Skocz do zawartości

Ogrzewanie tylnej szyby e61


ciupapac

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. To mój pierwszy post. a napisze we nim jak naprawić powszechną usterke w e61 2005r . u mnie gdy guzik sie swiecił i bezpiecznik był ok szyba nie grzała. żeby dostać sie do przewodów (to one sa sztywne i pekają mimo młodego auta) żeby dobrac sie do tych kabli musimy wykręcic głośniki z tyłu w dachu oraz plastikową podstawe i pod spodem jedną śróbke z tekiego gumowego dekielka z wystającymi gumowymi rurkami. to robimy w obydwu głośnikach. następnie otwieramy tylko szybe w klapie i mamy na dole 4 dekielki aby odkręcić spojler z trzeecim światłem stop. gdy odkręcimy zamykamy szybe. teraz równomiernie przesówamy spojler do siebie do oporu ponieważ pos spodem są ślizgi . podnosimy go wyjmując do góry i obracamy do siebie o 180 stopni. zobaczymy ok 10 kabli pod dekielkiem czarnym znajduje się wzmacniacz anteny. odłączamy wszystkie kable i listwe oraz wężyk do spryskiwacza szyby z lewej strony.po odłączeniu go odkładamy spojler. następnie odkręcamy szybe ponieważ inaczej sie nie dostaniemy do kabli. są cztery srubki 13 (najlepiej to robiś we dwójke ponieważ po odkręceniu zawiazy uciekają nam bardzo mocno do góry i warto je przytrzymać.)następnie odkładamy szybe i przy zawiasach są metalowe przewody w których to znajdują sie kable. są one na zatrzask. póżniej warto (przynajmniej ja tak robiłem że do wtyczek przywiązałem kabel i ciągnąc kabel przez otwór od głośnika wyciągam tą wiązke.robimy tak po obu stronach.póżniej sprawdzamy które kable są przzecięte a idą one w obydwóch zawiasach. u mnie jeden był kompletnie przecięty po lewej stronie gruby brązowy a po prawej 5 kabli prawie przeciętych wraz z czerwonym grubym z białym paskiem. po wymienieniu i wlutowaniu tych uszkodzonych wciągnołem je z powrotem i analogicznie poskładałem klape. OPeracja sie udała. wszystko ok szyba działa . tak samo robimy przy otwieraniu sie samemu szyby w klapie itp. pozdrawiam i czekam na wasze opinie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy osoby, które miały ten problem mogą się podzielić ze mną przy jakim przebiegu/wieku auta on wystąpił?

Moje auto - koniec listopad 2008 zaczęło wczoraj otwierać mi szybkę i nie wiew czy da się wywalczyć naprawę tego za darmo w bmw - samochód nie ma nawet 2.5 roku / 50kkm nabitych - jest to lekkie przegięcie żeby w tak młodym samochodzie takie rzeczy się działo.

O trzeszczeniu i innych odgłosach nie wspomnę nawet....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem gdzieś na forum redę na to, problemem jest przycisk ukryty pod wycieraczką z tego co pamiętam, poszukaj troszkę jak masz czasu a na pewno znajdziesz, koszty roboty nie za wielkie a i do serwisu nie trzeba jechać:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem z samo otwierającą się szybą w tylnej klapie poprzedniej zimy problem ustąpił nie wiem czy przewody w zawiasach jakoś tak się ułożyły ,że narazie jest ok czy może pomogło to ,że dobrałem się do tego mikroprzełącznika do otwierania tylnej szybki mianowicie usunąłem wodę która tam była, spryskałem wszystko w środku wd-40 (które chyba też wypiera wodę) i poskładałem bez sprężynki która odpowiada za odbijanie gumki w przycisku. W każdym bądź razie szyba sama się nie otwiera od około roku jak chcę ją otworzyć to przycisk działa tylko trzeba delikatnie naciskać żeby go nie wepchnąć bo nie ma sprężynki ,która by go wypchnęła.

 

Latem i tak muszę się dobrać do zawiasów bo wężyk od spryskiwacza albo gdzieś pękł w zawiasie albo pod spojlerem albo się wyczepił i nie mam tylnego spryskiwacza tzn jest ale leje spod spojlera więc nie używam coby czegoś tam nie zalewać płynem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem z samo otwierającą się szybą w tylnej klapie poprzedniej zimy problem ustąpił nie wiem czy przewody w zawiasach jakoś tak się ułożyły ,że narazie jest ok czy może pomogło to ,że dobrałem się do tego mikroprzełącznika do otwierania tylnej szybki mianowicie usunąłem wodę która tam była, spryskałem wszystko w środku wd-40 (które chyba też wypiera wodę) i poskładałem bez sprężynki która odpowiada za odbijanie gumki w przycisku. W każdym bądź razie szyba sama się nie otwiera od około roku jak chcę ją otworzyć to przycisk działa tylko trzeba delikatnie naciskać żeby go nie wepchnąć bo nie ma sprężynki ,która by go wypchnęła.

 

Latem i tak muszę się dobrać do zawiasów bo wężyk od spryskiwacza albo gdzieś pękł w zawiasie albo pod spojlerem albo się wyczepił i nie mam tylnego spryskiwacza tzn jest ale leje spod spojlera więc nie używam coby czegoś tam nie zalewać płynem.

 

 

z szyba mialem to samo.sama sie otwierala,malo tego jak jechalem z otwarta to co chwile slyszalem jak zamek tyka jakby otwieral szybe.w sobote sie zaczelo na czwartek umowilem sie na naprawe w bmw,a we wtorek przestala sie szyba otwierac :duh: mimo to pojechalem do serwisu a tam mi powiedzieli ze jak mu przeszlo to zeby na razie zostawic bo przyczyn moglo byc kilka i po co maja rozbierac auto?

co ciekawe u mnie szyba otwierala sie tylko przy zapalonym silniku i nie pokazywal rano zozladowania aku itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Panowie jest taka sprawa mowa tu o E61 LCI mianowicie nie grzeje mi tylna szyba,działanie klapy i tylnej szyby jest bez problemu.Wziąłem się za naprawę zgodnie z tym co pisał kolega na początku te go postu,doszedłem do tych kabli i ku mojemu zdziwieniu wszystkie kable były całe nawet nie były za specjalnie pozaginane.Posprawdzałem jeszcze napięcie ale nic mi to nie powiedziało.W ostateczności złożyłem wszystko do kupy i co i dalej nie działa te ogrzewanie.Nie mam już pomysłu.Mozę ktoś z kolegów przerabiał coś takiego bo już nie wiem co sprawdzać dalej a nie widzi mi się stawiania auta gdzieś na warsztat i okaże się ze tez nic nie zrobią.Jak macie jakies pomysły piszcie będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może na szybie masz przerwaną którąś z głównych nitek (te kreski pomarańczowe) która sie rozgrzewa??? sprawdz dokładnie można również miernikiem przykładając obydwa bieguny + i - na krótkich odcinkach (tyko nastaw miernik tak jak połączysz bieguny -i+ żeby piszczało.są preparaty aby je połączyc (taka substancja)poszukaj gdzies w necie gdziesz o tym czytałem. pozdro

 

o i sprawz bezpiecznik dokładnie w kombi jak pamietam są w schowku pasażera z przodu i z tyłu po prawej stronie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki z tyłu sprawdziłem są koło akumulatora!te w schowku nawet nie wiedziałem ze są jutro sprawdzam!

Co do pasków na szybie hym myślę ze to nie będzie to bo szyba przestała grzać nagle ale tez popatrzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Bezpieczniki z tyłu sprawdziłem są koło akumulatora!te w schowku nawet nie wiedziałem ze są jutro sprawdzam!

Co do pasków na szybie hym myślę ze to nie będzie to bo szyba przestała grzać nagle ale tez popatrzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi Kowal-e36

 

Latem i tak muszę się dobrać do zawiasów bo wężyk od spryskiwacza albo gdzieś pękł w zawiasie albo pod spojlerem albo się wyczepił i nie mam tylnego spryskiwacza tzn jest ale leje spod spojlera więc nie używam coby czegoś tam nie zalewać płynem

 

Widzę że mamy(Ty pewnie juz nie) podobny problem-mi też leje tylny spryskiwacz spod spojlera-sprawdziłes gdzie to się wysunęło czy pekł wężyk może?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki w schowku sprawdzone wszystkie całe na dodatek coś pomieszałem bo zaswiecił mi ABS i drzwi muszę poszukać na necie wzór jak maj być.

Co do ścieżek wszystkie całe.

Nie mam już pomysłu a szyba dalej nie grzeje! :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź ładowanie i napięcie akumulatora na początek

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
najpierw zacznij od masy - idzie po stronie kierowcy , u mnie byla przerwana, najlepiej zamontować na końcu przewodu oczko i przykręcić pod śrubę od zawiasu szyby klapy :-) u mnie już dwa lata tak działa , plus leci od strony pasażera - grubszy czerwony pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw zacznij od masy - idzie po stronie kierowcy , u mnie byla przerwana, najlepiej zamontować na końcu przewodu oczko i przykręcić pod śrubę od zawiasu szyby klapy :-) u mnie już dwa lata tak działa , plus leci od strony pasażera - grubszy czerwony pozdro

 

Dzięki Kolego w przyszłym tygodniu zacznę od masy, tak jak radzisz - napiszę co i jak.

:cool2: :cool2: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw zacznij od masy - idzie po stronie kierowcy , u mnie byla przerwana, najlepiej zamontować na końcu przewodu oczko i przykręcić pod śrubę od zawiasu szyby klapy :-) u mnie już dwa lata tak działa , plus leci od strony pasażera - grubszy czerwony pozdro

 

Masz rację u mnie przewòd masy. A jakie miałeś napięcie na szybę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.