Skocz do zawartości

zmiana zwykłych lusterek na fuul opcję w E60


Kriss33

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

Witam

Mnie interesuje zmiana lusterka zwykłego z fotochromem i czujnikem deszczu, na te z pilotem uniwersalnym (trzema przyciskami). Czy ktoś się orientuje czy wystrczy je wymienić czy trzeba jeszcze coś programować? Tak mi przyszło do głowy że jeśli by cały nadajnik pilota był w lusteru to może tylko wystarczy zasilanie? Ktoś z kolegów pisał że do fotochromu jest potrzebne zasilanie, jeśli tak a lusterko by miało nadajnik pilota w lusterku to może by wystarczyła tylko zamiana lusterka :roll: ?

Proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by było super, ale są dwa rodzaje lusterek z pilotem. Jest lusterko z pilotem uniwersalnym i z pilotem pracującyma na częstotliwości 868 MHz http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX11&mospid=50101&btnr=51_6106&hg=51&fg=95 Jako nowe z ASO te z pilotem uniwersalnym jest już wycofane z produkcji a te pracujące na częstotliwości 868MHz raczej nie pasuje do automatyki bram sprzedawanych na naszym rynku. Jak rozpoznać te z allegro z jakim jest pilotem? Jest gdzieś na nim nr katlogowy :roll: :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dołączę się do tematu..

 

Czy jak mam zwykłe lustro to gdy chcę wymienić na fotochrom to wystarczy przepięcie kostek i będzie chodzić?

 

Jak wygląda sprawa z asystentem świateł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu..

 

Czy jak mam zwykłe lustro to gdy chcę wymienić na fotochrom to wystarczy przepięcie kostek i będzie chodzić?

 

Jak wygląda sprawa z asystentem świateł?

 

Pytasz się w każdym temacie, przeczytaj od poczatku to się dowiesz, wszystko zastało już napisane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam lusterko z fotochromem, alarmem i kamera Licht asistanc, ale bez pilota- mozna jakos pilota dorobic- bo mieszkam w bloku i brama do podziemnego garazu jest zamykana, a orginalny pilot wielkosci CEGLY :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam lusterko z fotochromem, alarmem i kamera Licht asistanc, ale bez pilota- mozna jakos pilota dorobic- bo mieszkam w bloku i brama do podziemnego garazu jest zamykana, a orginalny pilot wielkosci CEGLY :duh:

 

Najlepiej wymienić na takie które ma wszystkie te opcje, ale bedzie ciezko to kupic. Teoretycznie można kupic takie z pilotem i do niego przełożyć lustro i elektronike od asystenta, ale cieżko to otworzyyć żeby nie porysować obudowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Witam

podłącze się do tematu , zamierzam doposazyc moja e60 w fotochromy i asystenta i mam pytania : piszecie zasilanie do lusterka wziązć z czujnika deszczu jest tam + i - 12V tylko to napięcie jest zawsze, nie jest wyłączane stacyjką (sprawdzałem) może tak być bo chyba fotochrom by działał nawet gdy auto w nocy śpi na ulicy . Drugie pytanie gdzie najbliżej jest sygnał CAN niski i wysoki i czy zaciemnianie lusterek bocznych odbywa się przez CAN ? czy potrzeba ciągnąc ekstra przewody do lusterek?

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko to napięcie jest zawsze, nie jest wyłączane stacyjką (sprawdzałem) może tak być bo chyba fotochrom by działał nawet gdy auto w nocy śpi na ulicy . Drugie pytanie gdzie najbliżej jest sygnał CAN niski i wysoki i czy zaciemnianie lusterek bocznych odbywa się przez CAN ? czy potrzeba ciągnąc ekstra przewody do lusterek?

 

Napięcie znika po uśpieniu samochodu, tym się nie martw. Sygnał CAN to te dwa pozostałe kabelki idące do czujnika deszczu zółty i brązowy. DO lusterek bocznych trzeba dorobić oddzielne kable, zależnie od rodzaju lusterek, albo bezposrednio lub do modułu nadwozia przy lusterkach z cyfrową magistralą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

cdxa szacun! dla Ciebie

jak zwykle nie zawodny na forum i priwat

nie mogę wstawić schematu mojego czujnika deszczu i światła , ale mam tylko 3 przewody (e60 2008) 1-czerwono/szary +12V ,

2-niebiesko/żółty moduł świateł , brązowy - masa . Z schematu wynika ze nie mam CANu ?

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie komunikacja z RLSS jest po LIN, W tej wystuacji trzeba się podłączyc pod CAN, np. z prawej strony do BGM, przy okazji mozesz puscić 2 kable do sterowania lusterkami zew. i jeśli masz skrzynie manual to można też zrobic kabel do rozjaśniania lusterka na wstecznym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Faktycznie komunikacja z RLSS jest po LIN, W tej wystuacji trzeba się podłączyc pod CAN, np. z prawej strony do BGM, przy okazji mozesz puscić 2 kable do sterowania lusterkami zew. i jeśli masz skrzynie manual to można też zrobic kabel do rozjaśniania lusterka na wstecznym

mam automat to może rozjaśnianie będzie przez CAN , teraz dylemat gdzie się wpiąć -znam miejsce przy zegarach (tylko czy tam można?)

co to za miejsce BGM ?

cdxa Ty masz dokładanego asystenta czy po kodowaniu świeci się na desce kontrolka od niego ,czy nie ma tej diody fabrycznie?

 

dzięki za pomoc i sorry za przynudzanie ,ale chce temat rozgryźć za nim zacznę coś zmieniać

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozjaśnianie nie jest przez CAN, zresztą CAN jest tylko przy asystencie, jak masz tylko elektrochrom to nie ma CAN'a podlaczonego do lusterka. Możesz podłączyć przy zegarach, ale mówie o module nadwozia (BGM) który znajduje się za schowkiem. W E60 nie ma kontrolki od asystenta, ja to ma miejsce E65. Jest za to ikonka na wyswietlaczu środkowym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

podłącze się do tematu , zamierzam doposazyc moja e60 w fotochromy i asystenta i mam pytania : piszecie zasilanie do lusterka wziązć z czujnika deszczu jest tam + i - 12V tylko to napięcie jest zawsze, nie jest wyłączane stacyjką (sprawdzałem) może tak być bo chyba fotochrom by działał nawet gdy auto w nocy śpi na ulicy . Drugie pytanie gdzie najbliżej jest sygnał CAN niski i wysoki i czy zaciemnianie lusterek bocznych odbywa się przez CAN ? czy potrzeba ciągnąc ekstra przewody do lusterek?

 

Na szybie masz moduł RLS - tam jest wtyczka 4-pinowa. Żółty i czarny przewód to odpowiednio CAN-low i CAN-high, tam właśnie możesz się wpiąć z asystentem świateł (mała wtyczka przy lusterku).

 

Do zasilania elektrochromu służy sygnał z TERMINAL 15, czyli taki, który jest tylko przy włączonym zapłonie. Do RLS wchodzi TERMINAL 30, czyli fotochrom będzie działał cały czas, jeśli tam podłączysz zasilanie - nie zaniknie po uśpieniu, bo ta linia służy m.in. do zasilania diody alarmu. Żeby zrobić to porządnie, musisz sobie pociągnąć TERMINAL 15 z włącznika świateł - na szczęście to nie jest daleko.

 

Lusterka boczne nie są sterowane po CAN, wychodzą do nich osobne przewody z lusterka wewnętrznego do BGM, tak jak napisał cdxa. Tutaj masz rozpiskę pinów: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/11/21/78, a tu schemat: http://wds.spaghetticoder.org/en/svg/sp/SP0000023560.svg?m=e60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Posiadam w swoim samochodzie lusterko z fotochromem, dodatkowo czujnik zmierzchu oraz deszczu, nie posiadam alarmu.

 

1. Jeżeli dokupię lusterko z pilotem uniwersalnym, które posiada także fotochrom oraz dodatkowo diodę alarmu to zakładając je wystarczy, że podepnę je do

oryginalnej wtyczki w samochodzie od oryginalnego lusterka i wszystko będzie działać poprawnie pomimo, że nie będzie do niego dochodził sygnał od diody

alarmu ?

 

2. Ponadto przed odpięciem oryginalnego lusterka muszę odłączyć akumulator czy wystarczy wyjąć kluczyk ze stacyjki ?

 

3. Samochód nie będzie pokazywał błędów po odłączeniu wtyczki oryginalnego lusterka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cdxa bardzo dziękuję za jakże sensowną odpowiedź.

Mam jeszcze pytanie do osób, które posiadają fabrycznie takie lusterko w samochodach po 2007 roku czyli LCI czy pilot tam wbudowany, który ma częstotliwość 868 Mhz działa Wam z napędami typu NICE, Beninca itp. bez dodatkowych przeróbek napędów typu dodatkowa radiolinia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam lusterko 868Mhz i musiałem dodać nowe radio do napędu FAAC.

 

Siemka skovroon. Widzę że ogarnołeś temat :cool2: . Ja nadal szukam lusterka 868Mhz, ale strasznie ciężko :cry2: .

Pozdrawiam

 

:wink:

 

Jakoś w wakacje już mi wszystko śmiagło, co prawda trochę się natrudziłem ze złapaniem samego sygnału lusterkiem od napędu, ale jakoś ( w sumie całkiem przypadkowo ) się udało :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
lusterko zamontowane :D fotochrom śmiga ! kamera asystenta wpięta do CAN przy zegarach , teraz czas na kodowanie , w jakich modułach zmienić na aktiv i co? ncs expert
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.