Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Colli przerabiałem - tez fajny i daje trochę inny efekt wizualny: Colli bardziej podbija ciemny kolor. FK 1000 Hi Temp daje trochę bardziej szklisty efekt.

Generalnie 2 bardzo porównywalne woski - tak samo łatwo się ja aplikuje, FK może odrobinę łatwiej poleruje no i dla mnie zaletą FK jest to, że po wypolerowaniu nie ciągnie tak mocno kurzu jak Colli (wiosną i latem jest to dość upierdliwe bo na drugi dzień auto wygląda mocno zakurzone - oczywiście po jednym/dwóch myciach efekt przyciągania kurzu znacznie maleje).

Oczywiście są jeszcze woski naturalne, które dają jeszcze lepszy efekt wizualny jednak nie są aż tak odporne. Ja osobiście idę na kompromis i wolę woski syntetyczne pokroju Colli czy FK bo ich efekt wystarcza na znacznie dłuższy okres eksploatacji - kosztem odrobinę mniejszego WOW w efekcie wizualnym.

Pzdr.

  • Odpowiedzi 440
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wosk poleruję RĘCZNIE aczkolwiek maszynowo też można tylko trzeba mieć kilka sztuk odpowiednich padów z mikrofibry, żeby co jakiś czas zmieniać na świeży (jak jednym będziesz to robił to się szybko woskiem zapcha i zamiast go spolerować będziesz ciągle rozcierał/rozmazywał wosk).

Pzdr.

Opublikowano

Uważam, że jest bardzo ok. Pamiętam, że w czasach kiedy jeszcze używałem tych wosków koloryzujących Sonaxa w dużych butlach to tamto jak przyschło to była męka. Plusem takiego FK 1000 Hi Temp jest fakt, że możesz cale auto nim wysmarować i na spokojnie robić "test palca" żeby wiedzieć gdzie już można śmiało polerować wosk.

Pzdr.

Opublikowano (edytowane)

Dziś w aucie wrzucona nowa mapa - w okolicy 195KM. Robiona przez jednego z użytkowników innego forum, który zajmuje się tym już parę lat. Jestem w szoku jak to teraz zwija asfalt. :shock:

Dziś jeździłem na mokrym asfalcie przy dodatniej temperaturze i na fabrycznej mapie tak przy 2200 obr. od czasu do czasu mrugnęła kontrola trakcji. Po wrzuceniu nowej mapy od 1800-1900 obr. kontrolka świeci się non stop a auto niekiepsko wciska w fotel. :shock:

Za jakiś czas podjadę na jakieś rolki żeby obadać jakie kreski wyszły.

Generalnie zadowolenie na maxa. ;)

Edytowane przez Manolito77
Opublikowano
Opublikowano

Dam znać. Z tego co jednak widzę to z reguły po remapie ludzie piszą, że spalanie im spada o około max 0,5 l/100km. Wczoraj jak wracałem do Wrocławia to na podstawie wskazówki tez mi się wydawało, że trochę mniej dygnęła w dół. Ale to mało dokładne.

Pzdr.

 

EDIT:

Dziś zrobiłem pomiar testowy na drodze aby mieć porównanie z tym co zmierzyłem przed modyfikacją mapy (pomiar robiony stoperem stąd widełki pomiarowe):

Przyspieszenie 80-120 km/h na IV biegu.

 

Przed modyfikacją (suchy asfalt):

7.9 - 8.4 sek (fabrycznie podawane jest 7,9 sek)

Po modyfikacji (mokry asfalt):

6.8 - 7.3 sek

 

Różnica mocno odczuwalna. Pomiaru 0-100 nie robiłem bo na mokrym asfalcie trakcja świeci się prawie non stop i kaganiec mocno hamuje auto więc nie było sensu.

Opublikowano
Dziś w aucie wrzucona nowa mapa - w okolicy 195KM. Robiona przez jednego z użytkowników innego forum, który zajmuje się tym już parę lat. Jestem w szoku jak to teraz zwija asfalt. :shock:

Dziś jeździłem na mokrym asfalcie przy dodatniej temperaturze i na fabrycznej mapie tak przy 2200 obr. od czasu do czasu mrugnęła kontrola trakcji. Po wrzuceniu nowej mapy od 1800-1900 obr. kontrolka świeci się non stop a auto niekiepsko wciska w fotel. :shock:

Za jakiś czas podjadę na jakieś rolki żeby obadać jakie kreski wyszły.

Generalnie zadowolenie na maxa. ;)

 

 

W takich chwilach żałuje, że mam benzynę. Mała zmiana mapki i paręnaście kucy więcej :(

Opublikowano
Mała zmiana mapki i paręnaście kucy więcej :(

Nawet więcej niż "paręnaście" - optymalny program daje jakieś 30-35 :wink:

Pzdr.

Opublikowano
Kurna... miałem ogarniętą listę zakupów i modów na najbliższy czas, wszystko elegancko rozplanowane, tylko czekać na wiosnę. Teraz przez Ciebie wróciła myśl o podniesieniu mocy i znając mnie, zapewne wskoczy na pierwsze miejsce. Dzięki! :twisted:
Opublikowano

rafal99, tez mi to jakiś czas chodziło po głowie :wink:

ambience, każdy silnik ma swoje wady i zalety. To jedna z zalet diesla (oczywiście nie można zapominać o tym, że nowsze benzyny są w wielu wypadkach już także uturbione i tam również można dość łatwo sobie polepszyć stosunek mocy). :wink:

Opublikowano

Tu masz rację - benzyny z lat produkcji e39 niestety zbyt wiele nie oferują w kwestii podniesienia mocy. A jeśli chce się to zrobić w miarę skutecznie to są już potężne koszty (jesli np w grę wchodzi uturbienie takiej benzyny).

Pzdr.

Opublikowano
http://vf-engineering.com/e46-m3/

 

Coś takiego do M54 3.0 R6? Ciekawe czy by się nadało, no i po takim upgrejdzie czy automat da radę :shock: Może kiedyś spróbuję :8)

 

Ja mam tą sama skrzynie co ty ? :) w m52 max bylo 2,8 192konie. Nie wiem czy ta sama skrzynia szła do m54. Bo w moim przypadku graty z m54 i moc będzie wyższa

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

W ostatni czwartek robiłem serwis olejowy w swoim aucie plus wymiana filtra paliwa i zalanie go preparatem Liqui Moly Diesel Spulung do czyszczenia wtrysków aby silnik pochodził na nierozcieńczonym LM-ie. Dziś podłączyłem INPĘ żeby posprawdzać parametry i korekcje wtrysków i jestem pod wrażeniem. Muszę przyznać, że ten środek robi robotę (wcześniej zalewałem to do baku ale korekcje jakoś specjalnie się nie zmieniały).

Do tej pory moje korekcje - rozgrzany silnik - kształtowały się (maksymalne odchylenia) na poziomie -1,1 do +1,0.

Teraz wygląda to następująco:

 

Pomiar robiony już na rozgrzanym silniku. Generalnie jestem pod bardzo pozytywnym wrażeniem.

Pozostałe parametry też ok - maksymalne doładowanie (w chwilowym peaku) to 2430, przepływka w maksie daje 1230 jednostek, progówka na postoju ma 4,19 i nie spada poniżej 4,00.

Nowa mapa siadła też dobrze bo dziś na pustym kawałku autostrady pojechałem 240 km/h więc jakoś to jedzie. :wink:

 

Udało się także odświeżyć i założyć na auto letnie koła. Czerwone paski zdjęte bo były już trochę potargane.

http://i.imgur.com/TIjqFKb.jpg?1

Pzdr.

Opublikowano

Jak myślisz, co ile tankowań to stosować?

 

Od razu zrobić to metodą jaką Ty teraz to wykonałeś, czy najpierw spróbować z bakiem? Generalnie żadnych problemów z wtryskami chyba nie mam, korekcji nie sprawdzałem ale auto jeździ okej.

 

Czy też najpierw radziłbyś mi sprawdzić korekcje ?

Opublikowano
Moje korekcje też nie były jakieś tragiczne. Zrobiłem to bo akurat zmieniałem filtr paliwa a poza tym auto miało zmodyfikowaną mapę silnika więc uznałem, że dobrze by było go przeczyscic. Możesz z ciekawości sprawdzić jakie masz.
Opublikowano

Tak - mam świeże zdjęcia.

Jako, że 13-go kwietnia urodziła mi się córa i dziś można ją było odebrać ze szpitala, postanowiłem, że trzeba rydwan po zimie trochę w końcu ogarnąć.

 

http://i.imgur.com/fDtX8oa.jpg?1

 

http://i.imgur.com/bxbBMDd.jpg?1

 

http://i.imgur.com/nFha9ek.jpg?1

 

http://i.imgur.com/R9Pz7ni.jpg?1

 

http://i.imgur.com/maRbAfh.jpg?1

 

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.