Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dziś kupiłem czujnik w Jankach.

Spytałem się też czy ciśnienie # bary na pompie progowej to za mało to powiedział gość z serwisu że śmiało wystarczy. Więc jak to jest? i gdzie są dostępne dane prawidłowe?

Opublikowano
powiedział gość z serwisu że śmiało wystarczy. Więc jak to jest?

Równie dobrze ja Ci mogę powiedzieć, że jak masz w oponach ciśnienie 1,5 zamiast 2,3 to także wystarczy - no bo ujechać na tym ujedziesz (jak daleko to już inna kwestia). Pytanie tylko jak długo tak eksploatowana opona pożyje. Ciśnienie w pompie progowej powinno kształtować się coś około 4 bar - z tego co pamiętam. Jeśli ciśnienie jest mniejsze to wtedy bardziej eksploatowana jest pompa wysokiego ciśnienia CR.

Pzdr.

Opublikowano

Nowe pompki liniowe (progowe) mają nast. parametry:

ciśnienie stat: 8,0 bar (bez przepływu)

ciśnienie robocze: 1,0 - 5,0 bar

przepływ 200 l/h

Na biegu jałowym ciśnienie waha się w przedziale 4,5 - 4,8 bar.

Ja miałem na jałowym 3,9 bar, a przy 150 kmph i pod lekką górkę na autostradzie robił mi się konik na biegunach :D , raz do przodu raz do tyłu. Więc oczywiście musiałem wymienić, a było to w zeszły czwartek.

Opublikowano

Czyli właściwe ciśnienie nawet ponad 4 bary. Dobrze wiedzieć. Z ciekawości jak będę miał dostęp do INPY to sprawdzę jakei ciśnienie daje moja pompka (TI Automotive/Pierburg) wymieniana rok temu - czy się coś zmieniło od tej pory względem parametrów książkowych. :wink:

Pzdr.

Opublikowano
Poniżej 4 barów tez właściwe w takim razie jest

Miałem 3,9 bar, a dokładniej to chyba nawet 3,97 było i na autostradzie okazało się mało. Może pompka pod koniec swojego żywota obniża ciśnienie przy większym (krzywa ciśnienia względem przepływu) przepływie? Nie mierzyłem presupply podczas jazdy, więc nie mogę napisać na 100% i raczej nie prędko będzie to możliwe, bo niedawno wymieniłem progową (TI Automotive).

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

a moze ktos napisac wlasciwa wartosc cisnienia w pompie progowej ?

bo z tego co podajecie rozbieznosc jest duza...

a chodzi mi o to, ze dwa lata temu padla mi pompa progowa, z racji ze bylem zabiegany nie czytalem forum itp znajomy mechanik wstawil mi zamiennik ;/ pompa od poczatku buczy, dzis jezdze na niej dwa lata i na postoju pokazuje cisnienie 3,93 w czasie jazdy po miesiecie spada 3,8-3,7.. nie wiem jak przy predkosciach okolo 100km/h bo nie mierzylem...

natomiast kumpel chyba ma oryginal nie buczy pompa, a cisnienie jakie podaje na postoju i podczas jazdy jest podobne jak u mnie...nie buczy i mam wrazenie ze auto reaguje na gaz lepiej u niego....

 

w kazdym badz razie w planach mam zaraz wyrzucic mojego zamiennika i wstawic oryginal...

mam nadzieje ze poczuje roznice, auto bedzie sie zbieralo lepiej i co najwazniejsze... nie bedzie mi buczala pompa przy odpalaniu i podczas jazdy ;/ ...

Opublikowano

Dzisiaj dopadło mnie to samo nieszczęście. Czujnik wałka rozrządu :( Na ciepłym silniku kręcił, kręcił zaskakiwał i gasł od razu... Jestem z Łodzi i może ktoś z kolegów ma dobry namiar na sklep z częściami. W którym miejscu jest ten czujnik i jak z dostępem? Tak jak ktoś pytał wcześniej, da się to zrobić samemu pod chmurką przy -10 :cry2: ? Może ktoś ma pod ręką nr części, bo na Alledrogo znajduje mi same czujniki do benzynowych silników, a nie mogę znaleźć do mojej 530d Touring... Dzięki za wszelkie sugestie :cool2:

 

Pozdrawiam

Sześciocylindrowiec swobodnie poruszający wyobraźnię


-=GHOST IN THE SHELL=-

Opublikowano
możesz to wymienić pod chmurką, a czujnik najlepiej z ASO ok. 400-450 zł.

 

Słono jak za taki "drobiazg" :cry: A jak się do niego zabrać? Odkręcam pokrywę i szukać od przodu silnika (niżej, wyżej?) Czy jeszcze coś trzeba zdemontować, żeby się dostać?

 

Pozdr.

Sześciocylindrowiec swobodnie poruszający wyobraźnię


-=GHOST IN THE SHELL=-

Opublikowano
Tak jak na rysunku, który Ci wcześniej załączyłem, czujnik jest z przodu silnika. Wystarczy zdjąć wyciszenie silnika i zobaczysz go http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP91&mospid=47555&btnr=11_2342&hg=11&fg=55 elementy nr 1 i 2. Do tego potrzebujesz imbus nr 5 (o ile dobrze pamiętam), na elemencie nr 1 odkręcasz dwie śruby z wierzchu (jedna w okolicy zbiornika płynu wspomagania, druga symetrycznie po drugiej stronie) i jedną u dołu z lewej, którą zobaczysz po wysunięciu rury dolotu powietrza (kształt zaokrąglonego prostokąta po lewej stronie silnika). Później już tylko śruba na srebrnym wyciszeniu silnika element nr 2 w ok. tylnej.
Opublikowano
Witam dołączę się do tematu, mam problem że nie pali zimą 520D przy mrozach po -18 palił normalnie teraz gdy są -23 auto zapali na 10 sec i gaśnie i tak cały czas, co może być tego przyczyną ?? czy to jest wina pąpy paliwowej, oraz czy ropa mogła zamarznąć w pompie ??
Opublikowano
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP91&mospid=47555&btnr=11_2316&hg=11&fg=15

element nr 18. możesz to wymienić pod chmurką, a czujnik najlepiej z ASO ok. 400-450 zł.

 

 

Cześć.

Jak sprawdzić czy działa ten czujnik? Mam podejrzenie przegryzionej wiązki kabli przez gryzoni i chciałbym wykluczyć wadliwe działanie czujnika, zeby na darmo nie wywalić 400zł.

Dysponuje multimetrem i oscyloskopem.

 

Czy to jest czujnik halla? i działa mniej wiecej jak system zliczania impulsow w ABS ?

Opublikowano
Tak jak na rysunku, który Ci wcześniej załączyłem, czujnik jest z przodu silnika. Wystarczy zdjąć wyciszenie silnika i zobaczysz go http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP91&mospid=47555&btnr=11_2342&hg=11&fg=55 elementy nr 1 i 2. Do tego potrzebujesz imbus nr 5 (o ile dobrze pamiętam), na elemencie nr 1 odkręcasz dwie śruby z wierzchu (jedna w okolicy zbiornika płynu wspomagania, druga symetrycznie po drugiej stronie) i jedną u dołu z lewej, którą zobaczysz po wysunięciu rury dolotu powietrza (kształt zaokrąglonego prostokąta po lewej stronie silnika). Później już tylko śruba na srebrnym wyciszeniu silnika element nr 2 w ok. tylnej.

 

Bardzo dziękuję! Jutro sprawdzę, może to problem z kabelkami, a jak nie, to szukam czujnika :idea: Ktoś tutaj pisał, że ma zbędny... Jak coś, to pisać PW :cool2:

Sześciocylindrowiec swobodnie poruszający wyobraźnię


-=GHOST IN THE SHELL=-

Opublikowano
Witam dołączę się do tematu, mam problem że nie pali zimą 520D przy mrozach po -18 palił normalnie teraz gdy są -23 auto zapali na 10 sec i gaśnie i tak cały czas, co może być tego przyczyną ?? czy to jest wina pąpy paliwowej, oraz czy ropa mogła zamarznąć w pompie ??

Stawiam na paliwo lub/i wtryskiwacze. Nafta Ci się "ścina" i nie chce zaskoczyć. Spróbuj zalać depresatora i jakąś dobrą płukankę do diesli.

Opublikowano
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP91&mospid=47555&btnr=11_2316&hg=11&fg=15

element nr 18. możesz to wymienić pod chmurką, a czujnik najlepiej z ASO ok. 400-450 zł.

 

 

Cześć.

Jak sprawdzić czy działa ten czujnik? Mam podejrzenie przegryzionej wiązki kabli przez gryzoni i chciałbym wykluczyć wadliwe działanie czujnika, zeby na darmo nie wywalić 400zł.

Dysponuje multimetrem i oscyloskopem.

 

Czy to jest czujnik halla? i działa mniej wiecej jak system zliczania impulsow w ABS ?

Tak, to jest czujnik halla, ale czy sprawdzisz go miernikiem, tego nie wiem. DDE korzysta z niego tylko do rozruchu i najpewniej byłoby podpiąć się do DIS-a.

Na problemy z zapalaniem ma wpływ również czujnik prędkości obrotowej silnika, ten zamontowany z tyłu silnika w ok. koła zamachowego. Niestety, czasami objawy ich awarii nie są rejestrowane jako błędy, no chyba, że zostaną całkowicie uszkodzone.

Opublikowano

Stawiam na paliwo lub/i wtryskiwacze. Nafta Ci się "ścina" i nie chce zaskoczyć. Spróbuj zalać depresatora i jakąś dobrą płukankę do diesli.

 

wlałem wczesniej 1/4 na 50 L ropy i autko normalnie zapaliło i wchodziło na obroty, tylko czy jak teraz doleje to nie bedzie za dużo ??

Opublikowano
Stawiam na paliwo lub/i wtryskiwacze. Nafta Ci się "ścina" i nie chce zaskoczyć. Spróbuj zalać depresatora i jakąś dobrą płukankę do diesli.

 

wlałem wczesniej 1/4 na 50 L ropy i autko normalnie zapaliło i wchodziło na obroty, tylko czy jak teraz doleje to nie bedzie za dużo ??

 

Ale czego ćwierć wlałeś? A używasz depresatora? U Ciebie mrozy są tęgie i jak zatankowałeś paliwa średniej lub marnej jakości to będziesz musiał na ocieplenie czekać, żeby wypłukać cały układ.

Opublikowano
Ale czego ćwierć wlałeś? A używasz depresatora? U Ciebie mrozy są tęgie i jak zatankowałeś paliwa średniej lub marnej jakości to będziesz musiał na ocieplenie czekać, żeby wypłukać cały układ.

 

dokładnie to się nazywa desprtesator Diesla, firmy moje auto, i wlałem 1/4 tego z litrowej butelki, a paliwo jakie zatankowałem to jest EkoDiesel ze stacji ORLEN.

Opublikowano
Wiem, że trzeba być patriotą, ale akurat zimowe paliwo z Orlenu nie jest najlepsze. Przy tak dużych mrozach sugeruję Statoil. Shell też może być, ale Statoil jedyny gwarantuje właściwości swojego paliwa zimowego do -35 st C.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A wiesz że Statoil w głównej mierze zasilany jest przez rafinerię Orlen :D

Co do ON to zawsze tankuje na Orlen już od lat.Czy to Verva czy Ekodiesel nie miałem nigdy żadnych problemów z krzepliwością paliwa(już cały tydzień spadek do -20) i nie używam żadnych środków,a w szczególności jakichś "moje auto" :shock:

No ale cóż my w Płocku podobno wachę mamy lepszą bo świeżą :duh: :mrgreen: ,i droższą niż wszędzie :cry2:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Ja również tankuję w Orlenie ekodiesel i nie mam problemów z odpalaniem- od czasu do czasu profilaktycznie wlewam pół litra denaturatu na zbiornik ,nie czekam aż mi paliwo przymarżnie.Nikt tu nie wspomniał, że częstą przyczyną słabego odpalania zimą jest słabe ciśnienie sprężaniania,dlatego proponuję odkręcić świece żarowe i zmierzyć cisnienie.Tak to jest że przeważnie w duże mrozy wychodzą wszystkie usterki i niedomagania silnika.
Opublikowano
A wiesz że Statoil w głównej mierze zasilany jest przez rafinerię Orlen :D

Co do ON to zawsze tankuje na Orlen już od lat.Czy to Verva czy Ekodiesel nie miałem nigdy żadnych problemów z krzepliwością paliwa(już cały tydzień spadek do -20) i nie używam żadnych środków,a w szczególności jakichś "moje auto" :shock:

No ale cóż my w Płocku podobno wachę mamy lepszą bo świeżą :duh: :mrgreen: ,i droższą niż wszędzie :cry2:

A wiesz, że już od 2 czy 3 lat Statoil i Shell zaopatrują swoje stacje w paliwo z Lotosu? Nieważne, że robi im to Lotos czy Orlen, ważne że mają specjalne domieszki (receptura danej marki), dzięki którym paliwo ma właściwości inne niż zwykły diesel.

Opublikowano
w Płocku podobno wachę mamy lepszą bo świeżą :duh: :mrgreen: ,i droższą niż wszędzie :cry2:

Bo płacisz właśnie za tą świeżość. Świeżość jest w cenie... :mrgreen:

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.