Skocz do zawartości

[e39] 525d 2003 M-Pakiet ~195KM 400Nm


Manolito77

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 440
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Piekna e39 taka mafijna:) jedyna rzczecz do ktorej musze sie przyczepić to ten kran z tyłu załoz jakas fajna koncowke tlumika , podwojna albo pojedyncza:) a mocy nie podnosiłes?

Końcówka jest do zrobienia ale wymaga to trochę rzeźby albo wymiany całego tłumika bo fabryczna kiełbacha jest tak ciasno i blisko zderzaka wygięta, że trzeba trochę posiedzieć ze spawarką i rurami go wyginania lub kątówką do cięcia gotowych końcówek. Mocy nie podnosiłem - póki co jeżdżę na tym co mam i mi to wystarcza. Mechanik który ją od czasu do czasu ogarnia mówi, że ona chyba ma coś gmerane bo jeździ jak szalona jak na 2.5D - dużo lepiej niż 3.0D, które dość często naprawia. Może z czasem pokuszę się o jakiś program mały.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj udało mi się rozebrać elektrozaworek sterujący zmienną geometrią łopatek w turbinie. Podmieniałem wężyki podciśnienia w okolicy turbiny bo jeszcze te zostały do zmiany - uznałem więc, że warto też przyjrzeć się elektrozaworkowi. Wystarczy powoli i cierpliwie odgiąć od doły rant tego metalowego pierścienia by go zdjąć. Kopułka zaworka nie jest fabrycznie zgrzana ani sklejona więc po zdjęciu pierścienia możemy otworzyć wnętrze. Okazuje się, że wewnątrz kopułki jest jeszcze jeden mikrofilterek (ten okrągły pierścień z materiałym filtrującym w środku) więc samo czyszczenie filterków w tej zewnętrznej kostce (na zdjęciu jej nie widać bo była ściągnięta) może okazać się niewystrczające.

Finalnie okazało się, że mój zaworek nie ma zanieczyszczeń na tym rdzeniu, który chodzi góra-dół razem z gumową membraną. Często zdarza się, że dostaje się tam wilgoć i zaczyna rdzewieć, przez co zaworek się zawiesza.

Tak to wygląda po rozbrojeniu:

 

http://i.imgur.com/ZKx7bE8.jpg?1

 

Po oczyszczeniu filterków, na wszelki wypadek kopułkę na rancie lekko przyłapałem klejem typu "kropelka" żeby było to w miarę szczelne gdyż być może potem ręczne zaciśnięcie pierścienia metalowego nie będzie tak mocne i szczelne jak fabryczny zacisk.

Przy okazji wczoraj udało mi się także sprawdzić wymontowane świece żarowe (wszystkie 6 wymienione na nowe BERU). Po podpięciu pod aku okazało się, że 3 sztuki jeszcze działały dość dobrze - poniżej link do mojego filmidła.

 

 

3 pozostałe nawet nie reagowały na podpięcie - były przepalone na amen. Nie dziwię się, że przy mrozie rzędu -7 -10 auto ciężko mi odpalało i przez pierwsze 7-8 sekund chodziło jak Ursus.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ nie wszyscy zaglądają na dział części itp (gdzie jest wrzucone to info o kabelku), dla zainteresowanych wrzucam także info w moim wątku:

 

Witam.

Do sprzedania (ewentualnie zrobienia na nowo jeśli się sprzeda) mam kabel AUX IN mojego wykonania - zdjęcie poniżej. Został zrobiony według oryginalnego schematu. Zamontowany był w moim aucie i działał bezproblemowo. Kabel wyposażony jest w oryginalną wtyczkę, która pasuje do fabrycznej kości - nie trzeba nic rzeźbić i kombinować. Z drugiej strony kabla jest wejście typu jack z zakręcaną obręczą aby można go było zamontować w dowolnej obudowie. Kabel ma około 1 metra długości więc daje sporą dowolność na umiejscowienie go na konsoli przedniej.

 

WAŻNE 1

Kabel współpracuje bezproblemowo z radiami/MIDami wyprodukowanymi od 09.2002 i później. Radio powinno mieć soft w wersji 43 lub wyższej - to gwarantuje wbudowaną obsługę AUX.

 

Żeby nie było zbyt prosto to wiem także, że w radiach wyprodukowanych w roku 2003 r wystarczy soft 40.

 

Aby sprawdzić wersję softu i datę produkcji, wyłączamy radio, włączamy po czym wciskamy przycisk "m" (między kursorami < >) i trzymamy go około 10 sekund. Wyskoczy nam ukryte menu, które przesuwamy kursorami < > . O ile dobrze pamiętam to druga opcja wyskoczy nam w formacie:

SV AB-CD-EF

AB - tydzień produkcji

CD - rok produkcji

EF - wersja oprogramowania (tu musi być bezwzględnie minimum 43 lub wyżej) - chyba, że mamy MIDa z 2003 r to wtedy soft nr 40.

 

Nie wiem jak sprawa się ma z dużą NAVI - jeśli wtyczki są takie same to powinno to działać ale ja 100% pewności nie mam bo nie testowałem kabla na takim sprzęcie. U mnie kabel był podpięty do takiego MIDa, w aucie bez zmieniarki (dzięki temu jest tam wolne gniazdo pod które podpina się wtyczkę i widać AUX):

 

http://i.imgur.com/w3hCRxd.jpg?1

Działało to bez problemu co widać na zdjęciu - aktywna funkcja AUX.

WAŻNE 2

Obecnie kabel jest goły - to znaczy bez kondensatorów i opornika. Jednak aby nie było niedomówień, przed wysyłką w kablu zostaną dolutowane ów elementy według oryginalnego schematu bmw, następnie kabel podepnę u siebie w aucie aby upewnić się, że luty są ok a sam kabel działa bez problemów. Dolutowanie tych elementów spowoduje, że:

- opcja AUX jest widoczna w radiu ciągle (w wersji gólej kabla trzeba najpierw podłączyć do wejścia jakiś odtwarzacz MP3 aby radio zobaczyło funkcję AUX)

- w trakcie odtwarzania utworów możliwe jest podłączenie ładowarki do odtwarzacza MP3/ telefonu itp (w wersji obecnej/gołej podłączenie ładowarki powoduje wyłączenie grania i brak możliwości jego kontynuowania - zapewne zmienia się wtedy oporność układu i radio odczytuje to jako odłączenie źródła AUX). Oczywiście w necie sprzedawane kable nie zawsze mają te kondensatory i opornik i nie zawsze kupujący jest po tym informowany stąd rodzą się później różne niedomówienia. Ja wolę to jasno przedstawić żeby wszystko było fair.

Elementy te zostaną umieszczone w plastikowej obudowie aby nie były wyginane podczas podłączania kabla do bebechów radia mogłoby spowodować obluzowanie bądź złamanie lutów i awarię kabla - tego również chcę uniknąć.

 

Zdjęcie tego konkretnego kabla (tu jeszcze w wersji gołej - bez kondensatorów i opornika).

 

http://i.imgur.com/DAMZwrm.jpg?1

Piny przy kostce są opisane numerami aby po ewentualnym odłączeniu ich od kostki zostały potem wpięte we właściwe sloty w kostce.

 

Tu jeszcze mój film z YT, potwierdzający, że ten konkretny kabel działa:

 

 

CENA:

50pln + koszty wysyłki Pocztą Polską (na szybko się zorientowałem i powinno się to zamknąć w kwocie 8-9pln).

Po wysyłce kabla wysyłam również informację do kupującego.

 

Kabel jest wystawiony także na innych forach BMW więc kto pierwszy ten lepszy - decyduje data zgłoszenia oferty kupna.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Manolito77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem dzisiaj, że widziałem Twoją Bumę w okolicach WORDu, identyczna, aż z auta wysiadłem zobaczyć środek. Różnica tylko, że sporty w full skórze :mrgreen: BTW, znasz może użytkownika czarnej 3.0d obniżonej w opór, czarne szyby, koła negatyw z polerowanym rantem, m-pakiet i gigantyczny intercooler z przodu?

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w kombiaku czy sedanie? W kombiaku to może być jeden gość, od którego kupowałem kiedyś jakieś plastikowe rury powietrza bo miałem moje popękane. On miał tam mocno pogmerane bo sporo gratów od e60 i sumarycznie wyszło mu zdaje się 260KM i coś koło 600nM.

Kojarzę także takiego sedana z dużym intercoolerem z przodu i obnizonego - czasem widywałem go zaparkowanego w okolicy Hotelu Wrocław ale nie wiem kto to jest. Zdaje się, że na rejestracjach z Radomia wtedy jeździła - teraz nie wiem bo dawno nie widziałem.

Moja buma ma znak charakterystyczny - czerwone paski na felgach. :D

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano, chodziło mi o sedana i blaszki WR. Pytam, bo stał taki w warsztacie, w którym zawsze zostawiam moją Bumę, a sam mechanik mówi, że kojarzy Twoją właśnie po tych czerwonych paskach :mrgreen: Sami swoi.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w którym zawsze zostawiam moją Bumę, a sam mechanik mówi, że kojarzy Twoją właśnie po tych czerwonych paskach :mrgreen: Sami swoi.

A który to warsztat? W sumie regularnie zostawiałem swoją bumę tylko w jednym warsztacie. Chyba, że mechanik kojarzy moje auto z jakiegoś forum. :wink:

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to widocznie zna z forum lub na mieście mnie gdzieś parę razy widział bo w tym warsztacie nigdy nie byłem.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mała wersyja black & white...

 

http://i.imgur.com/aDbAvcN.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weekend spędzony pożytecznie:

1) wymiana filtra powietrza

 

http://i.imgur.com/8PR2E7M.jpg?1

 

2) wymiana filtra oleju (wcześniej zaaplikowana płukanka Liquy Moly) + filtr oleju

 

http://i.imgur.com/Hx7uMdT.jpg?1

 

Na koniec komp pod OBD2 i wyzerowanie inspekcji olejowej.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś, zaraz po kupnie auta kupiłem sobie takowy z logo ///M. Pisali, że one szybko zaczynają przepuszczać itp. Mój egzemplarz jest jakiś inny chyba bo już 4 lata siedzi i nic nie przepuszcza. Oryginalny mam w szafie i trzymam. Jak ten obecny zacznie coś się pocić to poleci do kosza a zainstaluje oryginał.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Drobna kosmetyka wizualna. Wreszcie dorwałem metalowe wkładki do dekielków felg - zamienniki ale dość przyzwoicie wykonane.

 

http://i.imgur.com/fMJTrKe.jpg?1

 

http://i.imgur.com/NwwL1FQ.jpg?1

 

http://i.imgur.com/pwf6UPu.jpg?1

 

Kupiłem też emblemat na maskę bo mój już w większości odlazł. Zamiennik za 70pln kupiony na miejscu we Wro. Zobaczymy ile pociągnie.

Dotychczasowy wyglądal tak:

http://i.imgur.com/Tb8ZYbb.jpg?1

 

Teraz można na to jakoś spojrzeć:

http://i.imgur.com/pOIapU3.jpg?1

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Czym przyklejałeś te znaczki do kapsli?

Bo w orginale to jakieś 3 kropki kleju są i te znaczki się ruchają :mrgreen:

Ja poszukam chyba zwykłych zamienników takich żelowych bo te to obłażą i są nie estetyczne.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te znaczki do kapsli felg miały już fabrycznie przyklejoną piankową taśmę dwustronną. Oprócz tego moje dekle do felg składają się z 2 części - jedna to zasadniczy kapsel wciskany w felgę a druga część to taki dodatkowy pierścień, który się zaczepia o te nóżki kapsla zasadniczego. Pierścień ten ma jakieś 3mm grubości i tymi 3mm obejmuje te kapselki przez co nie odlecą one tak łatwo od dekielków.

Tutaj na obrazku widać ten pierścień (ten w kolorze szarym):

 

http://img20.tablica.pl/images_tablicapl/130750281_3_644x461_oryginalne-dekielki-bmw-76mm-pozostale-opony-i-felgi.jpg

 

Tu widok od tyłu - te szersze nóżki to właśnie miejsca, o które zaczepia/zatrzaskuje się pierścień. Węższe nóżki to te, które wczepiają się w felgę.

 

http://img12.tablica.pl/images_tablicapl/117373129_3_644x461_oryginalne-dekielki-do-felg-bmw-pozostale-opony-i-felgi.jpg

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziś wreszcie się pogoda zrobiła ok więc była sprawna akcja. Mycie na dwa wiadra, suszenie auta i na koniec próba nowego szpeju, chwalonego na forach - Briliant Shine Detailer z Sonaxa.

 

http://i.imgur.com/vUkYTox.jpg

 

http://i.imgur.com/eSz6NGD.jpg

 

http://i.imgur.com/8CHE8aR.jpg

 

http://i.imgur.com/P2jFK1C.jpg

 

http://i.imgur.com/9cu4MjN.jpg

 

http://i.imgur.com/jiz5CZz.jpg

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pytasz o BSD Sonaxa? Jeśli przed aplikacją lakier jest dobrze umyty to ten środek jest rewelacyjny. Dużo łatwiej się aplikuje niż wosk i jest porównywalny z trwałością wosku klasy Finish Kare 1000 Hi Temp czy Collinite. Odnoszę jedynie wrażenie, że wosk minimalnie lepiej podbija głębię koloru choć w przypadku BSD jest także całkiem przyzwoicie.

Na pewno wosk ma przewagę jeśli chodzi o cenę bo taka puszka np FK to wystarczy na kilkanaście lub kilkadziesiąt aplikacji (pewnie parę lat). Mi spray 750ml obsłużył już 3 aplikacje i na moje oko może na jeszcze 2 wystarczy.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ostatnie 3-4 weekendy były pożytecznie pracowite. W aucie zostały zrobione następujące rzeczy:

1) wymiana wahacza przedniego, prawego, prostego - wyleciał stukający TRW i wleciał Lemforder.

2) wyjęcie i czyszczenie intercoolera - skoro byłem już na kanale przy wymianie wahacza to uznałem, że przy okazji można przepłukać intercooler bo wyjęcie go jest dość łatwe

3) uzupełnienie lakierem rysy jaką mam na boku - miejscami nie wypełnił jej jak chciałem więc zrobiłem poprawkę. Idealnie nie jest ale jest na pewno o niebo lepiej - nie widać jej tak bardzo już

4) wyjęcie czujnika ciśnienie na listwie CR - ostatnio na zimnym, silnik mi trochę falował obrotami, niezbyt mocno ale wyczuwalnie więc z opisów na forach wynikało, że to ten czujnik najczęściej powoduje falowanie - wyjąłem go, przepłukałem, przedmuchałem. Obecnie jest lepiej - drobne falowanie widzę jedynie w INPA ale na ucho już tego mnie słychać. Zapewne w przyszłości trzeba będzie się przyjrzeć podobnemu czujnikowi ciśnienia na pompie CR.

5) wymiana uszczelek kolektora ssącego na nowe V.Reinz -wiąże się to z punktem nr 4. Chciałem żeby były nówki choć w marcu już je wymieniłem na nowe przy okazji zmiany świec żarowych.

6) ogarnięcie zaworka zwrotnego za filtrem paliwa. Zauważyłem ostatnio, że ciśnienie wstępne oscyluje na poziomie 3,89 bara co jest już trochę lipne. Obstawiałem pompę progową lub właśnie ów zaworek. Pompkę progową wymieniałem jakieś 3 lata temu więc zrobiłem test - zacisnąłem wężyk paliwa za tym zaworkiem i ciśnienie skoczyło na 4,05. Tak więc wymontowałem zaworek, wyczyściłem i udało mi się znaleźć bardzo podobną sprężynkę tyle, że o jakieś 1,5-2mm dłuższą. Zmontowałem całość i obecnie na biegu jałowym ciśnienie wstępne to wartość 4,10, przy pełnym obciążeniu spada do 3,90.

7) wyczyszczenie zaworu EGR - przy okazji ściągnięcia kolektora ssącego upiekłem 2 pieczenie ja jednym ogniu.

Póki co - auto śmiga i jest żwawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nieźle zasuwasz :cool2:

 

Tak się zastanawiam czy podobne zabawy w silniku w 2,0i mają sens.. Ale wolnossąca benzyna jest chyba mniej skomplikowaną konstrukcją ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno w benzynie odpada Ci kilka punktów z tego co wypisałem. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę była chwila na sprawne umycie auta na "cwaj wiadra", osuszenie i na koniec warstwa Sonax BSD. Czasu nie było za dużo więc kół nie ogarniałem jakoś specjalnie). Na szybę przednią poszedł Rain X 2W1 - czysta szyba + niewidzialna wycieraczka.

 

http://i.imgur.com/k0osmkq.jpg

 

http://i.imgur.com/TQehSJn.jpg

 

http://i.imgur.com/dSrYPik.jpg

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trójka, piątka, czy to siódema - najlepsza maszyna to jest Beema :mrgreen:

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.