żaden przebieg. Zobacz na zagraniczne ogłoszenia jakie tam są przebiegi - dużo m43 z przebiegami po 300-500tys bez jakichś mega oznak zużycia gdzie do wymiany są tylko podstawowe, czysto eksploatacyjne rzeczy. Jak naród trochę zmądrzeje i przestaniemy kręcić na potęgę te liczniki to skończą się wątki typu "170tys i silnik w stanie do generalnego remontu". Masę ludzi operuje magiczną granicą 170-200tys. przebiegu gdzie uważa się, że to już bardzo dużo dla silnika a największą wadą m43 jest poprzedni właściciel. Powoli dochodzę do wniosku, że nigdy nie sprzedam tej E46 - za chwilę pewnie stuknie 300 tys a u nas to już przecież rynkowo rzecz biorąc - złom. Nie wyobrażam sobie swojej oferty wśród tych młodzików, szczególnie 320d z przebiegami po 150-170tys :lol:
  12. Ja po kupnie swojej E46 jezdzilem przez 2 lata z uszkodzonym przeplywomierzem - nie wiedząc o tym! Auto jezdzilo, nie mialem zadnego punktu odniesienia jak te 118KM powinno sie zbierac. Zadnych bledow na kompie, dopiero 3 miechy temu zapalil sie check engine bo cos nie tak z mieszanka bylo. Po zmianie przeplywomierza - KOSMICZNA ROZNICA, subiektywnie czuje jakby auto dostalo dodatkowe 50KM. Nie potrzeba żadnej adaptacji, wymieniłem i wszystko chodzi jak w zegareczku. Dodatkowe zmiany po wymianie: wskazówka temperatury nie wychyla się poza środkowy obszar 1-2mm, silnik chodzi ciszej na wolnych obrotach, brak sporadycznych szarpnięć silnika na biegu jałowym, niesamowita różnica w chęci wchodzenia na wysokie obroty, brak falowania obrotów, większa czułość pedału gazu i szybsza reakcja.
  13. deviltech

    E46 318i Brak mocy

    Może pompa paliwa. Podłącz się pod kompa, bez tego to można wróżyć i wróżyć :)
  14. No właśnie, wspomniana odma i sondy lambda. Ja mam podobne objawy - na benzynie auto się trochę dusi (dodawanie gazu go dusi, odjęcie gazu stabilizuje obroty), ustawiono jakieś wartości sondy lambda "na sztywno" i po przełączeniu na gaz wszystko chodzi ok. U mnie do wymiany na pewno odpowietrznik skrzyni korbowej i być może przepływomierz, bo po jego wypięciu na benzynie auto się wkręca na pełen zakres obrotów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.