Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam!Byłem ustawić zbierzność i kąty kół i jak się okazało nie można przestawić bardziej tylnich kół. Są pochylone do srodka czyli drze mi opony tylne od wewnatrz !Co może być krzywe,że nie idzie tego wykonać???
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Luz na tulejach pływających i/lub na wahaczach.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witaj

 

ja mam na tyle szer. 285 rownież zdarte wew krawędzie. Geometria byla sprawdzana i jest ok, luzów rownież nie stwierdzono - lecz uzyskałem info, że przy tej szerokości po iluś tam km w X5 zachodzi tego typu zużycie opon???

 

Jeżeli sprawdzisz jeszcze raz kąt nachyl + zbieżność i luz - daj znać czy wyniki pomiarów były dobre- będzie to znaczyć, że własnie tak się zdzierają kapcie po jakimś czasie, choć sam w to nie chcę wierzyć?

Opublikowano

Witam.

Miałem ten sam problem - tylne opony (285/45/19) pościnane od wewnątrz..... Po ustawieniu geometrii na nowych oponach po sezonie nie widać śladów nierównomiernego zużycia - wszystko OK.

Po ustawieniu: kąt pochylenia TYŁ: L -1st.30min P - 1st.30min / zbieżność TYŁ: 2,5

PRZÓD Kąt wyprzedzenia L 6st.45min P 6st.45min / Kąt pochylenia L 0st.15min P 0st.0min / zbieżność: 1

  • 2 lata później...
Opublikowano

czyli wahacze ? tzw banany? są przyczyną zbiegania się kół...

 

czy wymienialiście tuleje wózka tylniego?

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tuleje pływające. Te na dole. " banany" tez można odrazu wymienić.
Opublikowano

o które Ci chodzi konkretnie? uważasz że tuleje wózka ( są 4 szt ) rzeczywiście dwie są wyżej i dwie niżej ( od strony napędu) mają wplyw na zbieganie się kół?

 

u mnie mechanik nie znalazł tam luzów ale mogł sie mylić ( wymienialem wszystkie 4 szt ale w e39 kombi kiedyś)

 

zbieżność mam z tylu tragiczną ( x5) nie da się juz nic zniwelować ( sruby regulacyjne są przesunięte max) kąt dochodzi do 3 st ( auto jeździło 19 calowych kołach)

 

podobno w x5 jest problem z wymianą tych tulei ? na co zwrócić uwagę w e39 poszlo łatwo

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano

 

 

chyba ze chodziło ci o tuleje wahliwe

rzeczywiście problemem są banany i te tuleje wahliwe....

 

 

zamawiam części :)

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak. Tuleje plywajace. Zuzycie zobaczysz po rozebraniu.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam kolegów, od czterech miesięcy jestem posiadaczem X5 E53 2005r. i jak zmieniałem opony na zimowe to widziałem że mam zjechane opony tylne od środka (pochylone koła górą do środka) mechanik powiedział że to często się dzieje w bmw po większym przebiegu moja ma 220 tyś. Chciałbym to usunąć bo tak nie maże być, możecie napisać co konkretnie muszę kupić i wymienić aby opony nie cierpiały bo zimówki mam nowe a letnie też muszę kupić nowe .
Opublikowano
nie widziałem twojego auta .. ale w ciemno zakupił bym tuleje wahliwe L i P + tylnie wahacze górne L i P - potem na zbieżność -

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano
LEMFORDER - lub oryginał BMW z ASO

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie czy może ma ktoś wiedzę o fabrycznych wartościach geometrii kół w naszych BMW?

Chcę wykonać zbieżność na zimowych kołach i porównać z książkowymi wartościami jakie daje fabryka, a przy okazji też dowiedzieć się czy ustawiono to dobrze.

Pozdr!

Opublikowano

Pewnie to gdzieś było....

Przód :

Kąt pochylenia koła -0*12' (tolerancja +/- 0*25' )

Różnica w pochyleniu koła +/-0*30'

Kąt wyprzedzenia sworzni zwrotnicy 6*50' (tolerancja +/- 0*30' )

Różnica w WSZ +/-0*30'

Zbieżność sumaryczna 0*18' (tolerancja +/- 0*08' ) inaczej po 0*9' na koło (stronę)

Tył:

Kąt pochylenia koła -1*50' (tolerancja +/- 0*20' )

Różnica w pochyleniu koła +/-0*30'

Zbieżność sumaryczna 0*18' (tolerancja +/- 0*10' )

Kąt znoszenia 0*12'

Przód

Max skręt w lewo lewe koło -37*06'

Max skręt w lewo prawe koło 31*06'

Max skręt w prawo lewe koło 31*06'

Max skręt w prawo prawe koło -37*06'

Nierównoległość osi 0*15'

ja wiem tyle. :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ostatnio ustawialem u siebie całą geometrie auta . Po założeniu na auto głowic od przyrządu do geometrii pokazują sie dokładne wartości z tolerancja . Mechanik mie musi znać parametrów ani mieć ich na kartce wystarczy ze włączy ta maszynę i parametry sa już podane. A pozniej to tylko jest tak ze albo sie da naprostowac albo nie. Tylko pamiętać trzeba ze x5 musi byc obciążona do ustawienia geometrii .
Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi, zrobiłem kilka dni temu przegląd zawieszania (wszystko jest ok) i później zbieżność na kołach zimowych i były spore odchylenia pomiędzy letnim zestawem ( koła 17 cali zima - 19 cali lato).

Czy w naszych x5 powinno się robić zbieżność co każdą zmianę kół w sezonie, czy to przesada? :)

Opublikowano
Prawidłowo jeżeli masz koła 17" i 19" to powinno się robić zbieżność ( wystarczy podstawowa - sam przód na drążkach) przy zmianie z letnich na zimowe i odwrotnie, bo może prowadzać po drodze.
Opublikowano
Prawidłowo jeżeli masz koła 17" i 19" to powinno się robić zbieżność ( wystarczy podstawowa - sam przód na drążkach) przy zmianie z letnich na zimowe i odwrotnie, bo może prowadzać po drodze.

 

Skad kolega snuje takie opowiadania.

---Ze trzeba na zimowe kola 17 cali zmieniac zbieznosc tylko na drazkach----

:duh: KOLEGO BZDURA NA RESORACH :mad2:

Jesli nie masz pojecia to nie wprowadzaj innych uzytkownikow w blad. :mad2:

Do obu kompletow 19 lato i 17 zima wystarczy jedno ustawienie calej geometri i zbieznosci.

Opublikowano

Potwierdzam ,geometria pojazdu nie jest uzależniona od wielkości kół ,opon.

Ale.... mogę również dopowiedzieć ,że np po zmianie opon z zimowych na letnie i odwrotnie ,jeśli mechanik zamieni felgi lub źle dobierze opony (jedna z tylnej osi druga z przedniej -różnica wysokości bieżnika lub nie równo miernie zużyta opona) , to może mieć to wpływ na zachowanie się pojazdu na drodze,ale nie na geometrię.

Ja tyle pozdrawiam....

Opublikowano
No dobra macie może rację :oops: to co napisałem to powiedział mi pan który ustawiał mi zbieżność widocznie chciał abym ponownie dał mu zarobić. :cry:
Opublikowano
Dzięki za podpowiedzi, zrobiłem kilka dni temu przegląd zawieszania (wszystko jest ok) i później zbieżność na kołach zimowych i były spore odchylenia pomiędzy letnim zestawem ( koła 17 cali zima - 19 cali lato).

Czy w naszych x5 powinno się robić zbieżność co każdą zmianę kół w sezonie, czy to przesada? :)

Ja robię po zimie, wiesz trochę nierówności, trochę dziur i mam spokojniejszą głowę co do nierównego zużycia bieżnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.