Skocz do zawartości

Stuki w przednim zawieszeniu - rozwiązanie problemu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kiedys pisałem na forum, ze miałem lekkie stuki z zawieszeniu dochodzące z przodu podczas wolnej jazdy po kostce. Stuki występowały też podczas powolnego hamowania na dziurach, kostce.

 

Podwozie oglądało co najmniej 5 róznych specjalistów od zawieszen oraz 3 stacje diagnostyczne. Nikt nie widział rzadnego luzu. "Panie, niech Pan nie wydziwia, tylko jezdzi, tu wszystko gra." - to najczesciej słyszałem.

 

Juz nie mogłem wytrzymać. U mnie w samochodzie wszystko musi być w stanie salonowym. Postanowiłem zaryzykować i wymienic górne wahacze. Kosztowały mnie 116PLN za sztukę, czyli koszt rzaden.

 

Efekt - cisza. Auto pewniej wchodzi w zakręty, jeździ sie jeszcze przyjemniej. Jeżeli macie jakieś luzy w przednim zawieszeniu, których nikt nie umie zidentyfikowac albo, których nie widać - wymieniajcie w ciemno górne wahacze. Kosztuja super mało a zapewniają spokoj ducha no i tą satysfakcje, ze wszystko w autku jest tak jak być powinno.

 

:cool2:

 

Pozdrawiam.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano
Miałem dokładnie to samo i nikt nie potrafil znaleźć luzów na wahaczach. Kupowałeś teknorot na allegro - ciekawe jak długo wytrzymają ?

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano

Ja u siebie też miałem ten stukot, przód, prawa strona (nazywam go szklankowy) mechanik wymienił wahacz i drążek. Pomogło, była cisza ale za wahacz dałem 280, podobno oryginał, czy to możliwe?

Tylko kur... po pół roku znów zaczeło coś stukać, dlatego pytam profilaktycznie jakiej firmy jest ten wahacz za 120 i jak się spisuje? Szczerze mówiąc straciłem zaufanie do tego mechanika.

Opublikowano
Na allegro jest parę sprzedawców,różne ceny mają,producenci albo polscy albo Turcja,ponoć dobre,mają i stalowe i alusiowe.
Opublikowano
Ja u siebie też miałem ten stukot, przód, prawa strona (nazywam go szklankowy) mechanik wymienił wahacz i drążek. Pomogło, była cisza ale za wahacz dałem 280, podobno oryginał, czy to możliwe?

Tylko kur... po pół roku znów zaczeło coś stukać, dlatego pytam profilaktycznie jakiej firmy jest ten wahacz za 120 i jak się spisuje? Szczerze mówiąc straciłem zaufanie do tego mechanika.

Tak mozliwe - lemfordera kosztuje w tych granicach (też kupowałem za akurat 250 PLN oczywiście goły bez silentlocku - trzeba było przełozyć :))

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Wszystkie wahacze oferowane na Allegro za 100-130PLN pochodzą z tego samego źrodła. producentem jest turecka firma TEKNOROT. A cena z tego przedziału zależy tylko od marży sprzedawcy, wiec warto wziąć od tego, kto ma akurat najtaniej. Co do trwałości będę mógł sie wypowiedziec troche pozniej, ale wg wypowiedzi innych użytkowników forum, które sprawdzałem - jakość tych wahaczy jest bardzo OK. Nawet jezeli za rok znow cos zacznie pukac, to wydamy tylko 100 PLN. Jednak do tego czasu połowa z nas bedzie juz miała inne samochody... I problem wymiany wahacza za rok w obecnym samochodzie odpada. Bedziemy go mieli juz w nowym, innym aucie.

 

Rozważając jednak stan polskich dróg, czsami można krótko po wymianie "załatwić" nawet oryginalny drogi wahacz wjezdzajac przypadkiem w nieoznakowaną dużą dziurę :mad2:

Tak wiec gdybym eksploatował auto w normalnym kraju, bez dziur na każdej ulicy, bez zastanowienia kupiłbym oryginał. Tak postępuje zawsze, gdy usterka nie dotyczy zawieszenia. A tak oryginalny wahacz = 4 wahacze TEKNOROT identyczne z oryginałem, produkowane na certyfikacie TUV w Turcji. I wg mnie podobna niepewność: kiedy znowu usłyszymy stuki..? Nigdy nie wiemy jak bardzo popękany asfalt czai sie za kolejnym zakrętem :wink:

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano (edytowane)

Jedyny problem to wybić ze swożnia - przy wymianie pierwszego tak się napociłem że z następnym pojechałem do mechanika (on miał taki piękny ściagacz do gałek - no gdybym ja taki miał :) hmmm

Patent na wybicie sworznia jest taki - odkręcasz nakrętkę z tego wahacza ale nie całkowiecie tylko odkręcasz do momentu aż znajdzie się na samym dole, potem podnosisz autko na lewarku (najlepiej na żabie bo z oryginalnym podnośnikem nie zda egazminu) kiedy podniesziesz podstawiasz pod tą nakrętkę wahacza (sworzeń) jakąś tuleje czy coś podobnego, chodzi o to żeby auto sparło się właśnie na tym sworzniu po spuszczeniu go z lewarka (oczywiście lewarka nie wyciagasz tylko delikatnie luzujesz aby furka sparła sie na tej tuleji czy czymś tam innym a lewarek ma pełnić rolę asekuracyjną kiedy sworzeń wyskoczy - poprostu autko spadnie na lewarek) nio i kiedy już tak wszystko przygotujesz trzeba PRAĆ młotkiem też np za pośrednictwem jakiejś tulei w to miejsce (łapę) od góry obok sworznia, obok jego siedziska dotąd aż puści - u mnie trwało to 1 godz i już opdałem z sił dlatego z następnym już pojechałem.

Ja znam taki myk i nic innego.

Pozdro

Edytowane przez katar14
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
No to się trzeba nieźle nawalić :mad2: młotkiem oczywiście,ale podoba mi się ocena wahaczy z allegro.Tym bardziej że też kupiłem i zamontowałem,he he :)
Opublikowano

Swoje wahacze robiłem 4 godziny. Myślałem że mnie szl..... trafi. Ale opłaciło się. Błoga ciszaaaa.

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2: 1 godzina

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2: 1 godzina

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2: 1 godzina

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2: 1 godzina

i zrobione :cool2:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

ja wymienilem wszystko;wahacze,amorki i tarcze,i jak stukalo przed tak i po.

Objawy dokladnie takie same jak napisał Spido.teraz wyciagam wszystkie drazki kierownicze aby dokladnie posprawdzac luzy.Jak to nie bedzie to,to wtedy sie załamie :mad2: :mad2: :doh: :cry2:

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wymień jeszcze łączniki stabilazatora. Czy nie stukają nalepiej wjechać na kanał i poprośić kogoś by bujnął auto na boki.

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Opublikowano
dokładnie łączniki u mnie strasznie tłukły, a wymiana to sama przyjemność, trzeba miec tylko 16 klucz, ale ja kupiłem nowy za 40 zł i jest na 17 także przy nastepnym odkrecaniu nie będzie problemu z kluczami. Rok już mam ten drążek i cisza, także moze zeczywiście nie opłaca sie oryginałów dawać, bo ceny kosmiczne a trwałość niewiele większa.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dokładnie łączniki u mnie strasznie tłukły, a wymiana to sama przyjemność, trzeba miec tylko 16 klucz, ale ja kupiłem nowy za 40 zł i jest na 17 także przy nastepnym odkrecaniu nie będzie problemu z kluczami. Rok już mam ten drążek i cisza, także moze zeczywiście nie opłaca sie oryginałów dawać, bo ceny kosmiczne a trwałość niewiele większa.

 

Jestem jak najbardziej za oryginałami lub "podróbami", ale dobrych firm.

Jednak odnośnie łączników, to polecam najtańsze z Allegro, bo nie są to elementy bezpośrednio odpowiedzialne za bezpieczeństwo (jak ktoś normalnie jeździ). Na Allegro takie kosztują koło 23zł (sklep podróba to 60zł, a BMW ASO chce 140zł). Przy naszych drogach warto zamówić więcej :)

Kai
Opublikowano
pamiętaj ze na stronie masz dwa wahacze, ja tez kiedys wymieniłem i po pół roku pojechałem do gościa z pretensjami ze znów stuka i reklamuje go, no i okazało sie ze to drugi zaczał stukać.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
U mnie podobny objaw był - tłukła się listwa przekładni kier - pomogła niestety jedynie wymiana na inną - sprawną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.