Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dzieki wszystkim za wypowiedzi. Piekna sprawa panowie, o takie posty tutaj nam chodzi , prawie nam zjechalo na offa auto vs. manual, ale jakos poszlo w dobra strone heh.

Osobiscie rowniez uwazam ze do E60 pasuje automat z racji na gabaryty auta i jakos chyba mu bedzie z auto ''do twarzy'' :D jednak manual ma ta magie w sobie ktora troche przyciaga nieprawdaz? :norty:

 

Co do tematu zrodla widze ze nie jest jednak calkiem zle z owym joystickiem i duzo z Was ma o nim pozytywna opinie zarowno co do wygladu jak i do samego dzialania - dobrze, cieszy mnie to ze nie bede skazany kupic samochodu (bo e60 podoba mi sie najbardziej jak dotad) z czyms co jest z gory przekreslone u wiekszosci zwolennikow, nie czulbym sie wtedy do konca zadowolony z zakupu :cry2: . natomiast IMO nie wyglada zle, ale troszku inny wyglad ma on w 6tce i bardziej tam on mi sie wlasnie podoba, nie wiem czy np. mozna by zamienic ten z 6 do e60?

A co do starej ''paly'' ktora mialem chocby w E-39 i ktora nie zmienila sie bardzo w e60 z przed liftu, to fajnie mi sie nia zmienialo przelozenia oraz zajefajnie dzialal tiptronic. Jak dziala tiptronioc w joysticku? Nie mam pojecia.

 

P.S. Co do dzialania skrzyni to w mojej niedozajechania e39 pieknie zmienial nawet nie czulem kiedy jedynie po obrotach wiedzialem kiedy zmienil bez kitu oraz dokladnie wiedzial jak zredukowac i kiedy bez zbednych zwlok, jedynym minusikiem powiedzialbym byla zbyt dluga zwloka jak dla mnie przy kickdwonie. ok 1 sekundy a to troche dlugo jak na wyprzedzanie, potem tylko juz pierd....cie i sine plery, poza tym normalnie miodzio najlepiej chyba zestrojony uklad silnik + automat jakim mialem okazje dotad jezdzic :cool2: :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

7G-Tronic ... to inna bajka - fakt jeździłem "S" z tą skrzynią i jest to poezja

 

Nie wiem jaką poezję widzicie w tej skrzyni Merca. Nie ma w niej nic lepszego niż w ZFie z E60. Wg mnie w Mercu ta skrzynia jest bardziej nerwowa, ale może dlatego, że skrzynie MErca praktycznie nie korzystają z konwertera po za ruszaniem. Auto mniej pali ale na komforcie troszkę traci.

Opublikowano

Nie narzekam na swoją ale tamta jakoś wg mnie płynniej zmieniała biegi i jakby szybciej się decydowała co ma zrobić.

Prawdą jest, że w BMW jest odczuwalna zwłoka zwłaszcza przy nagłym wciśnięciu pedału gazu (jeździłem X5, X3, 7er, 3er z różnymi wariantami mocy).

Mogę się mylić bo to nie była stała jazda - jednak wielu twierdzi że BMW o ułamek sek. za długo zwleka.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Only manual....

jezeli ktos wybiera opcje automat to chyba ze jest to wiecej niz 4,5l,wtedy auto jest elastyczne ;)

Potwierdzam ze E39 automat chodzil precyzyjnie ale dlugo zmienial biegi co stanowilo masakre przy wyprzedzaniu itd;)

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W diesel'u akurat automat jest lepszym rozwiązaniem, bo biegi są znacznie krótsze z powodu zakresu obrotów silnika dieselowskiego, który jest mniejszy. Jazda diesel'em w manualu po mieście to mielenie biegami non stop i w tym przypadku automatyczna skrzynia to idealna sprawa.
Opublikowano
Only manual....

jezeli ktos wybiera opcje automat to chyba ze jest to wiecej niz 4,5l,wtedy auto jest elastyczne ;)

Potwierdzam ze E39 automat chodzil precyzyjnie ale dlugo zmienial biegi co stanowilo masakre przy wyprzedzaniu itd;)

 

Czyli mam rozumiec ze w E60 automat chodzi znacznie szybciej? Jesli to prawda to bajka i bore ja w automacie :cool2:

Opublikowano
Miałem E39 benzyne w automacie i tam to była porażka, skrzynia zbyt wolno reagowała. Automat w E60 chodzi o niebo lepiej.
Opublikowano
Ja u siebie zauważam że skrzynia po resecie działa wyśmienicie. Zmienia biegi delikatnie i bez dziwnych odczuć jak było wcześniej. A jak lecę na ostrym gwiździe to stwierdzam jednoznacznie - nie zrobiłbym tego ręcznie ani szybciej ani lepiej ani też delikatniej.

7G-Tronic ... to inna bajka - fakt jeździłem "S" z tą skrzynią i jest to poezja

 

EDIT:

Papierowo może i jest różnica ale już był kiedyś o tym temat i ostra dyskusja - 0,2s-> 100km/h nie jesteś w stanie odczuć

 

czy jest jakas domowa recepta na zresetownie skrzyni?gdzies czytalem zeby na wlaczonym zaplonie wcisnac przez 1min gaz w podloge?czy to prawda?

ile biora w serwisie ze taki zabieg?u mnie jak delikatnie jezdze to potrafi szarpnac z 2 a 3.a przy ostrej jezdzie zmienia elegancko!

czy u was jak jezdzicie w trybie manualnym to po zatrzymaniu np na swiatlach auto zostaje na 2?

Opublikowano
reset wyglada tak ->przekręcasz kluczyk w pozycje 1 ( na zgaszonym silniku, a zapalone kontrolki). Wciskasz gaz w podłogę na 35sekund. Puszczasz gaz i uruchamiasz silnik, powoli rozpedzasz auto do 80km/h bez gazowania, delikatne przyśpieszenie. Później zatrzymujesz powoli auto, aby wszystkie biegi mogły się "zbić" w równie spokojny sposób i jeden po drugim. Jak się zatrzymasz to na 15sekund wciskasz hamulec. I całą procedurę powtarzasz 5x (oczywiście już bez wciskania po raz kolejny gazu w podłogę na wyłączonym silniku, tylko przyśpieszasz i hamujesz)... To naprawdę pomaga...
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
hmm nie wiem jak to jest w e60 po lifcie, czytaj z przyciskiem, ale zrób tak aby wszystkie kontrolki się zapaliły i niektóre zgasły, ale silnik nie pracuje... Nie wciskasz hamulca przy wciskaniu gazu, jedynie gaz w podłogę na 35sekund na wyłączonym silniku
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
na pewno to sprawdze.tyle nie mam kluczyka tylko przycisk :roll: bez hamulca wcisnac raz czy dwa razy(zaplon,wszystkie kontrolki zapalone)?

 

Wciśnij START bez wciskania hamulca - w ten sposób włączysz na "zapłon" później wciśnij gaz na 35 s. dalej tak jak pisał kolega marv

 

hmm nie wiem jak to jest w e60 po lifcie, czytaj z przyciskiem,

Przycisk START/STOP był już w autach przed liftem bo od 2005 roku :8)

Opublikowano

ale ja sie wku... i wezme chyba w manualu bo wiekszy fan bedzie i nawet jest jedna ktora wlasnie licytuje na ebayu. Tylko czy aby nie przedwczesnie siadaja tam dwumasy w manu? Co sadzicie o kolorze alpine white? Tu jest link do aukcji :

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150553433272&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Opublikowano
Biel Alpejska jest jednym z najlepszych kolorów do E60, ale warunkiem jest jeszcze to, że ma M-Pakiet, bo bez tego to trochę goło wygląda. Zawsze można dołożyć. Oczywiście to moje zdanie :)

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
Podzielam zdanie kolegi ten kolorek to magia nie koniecznie z M-pakietem :-) jak dojdzie jeszcze czarny dach robi wrażenie.Jeśli chodzi o skrzynie zdecydowanie automat mimo że w mojej E60 przy 30 tys dziwne stukoty z niej wychodzą :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No zależy jak na to spojrzeć. Może w tych słabszych modelach to dziwne, ale w USA więcej zobaczysz 545i, 550i w manualu niż w EU. Do tego trzeba dodać, że tylko na rynek USA wyszło E60 M5 z ręczną skrzynią.
Opublikowano

Dzieki. Mi tez sie podoba ta biel alpejska :cool2:

Wtrace jeszcze delikatnie: Czy warto kupic E-60 z roku 2005 z przbiegiem 139 tys MIL (ok 223tys. km) w automacie od jednego wlasciciela serwisowana tylko u dealera BMW, tylko ze z tym starszym silnikiem tym z E-39?

Opublikowano

Kolego nie chcę być uszczypliwy, ale masz rozrzut jak piaskarka w zimie -> najpierw model z 2008 roku po FL z przebiegiem 34.000 mil a teraz pytasz o 2005 rok z silnikiem M54 :) i przebiegiem 139.000 mil....

 

Prywatnie mam 530i, 2004r. z silnikiem z E39 M54B30 i jest super zwłaszcza patrząc wstecz na historię serwisową były tylko i wyłącznie wymieniane same eksploatacyjne rzeczy. Jednostka napędowa pewna i sprawdzona. Silniki po 2005 też są niezłe a ich zaletą jest mniejsze spalanie.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Dzieki. Mi tez sie podoba ta biel alpejska :cool2:

Wtrace jeszcze delikatnie: Czy warto kupic E-60 z roku 2005 z przbiegiem 139 tys MIL (ok 223tys. km) w automacie od jednego wlasciciela serwisowana tylko u dealera BMW, tylko ze z tym starszym silnikiem tym z E-39?

a jakim czemu jest tam zamontowany silnik od e39?? :shock: :shock:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A z rozpędu pojechali. :) Zapomnieli się na linii montażowej. :D :D :D

 

A tak na poważnie, to po prostu była to w miarę nowa konstrukcja montowana dopiero od 2000 roku i przez pierwsze kilka lat dalej ją montowano w E60/E61 (dokładnie to do końca 2005 roku chyba).

Opublikowano

A tak na poważnie, to po prostu była to w miarę nowa konstrukcja montowana dopiero od 2000 roku i przez pierwsze kilka lat dalej ją montowano w E60/E61 (dokładnie to do końca 2005 roku chyba).

Pierwsze słyszę o takich machlojkach :mrgreen: :mrgreen:

szczerze to nie spotkałem się jeszcze z e60 z M54 :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To, że się nie spotkałeś, nie znaczy, że BMW nie montowało tego silnika do E60. :) Wszystkie 231KM to M54.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.