Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich kolegów.Posiadam BMW 530d M57 automat z 2002 roku sprowadzone z Włoch..Poszperałem troszkę na forum ale nie mogłem znaleść szczegółowej odpowiedzi dla siebie.Mój problem polega na tym ,że silnik się wogóle nie dogrzewał max temp poza miastem to 65stC a w mieście max 77st.C.Rozmawiałem z kilkoma maechanikami i każdy z nich od razu wskazywał na termostat główny.Termostat został wymieniony na oryginalny zalany nowym płynem odpowietrzony i......żadnej zmiany nic silnik nadal się nie dogrzewa i co za tym idzie ogrzewanie jest słabe :( Wiem że jest też termostat EGR i tu pojawia się moje pytanie jaki wpływ ma ten termostat na dogrzanie silnika i jakia jest zasad jego działania,czy visco powinno pracować od razu po uruchomieniu silnika.Słyszałem też ,że auta sprowadzone z Włoch są zaporogramowane na inną strefę klimatyczną jeżeli faktycznie tak czy jest możliwość przestawienia i jak to zrobić.Bardzo prosze o pomoc z góry dziękuję.
Opublikowano

wymien termostat od egr on tez sie zuzywa i przepuszacza plyn na 100 proc.

 

u mnie tak bylo oba byly zuzyte i sie zacinały.

 

a co do wisco to na zimnym silniku .... mozesz zatrzymac wirnik dmuchawy nie powinno byc oporu.... na gorącym nie próbuj...

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano
Dziekuje za pomoc termostat EGR do wymiany.Zacisnolem waz zasilajacy ten termostat i od razu temp 90 st.Co do visca to na znimnym silniku zatrzymuje sie bez problemu na goracym nie probuje.
Opublikowano
mam podobny problem. w miescie silnik nagrzewa sie bardzo szybko. natomiast po wyjechaniu poza rogatki miasta, np. A4 przez godzine z predkoscia 140km/h temperatura potrafi dotknac niebieskiego zakresu, zatrzymywalem sie na stacji, 5 minut silnik chodzil na postoju i znow cieply, co mam nerki zabudowac jakims katronem czy szykowac sie na wymiane termostatu glownego i EGR?
Opublikowano
mam podobny problem. w miescie silnik nagrzewa sie bardzo szybko. natomiast po wyjechaniu poza rogatki miasta, np. A4 przez godzine z predkoscia 140km/h temperatura potrafi dotknac niebieskiego zakresu, zatrzymywalem sie na stacji, 5 minut silnik chodzil na postoju i znow cieply, co mam nerki zabudowac jakims katronem czy szykowac sie na wymiane termostatu glownego i EGR?

 

spoko kiedys w polonezach, duzych fiatach, nyskach i żukach patent z kartonem sie sprawdzał

wiec czemu w bmw miałoby sie nie sprawdzic zawsze to tansze rozwiązanie niz kupno termostatu

Opublikowano
zasłaniając kartonem chlodnicę możesz doprowadzić do niekontrolowanego wzrostu temp.płynu, to nie zaszkodzi silnikowi, ale potrafi zaszkodzić autom. skrzyni biegów, masz rację takie eksperymenty można robić, ale tylko w polonezie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zasłaniając kartonem chlodnicę możesz doprowadzić do niekontrolowanego wzrostu temp.płynu, to nie zaszkodzi silnikowi, ale potrafi zaszkodzić autom. skrzyni biegów, masz rację takie eksperymenty można robić, ale tylko w polonezie.

Zasłoniłem u siebie nie całą chłodnicę lecz tu gdzie są nerki.Muszę przyznac-różnicy nie widzę,czas nagrzewania nie uległ zmianie,dopatrzyłem się jeszcze,że chłodnica ma żaluzję która znajduje się między wentylatorem a chłodnicą.

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.