Skocz do zawartości

530d spalanie porownanie


kiko

Rekomendowane odpowiedzi

[...]wiem ze rezerwa nie zawsze zaswieca sie przy tej samej ilosci paliwa w baku ale ja mam to juz opanowane.

A na czym opierasz takie stwierdzenie? Przecież i w książce obsługi e39, i w "Sam naprawiam" jest napisane czarno na białym, że w przypadku 530d (525d) rezerwa to konkretna ilość litrów paliwa - z tego co pamiętam to zdaje się że jest to 8 litrów.

Dlaczego więc "księgowy" miałby się zaświecać przy różnych poziomach paliwa??? Może pisząc to sugerujesz się tym, że czasem jak rezerwa zaświeci się to zasięg pokazuje np 90km, a czasem np 130km? Jeśli to zasięg Cię skłonił do takiej tezy to musisz pamiętać, że komp na bieżąco oblicza zasięg na danej ilości paliwa biorąc pod uwagę styl jazdy/obciążenie silnika. Inny zasięg będziesz miał przy tych 8 litrach rezerwy jadąc spokojnie, biegi przerzucając bardzo płynnie a zupełnie inny zasięg wyjdzie kiedy zaczniesz popędzać auto i jadąc ostrzej.

Oczywiście mówimy tu o wskazaniu ilości paliwa podczas jazdy kiedy silnik już jakiś czas pracuje bo poranne skakanie wskazania ilości paliwa i zapalająca się WTEDY kontrolka są mało miarodajne i trzeba przejechać kilka km, żeby wskazanie paliwa było wiarygodne.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dlaczego więc "księgowy" miałby się zaświecać przy różnych poziomach paliwa???

 

Bo nie zawsze masz ten sam przechył w zbiorniku paliwa. Komputer do wyliczeń uśrednia szalejące ciągle podczas jazdy wartości z pływaków, więc rezerwa może się zaświecić gdy w zbiorniku jest ponad 8 litrów, następnym razem może to być mniej.

 

Rezerwa jest kiepskim wyznacznikiem, choć jakieś tam odniesienie jest (kwestia określenia granic błędu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko informacyjnie: 528i+LPG - spalanie na kompie 15 l/100 km przy jeździe po Warszawie w korkach, styl jazdy dostosowany do limuzyny, anie ścigacza :D (8 do pracy i 16 z pracy, kto miał wątpliwą okazję jeździć po Wawie w tych godzinach - ten zrozumie... :evil: :mad2: ). Silnik nagrzewa się dość szybko, jeszcze szybciej przechodzi na gaz (automatycznie, zbiornik 68 litrów gazuję co ok 430 km. nim zaczyna jeszcze dostawać czkawki). Jak mam okazję jakąś choćby najkrótszą trasę złapać (nawet tak ze 20 km.), to spada do 14,5 l / 100 km.

Stan po przejechaniu ok 1 500 km od wyzerowania BC.

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ar_w.. No tak, ale w codziennych warunkach to powinien być ten sam średni przechył. Chyba, że jedziesz kilkanaście minut pod górę, ale to już wyjątkowe sytuacje są. Na co dzień raczej odchyłka jest minimalna, pewnie nie przekracza litra albo mniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mmw: tak, tylko że rezerwa właśnie łapie ten impus, czyli szczytowe chwilowe wskazanie i już się zapali i nie zgaśnie.

Wystarczy teraz cokolwiek, by zakłócić sygnał rezerwy - większy dołek, próg zwalniajacy, wyboje, jazda pod górkę, itp

Edytowane przez ar_w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mmw: tak, tylko że rezerwa właśnie łapie ten impus, czyli szczytowe chwilowe wskazanie i już się zapali i nie zgaśnie.

Wystarczy teraz cokolwiek, by zakłócić sygnał rezerwy - większy dołek, próg zwalniajacy, wyboje, przechył auta pod górkę, jak piszesz.

Zgadza się ale tu poruszasz już sytuacje bardzo szczególne, chwilowe a tak czy inaczej - suma sumarum - jak się zaświeci "księgowy" to i tak wiesz, że masz w baku te 8 litrów bo nawet jeśli impuls złapie przy jakimś chwilowym chlupnięciu paliwa to nie są to odchyły jakieś monstrualnie wielkie.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ale tu poruszasz już sytuacje bardzo szczególne,

 

Czy ostrzejsze przyspieszenie to sytuacja bardzo szczególna?

Pamietam jak przed rezerwa przyspieszyłem ostrzej i natychmiast zapalila sie rezerwa. Podobnie było z jazdą pod górkę.

Więc wynik już mamy sfałszowany.

 

PS. Postaw butelke z napojem przed szybą i zobacz jak łatwo ciecz zmienia ksztalt pod wplywem nawet malych przeciażeń ;)

 

Generalnie tankujemy pod korek, używamy kalkulatora i wszystko wiadomo. ;)

Yep :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

dodam tylko ze spalanie fabryczne jak i predkosc max podawana przez producenta zawsze jest wynikiem sredniej przy aucie z tyloma osobami na ile jest rejestrowana na pokladzie plus bagaz 50kg

wiec jadac samemu i bez bagazu tak spalanie jak i predkosc bedzie sie roznic od tego co podaje producent :cool2:

 

Człowieku za każdym razem jak czytam Twoje posty to mam wrażenie że piszesz je dla żartu. Kolejny raz piszesz kompletne bzdury, choć tym razem nie przebiłeś swojego wcześniejszego postu o podgrzewanych uszczelkach w drzwiach.

 

Ale ja tym razem nie będę za Ciebie odrabiał lekcji. Pokaż mi źródło na którego podstawie pisałeś swój post. Jeśli tego nie zrobisz i przyznasz się do błędu to ja Ci napiszę jak jest naprawdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dray nie zamierzam sie wdawac z toba w dyskusje zadne i na zaden temat moze powinienes isc do szkoly samochodowej albo popracowac w jakiejs fabryce aut to moze bys cos wiecej potrafil jak tylko negowac czyjes uwagi jak nie ktos klamie na temat spalania to wymysla inne rzeczy a moze to ty poprostu jestes niecenzuralne slowo mi sie cisnie na klawisze ale niewolno nie pozdrawiam

 

MOD EDIT: Rany boskie czy Ty kolego wiesz co to takiego interpunkcja?!?

Ci co piją są dla mnie niczym ...................NICZYM PRZYJACIELE !!!!!!!!!!!!!

http://img844.imageshack.us/img844/2876/forumkr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odma, filtr powierza, filtr paliwa, stan zanieczyszczenia układu paliwowego, jakość paliwa, temperatura otocznia, rozmiar opon, ciśnienie w oponach, ilość osób i bagażu, stan alternatora i reszty osprzętu i wiele innych o których nie pamiętam teraz :) ma wpływ na poziom spalania, nie zapominając oczywiście o usterkach.

dobrze wiesz ze nie o takie szczegóły mi chodzi w stylu alternator , ilosc osob i temperatura. ale dzieki za odpowiedz - glownie zastanawialem sie nad odmą.

 

co do rezerwy to czesto gesto uruchamiajac silnik pod domem swieci sie rezerwa i tak przez jakies 6 km jak do pracy dojezdzam. Zaś wyjezdzajac z pracy nic sie nie zaswieca - dodam ze pod domem autko stio przedem do dolu a w pracy odwrotnie .

 

o takie sytuacje mi chodzilo bo pewnie nie jeden juz takie cos zauważył .

pozdrawiam

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli chodzi o pomiary spalania podawane przez producentów, jak oni to mierzą??

W warunkach normalnych typu w auto i na drogę czy hamownia??

Bo zauważam dużą rozbieżność w spalaniu rzeczywistym a podawanym przez producenta (raz mniej, raz więcej), i nie tylko w naszych beemkach.

Spalanie po mieście liczone jest przy stałej prędkości 50 km/h, czy brane są pod uwagę częste zatrzymania i ruszanie, korki itp??

To samo po trasie, przy jakiej prędkości wyliczają średnia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oj nie.. są pewne normy i warunki pomiaru spalania i producenci je realizują. Nie pamiętam dokładnie jak to się odbywa, pewnie by trzeba było pogrzebać w necie, ale na pewno każdy mierzy tak samo. Musimy wziąć poprawkę też na to, że w PL jest gorsze paliwo. Na niemieckiej ropie auto spali 10% mniej niż na polskiej. Zresztą musimy pamiętać, że wszystko zależy od warunków użytkowania, organizacji dróg w mieście itd itd. Jak ktoś ma miasto z jednym skrzyżowaniem to spalanie będzie miał 20% niższe niż ten co jeździ po ciasnej Łodzi czy Poznaniu. Podobnie z trasą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie początkowego pytania. Każdy z podanych samochodów może mieć kompletnie inny zestaw napędowy, przecież silnik to nie wszystko. Skrzynie mogą mieć inne przełożenia, a to bardzo wpływa na spalanie.

Moje E39(automat) użytkowane w Warszawie na krótkich trasach na i oczywiście w ciągłej ciasnocie nie schodzi w mieście poniżej 12,5L(zimą). Jak ktoś pisze że pali mu w mieście 8-9L to może sporo zarobić na fantastyce.

Dwa lata temu byłem swoją furką na Chorwacji, trasa w 70% autostrada, prędkości przeważające 110-120km/h(kumpel jadący ze mną Avensisem się nie spieszył:-)) i udało mi się osiągnąć "fenomenalne" spalanie 7,5L mierzone z ilości paliwa a nie wskazania elektroniki. Jak wracałem sam i poleciałem długimi odcinkami trochę szybciej(140-180km/h) to już skoczyło spalanie na 8,5L więc jak cudotwórcy osiągają w mieście średną 8L/100km. A dodam że jeżdżę od 21 lat i ekodriving nie jest mi obcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skrzynie mogą mieć inne przełożenia, a to bardzo wpływa na spalanie.

 

A co ma piernik do wiatraka? Skrzynia ma takie przełożenia żeby jak najbardziej optymalnie wykorzystać osiągi silnika, więc Twoja teoria o skrzyni nie ma nic wspólnego z tematem.

 

A co do spalania i fantastyki jaką wmawiasz niektórym. Wracałem teraz swoim E61 530d (manual) przez całą Łódź, ale już po za godzinami szczytu, bez większego stania w korkach, bardzo delikatnie i spokojnie. Spalanie 6,7 litra / 100 km. Jadąc tę samą trasę dwa dni wcześniej w korkach o innej porze dnia spalanie 10,5 l. Więc nie ma to nic wspólnego z fantastyką, a z warunkami jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tez sie wydaje ze przelozenie skrzyni oraz mostu ma cos wspolnego ze spalaniem. choćby nawet pod takim wzgledem ze szybciej beda zmieniane biegi czy to w manualu czy w automacie.

A co do trasy to w maju 2009 roku zrobilem ponad 4tys km i spalilo mi w jedna strone 6,2 litra srednia predkosc na kompie 82km/h w droge powrotna spalanie bylo 7,5 litra a srednia predkosc 96 km/h dodam ze predkosci szczytowe byly bliskie konca licznika. i spalanie liczone na stacji bo komp pokazal odpowiednio 6,1 oraz 7,9 litrow.

 

u mnie zwieksza sie wynik spalanie na kompie bo czesto mam postoje nawet 10 minutowe na zalaczonym silniku a to strasznie zawyza spalanie . ale mimo tego na 20 litrach malo malo malo .. km robie

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie mogą mieć inne przełożenia, a to bardzo wpływa na spalanie.

 

A co ma piernik do wiatraka? Skrzynia ma takie przełożenia żeby jak najbardziej optymalnie wykorzystać osiągi silnika, więc Twoja teoria o skrzyni nie ma nic wspólnego z tematem.

 

A co do spalania i fantastyki jaką wmawiasz niektórym. Wracałem teraz swoim E61 530d (manual) przez całą Łódź, ale już po za godzinami szczytu, bez większego stania w korkach, bardzo delikatnie i spokojnie. Spalanie 6,7 litra / 100 km. Jadąc tę samą trasę dwa dni wcześniej w korkach o innej porze dnia spalanie 10,5 l. Więc nie ma to nic wspólnego z fantastyką, a z warunkami jazdy.

 

Gratuluję znajomości mechaniki jeśli uważasz że różne zestawienia zespołów napędowych nie wpływają na poziom spalania. Przecież ty sam u dobrego fachowca możesz zmienić w każdym automacie soft zmieniając w ten sposób parametry zmian biegów. Manual to inna bajka bo wszystko zależy od indywidualnego stylu jazdy ale przełożenia biegów maja także znaczenie w konkretnych parametrach pojazdu. Warto trochę poczytać zanim wygłosi się taki poglądy.

Jeśli ty sprawdzasz średnie spalanie na przebiegu kilkudziesięciu(kilkunastu) kilometrów to wychodzą Ci takie kwiatki, ja podałem przykład na odcinku 700km jazdy w różnych warunkach poza terenem zabudowanym więc nie mam pojęcia co ty chcesz mi udowodnić. Zrób test na jednym zbiorniku paliwa i zobaczymy czy osiągniesz spalanie 6,7L/100km a przy drugim zbiorniku 10,5L/100km zakładając że nie będziesz się bardzo starał żeby zafałszować pomiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chłopie.. po co na siłę próbujesz coś udowadniać? Brniesz w głupoty i tyle. Po co te mądrości o programowaniu skrzyni itd? Auto wychodzi w fabryki z optymalnymi ustawieniami do użytku na co dzień i różnice w spalaniu między 330d, 530d i 730d wynikają tylko i wyłącznie z masy pojazdów a nie z takich detali jak przełożenia skrzyni itd, bo one są dobrane, jak już pisałem wcześniej, optymalnie. Jak chcesz bawić się w detale to się baw, mu tu piszemy o realnym spalani i użytkowaniu auta w normalnych, codziennych warunkach. Zapewniam Cię też, że moja znajomość mechaniki jest na odpowiednim poziomie i nie wiem po co te filozofie i oceny mojej wiedzy.

 

Przykłady ze spalaniem podałem poglądowo, żebyś zdał sobie sprawę, że spalanie zależy od warunków użytkowania. Jak nie rozumiesz tego, że w ciasnej, zakorkowanej Warszawie auto spali nawet do 30%-40% więcej niż takie samo jeżdżące w małym mieście, lub na peryferiach dużego, to sorry, ale nawet 100 osób piszących na forum Ci tego nie wytłumaczy i możesz ich oskarżać o fantazjowanie i bajkopisarstwo, Twój problem. Oskarżasz mnie o brak znajomości mechaniki, a sam widocznie nie masz pojęcia o budowie sprzęgła hydrokinetycznego, skoro Cię dziwi fakt, że ktoś kto rusza i staje 20 razy na odcinku 5 km zużyje dużo więcej paliwa niż ten, który przejedzie ten odcinek płynnie, bez większych postojów (mówię o skrzyni automatycznej). Prawa fizyki też tu się kłaniają i to dotyczy zarówno automatu jak i manuala. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mmw jak zwykle wchodzi w konflikt ;)

 

Ja tylko dodam, że ktoś na forum zmieniał dyfer w 530d i założył od automatu. Przełożenie główne mu się zmieniło (uzyskał "krótsze" biegi) i user narzekał na większe spalanie. Wynika z tego, że przełożenia nie optymalizuje sie do osiągów, tylko do charakterystyki silnika ogólnie.

W uproszczeniu - im mocniejszy silnik, tym dłuższe biegi - bo nie ma potrzeby by pracował na wiekszych obrotach, no i trzeba wykorzystac zakres obrotów do osiągniecia Vmax. Tak szacuje, że w automacie zróżnicowanie przełożeń wobec manuala pochodzi od uwzglednienia pewnych strat w samej skrzyni ASB.

Także podzielam zdanie tych, którzy głoszą, że przełożenia MAJĄ wpływ na spalanie (uwzględniając ten sam silnik)

 

Mało tego! Zauważcie że mapa wtrysku 530d z automatem prawdopodobnie jest inna niż manuala.

Automat kręci silnik do 4200-4300obr, podczas gdy z manualem pow. 4000obr ledwo co się dzieje.

Przełożenia również są inne - przy 200km/h manual ma 4000obr, automat jakieś 3800.

Edytowane przez ar_w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że "mądrych" przekonać trudniej:-) A czy ja podałem spalanie w Warszawie jako główny argument! Udowadniam że jak moja fura na długiej trasie na autostradzie osiąga spalanie 7,5L/100km to jak w porównywalnym samochodzie można osiągnąć w ruchu miejskim 8L/100km przecież to bajeczka. Co ty chłopie pieprzysz o jakimś optymalnym ustawieniu, nie masz pojęcia o mechanice, na świecie doszło do tego że jedna firma robi silniki do wielu marek a osiągi poszczególnych pojazdów w których jest montowane są kompletnie inne i nie jest to tylko i wyłącznie związane z różnicami w masie a głównie konkretnym zestrojeniem wszystkich podzespołów układu napędowego czyli silnika, skrzyni, mechanizmu różnicowego(jeśli taki występuje) i tak dalej. Uzyskujemy wtedy różne moce silnika i momenty obrotowe. Jak jesteś taki fachura od samochodów to poczytaj jakie ma parametry Range Rover z tym samym silnikiem i ta samą skrzynią tylko kompletnie inaczej zestrojonym zestawem. Nie mam ochotę wchodzić z tobą w takie durne dyskusje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale o czym ty w ogóle piszesz? Ja nie napisałem, że po za masą nie ma nic innego wpływu na spalanie. Czytaj ze zrozumieniem co ktoś pisze, a nie się rzucasz i napinasz jak dziecko i czepiasz poszczególnych określeń. Postaraj się ogarnąć całokształt wypowiedzi, będzie ci łatwiej. Napisałem, że w konkretnym przypadku porównywania różnych beemek z tym samym silnikiem nie ma znaczenia to o czym piszesz, czyli przełożenia skrzyni, program silnika itd. bo mówimy o konkretnych modelach i jeżeli wg ciebie 730d pali więcej od 530d bo ma inne przełożenia skrzyni, to pozdrowienia. :) Pewnie jak zastosujemy w 730d jeszcze inne przełożenia skrzyni biegów to będzie spalała tyle co 330d albo mniej, bo tak można wywnioskować z twojej pyskatej wypowiedzi.

 

A to, że twoja fura pali w trasie tyle co innym w mieście to już twoja wina a nie fury.

 

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/38-5er.html?fueltype=1&fuelsort=1&constyear_s=2004&constyear_e=2007&power_s=200&power_e=250&gearing=2&exactmodel=530d&powerunit=2

 

Tu masz dziesiątki niemieckich "bajkopisarzy". Pewnie napiszesz, że wszyscy walą same trasy. Ok.. na pewno. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.