Skocz do zawartości

320d ciezko odpala na ciepłym


mars71

Rekomendowane odpowiedzi

Bmw e46 320d 2004r. Na zimnym pali raczej bez zadnych problemów przy -10 pali za pierwszym razem. Problemy zaczynają się gdy po dłuższej jeździe zgasi się samochód ciężko go odpalić trzeba 2-3 razy kręcić i to ok 10s żeby zapalił. I wydaje mi się że wzrósł apetyt na paliwko:(

 

Błąd na impie wyskakuje ze jedna świeca nie gdzeje (ale to raczej nie to) i jeszcze mam błąd 4b90 rail pressure monitoring at engine start.

 

Czy cała przyczyna możliwe jest czujnik wałaka rozdządu?(gdzie go szukać w takim wypadku) czy Wtryski?.

 

Dziekuje za opdowiedz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jak piszesz wina leży po stronie czujnika wałka rozrządu. Nr 18 http://www.realoem.com/bmw/diagrams/b/c/288.png Ja miałem taki błąd http://img543.imageshack.us/i/bd2.png/ po wymianie czujnika wszystko jest OK

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz wina leży po stronie czujnika wałka rozrządu

niekoniecznie... zauważ jaką informację daje system samodiagnozy:

błąd 4b90 rail pressure monitoring at engine start.

... uważam, że Twoim problemem jest czujnik ciśnienia CR... dalej czujnik impulsów wałka rozrządu.

 

pozdr,

Edytowane przez yoshimura01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pany.

 

Nadal mam problemy z tym ustrojstwem. Podmieniałem te dwa czujniki i nadal to samo. Swoje przełozyłem nawet do tej drugiej bety śmigała aż miło.

Zaobserwowałem ze temperatura na kompi(inpa 70-75) a wstazówka stoi pion(czy odp to 89-90) czy możliwe ze tu jest problem?. I jak ciepła postoi trochę to ciężko zapalić. Zimna zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

również miałem taki problem, że moje autko na zimnym silniku paliło "od strzała" a na ciepłym silniku miało problem z odpalaniem i trzeba było kręcić dosyć długo. Gdy podłączałem autko pod komputer wyskakiwał błąd ciśnienia na szynie CR. Na początek wymieniłem czujnik ciśnienia na szynie, żeby sprawdzić czy nie jest walnięty. Gdy się okazało, że to nic nie dało pojechałem do serwisu diesla i 3 wtryski przelewały. Regeneracja kosztowała jakoś 900zł z tego co pamiętam. Koszt nowych wtrysków z tego co pamiętam kształtował sie kolo 2400zł razem z kodowaniem. Przed regeneracją autko miało normalną moc i wszystko było okej. Po regeneracji autko zauważalnie straciło na mocy ale z odpalaniem nie było żadnych problemów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chyba dopóki nie wyciągniemy wtrysku to ciężko sprawdzić czy jest sprawny , ponieważ zostaje jeszcze końcówka która może źle rozpylać.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. Mam taki sam problem. Ciezko odpala na cieplym i mam wrazenie, ze jest coraz gorzej. Wywala błąd 4b90 rail pressure monitoring at engine start. Jak narazie wyczytalem, ze to moze byc czujnik CR, czujnik polozenia walka rozrzadu, pompa progowa lub jakis przekaznik.

Czujnik polozenia walka rozrzadu juz chyba moge odchaczyc bo przekladalem z innej E46. Ktos doszedl juz co to moze dokladnie byc? Moja to 2002r 150KM.

 

EDIT.

A tak dla pewnosci sie spytam bo nie wiem czy dobry czujnik przekladalem.

Czujnik polozenia walka rozrzadu to taki?:

http://szybkooferty.pl/uploads/photos/full/197/sprzedam_czujnik_polozenia_walka_rozrzadu_bmw_3_0d_1_1976743.jpg

 

I siedzu mniej wiecej tu?:

 

http://img29.imageshack.us/img29/6995/ujlb.jpg

bmw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno pytanie mam, bo juz zglupialem. Znajomy mowil, ze ten czujnik na szynie, ktory siadac moze to czujnik cisnienia i jest on od strony szyby. Ale wedlug tego http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=13_0959&hg=13&fg=15&lang=pl to ten pod szyba (Nr 2) to Zawór regulacji ciśnienia, a czujnik cisnienia jest od drugiej strony (Nr 3).

O ktorym mowiliscie, ze moze siadac, bo w sumie teraz zglupialem i niewiem, ktory zamowil. Do nr 3 duzo lepszy dostep jest.

bmw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowa była o CZUJNIKU CIŚNIENIA na szynie CR - czyli ten od przodu auta. Kolega zasugerował Ci ZAWÓR REGULACJI ciśnienia na szynie CR, który znajduje się od strony szyby auta.

 

Czujnik impulsow wałka rozrządu to właśnie ten i znajduje się we wskazanym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety przerzucilem ten czujnik z innego auta i dalej to samo. Moj czujnik w innym aucie dziala jak nalezy. Ktos ma jakies dalsze sugestie?

 

PS

Spadla mi na chwile rura dolotowa do turbiny ta co od przeplywomierza idzie i samochod odpalal o wiele lepiej, troche zakrecil, ale to nie bylo takie masakryczne pilowanie... ot taka ciekawostka.

bmw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.